Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Oliskohan toi rengashommeli ihan mahdotonta järjestää siten, että tallit kertoisivat mitkä kaksi kovuutta haluavat mihinkin kisaan ja rengasvalmistaja sitten toimittaisi kullekin tallille niiden haluamat kovuudet? :doubtful: :confused: :idea: Ei ainakaan tällit pääsisi valittamaan, että nää renkaat sopii nyt paremmin kilpailijoille kuin meille.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Oliskohan toi rengashommeli ihan mahdotonta järjestää siten, että tallit kertoisivat mitkä kaksi kovuutta haluavat mihinkin kisaan ja rengasvalmistaja sitten toimittaisi kullekin tallille niiden haluamat kovuudet? :doubtful: :confused: :idea: Ei ainakaan tällit pääsisi valittamaan, että nää renkaat sopii nyt paremmin kilpailijoille kuin meille.
Olisikohan kallista. :dunno:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Olisikohan kallista. :dunno:
Mahdollisesti. Tai sitten kukaan ei oikeasti moista valinnanvapautta halua. Aikamoiset riskit menestyksen suhteen olisi talleille varmaan. Kun ei voi tietää lämpötiloista ja muista tekijöistä, niin on sellainen varman päälle laskettu vaihtoehto, että ne renkaat on kaikille samat.

Sinänsähän rengasvalmistaja toimittaisi saman määrän renkaita kisaan, olisivat vaan erilaisia kovuuksiltaan. Eli kustannukset ei ainakaan kuljetettavien renkaiden määrän suhteen muuttuisi miksikään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ajettiinko unkarissa viimevuonna pehmeällä ja keskikovalla?
Ajettiin.
Olisikohan kallista. :dunno:
Ei välttämättä, jos tallit kertovat valintansa riittävän ajoissa. Pirelli valmistaa joka tapauksessa kaikkia seoksia, joten kyse on vain mitä määriä milloinkin. Ja back-to-back kisoihin renkaat varmaan muutenkin valmistetaan yhteen syssyyn, vaikka olisi nimetty niihin kaikki neljä seosta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jos olette seuranneet säätiedotuksia/keskusteluja viikonlopusta, niin Unkarin kisaan luvataan jopa 38 asteen lämpöä sunnuntaille !:eek!:

Lotus-poikain keli! :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos olette seuranneet säätiedotuksia/keskusteluja viikonlopusta, niin Unkarin kisaan luvataan jopa 38 asteen lämpöä sunnuntaille !:eek!:

Lotus-poikain keli! :thumbup:
Ja tuultakin tuskin nimeksi. Läkähdyttävä kisa kaikille osapuolille.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Toivottavasti lämmin sää pistää moottorit laukeamaan, niin harvinaista nykyään, vaikka viime kisassa nyt nähtiinki sellainen
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Jos ois aika-ajoissakin kuuma ni kimillä ois varmaan "tsäänssiä" tohon sijaan 3 tai 4. Toki 5. paikka ois varmaan parempi kuin 4. koska likainen asvaltti.


Mersut paalulla, Vettel ajaa kärkikolmikosta voittoon Mersujen hidastellessa Kimiä ja Alonsoa pidempään.
Luulisin että mersujen ja Red bullien renkaat eivät kestä ja Kimi voi taas hyödyntää yksi stoppi muita vähemmän taktiikkaa. Epäilen luulevani että Kimi voitosta ajaa.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jos ois aika-ajoissakin kuuma ni kimillä ois varmaan "tsäänssiä" tohon sijaan 3 tai 4. Toki 5. paikka ois varmaan parempi kuin 4. koska likainen asvaltti.




Luulisin että mersujen ja Red bullien renkaat eivät kestä ja Kimi voi taas hyödyntää yksi stoppi muita vähemmän taktiikkaa. Epäilen luulevani että Kimi voitosta ajaa.
Joo, kyllä lauantaillekin on sellaista 32-34 astetta luvattu.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Luulisin että mersujen ja Red bullien renkaat eivät kestä ja Kimi voi taas hyödyntää yksi stoppi muita vähemmän taktiikkaa.
Kyllä noi Red Bullilla ihan hyvin on kestänyt kuumemmissakin, eikä mistään järkyttävästä hitaudesta verrattuna Lotukseen ja Ferrariin ole näkynyt merkkejä. Vauhti riittää ajamaan kärjessä jos sinne pääsee. Mercedes on ihan oma lukunsa kun jäävät parhaimmillaan kierroksen lähtiessään paalulta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyllä noi Red Bullilla ihan hyvin on kestänyt kuumemmissakin, eikä mistään järkyttävästä hitaudesta verrattuna Lotukseen ja Ferrariin ole näkynyt merkkejä. Vauhti riittää ajamaan kärjessä jos sinne pääsee. Mercedes on ihan oma lukunsa kun jäävät parhaimmillaan kierroksen lähtiessään paalulta.
Joo, kyllä Red Bull on parantanut lämpimiin keleihin paljon. Mielestäni Red Bull on jo lähellä rengaskulutuksessa Ferraria ja Lotuksella on isompi ero noihin molempiin.

Ferrarista muutenkin hankalaa sanoa enään mitään, kun tuntuvat olevan aika hukassa autonsa kanssa jälleen kerran. Taas tulee päivitysosia jotka eivät käytännössä toimi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Autosport spekuloi, että renkaiden uudistus hyödyttää eniten juuri Lotusta ja Ferraria, jotka renkaiden muuttamista vastustivat. Renkaiden käytöksessä ei tapahdu suurta muutosta, mutta ne kestävät hivenen paremmin. Tämä saattaa kallistaa vähemmän renkaita kuluttavien tallien rengasvalintaa pehmeämmän seoksen suuntaan, kun alkukauden kisoissa yleensä kovempi on ollut parempi kisarengas. Unkarissa pehmeämmästä saa sekunnin edun kierroksella.

Lisäksi varikkonopeusrajoituksen laskeminen kisassakin 100 km/h:sta 80 km/h:iin pidentää varikkopysähdystä (Unkarissa nelisen sekuntia), mikä tekee stopeista epäedullisempia. Kyvystä ajaa vähemmillä stopeilla on siis enemmän hyötyä kuin aikaisemmin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
JJ:tä lukuunottamattahan nuo kaikki ovat jossain vaiheesas F1-uraansa ajaneet Lotus-nimisellä autolla. :D
Kuten aikaisemmin asiasta keskusteltaessa jo totesin, JJ ajoi ennen ykkösiä Pacific-tallissa, joka sittemmin "adoptoi" Team Lotuksen brändin ja ajoi ykkösissä lopuksi nimellä Pacific Team Lotus. JJ siis ajoi "tulevalla Lotuksella" ;).

-Edi- Niin, ja tietysti toisellakin tulevalla Lotuksella, Benettonilla.
 
Viimeksi muokattu:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Olisiko Kimin aika allekirjoittaa sopimus muuhun talliin kuin Lotukselle ja jättää uppoava laiva?

.................


F1-talli Lotuksen rahaongelmat ovat jopa aiemmin kerrottuja vakavampia, kertoo saksalainen Motorsport-Total-verkkosivusto.

Tallin velkataakka on kasvanut yli 120 miljoonan euron. Sivusto kertoo Lotuksen olleen käytännössä konkurssissa jo viime vuoden lokakuussa, mutta tuolloin F1-moguli Bernie Ecclestonen väliintulo pelasti tallin.

Tallilla on ollut esimerkiksi vaikeuksia maksaa palkkaa ykköskuskilleen Kimi Räikköselle, eikä tulevaisuus näytä ruusuiselta. Motorsport-Totalin tietojen mukaan Lotuksen havittelema merkittävä rahoitussopimus Infinity Racing -yhtiön kanssa ei ole vielä toteutunut, minkä myötä tallikin on jäänyt vaille lisärahaa.

Lotus haluaisi pitää Räikkösen riveissään myös ensi kaudella, mutta ilman uskottavaa rahoituspohjaa se tuskin toteutuu.

Lähde: MTV 3
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Yritin kans tuota alkuperäistä juttua lukea google-kääntäjällä ja aika lohduton kuva jäi Lotuksen resursseista.

Jos jutut pitävät paikkaansa, niin Kimi on jo ennen kauden alkua uhannut olla tulematta penkin sovitukseen, kun ei ole saanut palkkojaan. Allison on etsinyt uutta työpaikkaa jo helmikuussa. Muillekin työntekijöille on maksettu palkat myöhässä ja nämä ovat lakkoilleet. Yritys saada Honeywelliä sponsoriksi oli pelkkä kupla. Kimi on jutellut Bernien kanssa vaikeuksista jne.jne.. :nope:

Eipä ole ihme, jos Kimi uutta tallia etsii ja Lotuksen kanssa jatkaminen tuntuu epätodennäköiseltä, jos siis juorut pitävät paikkansa.

http://www.motorsport-total.com/f1/news/2013/08/lotus-naechstes-team-steht-auf-der-kippe-13080510.html
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Juu kusessa ovat, jos huhut pitävät paikkansa :nope: Tuskin Kimi Lotuksella ensi kaudella ajaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös