Kyllä.Tolla osaamisen tasolla kun F1:ssä liikutaan yhdellä miehellä todellakin on merkitystä - varsinkin suunnittelupuolella. On aivan eri asia kuin käytännön duunariasioissa.
Sattumasta puheenollen.Kyllä.
Pakko tässä kohtaa on muistuttaa Neweyn historiasta, ei ole (eikä voi olla) sattumaa että Newey on saavuttanut menestystä jokaisessa työpaikassaan.
Toki edelleen kysymysmerkkinä on se kuinka iso rooli Allisonilla on Lotuksella ollut...
Kaudella 1998 taisi kuitenkin olla käytössä Mecacromen koneet, jotka siis olivat käytännössä vanhoja Renaulteja, mutta kehitystyö oli luokkaa nolla.Niin, muistellaanpa Williamsia 97 & 98, 97 autoon Newey vaikutti vielä paljonkin ja häipyi tallista alkukaudella 97.
Kauden 98 auto olikin sitten täysi susi vaikka mitään isompaa muuta muutosta ei tullut
(kuskit samat, moottori sama jne)
Vaikka toki voidaan laittaa paljon sen piikkiin että Renault ei kehittänyt moottoreitaan enää kaudelle 98 yhtä paljon kuin aiemmin, ei silti Renaultin konekaan niin paljoa romahtanut voittaja-auto Jerezistä -97 Ausseihin -98 mennessä....
Autosportin mukaan Ferrarille. Mutta vielä ei ole nimi paperissa.Allisonin myötä johonkin kilpailevaan talliin siirtyy merkittävä tietotaito.
Joe Sawardin mukaan Mercedekselle.Autosportin mukaan Ferrarille. Mutta vielä ei ole nimi paperissa.
Itse asiassa suurin syy sille, että Red Bull on tuolla on hra Dieter Mateschitz joka on aina ollut ihan älytön Formula 1 -fani. Tämä tieto tulee ko. herran hyvin tuntevalta taholta jonka mukaan Dieterin suurin haave RB:n kautta oli juuri oma F1 talli.RB on kuitenki tuolla myydäkseen enempi energiajuomaa.
Minä en kyllä näe sitä mitenkään selviönä. RB nyt on aivan täysin "Vettelin talli", minkä takia Kimi sinne menisi? Olkoon vaan paras auto, mutta silti. Eiköhän se ole jatko Lotuksella tai sitten haalarit naulaan ja tekemään jotain muuta kivaa. Eri asia tietysti, jos Vettel lähtisi RB:lta, mutta se ei nyt ole todennäköistä ollenkaan, ainakaan niin kauan, kuin Alonso on Ferrarilla.Mitä Kimiiin tulee, RB on aika selviö. Jos vain pääsevät sopimukseen. Aika olennaista on muistaa, että teknisten muutosten vuoksi, ensivuonna tullaan näkemään enempi "teknisiä" keskeytyksiä. Kimin suoritusvarmuus on kovaa valuttaa taistellessa ensivuoden mestaruudesta. Puhumattakaan Kimin suosiosta, imgosta... RB on kuitenki tuolla myydäkseen enempi energiajuomaa.
Eiköhän se nimi ole jo jossain paperissa. Epäselvää on vain sen kenen paperissa... Aika harvoin irtisanoudutaan ilman uutta sopimusta.Autosportin mukaan Ferrarille. Mutta vielä ei ole nimi paperissa.
Komppaan. Kimikin sanoo että ei se Allison sitä autoa ole suunnitellut mutta myöntää toki kaverin merkittävän roolin siinä työssä.Totta kai se on selviö JOS pääsevät sopimukseen. Sitähän tuo sopimukseen pääseminen tarkoittaa.
Mutta en olisi Lotusta Allisonin lähtöön kuoppaamassa. Yleensäkin autonkehitystä henkilöidään liikaa yksittäisiin ihmisiin.
Mutuilen vain, että Kimi (vaikka lajin aatelia onkin) toisi rentouttakin ilmapiiriin, ja hänestä moni tallissa pitäisi. Silloin hermot varmaan helpommin alkaisi mennä monilla Vetteliin, mikäli autokin sopii Kimille ja kilpailu olisi paljon haastavampaa, kuin nyt Webberiä vastaan.Minä en kyllä näe sitä mitenkään selviönä. RB nyt on aivan täysin "Vettelin talli", minkä takia Kimi sinne menisi? Olkoon vaan paras auto, mutta silti.
Päässään voi kuskata mitä tahansa uuteen työpaikkaan.Aika keljun oloista Allisonilta lähteä yhtäkkiä kesken kauden kilpailevaan tallii, olisi nyt voinut odottaa ensi kauteen. Onko sääntöjen vastaista, jos Allison vie nyt mukanaan kaikki Lotuksen oivallukset ja saa ne toimimaan myös kilpailijan autossa, eli että omistaako Allison keksintönsä vai Lotus?