Ainakin takavuosinahan noita häntäpään talleja on pyöritetty jonkin sortin busineksena. Eli ei ole haviteltukaan mitään sijoituksia, vaan kyse on pelkästään liiketoiminnasta, eli sponssien saamisesta ja minimibudjetilla auton rakentamisesta. Auto on ollut vain markkinointialusta, ei muuta.
Aika huonoa businestahan F1 talleille on. Ilmeisesti yhtä tallia lukuunottamatta homma on kaikille tappiollista (ja sille yhdellekin voitollista vain F1:n ulkopuolisten businesten takia).
Ymmärrän, että Eccclestone halua tuollaiset pois. Sinne pitää tulla menestymään ei pelkästään jotain markkinointiorganisaatiota pyörittämään.
Kaikista talleista eniten markkinointiosastoja ovat Red Bull ja Ferrari.
Kyllähän Ecclestone busineksen päälle ymmärtää, F1 on hänelle ennen kaikkea liiketoimintaa, kilpailullisuus on toissijaista. Sikäli Bernielle on se ja sama menestyykö joku vai ei. Liiketoiminnan kannalta toki olisi hänellekin mukavaa, että uusien markkina-alueiden edustajat menestyisivät.
Uusille talleille jettu ylimääräinen tuki oli joka tapauksessa alunperinkin tarkoitettu väliaikaiseksi. Eli sen poistumisesta ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.