Mistäs näin kuvittelet? Ei se sisäpuolella puolustava voi mihinkään kadota eli sisäpuolella olevalle pitää jättää ajolinja.
Ei voi kadota, mutta jarrutus pitää ajoittaa niin, ettei aiheuta törmäystä. Ellei Alonso olisi tajunnut tilannetta, penalty olisi tullut, todennäköinen syy: "causing an avoidable collision".
Aivan naurettavaa väittää että jos suoralla saa just ja just auton takapyörän toisen etupyörän eteen voi noin vain varastaa toiselta ajolinjan, ei vaan voi koska sisäpuolelle jäävä ei vain voi enää muuttaa ajolinjaansa yhtään mihinkään vaan ainoa mahdollinen ajolinja johtaa silloin vain kylkeen jos ohittaja ei jätä auton mentävää tilaa.
Raja on vedettävä johonkin ja nyt se on vedetty siihen, että ollaanko rinnakkain miltään osin. Voi olla naurettavaa väittää niin, mutta niin FIA nyt vain on tehnyt ja täsmensi sitä erityisesti Rosbergin Bahrain-tapausten yhteydessä. En siis esitä omia mielipiteitäni, vaan käsitystäni siitä miten FIA asian tulkitsisi.
On sillä sisälinjallakin ajavalla vastuu tilanteesta. FIA:n nykyinen tulkinta, jossa rinnalla ajava saa luvallisesti kiilata ulkolinjaa ajavan mutkassa ulos antaa valtit nimenomaan sisälinjalla olevalle, jos tämä vain on riittävästi rinnalla. Kamikazesukelluksia se tulkinta ei kuitenkaan sisällä.