Talviharjoittelutopic 2012/2013

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itsekään en noista kestävyysurheilun halventamisväitteistä pidä, vaan olipa mielenkiintoinen nähtävä tämä 25h yritys. KKWCSstä ei nyt huippukilpailukykyistä joukkuetta tuohon saisi kun niin moni kärkipään kuski jo muissa tiimeissä. Mutta semmoinen 12-13 ajajan tiimi olisi silti hieno, ja jossa pääsisi omaa ajosuoritustaan kumminkin tekemään suurella motivaatiolla :ahem:
Okei, ehkä se väittämä halventamisesta oli ylilyönti ja pyydän anteeksi, jos sillä pahoitin jonkun mielen. :) Sattui olemaan pieni provovaihde päällä kun sen kirjoitin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Reaktiolleni on ihan luonnollinen selitys. Olin itse kelannut pitkään sitä, että joku voisi ihan oikeasti vetää yksin tuollaisen 25h suorituksen. Nyt yleinen fiilis tuntuu olevan se, ettei siihen kukaan pysty (vaikka oikeasti kyllä on jo pystynyt, olikos se britanniassa?), mikä ei minun mielestäni edelleenkään pidä paikkaansa. Kyllä se on täysin mahdollinen suoritus, mutta se vaatii vaan vähän muutakin kuin kokeilua. En halunnut dissata Niemelän suoritusta, vaikka minua harmittaakin se, ettei hän siinä tavoitteessaan onnistunut.

Toivottavasti hän (tai joku muu) yrittää ensi vuonna uudestaan tästä oppineena ja paremmin treenanneena (treenaamisenhan ei välttämättä tarvitse olla lajinomaista, jos se on esteenä).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tulipahan käytyä. Pari pientä vetoa ajoin ja autotuuri oli mitä oli.
Yöllä oli ihan makeeta vetää kun oli auto joka oli kilpailukykyinen. Päivällä ei ollu ihan sama fiilis kun porukkaa tuli ohi oikealta ja vasemmalta.
Tuttu fiilis, turhauttavaa kun omalla autolla ei selvästi vaan pysty toisen auton vauhtiin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Yhden kierroksen ihmeille kävi kyllä voitonhuumassa alkeellinen virhe joka kostautui. Kuljettajan paino oli n.100kg ja autoon jäi vielä 15kg puntteja. Kyllä siinä saatiin varmaan vuoden vitutus aikaiseksi.
Aikaa olisi silti mennyt niiden poistamiseen, ja loppustintti olisi lähtenyt tiukemmasta tilanteesta... Tiedä sitten? :)
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Reaktiolleni on ihan luonnollinen selitys. Olin itse kelannut pitkään sitä, että joku voisi ihan oikeasti vetää yksin tuollaisen 25h suorituksen. Nyt yleinen fiilis tuntuu olevan se, ettei siihen kukaan pysty (vaikka oikeasti kyllä on jo pystynyt, olikos se britanniassa?), mikä ei minun mielestäni edelleenkään pidä paikkaansa. Kyllä se on täysin mahdollinen suoritus, mutta se vaatii vaan vähän muutakin kuin kokeilua. En halunnut dissata Niemelän suoritusta, vaikka minua harmittaakin se, ettei hän siinä tavoitteessaan onnistunut.

Toivottavasti hän (tai joku muu) yrittää ensi vuonna uudestaan tästä oppineena ja paremmin treenanneena (treenaamisenhan ei välttämättä tarvitse olla lajinomaista, jos se on esteenä).
Mää tossa vunteerasin että onko kukaan oikeesti ajanu koko 24h kisaa yksin? Tietojen mukaan Niemelä teki matkassa mitattuna uuden maailmanennätyksen, mutta ajamatta jäi vielä 10h tuosta 25h kisasta. Kuinka lyhyt rata on sillä toisella kaverilla ollu jos on ajanu 9h pidempään mutta ajettu matka on ollu lyhyempi?
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Aikaa olisi silti mennyt niiden poistamiseen, ja loppustintti olisi lähtenyt tiukemmasta tilanteesta... Tiedä sitten? :)
Painot saa kuitenkin niin nopeasti autosta pois että siinä ei olisi aikaa paljon mennyt. Hävisivät kuitenkin vain 0,6 sekunnilla.
No, sitähän ei nyt saada enää selville olisiko riittänyt.

Tässä spekuloidessa on kuitenkin unohtunut mainita että kyllähän voittajajoukkue on paikkansa ansainnut. Ei se voitto ilman ajotaitoa tuossa porukassa vaan tule *nostaa hattua*.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mää tossa vunteerasin että onko kukaan oikeesti ajanu koko 24h kisaa yksin? Tietojen mukaan Niemelä teki matkassa mitattuna uuden maailmanennätyksen, mutta ajamatta jäi vielä 10h tuosta 25h kisasta. Kuinka lyhyt rata on sillä toisella kaverilla ollu jos on ajanu 9h pidempään mutta ajettu matka on ollu lyhyempi?
Tossa se britti: http://news.bbc.co.uk/local/stoke/hi/people_and_places/newsid_9091000/9091958.stm

Tuo oli tosin ilmeisesti ulkoradalla?
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
En minäkään. Mun mielestä ei ole häpeä yrittää ja epäonnistua. Valmistautuminen ja harjoittelu ovat muutekin aivan yliarvostettua hommaa.
Jos ja kun tämä oli sarkasmia, sun pitäisi saada mitali. Edes mä en kykene tuottamaan näin pistävänhajuisia suolahappoliuoksia. Onnitteluni.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Tuosta kilpailusta piti muuten mainita vielä sen verran, että Lappalaisen Sami teki kyllä parhaansa saadakseen kilpailusta mahdollisimman tasaisen. Okei, meidän tiimin (V-Racing) autojen hajoamisiin herralla ei ollut mitään yhteyksiä, mutta esim. Sairaan Nopeet kärsivät selkeästi hitaasta autosta sekä alussa että todennäköisesti myös lopussa, koska ei Laineen Mikosta vaan voi päästä niin vaivattomasti ohi...? :confused:

Kaiken huippu oli viimeisen sprinttikilpailun lähtö: mitkä ovat todennäköisyydet sille, että turva-auto sattuu keräämään porukan kasaan juuri kärkitiimien edestä ja vieläpä niin, että lähdössä viiden kärjessä on neljä kilpailun kärkisijoilla olevista? Puoli tuntia riitti juuri siihen, mitä ilmeisesti haettiin: eeppinen loppu. Se todellakin oli sitä aika monella tasolla.

Lopuksi eeppisen lopun eeppinen quote: ''Ei 25 tunnin kilpailua VOI voittaa 0,6 sekunnilla!''
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mikähän mahtaa olla tarkka raja sille, business vai pro-luokka lisenssijuttujen suhteen. Jos on harrastajalisenssi ollut yli 5v. sitten, niin lasketaanko sellaiset lisenssittömiksi ja mahdollistavat useamman tällaisen "vartti ja kuolema korjaa"- kuskin kasaamisen business-luokan tiimiin, vai meneekö pro-luokkaan?
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Käsittääkseni lisenssikuljettajiksi laskettiin ne, joilla on lisenssi tälle kaudelle... Ja tuohon joukkoonhan ei tainnut kuulua yksikään kuljettaja, koska ei kenelläkään taida olla vielä tälle kaudelle lisenssiä! :eek: Tuota sääntöä olisi pitänyt tarkentaa, koska nytkin business-luokan joukkueissa ajoi monta lisenssikuljettajaa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Käsittääkseni lisenssikuljettajiksi laskettiin ne, joilla on lisenssi tälle kaudelle... Ja tuohon joukkoonhan ei tainnut kuulua yksikään kuljettaja, koska ei kenelläkään taida olla vielä tälle kaudelle lisenssiä! :eek: Tuota sääntöä olisi pitänyt tarkentaa, koska nytkin business-luokan joukkueissa ajoi monta lisenssikuljettajaa.
yksi käsittääkseni sallitaan business tiimeissä. KKWCS:n paikka olisi ehkä tässä sarjassa, kun katsoo jäljellä olevaa kuskimateriaalia. Kohtuu kovaa, mut ammattilaisten kyyti liian kylmää.

MYÖNTÄKÄÄ!!!
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Ammattilaisten kyyti liian kylmää? Lasketko WoPe:n ammattilaiseksi? :D Meiltä ei tainnut löytyä lisenssikuskeja kuin nuoriso-osastolta, ja vanhempi kaarti lähinnä vastasi vauhdista. Tarkoitan tällä siis sitä, että harrastetiimilläkin voi pärjätä.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Tuosta kilpailusta piti muuten mainita vielä sen verran, että Lappalaisen Sami teki kyllä parhaansa saadakseen kilpailusta mahdollisimman tasaisen. Okei, meidän tiimin (V-Racing) autojen hajoamisiin herralla ei ollut mitään yhteyksiä, mutta esim. Sairaan Nopeet kärsivät selkeästi hitaasta autosta sekä alussa että todennäköisesti myös lopussa, koska ei Laineen Mikosta vaan voi päästä niin vaivattomasti ohi...? :confused:

Kaiken huippu oli viimeisen sprinttikilpailun lähtö: mitkä ovat todennäköisyydet sille, että turva-auto sattuu keräämään porukan kasaan juuri kärkitiimien edestä ja vieläpä niin, että lähdössä viiden kärjessä on neljä kilpailun kärkisijoilla olevista? Puoli tuntia riitti juuri siihen, mitä ilmeisesti haettiin: eeppinen loppu. Se todellakin oli sitä aika monella tasolla.

Lopuksi eeppisen lopun eeppinen quote: ''Ei 25 tunnin kilpailua VOI voittaa 0,6 sekunnilla!''
No sitä siellä oli, pelin tasoittamista (Ite ajoin Sairaan Nopeissa). Kun oltiin vielä johdossa niin yhteen sprinttiin tuli turva-auto meidän eteen vaikka oltiin viivan yli ennen kun kello löi tasan. Siinä hävittiin melkein kierros.
Vikaan auton vaihtoon varikkohenkilökunta lämmitti meille auton kuten hommaan kuulu, mutta ylemmältä taholta määrättiin tilalle kylmä auto. Varikkokundit sano että 'ei sitä se ei ole mitenkään kilpailukykyinen'. Mutta sepä laitettiin meille. Siinä sitä meni hyvä johto autojen kanssa säätämisessä. Alle puolessa tunnissa oli tuhottu meidän melkein kolmen kierroksen kaula.
Joukkueet kuitenkin makso tuostakin riemusta melko pitkän pennin...

Toi oli kyllä ihan naurettava tuo 0,6s ero 25 ajetun tunnin jälkeen :D
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin, ei sitä autoa kortilla ajeta, eikä karttia lisenssillä. Wopellakaan ei varmaan ole lisenssiä ollut pitkään aikaan, mut on se vaan radalla kuin saksikäsi-Edward parturissa. (moni muukin ryhmäkuvassa oleva kyllä)

Pro-kkwcstiimi olisi kilpailukykyinen vain, kun saisi pistekärjen samaan porukkaan. Nyt taisi olla "omia"ukkoja kahdessa eri tiimissä. Meidän loppujen keskiarvoiset kierrosajat jäisi liki sekunnin kärjestä, joten cittarin hyllyttäjiltä vain voisi "potkaista" jakkaran alta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
No sitä siellä oli, pelin tasoittamista (Ite ajoin Sairaan Nopeissa). Kun oltiin vielä johdossa niin yhteen sprinttiin tuli turva-auto meidän eteen vaikka oltiin viivan yli ennen kun kello löi tasan. Siinä hävittiin melkein kierros.
Vikaan auton vaihtoon varikkohenkilökunta lämmitti meille auton kuten hommaan kuulu, mutta ylemmältä taholta määrättiin tilalle kylmä auto. Varikkokundit sano että 'ei sitä se ei ole mitenkään kilpailukykyinen'. Mutta sepä laitettiin meille. Siinä sitä meni hyvä johto autojen kanssa säätämisessä. Alle puolessa tunnissa oli tuhottu meidän melkein kolmen kierroksen kaula.
Joukkueet kuitenkin makso tuostakin riemusta melko pitkän pennin...
Noi jää vituttamaan ja syystäkin. Jos sääntökin sanoo että kello tasan :00 jälkeen seuraavan eteen turva-auto riippumatta, mikä tiimi kyseessä... sitten näin ei toimitakaan. Ja toi kylmä auto episodi :dunno: Kiva ehkä tasoitella kisaa jos valtaa. Vaikea muutakaan syytä nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Noi jää vituttamaan ja syystäkin. Jos sääntökin sanoo että kello tasan :00 jälkeen seuraavan eteen turva-auto riippumatta, mikä tiimi kyseessä... sitten näin ei toimitakaan. Ja toi kylmä auto episodi :dunno: Kiva ehkä tasoitella kisaa jos valtaa. Vaikea muutakaan syytä nähdä.
Kyllä se vitutus vuodessa taas laskee. Onneks tämä on vaan kivaa harrastamista.
Pääasiassa toimittiin ihan oikein. Ehkä meidän kello oli eri ajassa kun järjestäjän, tai jotain?
 
Ylös