Mickey
Well-known member
- Liittynyt
- 22.3.2000
- Viestit
- 8105
Mersun mottista kuuluu vieläkin pelkkää pörinää. Linkissä videokuvaa päivän testeistä.
http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=315438
http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=315438
Mersun mottista kuuluu vieläkin pelkkää pörinää. Linkissä videokuvaa päivän testeistä.
http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=315438
Voisikohan olla mahdollista että niillä käy männät parittain samassa vaiheessa? Sitä veikkailin jo tuolla testiketjussa. Olisiko tällainen tavatonta V-6 moottoreiden tai turbon tapauksessa? Voiko samanaikaistamalla saada jotain parannusta turbon tehokkaaseen toimintaan?Melkosta paskaahan tuo maikkarin pätkä on, helvetin tilkkutäkki, ei siitä paljoa voinut päätellä, mutta mitä pystyi, niin aika matalalta Mersu tuntui kiertävän..
Jos silti pystyvät ajamaan kärkiaikoja, niin Mersutallit tulevat jakamaan potin keskenään. :eek!:
"Cylinder Cutting" <- Mikä tolle on oikea suomennos? (Sylinterien leikkaus kuullostaa hölmölle). Johtunee tuosta tämä Mersun pörinä, koska se kuuluu vain mutkista lähdettäessä. Muut ei ehkä vielä tee sitä yhtä paljoa, eli oletettavaa on, että myös Rellun ja Ferkun ääni muuttuu samanlaiseksi. Viime vuonna sylinterejä sai leikata 4/8, nyt saa 5/6, eli nyt on mahdollista ajelle pelkästään yhdellä pytyllä. Tällä videolla (heti alussa) kuuluu vastaavaa pörinää viime kauden Red Bullista, tämä johtuu juuri sylinterien leikkaamisesta. http://www.youtube.com/watch?v=8DwXOPN7ZIMVoisikohan olla mahdollista että niillä käy männät parittain samassa vaiheessa? Sitä veikkailin jo tuolla testiketjussa. Olisiko tällainen tavatonta V-6 moottoreiden tai turbon tapauksessa? Voiko samanaikaistamalla saada jotain parannusta turbon tehokkaaseen toimintaan?
Renaultilla ollut ongelmia värinöiden, koneen mekaanisen kestävyyden ja mahdollisesti kiertokangen kanssa. Jokin tämän tyyppinen poikkeuksellinen ratkaisu selittäisi myös nämä rellun oudot viat.Voisikohan olla mahdollista että niillä käy männät parittain samassa vaiheessa? Sitä veikkailin jo tuolla testiketjussa. Olisiko tällainen tavatonta V-6 moottoreiden tai turbon tapauksessa? Voiko samanaikaistamalla saada jotain parannusta turbon tehokkaaseen toimintaan?
Mitä vikaa aiemmin käyttämässäni termissä "lepuuttaminen" on?"Cylinder Cutting" <- Mikä tolle on oikea suomennos? (Sylinterien leikkaus kuullostaa hölmölle). Johtunee tuosta tämä Mersun pörinä, koska se kuuluu vain mutkista lähdettäessä. Muut ei ehkä vielä tee sitä yhtä paljoa, eli oletettavaa on, että myös Rellun ja Ferkun ääni muuttuu samanlaiseksi. Viime vuonna sylinterejä sai leikata 4/8, nyt saa 5/6, eli nyt on mahdollista ajelle pelkästään yhdellä pytyllä. Tällä videolla (heti alussa) kuuluu vastaavaa pörinää viime kauden Red Bullista, tämä johtuu juuri sylinterien leikkaamisesta. http://www.youtube.com/watch?v=8DwXOPN7ZIM
Edit: Voi tästä hakea myös sellaista näkökulmaa, että Mersun moottori on niin kova bensasyöppö, että pakko leika sylintereitä rankalla kädellä.
Ei kaikkea tarvitse kääntää kirjaimmellisesti, leikata kuulostaa että tarvitaan sahaa tms.Tai jos Mersu ei käy kaikilla?
Lepuuttavat sylintereitä?
Jostain syystä toi ei vain jäänyt mieleeni. "lepuuttaminen" on ilmeisesti se oikea termi suomeksi myös tässä yhteydessä.Mitä vikaa aiemmin käyttämässäni termissä "lepuuttaminen" on?
Ei kaikkea tarvitse kääntää kirjaimmellisesti, leikata kuulostaa että tarvitaan sahaa tms.
Mitä tällä tarkoitat? Ei suorillakaan välttämättä kaytetä kaikkia sylintereitä. Jos mersut ovat ajelleet paljon bensansäästelykierroksia, lepuutellaan sylintereitä paljonkin.En kiinnitäis mersun äneen niin huomiota tilanteissa joissa ei tarvita kaikkia moottorin tehoja. Ääni on huomattavasit matalampi myöskin kun kaikki jerkkku pitää olla käytössä, eli kaikki sylinterit tasan varmasti käy.
Nyt rohkenen olla 100% varma asiasta, kyllä tasan käytetään kaikkia sylintereitä. Ei tuo auto kulkis mihinkää jos siellä vedettäs osa sylintereillä koko suoran mitta. tai jos kulkis niin on kylä menny jokin vikaan. Ei sylintereiden lepuuttamissa ole järkeä, siinä vaiheessa kun moottorista otetaaan tehoja ulos edes lähelle lähelle maksimeja. käymättömät sylinterit vaan turhaan siellä sitten aiehuttavat kitkoja koneen ei todellakaan pitäisi toimia kovin hyvin, ja värinät lisääntyvät myös kun koneesta otetaan kovin tehoja eri sylinterimäärällä mihin se on suunnteltu, eikä sitä voi tasapainottaa kun yhdelle määrälle käytettäviä sylinterejä.Mitä tällä tarkoitat? Ei suorillakaan välttämättä kaytetä kaikkia sylintereitä. Jos mersut ovat ajelleet paljon bensansäästelykierroksia, lepuutellaan sylintereitä paljonkin.
Ei helvetti. Miks ei samantien joku häkäpönttöauto tai pellettipolttimo konehuoneeseen. Kyllä polttomoottori on paras.Diisselit kun saatais formuloihin. Voimasavua kehiin!
Mulle on kyllä suoraan sanoen ihan se ja sama, mikä ompelukone siellä katteiden alla mökäjää. Aina voidaan tehdä bemarit, ja soittaa kaiuttimista möreämpiä saundeja.
Ei varmasti lepuuteta pitkillä suorilla tai neulansilmän jälkeen, mutta nopeiden mutkien jälkeisille lyhyille käytetään lepuutusta bensan säästämiseksi. Lepuuttamista käytetään sutimisenesto ja bensansäästö tarkoituksiin. Kun säätetään bensaa ei moottorista oteta lähellekkään maksimitehoa.Nyt rohkenen olla 100% varma asiasta, kyllä tasan käytetään kaikkia sylintereitä. Ei tuo auto kulkis mihinkää jos siellä vedettäs osa sylintereillä koko suoran mitta. tai jos kulkis niin on kylä menny jokin vikaan. Ei sylintereiden lepuuttamissa ole järkeä, siinä vaiheessa kun moottorista otetaaan tehoja ulos edes lähelle lähelle maksimeja. käymättömät sylinterit vaan turhaan siellä sitten aiehuttavat kitkoja koneen ei todellakaan pitäisi toimia kovin hyvin, ja värinät lisääntyvät myös kun koneesta otetaan kovin tehoja eri sylinterimäärällä mihin se on suunnteltu, eikä sitä voi tasapainottaa kun yhdelle määrälle käytettäviä sylinterejä.
Tai sitten Mersu on tehnyt läpimurron ja suunnitellut koneen kokonaan käytettettävksi neljällä sylinterillä, sehän tuossa v koneessa olisi seuraava sylinteri kombinaatio, Tai Kolmella sylinterillä että yksi lohko käy vain. Viisi sylnteriä on sitten mahdoton yhtälö noissa koneissa. Voiko tämmöinen olla mahdollista on se kovin epätodennäköistä.
Mersu onkin keksinyt käyttää V4 moottoria, 2 sylinterin kohdalla on vain pelkkä poraus, mutta ei mitään muuta?!Tai sitten Mersu on tehnyt läpimurron ja suunnitellut koneen kokonaan käytettettävksi neljällä sylinterillä, sehän tuossa v koneessa olisi seuraava sylinteri kombinaatio, Tai Kolmella sylinterillä että yksi lohko käy vain. Viisi sylnteriä on sitten mahdoton yhtälö noissa koneissa. Voiko tämmöinen olla mahdollista on se kovin epätodennäköistä.
Kyllä se aika matalalta suorallakin kuulostaa. Mutta voishan tuossa lepuutukssa olla järkeä siinä tapauksessa, että muuten vain sutii ja sutii mutkasta lähdettäessä. Onhan siellä se ERS apuna puskemassa eteenpäin ja pidon raja saavutetaan helposti. Suoralla lienee kuitenkin järkevämpää/taloudellisempaa ajaa matalilla kierroksilla täyskaasulla kuin korkeammilla sylintereitä lepuuttaen."Cylinder Cutting" <- Mikä tolle on oikea suomennos? (Sylinterien leikkaus kuullostaa hölmölle). Johtunee tuosta tämä Mersun pörinä, koska se kuuluu vain mutkista lähdettäessä. Muut ei ehkä vielä tee sitä yhtä paljoa, eli oletettavaa on, että myös Rellun ja Ferkun ääni muuttuu samanlaiseksi. Viime vuonna sylinterejä sai leikata 4/8, nyt saa 5/6, eli nyt on mahdollista ajelle pelkästään yhdellä pytyllä. Tällä videolla (heti alussa) kuuluu vastaavaa pörinää viime kauden Red Bullista, tämä johtuu juuri sylinterien leikkaamisesta. http://www.youtube.com/watch?v=8DwXOPN7ZIM
Edit: Voi tästä hakea myös sellaista näkökulmaa, että Mersun moottori on niin kova bensasyöppö, että pakko leika sylintereitä rankalla kädellä.
Oliko niin, että sylinterin halkaisia oli määrätty.Onko säännöissä määrätty yksittäisten sylinterien kuutiotilavuudesta? Voivatko eri sylinterit olla erikokoisia? Hyötyinä lasken polttoaineen ja tehon annostelun helpottumisen kun variaatioita lepuuttamiseen tulee lisää. Sylintereitähän voisi olla kahta eri kokoa tai miksei vaikka jokainen olisi erilainen. Sitten vielä eri iskunpituudet niin saadaan jokaiseen mutkaan optimaalinen männännopeus.