Mickey
Well-known member
- Liittynyt
- 22.3.2000
- Viestit
- 8105
Toki.Taidat vaan puhtaasti provota, vai oliko nämä niin arvokkaita kommentteja ehkä ehdottomasti tarvitsi oikein kaksi erillistä viestiä. ""
Toki.Taidat vaan puhtaasti provota, vai oliko nämä niin arvokkaita kommentteja ehkä ehdottomasti tarvitsi oikein kaksi erillistä viestiä. ""
Ei kai se "niin" vaarallista ole jos ja kun virtaamat vähän heittää kun kokonaispolttoainemäärä on se 100 litraa?Siis häh? Jos hyötysuhde pysyy vakiona, niin 1,5% lisää bensaa tuottaa 1,5% lisää tehoa. Eli 9hv.
Tuskin se silti niin merkityksellistä on, koska jokainen tallihan tekee parhaansa sensorin huijaamisessa, joten erot tallien välillä ovat luultavasti paljon pienemmät.
Jep, tietenkin noin. Kunhan vain sekoilin jotain omaa.Siis häh? Jos hyötysuhde pysyy vakiona, niin 1,5% lisää bensaa tuottaa 1,5% lisää tehoa. Eli 9hv.
Mutta on jotenkin loogista odottaa turboahdetulta 20 000 rpm? Tähänhän tämä koko valitus tuntuu kiteytyvän.Vähän eri asia jos V12 moottori kiertää sen 12500rpm.![]()
Mielenkiintoista on mitä tekevät GP2:lle. Nytkin äänet luonnossa oli yllättävän lähellä toisiaan. Muistan 90-luvuta, jolloin F3000:ssa oli luonnossa huomattavasti vaatimattomamat äänet kuin F1:ssä. Veikkaan, että GP2:iin tulee pienet äänenvaimentimet.Totta puhuen ei hirvittävästi harmita sen korkean ininän poistuminen. Kierrosajathan eivät näillä näkymin tule kuitenkaan olennaisesti tippumaan, vaikka moottorin kierrokset tippuvatkin.
Ei varmaan kovin paljon, mutta ainakin:Honda kun julkaisi tuon ääninäytteen 2015 vuoden moottoristaan. Onko tietoa eroaako 2014-2015 moottorit mitenkään?
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/09/16/fia-to-guard-against-extreme-engines-in-2014/2015 New items included in development freeze
Upper/lower crankcase: Cylinder bore spacing, deck height, bank stagger.
Crankshaft: Crank throw, main bearing journal diameter, rod bearing journal diameter.
Air valve system: Including compressor, air pressure regulation devices.
Eikös tuota polttoainemäärää just tuolla mittarilla tarkkailtu? Tankissahan voi enemmänki bensaa olla. Huijaamalla 1,5% saadaan 1,5 litraa enemmän kisakäyttö-bensaa mittarin läpi. Kaikki lasketaan ku etitään sitä nopeuttaEi kai se "niin" vaarallista ole jos ja kun virtaamat vähän heittää kun kokonaispolttoainemäärä on se 100 litraa?
Tietty ohitustilanteissa... varmaan noita virtaamia tullaa seuraamaan aika tarkasti..
Tankin koko määrätään säännöissä. Virtaamaa tarkkaillaan mittarilla.Eikös tuota polttoainemäärää just tuolla mittarilla tarkkailtu? Tankissahan voi enemmänki bensaa olla. Huijaamalla 1,5% saadaan 1,5 litraa enemmän kisakäyttö-bensaa mittarin läpi. Kaikki lasketaan ku etitään sitä nopeuttaTähän päälle sit hieman lisää ilman rankkuja, koska mittarin toleranssi
![]()
Jos linkkaisit tämän pykälän meille muillekkin? Tankin koko ei 100% varmasti ole 100L*. Osaat varmaan laskea 1+1? Silloin tajunnet, että niitä virtauksia seuraamalla saadaan kokonaiskulutuskin laskettua?Tankin koko määrätään säännöissä. Virtaamaa tarkkaillaan mittarilla.
Tankin koko on vapaa, kilpailussa saa käyttä max 100kg polttoainetta joka todetaan virtausmittarilla. Ja 1,5% on aivan liian suuri marginaali tarkkuuteen tässä asiassa mutta luulisi nyt yhden virtausmittarin saatavan tarkemmaksikin tehtyä.Tankin koko määrätään säännöissä. Virtaamaa tarkkaillaan mittarilla.
Vielä kun saisivat downforcen 70-luvun tasolle, niin kaikki olisi täydellistä :alppu:Jep, 70-luvun lopulla Ferrarin V12 kiersi tuon 12 500, kun Cosworthit hikisesti ylitti 10 000 kierrosta (taisi olla 10 500 tienoilla). No, paluuta vanhaanhan tuolla toisaalla on kovasti toivottu, joten silvuplee.
Totta puhuen ei hirvittävästi harmita sen korkean ininän poistuminen. Kierrosajathan eivät näillä näkymin tule kuitenkaan olennaisesti tippumaan, vaikka moottorin kierrokset tippuvatkin.
Jos linkkaisit tämän pykälän meille muillekkin? Tankin koko ei 100% varmasti ole 100L. Osaat varmaan laskea 1+1? Silloin tajunnet, että niitä virtauksia seuraamalla saadaan kokonaiskulutuskin laskettua?
No katoppa. Väärästi mutuilin. Kiitokset korjaamisesta :thumbup:Tankin koko on vapaa, kilpailussa saa käyttä max 100kg polttoainetta joka todetaan virtausmittarilla. Ja 1,5% on aivan liian suuri marginaali tarkkuuteen tässä asiassa mutta luulisi nyt yhden virtausmittarin saatavan tarkemmaksikin tehtyä.
Aikanaan polttoaineen määrä rajoitettiin tankin koolla ja seurauksena oli polttoaineen jäähdyttäminen jotta tankkiin mahtui enemmän tavaraa, pelleilyä jota ei kaivata takaisin.
Laitan nyt kerrankin jonkun muun lainaamaan sääntöjä, eli sääntölähde tuolle 100 kg:n rajoitukselle, kiitos? Eikö sen pitänyt olla 100 kg/h? Niin ainakin alunperin oli puhe.Tankin koko on vapaa, kilpailussa saa käyttä max 100kg polttoainetta joka todetaan virtausmittarilla.
Kilpailussa saa käyttää 100 kiloa polttoainetta ja maksimivirtaus on sen 100kg/h. Eli kaksi rajoitusta jotka ovat olleet tiedossa jo iät ajat ja jotka eivät millään tavalla sulje toisiaan pois.Laitan nyt kerrankin jonkun muun lainaamaan sääntöjä, eli sääntölähde tuolle 100 kg:n rajoitukselle, kiitos? Eikö sen pitänyt olla 100 kg/h? Niin ainakin alunperin oli puhe.
Mitenkä tätä voidaa valvoa aukottomasti ettei tankissa ole 100kg sijasta 107kg?http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/1-2014 SPORTING REGULATIONS 2013-Published on 8.07.2013.pdf
29.5
No car is permitted to consume more than 100kg of fuel, from the time at which the signal to start the race is given to the time each car crosses the Line after the end-of-race signal has been given. Other than in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), any driver exceeding this limit will be excluded from the race results.
Ei se ole ihan niin yksinkertaista, koska bensan tilavuus muuttuu öämpötilan mukaan, vaikka paino pysyisikin samana. Ja energiaahan siitä saadaan aina kiloa kohden.Mitenkä tätä voidaa valvoa aukottomasti ettei tankissa ole 100kg sijasta 107kg?
Fiksumpaa olisi ollut rajata tankin kokoa..