Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Toivottavasti Kobayashi saa kerättyä riittävän tukipaketin ja siirtyisi Lotukselle. Olen jotenkin kyllästynyt Grosjeanin kolisteluun ja vähän välinpitämättömään olemukseen. Nopea hän on, mutta näin suomalaisesta näkökulmasta tuo naantalin aurinko on hieman vastenmielinen. Sympatiat Koban puolella ehdottomasti, ansaitsee ajopaikan.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Kimiä lainatakseni se on sama kaikille.
Vaan, kun ei ole. testi- jne rajoituksista johtuen, isoilla talleilla on varmasti kapasiteettia "jouten", toisin, kun pikkutalleilla. Ja vaikka isot olisivat irtisanoneet jengiä, voivat ihan hyvin palkata nyt niitä takaisin, kun tarvitaan. Sen sijaan joku pienempi (johon lasken Lotuksenkin) on käyttänyt resurssit tappiin ja ylimääräiseen on vähemmän varaa.
Veikkaan, että ensi vuonna tullaan näkemän kesken kauden nousuja/laskuja normaalia enemmän. Jaa mitä? Eli joku pikkutalli pärjääkin oletettua paremin ja riskillä käyttävät enemmän resursseja kesken kauden kehittelyyn, vaikka tietävät, että se kostautuu seuraavina vuosina. Sen sijaan, joku toinen voi antaa enemmän periksi ja tyytyy osaansa ja kehittää alkuperäisen suunnitelman mukaisesti molempia.
 
Viimeksi muokattu:

Mauno Ahonen

Well-known member
Liittynyt
8.10.2010
Viestit
80
Sijainti
Perähikiä
Mielestäni taitaa homma mennä näin:
Jos ei tule tallin omistaja suhteisiin muutosta, niin grossu jatkaa 95% varmuudella.
Jos nuo huhut siitä, että uutta osa omistajaa haetaan pitävät paikkaansa, niin pitkältihän on riippuvainen siitä kuka/mikä taho omistajaksi tulee?
 

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
IltaSanomat

Japanilaiskuski Kamui Kobayashin rahankeräys tallipaikan hankkimiseksi on alkanut vauhdikkaasti.
Sauber-paikkansa menettänyt Kobayashi perusti Kamui Support -nettisivun, jonka kautta hän on toivonut keräävänsä lahjoituksina niin paljon, että se varmistaisi F1-uran jatkumisen.

Kobayashi on ollut suuresti yllättynyt lahjoitusten vyörystä. Hän on saanut kerättyä hieman yli viikossa jo noin 1,4 miljoonaa euroa.

Sillä summalla ei vielä saisi ajopaikkaa edes GP2-sarjasta. Kobayashi on kuitenkin jo osoittanut nopeutensa F1-tasolla, eikä hänen tarvitse kerätä niin paljon rahaa kuin mitä monilta muilta kuskeilta pyydetään.

Kobayashi haluaisi Kimi Räikkösen tallikaveriksi Lotukselle, joka miettii yhä, pitäisikö Romain Grosjeanin kanssa jatkaa vai ei.

Lotuksen tallipäällikkö Eric Boullier tuntee Kobayashin hyvin ja arvostaa häntä. Kun Kobayashi ajoi DAMS-tallin autolla GP2-sarjaa, Boullier oli hänen pomonsa.

Lotuksella on jo yksi japanilaissponsori, vaateyhtiö Japan Rags. Se varmasti haluaisi nähdä Kobayashin tallin toisena kuskina.

Kobayashin toinen vaihtoehto ensi kauden talliksi on Force India, joka on ilmoittanut, ettei rahan tuominen ole niin tärkeää kuin kuljettajan nopeus.
Janne Aittoniemi
Toivottavasti Kamuin F1 ura ei pääty tähän vuoteen.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Jos vain suomalaisena mietin asiaa niin paikka menisi tietty Kovalaisen Heikille. Formulaa seuranneena ja kuskien ottamuksien perusteella valinta on ehdottomasti Mr. Kamui San. Tietty voidaan spekuleerata että syy miksi groisantti saa neljäkutosen persuksille on epävarmuus. Tällä pohjalla kieltämättä vaaka on heikin puolella. Nopeus on kuitenkin omassa kupissa korkeammalla. Minäkin osaisin ehkä ajaa formulan maaliin kun ajaisin vaan tosi hitaasti. No joo en taida mahtua autoonkaanxD
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Grosjeanin jatkosta tiedotetaan tälläviikolla

JOtenkin tuntuu että se meinaa että hän jatkaa.
Yleensähän kenenkään sopimuksen päättämisestä ei tiedoteta, vaan tiedotetaan sitten kun on tehty sopimus uuden kuskin kanssa. Eli Grossu jatkaa mutta eiköhän se ollut selvää muutenkin. Nopeasta urposta on helpompi tehdä vähemmän kolarialtis kuin esim. Kovalaisesta riittävän nopea.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Yleensähän kenenkään sopimuksen päättämisestä ei tiedoteta, vaan tiedotetaan sitten kun on tehty sopimus uuden kuskin kanssa. Eli Grossu jatkaa mutta eiköhän se ollut selvää muutenkin. Nopeasta urposta on helpompi tehdä vähemmän kolarialtis kuin esim. Kovalaisesta riittävän nopea.
Kovalainen oli Mäkkiaikoinaan nopeudeltaan Hamiltonin tasoa. Joten varmasti on riittävän nopea.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Yleensähän kenenkään sopimuksen päättämisestä ei tiedoteta, vaan tiedotetaan sitten kun on tehty sopimus uuden kuskin kanssa. Eli Grossu jatkaa mutta eiköhän se ollut selvää muutenkin. Nopeasta urposta on helpompi tehdä vähemmän kolarialtis kuin esim. Kovalaisesta riittävän nopea.
Eihän tässä mitää Grosjeaniin liittyvää ole lupailtu. Tietenki se liittyy Grosjeanin jatkoon, kun on nykyinen kuski. Se, että onko sitä jatkoa, riiippuu siitä, että onko tuleva kuski Grosjean vai joku muu. 1+1=1? eiku.. täh? Enkä Grosjeanin jatkoa selvänä näkis. Lotuksen fanitkin ovat tehneet selväksi, että joku muu kuin Grosjean.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jaa milloin? Aika-ajoissa ehkä fuel corrected, mutta kisoissa oli ihan lapanen.
No kaipa seki kisassa vaikuttaa, jos toista vastaan vääntäessä joutuu antaan tasoista just sen verran, ettei ole mahdollisuutta loputtomiin peitellä? Emmä itseasiassa muista yhtää Kovalaisen edesottamuksia, että tuskin ne tosiaa kovin hienoja oli.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jaa milloin? Aika-ajoissa ehkä fuel corrected, mutta kisoissa oli ihan lapanen.
Heikki oli aivan Lewisin vauhdissa varsinkin 2008 aika-ajoissa. Paha sanoa kuinka olisi käynyt jos auto olisi istunut Heikin käteen, kuten Lewisillä kaikesta päätellen oli tilanne.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Heikki oli aivan Lewisin vauhdissa varsinkin 2008 aika-ajoissa. Paha sanoa kuinka olisi käynyt jos auto olisi istunut Heikin käteen, kuten Lewisillä kaikesta päätellen oli tilanne.
Eikös tuo ollut hyvin pitkälti, sitä Trulli juna aikaa ja Kovis yleensä jäi sen painavamman auton takia junaan ja Hami vältti sen vähän kevyemmällä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Eikös tuo ollut hyvin pitkälti, sitä Trulli juna aikaa ja Kovis yleensä jäi sen painavamman auton takia junaan ja Hami vältti sen vähän kevyemmällä.
Renkaiden kulumista ("graining") Kovalainen myös valitteli aika usein 2008, ja kertoi joutuneensa muuttamaan ajotyyliään mutkissa renkaiden säästämiseksi. 2009 alkupuoliskolla ero McLaren-kuskien välillä oli pienempi, mutta edelleen Hamiltonin eduksi. 2009 jälkipuoliskolla ero kisavauhdissa taas kasvoi isoksi, Kovalaisen valitellessa toistuvasti ettei voi ajaa autolla mutkissa oman tyylinsä mukaisesti.

Caterham-aikoina Heikki ei ole valitellut rengasongelmia eikä auton sopimattomuutta omalle ajotyylille. Kovalaisen kisavauhti oli 2010 ja 2011 samaa tasoa Trullin kanssa ja 2012 samaa tasoa Petrovin kanssa. Pirellin renkaat ovat tietysti vaikuttaneet siihen, että renkaita täytyy säästellä enemmän kuin aiempina vuosina, mutta Heikki tuntui sopeutuneen Pirelleillä kisaamiseen aika hyvin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Caterham-aikoina Heikki ei ole valitellut rengasongelmia eikä auton sopimattomuutta omalle ajotyylille. Kovalaisen kisavauhti oli 2010 ja 2011 samaa tasoa Trullin kanssa ja 2012 samaa tasoa Petrovin kanssa.
Eikös 2011 Kovalainen ollut Trullia ainakin edellä kisavauhdissa(kin)... Mutu.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Juoruja on liikkunut, että tuo uusi sponsorisopimus julkistettaisiin tällä viikolla tai jopa tänään. Eipä ole vielä kuulunut mitään.

Luin tuossa Allenin blogia ja hän näyttää sanovan kommenttiosiossa, että Lotuksen uusi sponsori ON Honeywell. Ei siis enää mitään vihjailuja, että saattaa olla, vaan on.

James Allen Reply:December 13th, 2012 at 12:10 pm

The new sponsor is Honeywell and yes, they are working hard behind the scenes to raise this team up.

Budget wise they still won’t compete with Red Bull and Ferrari, but I have the highest respect for James Allison and his team of engineers so I’m sure they will be there or thereabouts, if not perhaps title contenders
Eikä siinä vielä kaikki. Allen kertoo, että Grosjeanin jatkolle Lotuksella on kovasti vastustusta F1-piireissä. Joka ei tietenkään tarkoita sitä, että Romain ei jatkaisi.

James
Sorry to go off on a bit of a tangent, but have Lotus retained Grosjean yet? If not, do you think they are seriously considering dropping him?

Thanks

James Allen Reply:
December 13th, 2012 at 3:31 pm

There are plenty of people in F1 who don’t want him back, including some drivers
http://www.jamesallenonf1.com/2012/12/my-top-5-drivers-of-2012/
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
JOS Grosjeania ei valita, niin merkannee sitä, että a) Grosjeania pidetään todella epävarmana myös ensivuonna tai b) tilalle halutaan todellista varmuutta, joka olis kompromissi. Yksi mestaruuskamppailuun kykenevä heillä jo todistettavasti on. Kysymys lienee, että kokeillaanko ottaa toinenki pirun nopea juniori vai varmuutensa todistanut, esim Kovalainen. Joka ei myöskään varmasti huono valinta olisi.

Kimi taas tuskin paria vuotta pidempään Lotuksella viihtyy, jos se ei ole voittaja-auto. Tällöin taas olis hyvä olla se sisäänajettu juniori valmiina hyppään Kimin saappaisiin. Uskoisin Kovalaisen olevan aika kova nimi, jos ihan kilpailupuolta mietitään. Sponssiasiatkin näyttäis tallilla olevan mallillaan.

Ei ole heleppoa Lotuksella toisen kuskin valinnassa.. Itsehän en enään uskaltaisi Grosjeania palkata. Ilman mehevää tukipakettia. Tavoitteet toki täyttyi ja ehkä ylittyi, mutta tänä vuonna talli olis monta monta pistettä rikkaampi ilman hölmöjä keskeytyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös