Uudet F1-moottorit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1424
Ja mihin tämä liittyy? Taisi tulla väärää topikkiin. Noiden 3,5 Rellujen äänillä ei ole mitään tekemistä nykyisten 2,4 inisiöiden kanssa.
Veikkaan, että 99,9% täällä kirjoitavista ei ole koskaan luonnossa noita helvetin inisiöitä koskaan kuullutkaan.

Uusissa moottoreissa on oikeasti aika innovatiivinen se turbo/generattori- jne systeemi, jonka tekninen hienous hakkaa 100000 - 0 jonkun persevinkunan, piste.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Uusissa moottoreissa on oikeasti aika innovatiivinen se turbo/generattori- jne systeemi, jonka tekninen hienous hakkaa 100000 - 0 jonkun persevinkunan, piste.
Niin onhan se varmaan sitten kivempi kuunnella sitä pelkkää turbon vinkumista.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Niinpä. Videon moottorihan oli iha kelpo vehje, mut vertaukseksi tuleviin vehkeisiin perin outo. Mut eiköhä noista edelleenki melkoisesti ääntä lähde. Yli 10krpm ei kuite äänetöntä ole. Ne kiihdytykset vain.."pfffrppmmmphhhhhiiiiiih"
Tuosta jenkamäärästä... muistelin, että se olis ollut jopa alle tuon 10k, joka tuolla rajoitetulla polttoaineen virtauksella on saavutettavissa. Vai oliko se sittenkin 12k?

Onko jollakulla polttomoottorin tekniikkaan paremmin syventyneellä heittää arviota, että kuinka isoja eroja noilla valmistajilla voisi olla tehomäärisä, kun se polttoaineen virtaus on rajoitettu? Se Mersun huhuttu 100 heppaa kuulostaa ihan liian isolta (tosin missään ei ole sanottu, että se olisi pelkästään polttomoottorilla tehtyä eroa, jospa niiden ERS onkin se eron tekijä).
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Ja mihin tämä liittyy? Taisi tulla väärää topikkiin. Noiden 3,5 Rellujen äänillä ei ole mitään tekemistä nykyisten 2,4 inisiöiden kanssa.
Veikkaan, että 99,9% täällä kirjoitavista ei ole koskaan luonnossa noita helvetin inisiöitä koskaan kuullutkaan.

Uusissa moottoreissa on oikeasti aika innovatiivinen se turbo/generattori- jne systeemi, jonka tekninen hienous hakkaa 100000 - 0 jonkun persevinkunan, piste.
Turbot on perseestä, piste.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tuosta jenkamäärästä... muistelin, että se olis ollut jopa alle tuon 10k, joka tuolla rajoitetulla polttoaineen virtauksella on saavutettavissa. Vai oliko se sittenkin 12k?
Juu, muistelin vaa, että maksimitehot vois olla 10krpm:n ympärillä. 15krpm tais olla sääntöjen mukaan raja.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7599
Turbot on perseestä, piste.
Ei ahtimet kaikkialle kuulukkaan, mutta ne on tätä päivää ja siksi ihan perusteltua lisätä myös f1:een. Itsea ainakin miellyttää, kun revitään pienestä koneesta isoja lukuja.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
En tajua turbo-koneiden perään haikailua. Tylsät äänet ja kuljettajatkan eivät pidä viiveellä tulevasta voimasta. Mutta onhan se nykyaikaa ja saadaan parempi hyötysuhde niin kait tämä on nieltävä. Ei sitä nyt viittis jarrua polkea kehityksen tiellä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
En tajua turbo-koneiden perään haikailua. Tylsät äänet ja kuljettajatkan eivät pidä viiveellä tulevasta voimasta. Mutta onhan se nykyaikaa ja saadaan parempi hyötysuhde niin kait tämä on nieltävä. Ei sitä nyt viittis jarrua polkea kehityksen tiellä.
Ensi kauden moottorissa ei ole turboviivettä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7599
En tajua turbo-koneiden perään haikailua. Tylsät äänet ja kuljettajatkan eivät pidä viiveellä tulevasta voimasta. Mutta onhan se nykyaikaa ja saadaan parempi hyötysuhde niin kait tämä on nieltävä. Ei sitä nyt viittis jarrua polkea kehityksen tiellä.
Olet kai saanut käsityksesi turbo-koneiden äänistä jostain diisseli mersusta, kun noin puhut?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös