International GT Open on muuten siitä mielenkiintoinen sarja, että (Dutch Supercarin ohella) he taitavat olla ainoita paikkoja jäljellä jossa vielä voi vanhoilla GT1-rungoilla päristellä. Tai siis nimenomaan GT1 Corvetteilla, jotka jostain tuntemattomasta syystä sarjaan hyväksyttiin viime vuonna. Vielä eriskummallisemman tästä tekee se, että nuo IGTO Corvettet ajavat samassa luokassa ja samoista pisteistä kuin SGT (GTE/GT2) autot, ja täksi kaudeksi SRT / V8 Racing on tuomassa myös aitoja GTE Corvetteja kategoriaan. Eli kahden eri luokituksen autoja samassa. Vielä kun saisivat GTS-luokkaan Callawayn GT3:n niin olisi aika...
Tosin samalla tavalla kuin DSC:n puhkikuristetut sisarensa, eivät nuo GT1 Corvettet tässäkään sarjassa alkuperäisessä kuosissaan saa ajaa. GT2 aeroa, puoliautomaattia, moottorin tehot alhaalla, kuristusta siellä täällä ym.
P&M ei koskaan tehnyt GT1 Corvetteja 8kpl enempää* (+ alkuperäinen valepukuinen C5-R testiauto), mikä tekee tästä vielä kiintoisamman tilanteen. Esimerkiksi DBR9, jota valmistettiin kuin liukuhihnalta tähän autoon verrattuna, ei kilpaile enää missään. GT2 Corvetten numerot alkavat olla samalla linjalla, ja ensi vuonnahan C7.R:n tulon myötä myös nykyiset tehdasautot vapautuvat asiakkaiden tai keräilijöiden käyttöön. Ainakin oletettavasti, GT1:n kohdalla viimeinen runko eli vuosina 2008-2009 käytetty #008 on tietääkseni edelleen P&M:llä.
* siis C6.R:n tapauksessa, C5-R:ää tehtiin 11kpl ennen tuotannon lopettamista 2004.