Scuderia Ferrari kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Ei voida millään kuitenkaan puhua, että Ferrarilla olisi teknisiä ongelmia tai ongelmia kestävyyden kanssa. Alonson viime kisan siipeen ilmennyt vika oli yksittäistapaus joka on ensimmäinen kerta koko kolmena vuotena kun vastaava tilanne nähdään. Jos nyt katsotaan ne kisat, missä Alonso on ajanut ns normaalin kisan eli Australia 2. ja Kiina 1. niin se jo osoittaa sen, että normaali kisa Alonsolle on olla vähintään podiumilla. Järjestys edelleen 1. RB, 2. Ferrari, 3. Lotus.
Niin. Eiköhän juu ollu yksittäinen kappale. Valmistuksessa jo tapahtunu joku virhe, jonka takia se stopperi sitten murtui ja. Noh, loppu onkin jo historiaa.
Sanoisin juurikin, että tällä hetkellä voimasuhteet on juuri noin. 1. RB 2. Ferrari ja Lotus kolmantena. Se nyt vaan sattuu olemaan tosin Alonson kannalta hieman huono juttu, et Grosjeankin rupee näköjään saamaan juonesta kiinni. Eli tulee syömään Alonsolta pisteitä jonkin verran, hyvänä päivänä tosin. Ja koska Alonso topic, niin en pistä Kimistä mitään. :p
 

Ronzo

Sir
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
247
Voidaan ainakin lopettaa keskustelu siitä millä tiimillä on paras auto tällä hetkellä. Jos vielä aika-ajovauhtiin saadaan lisäystä niin tulee varsin yksipuolinen loppukausi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Onneksi voimasuhteet vaihtelee kisasta toiseen, mutta kärjen tuntumassa Ferrarilla aina ollaan...
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Ferrarilla käytössä uudenlainen etusiipi Kanadassa. Saas nähdä tuoko se toivottua tulosta. Monacosta ei kyllä ole muuta kuin parannettavaa. Odotukset tämän viikonlopun suhteen ovat kyllä korkealla.....molemmat palkintopallille.


Ferrari were extremely busy testing several aerodynamic configurations of its F138 during the first practice sessions of the Canadian Grand Prix weekend. Some of the switched components include a new nose with bulge underneath, a lower downforce front wing and the sidepod panels that curve over the top of the sidepods.

It seems like Ferrari is testing all possible combinations, but the front wing pylons appear to be fixed on the new design. The bulge underneath the nose was not a constant but is Ferrari's attempt to control airflow underneath the nose. It's a very similar solution to the bulge on the Force India VJM06 or on the Lotus E21.

A new front wing was also tested, featuring stacked elements that do not attach to the inner wall of the endplates but instead curve down toward the main plane, allowing a free stream of air onto the 7 wing elements that sit just ahead of the front wheels.
http://www.gptoday.com/full_story/view/453841/Ferrari_busily_testing_new_nose_and_front_wing/
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tuon jutun uudenlainen pelikaaninokka oli jo Ferrarilla testissä Monacossa. Samantapainen on myös ilmestynyt Sauberiin, kun taas Lotuksesta se oli perjantaina hävinnyt.
 

f1-fani95

Well-known member
Liittynyt
4.7.2010
Viestit
55
Sijainti
Suomi
Kato, en sentää mikään tyhmä oo ku tuon keulanki huomasin. Kyl se näemmä siis uusi oli ku kaverin kanssa kovin siitä väiteltiin. Monacossa en kyllä kiinnittäny sen enempää huomiota :D
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kato, en sentää mikään tyhmä oo ku tuon keulanki huomasin. Kyl se näemmä siis uusi oli ku kaverin kanssa kovin siitä väiteltiin. Monacossa en kyllä kiinnittäny sen enempää huomiota :D
Kyllä se sielläkin oli, mutta kisassa ei taidettu käyttää. Kuva Monacosta.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ferrari on lahjakkaasti hukannut ylivoimaisen vauhdin Barcelonasta. Monaco ja Montreal olivat niin erilaisia ratoja ettei niistä voinut paljoa päätellä, mutta Silverstone ja Nyrre paljastivat että ylivoimainen vauhti on kadotettu. Veikkaisin että uudemmat kehitysosat eivät ole toimineet odotetusti ja auto on nyt jopa hitaampi kuin Barcelonassa. Auto on kyllä hetkittäin ollut erittäin iskukykyinen vieläkin, mutta ei jatkuvasti. Vähän niin kuin Lotuskin.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Ferrari on lahjakkaasti hukannut ylivoimaisen vauhdin Barcelonasta. Monaco ja Montreal olivat niin erilaisia ratoja ettei niistä voinut paljoa päätellä, mutta Silverstone ja Nyrre paljastivat että ylivoimainen vauhti on kadotettu. Veikkaisin että uudemmat kehitysosat eivät ole toimineet odotetusti ja auto on nyt jopa hitaampi kuin Barcelonassa. Auto on kyllä hetkittäin ollut erittäin iskukykyinen vieläkin, mutta ei jatkuvasti. Vähän niin kuin Lotuskin.
Autohan oli ihan kilpailukykyinen Silverstonessa ja Nürburgringin osakilpailussa, mutta taktiikka kisassa oli aika outo ja se kusi aika lahjakkaasti. Kyllä se vauhti sieltä löytyy jo Unkarissa, mutta riittääkö se Red Bullin lyömiseen niin se on sitten aivan eri juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Autohan oli ihan kilpailukykyinen Silverstonessa ja Nürburgringin osakilpailussa, mutta taktiikka kisassa oli aika outo ja se kusi aika lahjakkaasti. Kyllä se vauhti sieltä löytyy jo Unkarissa, mutta riittääkö se Red Bullin lyömiseen niin se on sitten aivan eri juttu.
Luulin et Ferrarin taktiikka on paras ennen kisaa. Ei ollut. Mutta turha jauhaa jostain menetetystä iskukyvystä yms jos paskemmalla takulla jäädään voittajasta alle 8sec. Voittajasta joka kuulemma joutui puristamaan kisan joka kierroksella.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Luulin et Ferrarin taktiikka on paras ennen kisaa. Ei ollut. Mutta turha jauhaa jostain menetetystä iskukyvystä yms jos paskemmalla takulla jäädään voittajasta alle 8sec. Voittajasta joka kuulemma joutui puristamaan kisan joka kierroksella.
Turva-auto.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Luulin et Ferrarin taktiikka on paras ennen kisaa. Ei ollut. Mutta turha jauhaa jostain menetetystä iskukyvystä yms jos paskemmalla takulla jäädään voittajasta alle 8sec. Voittajasta joka kuulemma joutui puristamaan kisan joka kierroksella.
En kylläkään tuossa postauksessa missään väittänytkään, että iskukyky olisi menetetty. Ja sanotaan nyt vielä toistamiseen toi turva-auto.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
En kylläkään tuossa postauksessa missään väittänytkään, että iskukyky olisi menetetty. Ja sanotaan nyt vielä toistamiseen toi turva-auto.
Niin et sanonutkaan. En minä jaksa quotata kymmentä eri kirjoittajaa eri ketjuista, jos olen kirjoittanut vain pari lausetta. Tai muutenkaan. Osa on ihmetellyt Ferrarin vauhdin hyytymistä.

Tämä turva-auto oli ennen kisan puoliväliä. Alonso oli toiseksi viimeisellä kierroksella 5sec Vetteliä perässä. Eli aika hyvässä tahdissa se Ferrari kulki. Himmasiko viimeisellä vai yrittikö riskiohitusta Grosjeanista. En tiedä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tämä turva-auto oli ennen kisan puoliväliä. Alonso oli toiseksi viimeisellä kierroksella 5sec Vetteliä perässä. Eli aika hyvässä tahdissa se Ferrari kulki. Himmasiko viimeisellä vai yrittikö riskiohitusta Grosjeanista. En tiedä.
Eikös Alonso ollut kuitenkin ~20 sekuntia jälessä ennen turva-autoa? Semmoinen matka on ajamalla melko suuri ero. Vaikka vetäis sekunnin kierroksella kiinni 20 kierroksen ajan, nii siihe menis.. noh 20 kierrosta. Paljon kauempana olis ollut ilman turva-autoa. Vauhtia riitti, mut taktiikka oli tälläkertaa huti.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Eikös Alonso ollut kuitenkin ~20 sekuntia jälessä ennen turva-autoa? Semmoinen matka on ajamalla melko suuri ero. Vaikka vetäis sekunnin kierroksella kiinni 20 kierroksen ajan, nii siihe menis.. noh 20 kierrosta. Paljon kauempana olis ollut ilman turva-autoa. Vauhtia riitti, mut taktiikka oli tälläkertaa huti.
Noin itsekkin muistelisin, että eroa oli se yli 20s ennen turva-auton radalle tuloa.
 

Olaus

Well-known member
Liittynyt
6.7.2000
Viestit
225
Sijainti
Monaco
Jokavuotinen Monten uhkailu-/kannustuspuhe alkaakin jo olemaan Ferrarilla samanlainen perinne kuin heidän talviriehansa. Huvittavaa, että aikuisia huippuasiantuntijoita yritetään saada saavuttamaan tuloksia yksipuolisella komentelulla.

Voipi olla, että taitaa alkaa taas unohtumaan leikit häviämisestä ja voittamisesta tiiminä tältä wannabe-samurailta.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Väittävät Montella keittäneen yli, kun Alonso kertoi Gazzetta dello sportin haastattelussa haluavansa synttärilahjaksi kilpailijoidensa auton. :p
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös