Fernando Alonso kaudella 2013 -Löytääkö samurai etsimänsä tai edes viisauden?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Tainnut saada Alonson maine autonkehittäjänä saada pienen kolauksen kun nyt näyttäisi siltä että ensimmäinen Lotus mihin Räikkönen on vaikuttanut pyyhkäisi ohi konkurssibudjetilla Ferrarin ylivertaisiin resursseihin nähden.

Jos niillä kuskeilla oikeasti olisi niin suurta vaikutusta :wink:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tainnut saada Alonson maine autonkehittäjänä saada pienen kolauksen kun nyt näyttäisi siltä että ensimmäinen Lotus mihin Räikkönen on vaikuttanut pyyhkäisi ohi konkurssibudjetilla Ferrarin ylivertaisiin resursseihin nähden.

Jos niillä kuskeilla oikeasti olisi niin suurta vaikutusta :wink:
Schumacher koki Mersulla sama inflaation.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Ihan hyvä tuo kolmas sija Alonsolle Sepangin aika-ajojen suhteen, hyvä tästä sitten lähteä katselemaan huomista kisaa, että mitä se tuo tullessaan.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Oliko tämä kolmas vai neljäs aika-ajo peräkkäin kun Massa löi Alonson? Alkaa sössö päästä vanhaan iskuunsa.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Oliko tämä kolmas vai neljäs aika-ajo peräkkäin kun Massa löi Alonson? Alkaa sössö päästä vanhaan iskuunsa.
Ihan hyvältä näyttää tosiaan hetkellinen vauhti. Vielä odotellaan sitä että se pakka pysyy kokonaisen kisan kasassa ilman romahduksia. :D
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Onneksi Alonsolla on Massa mittatikkuna osoittamassa auton todellisen aika-ajonopeuden. :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Onneksi Alonsolla on Massa mittatikkuna osoittamassa auton todellisen aika-ajonopeuden. :D
No viime vuonnahan täällä todistettiin Massan jo olleen entisellään mutta Alonso vain niin kovin parempi. On nyt siis kymmenystolkulla tai prosenttikaupalla jäljessä omaa tasoaan ja se 20% vielä siihen 100 optimaaliprosenttiin lisänä huomioiden. Ja jos kerran autokin on kehno niin hyvällä autolla Massa olisi pyyhkinyt RedBullilla lattiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ihan hyvä tuo kolmas sija Alonsolle Sepangin aika-ajojen suhteen, hyvä tästä sitten lähteä katselemaan huomista kisaa, että mitä se tuo tullessaan.
Vaikka en tunnetusti Alonso-fani olekaan niin enemmän tai vähemmän normaalin kisan suurin voittaja-suosikki huomenna on Alonso. Ferraria hyvät lähdöt ja tallin sisäinen peli ovat voiton avaimet.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4169
Oliko tämä kolmas vai neljäs aika-ajo peräkkäin kun Massa löi Alonson? Alkaa sössö päästä vanhaan iskuunsa.
Renkaiden toimiessa Massa on ollut aina kova aika-ajaja, siinä missä esimerkiksi Alonso ei niinkään. Se että kisassa Massa ei Alonsomaisesti pysty pitämään tasaisuutta yllä, tiputtaa yleensä miehen kärkitaistosta. Lisäksi Alonson racecraft on eri luokkaa kuin Massalla.

Ja kai Ferrarin "yhden kärjen taktiikka" alkaa saamaan jo tälläkin forumilla hyväksyntää? Tekeehän mm. Lotus aivan samaa.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Ja kai Ferrarin "yhden kärjen taktiikka" alkaa saamaan jo tälläkin forumilla hyväksyntää? Tekeehän mm. Lotus aivan samaa.
Ferrarin yhden kärjen taktiikka on paikoitellen turhan terävä, mistä se kritiikkikin on yleensä siinnyt. Kyllähän kaikki jossain määrin panostaa toiseen kuskiin enemmän, mutta harvempi esim. rikkoo aika-ajoissa paremmin sijoittuneen kakkoskuskin sinettejä, että saadaan ykkönen puhtaalle puolelle. Ja onhan Ferrarilla ollut myös näitä aivan alkukauden käskytyksiä kisoissa.

Ferrarin "tiimipeli" menee usein niin pitkälle, että se on vastenmielistä kakkoskuskin kannalta. Siksi Ferrarin yhden kuskin pelistä pidetään vähemmän kuin muiden.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ja kai Ferrarin "yhden kärjen taktiikka" alkaa saamaan jo tälläkin forumilla hyväksyntää? Tekeehän mm. Lotus aivan samaa.
Niin, säädetäänkö Grosjeanin launch control väärin, kustaanko taktiikka vai seisotetaanko varikolla? Jotain näistä kolmesta saa Ferrarilla ja Red Bullilla kokea, jos uhkaa ykköskuskia...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Ferrarin yhden kärjen taktiikka on paikoitellen turhan terävä, mistä se kritiikkikin on yleensä kihinnyt. Kyllähän kaikki jossain määrin panostaa toiseen kuskiin enemmän, mutta harvempi esim. rikkoo aika-ajoissa paremmin sijoittuneen kakkoskuskin sinettejä, että saadaan ykkönen puhtaalle puolelle. Ja onhan Ferrarilla ollut myös näitä aivan alkukauden käskytyksiä kisoissa.

Ferrarin "tiimipeli" menee usein niin pitkälle, että se on vastenmielistä kakkoskuskin kannalta. Siksi Ferrarin yhden kuskin pelistä pidetään vähemmän kuin muiden.
Tämän hetkein selkein ykköskuljettaja on Kimi Matias Räikkönen. Ajaa selkeästi paremmilla osilla kuin Grosjean. Annatko jonkun osviitan alkukauden käskytyksistä?

Loko sanoi:
Niin, säädetäänkö Grosjeanin launch control väärin, kustaanko taktiikka vai seisotetaanko varikolla? Jotain näistä kolmesta saa Ferrarilla ja Red Bullilla kokea, jos uhkaa ykköskuskia...
Jokaisella kärkitallilla on ykköskuljettajat, mutta varmaan sunkin silmissä Kimi ei oo vieläkään ykköskuljettaja. Mutta näkeehän se jo myöskin Webberistä, että startit menee aina pieleen. Ei Webber niin lapanen ole...
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13757
...mutta harvempi esim. rikkoo aika-ajoissa paremmin sijoittuneen kakkoskuskin sinettejä, että saadaan ykkönen puhtaalle puolelle.
Siinä olisi ihan sääntönikkareillakin meittimisen aihetta. Kilpailullisesti typerää ja väärin antaa toisen jonon vaan olla keskimäärin huonommalla pitopinnalla. Vuodesta toiseen. Täysin ymmärrettävää ettei se houkuttele yhtään varsinkaan mestaruudesta potentiaalisesti kamppailevan puolesta.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Tämän hetkein selkein ykköskuljettaja on Kimi Matias Räikkönen. Ajaa selkeästi paremmilla osilla kuin Grosjean. Annatko jonkun osviitan alkukauden käskytyksistä?


Minusta tämä on jo selittelyä. Jokaisella kärkitallilla on ykköskuljettajat, mutta varmaan sunkin silmissä Kimi ei oo vieläkään ykköskuljettaja. Näkeehän se jo myöskin Webberistä, että startit menee aina pieleen. Ei Webber niin lapanen ole...
Mä luulen että on ihan sama, mitkä osat Grosjeanilla on tämän kauden autossa. Ei vaan taivu.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Mä luulen että on ihan sama, mitkä osat Grosjeanilla on tämän kauden autossa. Ei vaan taivu.
Samaa mieltä olen siitä, että Grosjean ei ole autonsa kanssa sinut. Muistatteko mitkä älämölöt oli Alonson ykköskuskin asemasta, kun Massa tuskaili samalla lailla autonsa kanssa? Silloin syytettiin, että Alonsolle kehitetään autoa ja Massa saa jämät.

Olisiko Lotuksella nyt niin, että Grosjean saa tyytyä Kimin rippeisiin?
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Alonsolla hyvä tilanne, vaikka Massa edellä onkin. Kisassa Alonso on vaikea voitettava, jos auto toimii huomenna. Alonson vahvuus kuitenkin on kisatilanteissa eikä aika-ajoissa.

Turhahan tallin ykkösen asemasta on kiistellä. Redbullilla se on Vettel, McLarenilla Button, Lotuksella Kimi, Ferrarilla Alonso ja kohta Merculla Hamilton.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Jokaisella kärkitallilla on ykköskuljettajat, mutta varmaan sunkin silmissä Kimi ei oo vieläkään ykköskuljettaja. Mutta näkeehän se jo myöskin Webberistä, että startit menee aina pieleen. Ei Webber niin lapanen ole...
Öö.. Kimihän on ykköskuski Lotuksella. Eikö tuo vasta eilen tunnustettu ihan virallisesti tallin puolelta? Kimi saa uusimmat osat, kun niitä saadaan toimitettua Aasiaan vain yhteen autoon. Tuollaisesta priorisoinnista on vielä pitkä matka siihen, että MM-taistossa mukana olevalta kuskilta viedään päivitysosa kun ykköskuski rikkoi omansa.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Jokaisella kärkitallilla on ykköskuljettajat, mutta varmaan sunkin silmissä Kimi ei oo vieläkään ykköskuljettaja. Mutta näkeehän se jo myöskin Webberistä, että startit menee aina pieleen. Ei Webber niin lapanen ole...
Eli sinun mielestäsi Webberin huonous starteissa on tiimin vika? Tai sitten tiimi jotenkin vaikuttaa tähän sinetöityyn ja suljettuun ECU:un, joka taisi Australiassa bugata Webberin autossa? Tai kenties Webber ihan piruuttaan pilaa omat mahdollisuutensa starteissa kostaakseen kohtelunsa kakkoskuskina?

Tai sitten mies oikeasti ei vaan osaa startata yhtä hyvin kuin muut. Veikkaisin kyllä itse ihan viimeistä. Olisi se loogisin vaihtoehto. Ja aika selvästi vielä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös