Googol
Well-known member
- Liittynyt
- 29.3.2009
- Viestit
- 1012
Tuosta voi tietysti tulla vähän lisäetua. En kuitenkaan usko, että se on ihan samassa suuruusluokassa paremman kiihtyvyyden ja kääntyvyyden kanssa.edit: vaikka se olisikin keskiarvo niin toi sun lineaarinen laskutapa ei välttämättä toimi, koska siinä saatetaan ottaa huomioon myös rengaskulutus.
Onkohan nuo x% kierroksesta kaasu pohjassa luvut x% ajasta vai matkasta. Jos ne ovat matkasta, niin ne pitäisi ensin muuttaa muotoon y% ajasta ennen kuin tuollaisia laskuja voi tehdä.Laskin, että jos jokaisella kierroksella ajettaisiin kierrosennätysvauhtia, eikä keltaiset, varikkostopit tai safety carit hidastaisi kulkua (ja vääristäisi tulosta), Monacossa ajettaisiin kisan aikana täydellä kaasulla 42 min 35 sekuntia ja Monzassa 52 minuuttia 59 sekuntia. Spa pistäisi vielä paremmaksi 55 minuutilla ja 4 sekunnilla.
(Kahdessa ensimmäisessä on vuonna 2004 tehty rataennätys, mutta Spassa käytin uudistetun radan ennätystä joka on pari sekuntia 2004-ennätystä hitaampi. Kaasunkäyttöarvot aiemmin linkitetyltä VivaF1-sivustolta.)
Renaultin sivuilta http://www.renaultsport.com/-2011-Season-.html löytyi tuollaiset arvot:
Koodi:
Rata l/100km kaasu-%
Interlagos 58 62
Silverstone 62 61
Hungaroring 62 47
Monza 62 72
Singapore 62 37
Sepang 63 59
Shanghai 64 49
Barcelona 64 55
Monte Carlo 64 34
Spa 64 70
Suzuka 64 62
Yas Marina 64 58
Bahrain 66 59
Montreal 66 57
New Delhi 66 65
Melbourne 67 62
Austin 67 57
Nurburgring 68 53
Yeongam 68 55