Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Johan sen Hornerkin totesi Maikkarin haastattelussa. Red Bullin uuden kuskin on kyettävä antamaan tarpeeksi painetta Vettelille ja kerättävä riittävästi pisteitä tallimestaruuden voittamiseksi. Totesi vielä loppuun: "Tämä on työnjako." Kimiltä olisi idioottimaisuutta siirtyä Red Bullille.
Idioottimaista? Haluavat kuskin joka kilpailee Vetteliä vastaan ja tuovat tallille pisteitä merkkimestaruutta ajatellen. Se ei tarkoita todellakaan sitä että esim. Kimi ei saisi ajaa kuljettajien mestaruudesta.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Tuli mieleen kysymys, että onko Kimi päässyt koskaan ajamaan koko F1-sirkuksen nopeimmalla autolla?

Lotusta en ole missään vaiheessa ihan nopeimmaksi laskenut.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tuli mieleen kysymys, että onko Kimi päässyt koskaan ajamaan koko F1-sirkuksen nopeimmalla autolla?

Lotusta en ole missään vaiheessa ihan nopeimmaksi laskenut.
Eiköhän McLaren vuosina auto ollut välillä nopein, mutta silloin taas luotettavuus petti.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Mitä veikkaatte, kuuluko Kimi näihin ihmisiin joita raha ei kiinnosta sitten kun sitä on? Onko Kimille aivan sama onko palkka 10 vai 12 miljoonaa?
Jos ottaa huomioon Ferrarin maksamat kipurahat ja siitä epäsuorasti johtunut välivuosi, niin vähän tulisi sellainen olo, että kyllä kiinnostaa... toisen kysymyksen vastaukseen vaikuttanee vaihtoehtojen ne "muut pikkujutut" mihin Kimi itsekin viittasi eli PR-päivät jne.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Myöskin 2007 ja 2008. Ainakin toisilla radoista auto oli selvästi ylivoimainen.

Muutenkin noiden kausien autojen arvioinnissa nyppii se etten osaa pitää Massaa yhtä kovana kuskina kuin Hamiltonia. Kimillä 2008 meni syystä tai toisesta perseelleen. Auto ei istunut hanskaan, pisteitä meni ilman omaa(kin) syytä rutosti, tallin tuki puutteellinen, Schumacher, jne.. Mutta auto oli mielestäni sen kauden nopein/paras.
 
Viimeksi muokattu:

juicystar

Well-known member
Liittynyt
19.3.2013
Viestit
54
Myöskin 2007 ja 2008. Ainakin toisilla radoista auto oli selvästi ylivoimainen.

Muutenkin noiden kausien autojen arvioinnissa nyppii se etten osaa pitää Massaa yhtä kovana kuskina kuin Hamiltonia. Kimillä 2008 meni syystä tai toisesta perseelleen. Auto ei istunut hanskaan, pisteitä meni ilman omaa(kin) syytä rutosti, tallin tuki puutteellinen, Schumacher, jne.. Mutta auto oli mielestäni sen kauden nopein/paras.
Tuskinpa vaan oli Ferrari nopein.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mitä veikkaatte, kuuluko Kimi näihin ihmisiin joita raha ei kiinnosta sitten kun sitä on? Onko Kimille aivan sama onko palkka 10 vai 12 miljoonaa?
Veikkaan että kiinnostaa raha edelleen. Jos ei muuten niin se on status-kysymys ja mittaa kuskin arvostusta. Ei kylläkään absoluuttisesti, pikemminkin suhteessa tallin palkanmaksukykyyn. Eli jos talli on tunnettu siitä että maksaa X summan kuskille, niin siihen pitää verrata kuinka kovasti talli kuskia haluaa ja arvostaa. Sillä ei ole niin suurta merkitystä mitä kuski tienaa jonkin toisen tallin kuskiin nähden. Esim. jossain Caterhamilla voisi tienata vaikka miljoonan ja jossain Ferrarilla 20 miljoonaa. Ei kukaan kuski silti ole 20 kertaa parempi kuin toinen.

Itse veikkaan että yksi näitä Kimin mainitsemia tärkeitä "pieniä" juttuja on kisainssi. Luulen että Kimi haluaa Mark Sladen mukaansa jos siirtyy Red Bullille. Jotenkin tuntuu hassulle ajatella että oikeasti tosi pikkujutut ratkaisisivat, mutta Kimi saattaa puhua pikkujuttuna sellaisistakin asioista kuin siitä kuka tulee kisainssiksi yms. Ehkä Kimi haluaa myös osaltaan saada Sladelle ja vaikka Mark Arnallillekin jotain tiettyjä juttuja tallilta. Tyytyväiset taustajoukot nimittäin ovat varmasti arvokkaita kuskillekin.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Johan sen Hornerkin totesi Maikkarin haastattelussa. Red Bullin uuden kuskin on kyettävä antamaan tarpeeksi painetta Vettelille ja kerättävä riittävästi pisteitä tallimestaruuden voittamiseksi. Totesi vielä loppuun: "Tämä on työnjako." Kimiltä olisi idioottimaisuutta siirtyä Red Bullille.
Taisivat maikkarin porukka myös spekuloida että mihin Red Bull tarvitsee Kimiä kun heillä on Vettel? Sinänsä hyvä kysymys. Ja eihän Kimi enää montaa vuotta aja, joten kannattaisiko panostaa nuorempaan kuskiin?

A) Jos Kimi ei aja Red Bullia, hän ajaa jotain toista autoa ja voi olla vakava uhka myös Red Bullin menestykselle. Ferrarikin maksoi siitä ilosta että Kimi ei aja heitä vastaan missään toisessa tallissa. Red Bull riskeeraa kahdella tavalla jos ei palkkaa Kimiä: ensinnäkin Kimi ajaa heitä vastaan ja toiseksi Webberin autoa ei aja kukaan kova kuski, mikä vaarantaa Red Bullin tallimestaruussaumat vaikka auto olisi über-hyvä ja Vettelillä huippuvuodet jatkuisivatkin

Gee) ei ole hyviä nuoria kuskeja saatavilla, oikeastaan hyviä nuoria kuskeja ei ole, piste (no Bottaksesta ei vielä tiedä, eikä varmasti Bianchistakaan)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Myöskin 2007 ja 2008. Ainakin toisilla radoista auto oli selvästi ylivoimainen.

Muutenkin noiden kausien autojen arvioinnissa nyppii se etten osaa pitää Massaa yhtä kovana kuskina kuin Hamiltonia. Kimillä 2008 meni syystä tai toisesta perseelleen. Auto ei istunut hanskaan, pisteitä meni ilman omaa(kin) syytä rutosti, tallin tuki puutteellinen, Schumacher, jne.. Mutta auto oli mielestäni sen kauden nopein/paras.
Alonso ainakin piti McLarenin 2007 autoa parhaana. Ei kylläkään tainnut käyttää sanaa nopein. Sinänsä hämmästyttävää koska Alonso yleensä aliarvioi autojaan rankasti. Ehkä McLaren oli siis täysin ylivoimainen kun ottaa huomioon tämän "Alonso-efektin"?

Jos Kimillä on ollut nopein auto niin se oli 2005, ei muulloin. En pidä edes tuota vuotta selviönä sillä Renault oli kyllä perässä hevosvoimissa ja nopeissa mutkissa, mutta sillä oli paljon parempi traction mutkista ulos, kanttarien ylitykset ja käyttäytyminen hitaissa mutkissa, sekä Michelin-Renault yhdistelmä oli parempi rengasmielessä kuin Michelin-McLaren. McLarenilla oli tuona vuonna kaksi nopeinta kuljettajaa (vieläpä selvällä erolla) joka antaa ymmärtää auton olleen nopeampi kuin olikaan. Toki Wurzin ja de la Rosankin esitykset antavat ymmärtää että auto todella oli nopea, sitä ei käy kiistäminen. Kokonaisuutena on täysin selvää että Renault oli parempi koska luotettavuus oli aivan eri luokkaa kuin McLarenilla. Itse asiassa McLarenilla taisi olla koko sarjan huonoin luotettavuus tuona(kin) vuonna, joku tutki joskus asiaa enemmänkin ja muistaakseni näin totesi.
 

Hammersmith

Banned
Liittynyt
3.11.2011
Viestit
159
En kyllä löydä tuollaista haastattelua mistään?
http://www.katsomo.fi/?progId=205507 4:40 alkaen

Idioottimaista? Haluavat kuskin joka kilpailee Vetteliä vastaan ja tuovat tallille pisteitä merkkimestaruutta ajatellen. Se ei tarkoita todellakaan sitä että esim. Kimi ei saisi ajaa kuljettajien mestaruudesta.
Asetelma on selvä. Vettel ykkönen, Räikkönen säestää. Turha siitä on mussuttaa. Toinen on ensi kaudella 4x mestari putkee ja toinen 7v sitten mestaruuden toisten kustannuksella voittanut.
 

trotwood

Well-known member
Liittynyt
20.1.2007
Viestit
285
...

A) Jos Kimi ei aja Red Bullia, hän ajaa jotain toista autoa ja voi olla vakava uhka myös Red Bullin menestykselle. Ferrarikin maksoi siitä ilosta että Kimi ei aja heitä vastaan missään toisessa tallissa. Red Bull riskeeraa kahdella tavalla jos ei palkkaa Kimiä: ensinnäkin Kimi ajaa heitä vastaan ja toiseksi Webberin autoa ei aja kukaan kova kuski, mikä vaarantaa Red Bullin tallimestaruussaumat vaikka auto olisi über-hyvä ja Vettelillä huippuvuodet jatkuisivatkin

...
Näkisin että tässä ollaan ytimessä. Red bull ei ehkä välttämättä tarvitse Räikköstä, mutta missä tahansa muussa autossa Kimi on myös potentiaalinen riski. Varsinkin kun pakka saattaa ensi vuonna sekottua pahemmin kuin normaalisti suurten sääntömuutosten vuoksi.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
http://www.katsomo.fi/?progId=205507 4:40 alkaen



Asetelma on selvä. Vettel ykkönen, Räikkönen säestää. Turha siitä on mussuttaa. Toinen on ensi kaudella 4x mestari putkee ja toinen 7v sitten mestaruuden toisten kustannuksella voittanut.
Ja höpöt. Ensinnäkään siinä ei sanottu kuten väitit.
Red Bullin uuden kuskin on kyettävä antamaan tarpeeksi painetta Vettelille ja kerättävä riittävästi pisteitä tallimestaruuden voittamiseksi. Totesi vielä loppuun: "Tämä on työnjako." Kimiltä olisi idioottimaisuutta siirtyä Red Bullille.
Vaan "antaa mahdollisimman paljon painetta Vettelille ja ajaa paljon pisteitä tiimille. Se on työnkuva."

Toi pätee ihan jokaiseen tiimiin ja kuskiin. Ei toi tarkoita mitenkään että olisi kakkoskuljettaja.
 

Hammersmith

Banned
Liittynyt
3.11.2011
Viestit
159
Ja höpöt. Ensinnäkään siinä ei sanottu kuten väitit.


Vaan "antaa mahdollisimman paljon painetta Vettelille ja ajaa paljon pisteitä tiimille. Se on työnkuva."

Toi pätee ihan jokaiseen tiimiin ja kuskiin. Ei toi tarkoita mitenkään että olisi kakkoskuljettaja.
No sori, ihan sanatarkkaan en muistanut tuota. Sama työnkuva esim. Massalla, Webberillä ja Grosjeanilla..
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
No sori, ihan sanatarkkaan en muistanut tuota. Sama työnkuva esim. Massalla, Webberillä ja Grosjeanilla..
Ja Alonsolla, Vettelillä ja Räikkösellä... Kaikkien työnkuva on kirittää toisiaan ja tuoda talille paljon pisteitä. Räikkönen ei todellakaan olisi mikää Vettelin tukija Red Bullilla kun siihen ei edes ole mitään syytä.
 

Hammersmith

Banned
Liittynyt
3.11.2011
Viestit
159
Ja Alonsolla, Vettelillä ja Räikkösellä... Kaikkien työnkuva on kirittää toisiaan ja tuoda talille paljon pisteitä. Räikkönen ei todellakaan olisi mikää Vettelin tukija Red Bullilla kun siihen ei edes ole mitään syytä.
Sanoisiko Domenicali Alonson työnkuvan olevan antaa Massalle painetta ja auttaa tallia keräämään mahdollisimman paljon pisteitä? Entä Boullier? Hän yrittää pitää nyt Räikköstä tiimissä sanomalla: "Kimin työnkuva on antaa painetta Grosjeanille ja kerätä tiimipisteitä?"

Tuo Hornerin kommentti alleviivaa Vettelin oleva ykkönen ja tuleva uusi kuski lähtökohtaisesti kakkonen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös