Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos noi jutut on totta, niin pakko antaa propsit Kimille. Vaikka palkanmaksu on ollut myöhässä, niin on tukenut tiimiä ja antanut heille motivoivia suorituksia ja sanoja. Luulen myös, että jos talli ei olisi noin kovissa vaikeuksisa, niin Romain olisi saanut kenkää, mutta Totalin rahat on pakko saada.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Todella harmi sillä talli on kuitenkin kilpailullisesti iskussa. Lotus jos mikä talli tällä hetkellä pärjää paremmin kuin resurssien perusteella pitäisi. Todella sääli. Toivottavasti rahoitus järjestyy ja talli pelastuu ja jatkaa kilpailukykyisenä. Kärki tulee taas tylsemmäksi jos Lotus putoaa sieltä pois. Nyt on aika herkkua kun on neljän tallin autoja kärjen tuntumassa ihan oikeasti.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Suoritukset ovat aivan uskomattomia jos tuo pitää paikkansa. Varsinainen Taavetti Goljatien kimpussa!
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Lotuksen kohdalla on pakko ihmetellä sitä, että miten se ei löydä itselleen isoa sponsoria vaikka sponsorirahoja vastaan saisi nimensä autoon jolla tämän hetken valovoimaisin F1-kuljettaja Kimi Räikkönen taistelee tosissaan maailmanmestaruudesta.

Jos isojen sponsoreiden saamisen ongelman syy on tallin talousongelmissa, niin silloin Lotus on sellaisessa kierteessä josta pääsee pois ainoastaan konkurssilla, koska talousongelmien hoitamiseen tarvitaan rahaa ja jos isoja sponsoreita ei saada ei ole rahaa joilla talousongelmista päästäisiin eroon.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Lotuksen kohdalla on pakko ihmetellä sitä, että miten se ei löydä itselleen isoa sponsoria vaikka sponsorirahoja vastaan saisi nimensä autoon jolla tämän hetken valovoimaisin F1-kuljettaja Kimi Räikkönen taistelee tosissaan maailmanmestaruudesta.

Jos isojen sponsoreiden saamisen ongelman syy on tallin talousongelmissa, niin silloin Lotus on sellaisessa kierteessä josta pääsee pois ainoastaan konkurssilla, koska talousongelmien hoitamiseen tarvitaan rahaa ja jos isoja sponsoreita ei saada ei ole rahaa joilla talousongelmista päästäisiin eroon.
Kyllä noilla suorituksilla varmasti sponsorirahaa saisi jos sitä on nykypäivänä ylipäätään saamaksissaan.

Tallilla ei vaan ole enää kunnon helppoheikkiä riveissään à la Briatore.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Lotuksen kohdalla on pakko ihmetellä sitä, että miten se ei löydä itselleen isoa sponsoria vaikka sponsorirahoja vastaan saisi nimensä autoon jolla tämän hetken valovoimaisin F1-kuljettaja Kimi Räikkönen taistelee tosissaan maailmanmestaruudesta.
Jokunen vuosi sitten Brawn Gp oli todella ylivoimainen ja voitti sekä kuski että tallimestaruudet. Kuitenkaan kunnon sponsseja ei löytynyt kauden mittaan oikeastaan lainkaan.

F1-sponssisopimukuset ovat kokoluokaltaan sellaisia investointeja, ettei niitä hetkessä tehdä suuryrityksissäkään. Sen investoinnin nhyödyntäminen on vähän muutakin kuin mainokset autojen rungossa.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Mä en ymmärrä enää mistään mitään. Boullier sanoo että Kimi taistelee mestaruudesta ja Lotus tallien kakkossijasta. Permane sanoo ettei autoa enää merkittävästi kehitetä tällä kaudella:
– Meillä ei ole paljon jäljellä täksi kaudeksi. Se, mitä oli suunniteltu, on jo kehitetty ja käytetty sopivissa osakilpailuissa, Permane sanoi.

– Suunnittelu ja tuulitunneli on jo suunnattu kauteen 2014.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/08/1788993/lotus-pomo-myontaa-auton-kehitys-jo-ensi-vuodelle
Ja jokapaikassa huhutaan että rahat on poplu.
 

Legoma brasiko

\ ¨o¨ /
Liittynyt
16.7.2013
Viestit
203
F1-sponssisopimukuset ovat kokoluokaltaan sellaisia investointeja, ettei niitä hetkessä tehdä suuryrityksissäkään. Sen investoinnin nhyödyntäminen on vähän muutakin kuin mainokset autojen rungossa.
Euroopan taloustaantumakaan ei paljoa auta tilanteessa. Saisivat vähäsen kulukattoja harkita formuloihin jotta useampi talli kilpailisi mestaruudesta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Onhan tässä jo nyt ollut Red Bullia, Ferraria, Lotusta, McLarenia ja Mersua tämän ja neljän edellisen kauden aikana mukana kärkikamppailuissa ihan ilman kulukattoja. Oli sitä sellaisiakin aikoja ennen muinoin, ettei ollut vuosiin kuin kaksi tallia kerrallaan.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Euroopan taloustaantumakaan ei paljoa auta tilanteessa. Saisivat vähäsen kulukattoja harkita formuloihin jotta useampi talli kilpailisi mestaruudesta.
Tässähän sitä jo ollaan rajoitettu testaamista ihan minimiin. Seuraava keino on ollut palkkojen alentaminen ja sponsorikuskien pestaaminen. Rahattomuus näkyi viime vuonna kun Lotarilta poistui porukkaa kesken kauden.

Luulen tiukemman kulukaton vaikuttavan palkkoihin, muttei niinkään sarjan tasaisuuteen.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Onhan tässä jo nyt ollut Red Bullia, Ferraria, Lotusta, McLarenia ja Mersua tämän ja neljän edellisen kauden aikana mukana kärkikamppailuissa ihan ilman kulukattoja. Oli sitä sellaisiakin aikoja ennen muinoin, ettei ollut vuosiin kuin kaksi tallia kerrallaan.
Johtuu siitä kun samat säännöt pysyi useamman vuoden. Nyt säännöt muuttuu ja uudet moottorit, niin luultavasti myös erot kasvaa ja on entistä vaikeampaa päästä kärkeen. Aiemmin oli vapaampaa auton kehitys ja siksi myös vähemmän talleja kärjessä.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Josko tämä talouskriisi johtaisi siihen että ensi kaudella Lotarilla ajelee sarjan rahakkain äijä, joka pyrkii ylöspäin - eli Maldonado? Total lähtisi toki tuossa PDVSA:n alta kävelemään, kakkoskuskikin sitten joku (muuta kuin öljy)rahaa paljon tuova.

Tämä kuvio toki työntäisi kolme huipputiimipalleille uumoilluista herroista Grosjean-Räikkönen-Ricciardo-Hülkenberg-Massa pelistä ulos.

...

Kulukatoista suurin hyöty olisi toki huipun tasoittumisen sijaan se, että gridissä on muutaman vuoden päästä yhä muitakin kuin kolmen tallin autoja ja joku hassu pikkutalli, joilla ajaa pelkkiä +20 miljoonaa pöytään tuovia maksukuskeja.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Eikai nuo ole toisiaan poissulkevia kommentteja.
Tämän vuoden mestaruuksien eteen panostetaan, muttei kuitenkaan ihan niin paljoo että jaksaisi autoa enää kehittää. Onhan jo puolet kisoista ajettu. Ei kai ne muutkaan enää kehity.

Rahaa ei ole mutta kuitenkin on varaa suunnata osa rahoista ensi vuodelle. Emmä tajuu vieläkään mistään enää mitään.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Lotuksen viimeinen iso päivityspaketti Belgiaan



Kymmenen senttiä kuulostaa äkkiseltään aika massiiviselta muutokselta näin amatöörin korvaan.
Jaksamatta alkaa tarkistamaan niin tuosta tulee mieleen, että kovin syheröisiä ratoja ei loppuakudesta ajettane. Vaikuttaa aivan hitosti kääntyvyyteen meinaan tuommoinen muutos, toisaalta taitaa suorilla meno vakautua aika lailla. Mitähän muuta vaikuttaa, joku muu saa pohtia sitä.

EDIT: Niin olihan tuossa jutussa mainittu myös nokan pitenevän ja sen halutuista vaikutuksista. Ihan järkeenkäypää kyllä. Ja tuli vielä mieleeni, että jos onkin jokin syheröisempi rata jäljellä, niin voihan sitä ottaa sen lyhyemmän auton käyttöön siellä :idea:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jaksamatta alkaa tarkistamaan niin tuosta tulee mieleen, että kovin syheröisiä ratoja ei loppuakudesta ajettane.
On siellä Singapore. Muissa loppukauden radoissa on korkeintaan vain jokin syheröisempi osuus.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös