Kaudella 1995 kilpailukalenterissa tapahtui jälkikäteen hieman muutoksia ja samalla myös kilpailukautta ennen maaliskuussa 1995 lopullisesti lukkoon lyötyä kalenteriakin keskustelut kävivät kuumana. Eräässä vaiheessa puhuttiin jopa 18 osakilpailun kaudesta, mutta Bernie Ecclestone vetosi tuolloin silloiseen Concordeen ja julisti nopeasti kilpailumäärän pysyvän 17 osakilpailussa korkeintaan. Kauden ylimääräisestä Euroopan GP:stä käytiin kovaa vääntöä Nürburgringin ja Jerezin välillä. Lopulta Nürburgring voitti ja Jerez näytti jäävän rannalle.
Jerez havitteli myös 18 osakilpailun kautta sillä mahdollinen 18:sta Grand Prix olisi ajettu juurikin siellä tai siinä tapauksessa, että yksi tai useampi muista kisoista kaudella peruuntuisi ja kausi tipahtaisi alle 16 osakilpailun mittaiseksi. Kauden 1995 alussa kaikkiaan neuvotellun kalenterin osalta ongelmia tuottivat kuitenkin Imolan, Monzan ja Hungaroringin kilpailut.
Näistä Italian maaperällä ajettavat kilpailut olivat uhan alla luonnonsuojeluongelman, ratamuutosten kaavailun toteuttamishaluttomuuden ja Ayrton Sennan kuolemasta vellovan kohun takia. Hungaroringin tilanne taas oli joutua jälleen talousvaikeuksiin. Unkarin kilpailun talousvaikeuksista Jerez aisti jälleen oman markkinaraon ja halusi pitää ylimääräisen kilpailun kaudella 1995 mikäli Unkarin kilpailu perutaan. Espanjan kahden osakilpailun mahdollisesta pitämisestä tuli toinen ongelma, mutta mikäli Jerezissä olisi ajettu kaudella 1995 niin siinä tapauksessa Barcelonassa olisi ajettu Katalonian Grand Prixin nimellä ja Jerezille olisi tullut oikeus Espanjan Grand Prixiin.
Jerezin osalta mahdollisuuksia lisäsi myös Japanin tuhoisa maanjäristys ja Aidan kilpailun lykkääntyminen ja jopa sen mahdollinen peruuntuminen. Jo Aidan alkuperäiseen pitoaikaan Jerez halusi pitää osakilpailun, mutta se ei käynyt ja huhtikuussa Hungaroringin ratayhtiö sai puuttuvat summan kokoon ja huolimatta FOCA:n muiden johtajien kritiikistä Bernietä kohtaan ei f1:n pieni suuri mies halunnut hylätä Unkaria vain kuukauden myöhässä olevan pikkusumman takia kaudella 1995.
Lopullisesti Jerezin kohtaloksi jäi olla pitämättä f1:siä kaudella 1995. Tuolloin vaihtoehtona pitopäivälle oli montakin. Kilpailu olisi aikaisintaan ajettu 16.4.1995 ja myös Unkarin Grand Prixin pitopäiväksi kaavailtu 13.8.1995 ja 21.8.1995 olisivat sopineet sille mainiosti. Sen sijaan 1.10 eli Aidan kisan viimeinen takaraja sen peruuntuessa ei olisi tuolloin käynyt järjestäjälle kovinkaan hyvin. Ennen huhtikuuta 1995 Jerezillä oli parhaimmat mahdollisuudet tulla ajetuksi 13.8.1995, mutta lopulta näin ei käynyt mitenkään. Hockenheimin ja Spa-Francorchampsin välissä kilpailu olisi siis ajettu.