Kimiä lainatakseni se on sama kaikille.Sen sijaan Lotuksen tilanne ensi kaudella on kyllä hankala. Pitäisi kauden aikana kehittää uutta, hyvin erilaista ja parantaa nykyistä autoa.
Kimiä lainatakseni se on sama kaikille.Sen sijaan Lotuksen tilanne ensi kaudella on kyllä hankala. Pitäisi kauden aikana kehittää uutta, hyvin erilaista ja parantaa nykyistä autoa.
Vaan, kun ei ole. testi- jne rajoituksista johtuen, isoilla talleilla on varmasti kapasiteettia "jouten", toisin, kun pikkutalleilla. Ja vaikka isot olisivat irtisanoneet jengiä, voivat ihan hyvin palkata nyt niitä takaisin, kun tarvitaan. Sen sijaan joku pienempi (johon lasken Lotuksenkin) on käyttänyt resurssit tappiin ja ylimääräiseen on vähemmän varaa.Kimiä lainatakseni se on sama kaikille.
Toivottavasti Kamuin F1 ura ei pääty tähän vuoteen.Japanilaiskuski Kamui Kobayashin rahankeräys tallipaikan hankkimiseksi on alkanut vauhdikkaasti.
Sauber-paikkansa menettänyt Kobayashi perusti Kamui Support -nettisivun, jonka kautta hän on toivonut keräävänsä lahjoituksina niin paljon, että se varmistaisi F1-uran jatkumisen.
Kobayashi on ollut suuresti yllättynyt lahjoitusten vyörystä. Hän on saanut kerättyä hieman yli viikossa jo noin 1,4 miljoonaa euroa.
Sillä summalla ei vielä saisi ajopaikkaa edes GP2-sarjasta. Kobayashi on kuitenkin jo osoittanut nopeutensa F1-tasolla, eikä hänen tarvitse kerätä niin paljon rahaa kuin mitä monilta muilta kuskeilta pyydetään.
Kobayashi haluaisi Kimi Räikkösen tallikaveriksi Lotukselle, joka miettii yhä, pitäisikö Romain Grosjeanin kanssa jatkaa vai ei.
Lotuksen tallipäällikkö Eric Boullier tuntee Kobayashin hyvin ja arvostaa häntä. Kun Kobayashi ajoi DAMS-tallin autolla GP2-sarjaa, Boullier oli hänen pomonsa.
Lotuksella on jo yksi japanilaissponsori, vaateyhtiö Japan Rags. Se varmasti haluaisi nähdä Kobayashin tallin toisena kuskina.
Kobayashin toinen vaihtoehto ensi kauden talliksi on Force India, joka on ilmoittanut, ettei rahan tuominen ole niin tärkeää kuin kuljettajan nopeus.
Janne Aittoniemi
Yleensähän kenenkään sopimuksen päättämisestä ei tiedoteta, vaan tiedotetaan sitten kun on tehty sopimus uuden kuskin kanssa. Eli Grossu jatkaa mutta eiköhän se ollut selvää muutenkin. Nopeasta urposta on helpompi tehdä vähemmän kolarialtis kuin esim. Kovalaisesta riittävän nopea.
Kovalainen oli Mäkkiaikoinaan nopeudeltaan Hamiltonin tasoa. Joten varmasti on riittävän nopea.Yleensähän kenenkään sopimuksen päättämisestä ei tiedoteta, vaan tiedotetaan sitten kun on tehty sopimus uuden kuskin kanssa. Eli Grossu jatkaa mutta eiköhän se ollut selvää muutenkin. Nopeasta urposta on helpompi tehdä vähemmän kolarialtis kuin esim. Kovalaisesta riittävän nopea.
Eihän tässä mitää Grosjeaniin liittyvää ole lupailtu. Tietenki se liittyy Grosjeanin jatkoon, kun on nykyinen kuski. Se, että onko sitä jatkoa, riiippuu siitä, että onko tuleva kuski Grosjean vai joku muu. 1+1=1? eiku.. täh? Enkä Grosjeanin jatkoa selvänä näkis. Lotuksen fanitkin ovat tehneet selväksi, että joku muu kuin Grosjean.Yleensähän kenenkään sopimuksen päättämisestä ei tiedoteta, vaan tiedotetaan sitten kun on tehty sopimus uuden kuskin kanssa. Eli Grossu jatkaa mutta eiköhän se ollut selvää muutenkin. Nopeasta urposta on helpompi tehdä vähemmän kolarialtis kuin esim. Kovalaisesta riittävän nopea.
No kaipa seki kisassa vaikuttaa, jos toista vastaan vääntäessä joutuu antaan tasoista just sen verran, ettei ole mahdollisuutta loputtomiin peitellä? Emmä itseasiassa muista yhtää Kovalaisen edesottamuksia, että tuskin ne tosiaa kovin hienoja oli.Jaa milloin? Aika-ajoissa ehkä fuel corrected, mutta kisoissa oli ihan lapanen.
Heikki oli aivan Lewisin vauhdissa varsinkin 2008 aika-ajoissa. Paha sanoa kuinka olisi käynyt jos auto olisi istunut Heikin käteen, kuten Lewisillä kaikesta päätellen oli tilanne.Jaa milloin? Aika-ajoissa ehkä fuel corrected, mutta kisoissa oli ihan lapanen.
Eikös tuo ollut hyvin pitkälti, sitä Trulli juna aikaa ja Kovis yleensä jäi sen painavamman auton takia junaan ja Hami vältti sen vähän kevyemmällä.Heikki oli aivan Lewisin vauhdissa varsinkin 2008 aika-ajoissa. Paha sanoa kuinka olisi käynyt jos auto olisi istunut Heikin käteen, kuten Lewisillä kaikesta päätellen oli tilanne.
Renkaiden kulumista ("graining") Kovalainen myös valitteli aika usein 2008, ja kertoi joutuneensa muuttamaan ajotyyliään mutkissa renkaiden säästämiseksi. 2009 alkupuoliskolla ero McLaren-kuskien välillä oli pienempi, mutta edelleen Hamiltonin eduksi. 2009 jälkipuoliskolla ero kisavauhdissa taas kasvoi isoksi, Kovalaisen valitellessa toistuvasti ettei voi ajaa autolla mutkissa oman tyylinsä mukaisesti.Eikös tuo ollut hyvin pitkälti, sitä Trulli juna aikaa ja Kovis yleensä jäi sen painavamman auton takia junaan ja Hami vältti sen vähän kevyemmällä.
Eikös 2011 Kovalainen ollut Trullia ainakin edellä kisavauhdissa(kin)... Mutu.Caterham-aikoina Heikki ei ole valitellut rengasongelmia eikä auton sopimattomuutta omalle ajotyylille. Kovalaisen kisavauhti oli 2010 ja 2011 samaa tasoa Trullin kanssa ja 2012 samaa tasoa Petrovin kanssa.
Eikä siinä vielä kaikki. Allen kertoo, että Grosjeanin jatkolle Lotuksella on kovasti vastustusta F1-piireissä. Joka ei tietenkään tarkoita sitä, että Romain ei jatkaisi.James Allen Reply:December 13th, 2012 at 12:10 pm
The new sponsor is Honeywell and yes, they are working hard behind the scenes to raise this team up.
Budget wise they still won’t compete with Red Bull and Ferrari, but I have the highest respect for James Allison and his team of engineers so I’m sure they will be there or thereabouts, if not perhaps title contenders
http://www.jamesallenonf1.com/2012/12/my-top-5-drivers-of-2012/James
Sorry to go off on a bit of a tangent, but have Lotus retained Grosjean yet? If not, do you think they are seriously considering dropping him?
Thanks
James Allen Reply:
December 13th, 2012 at 3:31 pm
There are plenty of people in F1 who don’t want him back, including some drivers