F1-uutisia 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
https://twitter.com/NobleF1/status/324394889179713536

Kirjoittaja on Autosportin toimittaja, eli pitänee paikkansa.
"Testikuljettajaksi en lähde" -Heikki näköjään yrittää roikkua mukana viimeiseen asti.

Alla sama uutinen maikkarilta
F1-kuljettaja Heikki Kovalainen ajaa Caterham-tallin toisella autolla tulevana perjantaina Bahrainin GP:n harjoituksissa. Talli tiedotti asiasta tänään verkkosivuillaan.

Kovalainen on jatkossa tallin varakuljettaja. Toinen varakuski Alexander Rossi ajaa jatkossa GP2-sarjassa. Kovalainen ajaa perjantaiharjoituksissa myös Espanjan GP:ssä. Kovalaisen tehtävä on auttaa tallia auton kehittämisessä.

Kovalainen ajoi Caterhamilla kolme kautta, mutta hän ei saanut jatkosopimusta tälle kaudelle.

Kovalainen oli Caterhamin vieraana Malesian GP:ssä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
On toi Salo kanssa aika surkuhupaisa tapaus:

Mika Salo näkee Kovalaisen ratkaisussa selvän pointin

MTV3:n F1-asiantuntija Mika Salo pitää Heikki Kovalaisen Caterham-paluuta esimerkkinä siitä, miten tärkeää F1:ssä on säilyttää hyvät välit myös entisiin talleihin.

Salo yllättyi siitä, että Kovalainen suostui vielä työskentelemään Caterhamilla, jolta sai huonoa kohtelua sopimusneuvotteluissa viime kauden päätteeksi.

– Tämä on tietysti osoitus siitä, ettei formula ykkösissä koskaan kannalta polttaa siltoja takanaan. Sen takia minäkin ajoin siellä 111 kisaa seitsemässä eri tiimissä, kun minulla oli paljon tuttuja ja minuun luotettiin, kun en koskaan puhunut paskaa niistä. Silti jos jokin tiimi olisi tehnyt minulle noin, niin en olisi mennyt takaisin. Esimerkiksi Arrows teki, enkä mennyt enää sinne, Salo kommentoi Kovalaisen Caterham-paluuta F1 Salon silmin -blogissaan.

– Heikin kannalta pointtina tässä on se, että hänellä pysyy tuntuma F1-auton ajamiseen ja hän käyttää Caterhamia nyt sitten omalla tavalla hyväkseen: saa ajokilometrejä ja pysyy varikolla. Ei sitä koskaan tiedä, missä vaiheessa jollain tiimillä palaa hihat toiseen kuljettajaan. Jos vaikka Red Bullilla tulehtuu välit niin pahasti, että jompikumpi lähtee sieltä. Kaikkihan sen tietää kumpi, Salo kirjoittaa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/04/1738542/mika-salo-nakee-kovalaisen-ratkaisussa-selvan-pointin

Boldattu kohta ja lisäksi Salo käsittääkseni lensi Toyotalta pois juuri hänen tallille antaman julkisen kritiikin vuoksi.

Kova poika unohtelemaan.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Salo on kyllä kovempi kuski. Ts silloin ammattiaikoina. Kova se vieläkin rutiiniltaan on.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Kyllä minäkin mielummin ajaisin perjantaisin formulalla (vaikkakin Catherhamilla) ja katselisin kisat paikan päältä kuin, että tiiraisin tv:stä. Onhan tuo varmasti Heikin viimeinen oljenkorsi päästä vielä joskus tositoimiin.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Mä en ihme kyllä tällä kertaa näe Salon mutinoissa mitään vikaa. Kyllä Salo varmasti tuntee paremmin esimerkiksi oman uransa kuin joku foorumilainen. Sekä Salon Toyotalta lähtöön että Kovalaisen lähtöön vaikuttivat monet piiloon jäävät tekijät.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
On toi Salo kanssa aika surkuhupaisa tapaus:

Boldattu kohta ja lisäksi Salo käsittääkseni lensi Toyotalta pois juuri hänen tallille antaman julkisen kritiikin vuoksi.

Kova poika unohtelemaan.
Itseasiassa Salohan ei puhunut tallista paskaa, vaan haukku auton pataluhaksi. olihan talli viettänyt koko edellisen kauden testaamassa ja tuo 2002 auto oli sen 2001 testiauton kehitysversio (?) Toyotan isot pomot ei tykänny ollenkaan, et heidän autoa haukuttiin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ecclestone jättää jumbotallin ilman rahaa

Yllättyneet? Ahistaa tämä kärkitallien suosiminen. Uudessa concordessa on Autosportin Dieter Renckenin mukaan pykäliä jotka takaa Ferrarille, Red Bullille ja McLarenille yli 50 miljoonaa puntaa vuodessa pelkästä osallistumisesta. Mua ei lainkaan innosta Ecclestonen missio kohti vain kymmentä F1-tallia. 13 niitä pitäisi olla ja muita jonossa. Nykyisellä rahanjaolla uudet yksityistiimit on suljettu ulos lajista.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Laittaisivat aina kerran kymmenessä vuodessa palkintorahat käänteisessä järjestyksessä. Arvalla valitsisi vuoden ja virallinen valvoja ei kertoisi kenellekään että: "kaverit hei, se oli taas se käänteisvuosi ny" ennen kun kausi on ajeltu. Suomesta löytyisi näitä kivenjärkäleen karismalla varustettuja virallisia valvojia joihin ei lahjukset toimi!

Olisi kiva bonus pikkutalleille ja saattaisi tasottaa sarjaa kun seuraavalla kaudella pienillä on rahaa ja isoimmilla on viime vuodesta budjettivaje.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Voitaisiin myös sellainen muutos tehdä, että valmistajien sarjassa sijoituksen saadakseen on ajettava MM-pisteille. Nollalla pisteellä on turha unelmoida mainosmiljuunista.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1388
Voitaisiin myös sellainen muutos tehdä, että valmistajien sarjassa sijoituksen saadakseen on ajettava MM-pisteille. Nollalla pisteellä on turha unelmoida mainosmiljuunista.
Ainakin takavuosinahan noita häntäpään talleja on pyöritetty jonkin sortin busineksena. Eli ei ole haviteltukaan mitään sijoituksia, vaan kyse on pelkästään liiketoiminnasta, eli sponssien saamisesta ja minimibudjetilla auton rakentamisesta. Auto on ollut vain markkinointialusta, ei muuta. Ymmärrän, että Eccclestone halua tuollaiset pois. Sinne pitää tulla menestymään ei pelkästään jotain markkinointiorganisaatiota pyörittämään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös