Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
juu sponssien kalastelua, tyhjillä tankeilla, sääntöjenvastasella autolla... mitä muita näitä nyt oli?

Mut rehellisesti pitää sanoa että uskon härän ja mäkin olevan vielä edellä. Vaikka toivonkin että kimillä olisi vähintään yhtänopea autoa kuin edellämainituilla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mut rehellisesti pitää sanoa että uskon härän ja mäkin olevan vielä edellä. Vaikka toivonkin että kimillä olisi vähintään yhtänopea autoa kuin edellämainituilla.
Puhtaasti autoina uskon noin olevan kanssa. Nähtäväksi jää mihin taas uudenlaiset Pirellit kääntää voimasuhteita. Jos ne kuluu entistä nopeemmin/herkemmin (astetta pehmeämmät seokset), niin tuskin Lotus ainkaan heikoilla on sen suhteen. Toisaalta, jos renkaat lämpiää helpommin joustavamman runkonsa takia, niin sekin voi suosia Lotusta/Kimiä aika-ajoissa...

Nääs sellanen tupla tai kuitti öppörtuniti täsä hommassa... :cool:
 

Iranie

Well-known member
Liittynyt
9.2.2013
Viestit
54
Lotuksella on todella ehjä auto kasassa. Jerezin testeissä mukavasti kierroksia kokonaisuudessaan ja ne muutamat viat, joista Lotus vaikeni, löydettiin ja niitä ei tulla varmaan kohtaamaan enää. Todella hyvästä tilanteesta lähtevät Barcelonaan, etenkin jos verrataan viime vuoden runkokatastrofiin.

Autosta sen verran, että se on ns. onnistunut kopio. Sellaisia maailmaa mullistavia innovaatioita ei ole, mutta joka osa-alue autosta on silti ihan sitä priimatavaraa. Vauhtikin lupaa tässä vaiheessa hyvää, etenkin kun Allison sanoi, että koko testien ajan autossa oli paljon bensaa. Tuo DRD tuokin sitten oman lisämausteensa autoon, jos se saadaan toimimaan.

Tämä jatkuvuus on kyllä hyvä juttu. Kuskipari Räikkönen-Grosjean on nyt enemmän hereillä kuin koskaan ja Lotuksen 2012 alkukauden punapersepaviaanikomppania tuolla varikolla kehittyi kauden kuluessa jo ihan toimivaksi paketiksi. Jos auto on nopea, pystyy Lotus nyt oikeasti ottamaan siitä sen ilon irti.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
DRD:n testausta.
Meni kyllä itsellä ohi, että testasivat tuota. Näyttää siromalta kuin viime vuonna. Mersulla oli varsinainen möhkäle tuohon verrattuna. Toivottavasti tarkoittaa sitä, että Mercedes on vielä hukassa ton kanssa. Toivottavasti toi on sellainen systeemi joka vaatii kunnon testaamista ja perhetymistä. Olisi outoa jos mersu sais ton heti toimii Lotuksen viimekauden huomioon ottaen. Se olisi Lotukselle selkeä etu jos näin on, että se vaatii isompaa perehtymistä.

Edit: Siiven ja putken välissä on rako jota ei viimevuonna muistaakseni ollut. Uskoisin, että tää on ainoa vaihtoehto jolla Lotus saa suoranopeudet suuremmiksi. Mikään ei v***ta niin paljon kuin, että Kimi jäisi taas jumiin selkeesti nopeempana tai jopa menettäisi sijoja suoranopeuden vuoksi. Lotus taisi olla ainoa talli joka ei käyttänyt korkeampaa "monkey seat:ttia" koko testiviikolla. Taitanee johtua juurikin tuosta systeemistä.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Siis onko toi DRD:n putki irti siivestä? Vai onko kuvassa näkyvä rako vain jotain optista harhaa?

Toki siiven takapinnalle ilma f-putkestakin johdettiin, joten sikäli voi kai se toimia ihan noinkin, että DRD:n putki puhaltaa suoraan siiven alapintaan.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Tämä jatkuvuus on kyllä hyvä juttu. Kuskipari Räikkönen-Grosjean on nyt enemmän hereillä kuin koskaan ja Lotuksen 2012 alkukauden punapersepaviaanikomppania tuolla varikolla kehittyi kauden kuluessa jo ihan toimivaksi paketiksi. Jos auto on nopea, pystyy Lotus nyt oikeasti ottamaan siitä sen ilon irti.
Joo, voisi kuvitella, että identtisellä kaudella viimevuotiseen verrattuna kertyisi muutama piste enemmän ihan siksi että ollaan opittu toimimaan ja taktikoimaan paremmin kärkikahinoissa. "Hiukan" pienemmästä on siellä sijoitukset kiinni kuin letkan keskivaiheilla.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Siis onko toi DRD:n putki irti siivestä? Vai onko kuvassa näkyvä rako vain jotain optista harhaa?

Toki siiven takapinnalle ilma f-putkestakin johdettiin, joten sikäli voi kai se toimia ihan noinkin, että DRD:n putki puhaltaa suoraan siiven alapintaan.
Näyttäisi olevan irti. Voi tietysti olla että vertailtiin miten toimii normitakasiivellä ja drd-takasiivellä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
DRD:n putki näyttäis olevan myös hieman vinossa, kun vertaa siiven keskikohtaan.

Mersun viritys oli aika paljon jykevämmän näköinen:

Tästä kuvakulmasta vaikea sanoa onko Mersun putki siivessä kiinni vai irti...
 

Matteus

Well-known member
Liittynyt
2.10.2000
Viestit
199
Eikö Räikkönen kuitenkin viime kaudella sanonut ettei varsinainen huippunopeus suoralla ollut niin iso ongelma kuin se ettei Rellulla vaan päässyt kiihdyttämään niille suorille yhtä hyvin kuin muilla myllyillä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eikö Räikkönen kuitenkin viime kaudella sanonut ettei varsinainen huippunopeus suoralla ollut niin iso ongelma kuin se ettei Rellulla vaan päässyt kiihdyttämään niille suorille yhtä hyvin kuin muilla myllyillä.
Niin siis Mersut saavuttivat huippunopeutensa aikaisemmin kuin Rellut.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ongelma Lotuksella oli vetopidon puute muihin verrattuna ennen uutta pakoputkiratkaisua. Kuten tiedämme autoon saatiin vauhtia lisää viimeisiin kisoihin tämän ansioista se puolisekuntia joka kesäkauden jälkeen puuttui kärkivauhdista
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ongelma Rellulla oli vetopidon puute muihin verrattuna ennen uutta pakoputkiratkaisua. Kuten tiedämme autoon saatiin vauhtia lisää viimeisiin kisoihin tämän ansioista se puolisekuntia joka kesäkauden jälkeen puuttui kärkivauhdista
Enemmän kait Lotuksella kuitenkin? Vaikka kai RB:kin siitä alkukaudesta saatto kärsiä. Toisaalta renkaat oli alkukaudesta tärkeemmät, kun pakokaasujen hyödyntämistä vasta opeteltiin.

Kuten edellä todettua, niin huippunopeushan oli esim Monzassa kärkipäätä, mutta Kimin mukaan muut saavuttivat omansa aikasemmin. Ns. coanda-putkistohan tuli Lotukselle vasta syksyllä.

DRD:n tarkoitus enimmäkseen lieneekin, että voitaisiin käyttää isompaa siipeä, mutta silti saavuttaa sama huippunopeus. Hyöty siis otettaneen useimmin juuri mutkiin ja kiihdytyksiin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Enemmän kait Lotuksella kuitenkin? Vaikka kai RB:kin siitä alkukaudesta saatto kärsiä. Toisaalta renkaat oli alkukaudesta tärkeemmät, kun pakokaasujen hyödyntämistä vasta opeteltiin.

Kuten edellä todettua, niin huippunopeushan oli esim Monzassa kärkipäätä, mutta Kimin mukaan muut saavuttivat omansa aikasemmin. Ns. coanda-putkistohan tuli Lotukselle vasta syksyllä.

DRD:n tarkoitus enimmäkseen lieneekin, että voitaisiin käyttää isompaa siipeä, mutta silti saavuttaa sama huippunopeus. Hyöty siis otettaneen useimmin juuri mutkiin ja kiihdytyksiin.
Jep, nimenomaan Lotuksella...
 

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
MTV3 F1 sanoi:
F1-sarjassa kilpailevan Lotus-tallin omistava sijoitusyhtiö Genii Capital on ostanut osuuden RUF-autotehtaasta.

Vuonna 1939 perustettu saksalainen RUF valmistaa Porschen teknologiaan pohjautuvia urheiluautoja. Merkin vuonna 1987 julkistama CTR Yellowbird -malli piti aikoinaan hallussaan maailman nopeimman sarjavalmisteisen auton titteliä.

Osakekauppojen myötä Genii Capitalin omistaja Gerard Lopez saa paikan myös autotehtaan johtokunnassa.

- RUF on uskollisen asiakaskunnan omaava fantastinen ja globaali tuotemerkki. CTR ja sen seuraajat ovat rakentaneet RUF:n legendan. Tänään tuotemerkki on myös osa nuorempia sukupolvia, kiitos sen esiintymisen lukuisissa myydyimmissä tietokonepeleissä. Tämä tarjoaa potentiaalisia uusia ostajia ympäri maailman, Lopez kommentoi uutta aluevaltaustaan.
Voisko odottaa, että Lotus-tallin nimi ehkä vaihtumassa?
Kuten tiedetään Lotuksella(automerkki) ja nykyisellä Lotus-tallilla(Enstone) ei ole enää mitään yhteistä muutakuin nimi, jonka käyttö on plussaa molemmille osapuolille.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
RUF on niin pieni paja ettei heillä ole mitään kiinnostusta tulla F1:siin edes sponsorointi mielessä. Sen sijaan Porsche olisi aivan muuta ja voi olla että VW:n rallimenestyksen myötä nälkä kasvaa syödessä ja rahasta tulo ei ainakaan ole kiinni...
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
RUF on niin pieni paja ettei heillä ole mitään kiinnostusta tulla F1:siin edes sponsorointi mielessä. Sen sijaan Porsche olisi aivan muuta ja voi olla että VW:n rallimenestyksen myötä nälkä kasvaa syödessä ja rahasta tulo ei ainakaan ole kiinni...
RUF muistuttaa ulkonäöltään Porschea.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
RUF on niin pieni paja ettei heillä ole mitään kiinnostusta tulla F1:siin edes sponsorointi mielessä.
tietyllä tapaa RUF on jo ykkösissä kiinni koska heidän omistajatahonsa omistaa F1-tallin.
eli saattaa hyvinkin olla että Genii tekee "Fernandesit" ja niee tiimin omistamansa autotehtaan mukaan :)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös