Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 5. kisa, Kokemäki

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ei tuo nyt haitannut. Minusta oli ihan kiva juttu starttailla autoja, ja olisin voinut kai enemmänkin olla hyödyksi, mutta ajattelin että parempi jättää järjestelmällisemmille hahmokkeille enemmät järjestelyasiat.

Autoerot taas olivat kyllä miinusjuttu. Ihan siitäkin tuli eroa, että ainakin siinä ysissä oli Vegan SL8:aasit ja suurimmassa osassa autoja sitten jotkut sisärenkaat.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei tuo nyt haitannut. Minusta oli ihan kiva juttu starttailla autoja, ja olisin voinut kai enemmänkin olla hyödyksi, mutta ajattelin että parempi jättää järjestelmällisemmille hahmokkeille enemmät järjestelyasiat.
Oli se ihan hauskaa vaihtelua sinänsä, mutta jotain järjestelmällisyyttä olisi toivonut enemmän. Me se kuitenkin maksettiin. :dunno:

Autoerot taas olivat kyllä miinusjuttu. Ihan siitäkin tuli eroa, että ainakin siinä ysissä oli Vegan SL8:aasit ja suurimmassa osassa autoja sitten jotkut sisärenkaat.
Renkaistako se johtuikin :eek!:

Asiantuntijoitakin joukossa.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Asiantuntijoitakin joukossa.
Eiku nyt ei onnettomuustutkintasilmä ollut mulla hereillä; tiimikaverit huomasivat katsoa, mitä niissä renkaissa luki. He, tiimikaverit siis, ei renkaat, ovat nakuttelemassa (eikä puhuta siis linnunpöntöistä eikä heidät tuntien panohommistakaan), niin jaoin heidän puolestaan tämän huomion.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Itse muistan nähneeni joissain Indoor-tekstin, ja sitten kysyin vaan siltä henkilökunnalta, onko renkaat abaut samaa kovuutta, että tasaisia... Ehkä muutenkin myös autojen rungot vaikuttaa paljon pitoon...
 

Örfil

Guest
Mitä saatana:

piti fixata postausta, niin poistin sen kokonaan.

UUSIKSI:

Menoreissu:
Luento eri henkilöautojen ominaisuuksista ja hinnoista Follon ja Suen:n kyydissä ;) Olin korva tarkkana. Koko porukalla autonvaihtokuumetta ilmassa...

Harkat:
Alla #9 eli päivän lottovoitto. Tästä oli jo keskustelua että auto dissataan pois, koska ns. ässä mutta olihan siellä jaossa niitä 0/7 lottorivin autojakin.
Hyvä näin, koska lopuksi oli vain 7 autoa ehjänä, ysiä ei olis voinut poistaa kisasta.

Aikaa ei tullut mutta ei ollut autossa jarrujakaan. Kävin huomauttamassa asiasta ja onneksi ne korjattiin. Sillä olis voinut tulla väärään aikaan ja väärässä paikassa pahaa jälkeä :nope:

A-a:
Taas #9, mutta nyt fixatuin jarruin.

Nam, Raket parhaimmillaan. BWM oli asettanut riman (vaikkakin Haikki #3:lla oli jo edellä!) ja tavoite oli 2 kymppää suuntaan tai toiseen Bemun ajoista.

Ajo sujui aika hyvin, pientä luistelua siellä ja täällä mutta vähän tuli lunta tupaan kun Bemu oli vetänyt 6 kymppää kovemman ajan. Piti vetää kyselykierros eri hahmoilta sieltä ja täältä että miten kukin ajoi missäkin ja lopuksi BMW:ltä itseltään. Mutta en tiedä mistä ero tuli loppujen lopuksi.

Pitänee hankkia RaceChrono kalustus.

Oletin että olen sijoilla 5-6 mutta olinkin 3.s.
Ei paha.

Kisa:
Alla #4. Edelliset kuskit kertoi että röpöttää, joten nopsaan pikaselvitys mistä se johtuu, tuleen ei saa jäädä makaamaan. Kyselin jo auton vaihtoa koska "autotuuri :D mutta autoja ei ollut.

Sitten pikainen kyselykierros eri hahmoilta että mitä on ne suutinvivut kaasarin vieressä ja kuinka skulaa ja alustavasti selvis niiden toiminta. Skenaario oli että röpötys johtuu liian rikkaasta seoksesta. Sitähän se sitten oli.

Lämppärikiekalla vedin säätövipua aukia (lisää ilmaa) ja auto suorastaan heräsi! Kun "sattumoisin" kasauskiekat kesti, säädin auton taas rikkaalle ettei kuumene liikaa.

Kun kisa alkoi, vedin sen taas laihalle ja kaikki röpötys lakkasi siihen, kuten aiemmin.

Nasty meni ohi aivan heti, ei kai suuri yllätys. Katos horisonttiin ja ohi Bemustakin aika nopsaan.

Sitten odotin että kuka on seuraava, mutta väli pysyikin taakse sopivana. Suorilla jopa jätin takana olevaa hieman (osoittautui lopuksi Andyksi) ja pieni saavutus mutkissa kuittaantui taas kun mentiin täyttä posotusta (autoetu). Kaasarisäätöni siis toimi!

Puskin alussa täysilla että saisinko Bemun kiinni, mutta ei ollut tsäänsseja. Auto ei kulje ja kuski ei taivu. Puolessa välissä kisaa taivuin 4. sijan strategiaan ja pitää takana oleva takana. Ajoimme varmaan liki samoja aikoja pitkään, koska väli pysyi siinä 1-2 sekassa koko ajan ja sen kummempia kikkoja ei tarvinnut tehdä kuin vaan ajaa varmasti auto kotiin.

Selkää vaan poltti aivan s**tanasti parin kiekan jälkeen! Mulla ei ollut selkäpehmusteita, koska penkki oli pieni mutta niin välillä poltti että piti ajaa puolella perseellä ja selkä irti penkistä kaikki suorat. Samaa kommenttia sain muilta #4 kuskeilta. Kipukynnykseni on aika korkea mutta nyt oli eka kerta kun piti muljailla penkissä ajaessa ettei selkä pala. Kuin olisi ollut munuaiset tulessa!

Bemarille propsit: oli nopeampi tänään samalla autolla aivan selvästi ja kisassa samankulkuisilla autoilla ei jakoa. Mies on siis nopeampi nyt :ahem: Mutta vain tällä hetkellä ;) (Forssa-sarja jatkuu ;))

Paluureissu: Salalounas Huittisissa ja poistuessa Huittisten apsilta, siellähän oli yllättäen toisessa päässä ravitsemusliikettä joukko kuskeja viikset hesen hampurilaiskastikkeessa. Vois sopia jatkossa pikalounaita etukäteen kisan jälkeen?

Loppumatka taas autoturinaa
- loppusaldo: auto vaihtoon, tuli niin pahaa kuittia ;)

Päivän saldo:

Ilman porukan aktiivisuutta oltais oltu lirissä. Omasta puolesta iso kiitos lippumiehille, järkkäreille, starttimieheille ja kaikille jotka hääräs siellä että homma alkoi harkkojen jälkeen lopuksi toimimaan. Oli aika selvää että jos jättäydymme ratahenkilökunnan varaan, hommasta ei tule yhtään mitään.

Joku pukukopin tienoilla huutelikin että samoilla mennään Riksussa, tämä oli siis esiharjoitus ;)

Hieno lauantai. Vois ihminen paskemminkin vapaa-aikaansa viettää.

Tiimisaldo:

Harmi tuo ABC:n tuleva tauko :(
 

Örfil

Guest
Itse muistan nähneeni joissain Indoor-tekstin, ja sitten kysyin vaan siltä henkilökunnalta, onko renkaat abaut samaa kovuutta, että tasaisia... Ehkä muutenkin myös autojen rungot vaikuttaa paljon pitoon...
Ei helvata, onko tollaset rengastukset? Runkojen hitsauksesta mainitsinkin siellä session jälkeen, oli aika villin näköisiä virityksiä, vaikken mikään hitsariekspertti olekaan. Tällä kalustolla ens vuoden kisa on siinä ja siinä :(

Se nelonen oli vähän sellaisissa "sadekelin säädöissä" että piti vetää taas nopeimmassa jarrutuksessa renkaat vaan linkkuun että kääntyi (alamäki oikea tiukka). Olisko siinä ollut jotkut "superkovat sliksit" edessä?

Ehdotus: joka radasta olisi jossain omassa toikissa esim. "KKWCS radat" numeroitu esitys eri mutkista per rata, niin olisi aina helpompi viitata että mistä ko. radan mutkasta puhutaan. Toikissa ei muuta keskustelua, mutta pelkät ratakuvat. Siinä voisi olla menneitä/tulevia ratoja samassa läjässä.

Onnistuisko tälläinen?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Ehdotus: joka radasta olisi jossain omassa toikissa esim. "KKWCS radat" numeroitu esitys eri mutkista per rata, niin olisi aina helpompi viitata että mistä ko. radan mutkasta puhutaan. Toikissa ei muuta keskustelua, mutta pelkät ratakuvat. Siinä voisi olla menneitä/tulevia ratoja samassa läjässä.

Onnistuisko tälläinen?
Haluatko tekaista? Ole hyvä :) Mulla ei tässä läppärissä ole kuvanmuokkausohjelmaakaan...
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Aa

#9:llä muut tulivat nopeasti vastaan ja vapaan kierroksen löytäminen oli suurin haaste. Kun rako löytyi niin varman päälle ajoa. Ei tumtunut nopeilta, mutta ei myöskään luistellut ja sitä kautta kellokin tykkäsi. Sitten olikin pari kierrosta keltaista...vielä yksi nopea! Ei...vihreä lippu vastassa. AA oli nopeasti ohi, mutta aika oli yllättävän hyvä. Varikolla sain kuulla, että Haikki oli oli tehnyt todellisen haaamukierroksen ja ottanut paalun. lähellä oli omakin paalu, mutta Haikille :thumbup:

Kisassa jännittävimmät hetket koettiin lämppärillä. Kun porukka vihdoin saatiin kasaan, niin kiihdytin 3 mutkaan, mutta sen avautuessa Haikki olikin jarruttanut jyrkästi heti perään. En olisi sillä vauhdilla ehtinyt jarruttaa, vaan oikealta spinnillä ohi ja samalla sain kaverit nurmenleikkuuseen myös:D loppukisa meni käsikirjoituksen mukaan.

Viikon takaisen testin perusteella tulin selväksi, että autotuuri ratkaisee paljon. Nyt oli autotuuri kohdallaan, mutta kisa meni yksinajeluksi. Kiva kokemus kuitenkin kaikenkaikkiaan ja jos ensi vuonna uudet autot niin ehdottomasti mukana! PP:ltä tärkeä muistutus että tämä ei ole kamppailulaji kun tuppaa aina meno yltyvän siihen suuntaan jos joku ei rauhoittele.

Onnittelut Haikille huimasta paalusta ja voitosta!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hyvinkäästä mulla ainakin löytyy se ilmakuva jossa on mutkat numeroitu :)

Oma kisareissu meni penkinalle, mutta matkat meni hienosti, nähtiinpä yksi 15k€ arvoinen etupuskurikin :D

Harkoissa #8 joka hajosi parin kierroksen jälkeen ja perään heti #1 joka ei kulkenut mihinkään.

Aika-ajoon #3, joka tuntui kulkevan mutta kello ei tykännyt vaikka omasta mielestä kierrokset oli ihan ok....

Kisaan #4 joka röpötti hirveesti, PeePee kuittasi #9:llä heti alkuun, ja hänen ohittaessa Wilzkua puikkasin samasta ovesta kanssa ohi.
Sen jälkeen toikkaroin edessä minkä pystyin mutta heti kun abc tuli vähänkin lähemmäksi niin päästin suosiolla ohi.
Hetkeä myöhemmin Wilzku oli kontissa kiinni myös ja sama homma, turhat riskit pois ja sivummalle että pääsee siististi ohi.

Vähän heikohko autotuuri eikä tuo painokaan auttanut aikoihin varmastikaan, en ollut vika mutta :(

Plussat:
-Wilzkun hyvä ajo, yllätti positiivisesti
-Jacqun hyvä taistelu B-finaalissa, vaikka ylivoimainen auto olikin niin ei ollut helppo ohitettava ja malttoi mielensä. Hieno suoritus.
-Haikin meno A-finaalissa, hienoa katsottavaa mihin #9:llä pystyi oikein

Miinukset:
-Autoerot, ei näillä voi kisaa ajaa oikeesti.
(kahden kierroksen jälkeen A-finaalissa ykkösen ja kakkosen ero oli pääsuoran verran...)
-Autojen hajoileminen
-Liian vähän varikolla henkilökuntaa

ISO käsi pystyyn kaikille lippuhommissa ym. jelpanneille, sekä etenkin Team 107:lle teknisten murheiden analysoinnista.
Porukka ajoi muutenkin siististi, kuten KKWCS aina, plussat siitäkin :)

Rata on hieno, kisa siellä jatkossa olisi ihan kiva mutta nykyisellä meiningillä niin en tiedä onko siinä hirveästi järkeä...
Vuosi on toki pitkä aika, toivon mukaan saavat homman toimimaan vähän paremmin ...
 
Viimeksi muokattu:

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
412
Kisaraporttia

Lfb messiin ja kohti kokemäkee

Harkat #6: Harkat meni rataa oppiessa.

AA #6: Autohan tuntu harkoissa hyvältä joten parasta kierrosta hakemaan. En saanut kertaakaa oikein kunnon kierrosta aikaan kun jossain meni mutka pieleen, sit oliki jo bmw minusta tulossa ohi ja ajattelin jos pyrkis pysyy sen perässä ja saada nopea kierros aikaan mut sitten sattuki keltaset ja kuten bmw sano "Yks nopia" ja vihree tuli. Loppujen lopuks aa sijotus kuudes.

Kisa #10: Kisaan kaikkien ei kehuma auto. Lämmittelykierroksella lähti vähän yllättäen perä ja päädyin hiekalle, Anteeksi. Auto sentään pysy käynnissä eikä tarvinu startata niin pääsin jatkaa. Muutaman lämppärin jälkeen päästiin kisailemaan! Pyrin pysyy andyn perässä mutta karkuun mentiin koko ajan en edes päässyt haastamaan ja jacques jäi taas minusta vähän. Kisa meni sit vähän ajaessa vaan ja pysyä vaan radalla ja kuudentena maalii. Kauden paras sijoitus!

Hyvää yhteistyötä koko kkwcs porukalta autojen huollon kanssa ja liputustehtävissä!

Onnittelut kärkikolmikolle ja kiitokset järkkäreille!
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kisarapoa

Testireissun tehneiden raportteja lueskellessa totesin että turha tehdä mitään menttaaliharjoitteita ennen kisaa koska 'autotuuri'. Päädyinkin makoilemaan sohvalla koko viikon, syömään sipsejä ja rapsuttelemaan muniani.

Harkat #10
Autoarvonnassa osui auto #10 kohdalle. Auton koko menee kuulemma numerojärjestyksessä eli tämä oli se +2metrisille tarkoitettu malli.
Koeistuin auton ja totesin että kädet suorana, jep jep. Sillä mennään mikä on arvottu, eli en ruvennut vaihtelemaan vehkeitä.

Auto olikin aivan järkyttävän oloinen. Ei kääntynyt, perä lähti alta eikä se tuntunut kulkevan mihinkään. Jatenski lähti ekaa kertaa ikinä tuolle radalle ja ajoi horisonttiin. Että tämmönen peli.
PeePeellä sama vehjes #10 ja pyöritteli päätään kun tuli varikolle toteamalla että eihän tuolla uskalla ajaa kun on kädet suorassa ja auto tekee mitä sattuu. C-Finaalia odotellessa oli acenne.
Hyvä peli.

Aika-Ajo #10
Samalla mennään. Parit harkat jo lämmitetty autoa ja se tuntui ehkä hieman paremmalta. Aika oli kuitenkin sama kun harkoissa, itseasiassa muutaman satkun huonompi.
Hämmästys oli SUURI kun tuloksena olikin viimeinen suora B-Finaali paikka.

B-Finaali #10
Olisihan sitä ollu kiva kokeilla jotain muutakin vehjestä. Mulle oli tulossa jokun muu peli (vissiin #5) mutta lippupisteellä seistessä Nasty totesi että sun auto vaihtu taas kymppiin. Ihan sama!
Kisaan päästiin ihan hyvässä jonossa, paits että 4stroke veti lämppärit niin kovaa, että sain oman paikkani vasta metrin ennen punasta viivaa (jos oikeen sääntöjen mukaan mentäis).
Lähdössä pääsin heti tokaan oikeeseen sisälle ja ensimmäisestä ohi, vissiin lfbstä, ja heti perään seuraava ohitus Sue_mestä ja karkuun. Auton pito oli parantunut huomattavasti kun aurinko pilkotteli pilvien lomasta ja kisassa pääsinkin alamäen jälkeisen ekan oikean jo melkein kaasu pohjassa. PeePee rupes saavuttamaan enkä montaa kierrosta olis enää ollu edellä, onneksi 'ruutulippu' pelasti.

Loppufiilikset
A-Finaalissa seisoskelin kameran kanssa maalisuoralla ja PeePee totesi että tein muuten ohitusvirheen koska ekaan neulansilmään oli ohituskielto. Loistavaa, tämä kuulemma kerottiin C-finalisteille sillä aikaa kun itse seisoin lippupisteellä. Totesin että hallitus päättäköön mikäli haluavat sanktioita jaella, en vastusta.

päivästä jäi mieleen kaikenlainen puuhastelu. Autojen tankkaus, käynnistys, lippupisteellä notkuminen ja kuvaaminen. Eli ajaminen oli tässä kisassa sivuroolissa eli en paneutunut siihen millään lailla, koska 'autotuuri'. Lopputuloksia kun katselee, niin ei se kymppi vissiin huonoin pelivehjes kuitenkaan ollu? Paha sanoa kun en muita päässyt kokeilemaan.
Sekarengastus oli kyllä paska juttu. Ysissä ja kolmosessa oli Vegat alla, muissa mitä sattu.

Onnea voittajille ja kiitos kisajärjestelyistä
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Raporttia myöhemmin, täältäkin kiitos järjestäjille sekä erityisesti autojen käynnistäjille, liputtajille ym. hommissa toimineille.
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Olihan säätämistä varsinkin harjoitusten aikana. Katselin jossain vaiheessa, että noinkohan tässä mitään kisoja päästään ajamaan.

Harjoituksiin/Aika-ajoon sain toiseksi nopeimman auton eli kolmosen. En sillä kuitenkaan pystynyt ajamaan. Se tärryytti niin kovasti, että kädet olivat tunnottomat suorien päissä. Totesin heti, että en voi mitenkään ajaa tällä 10 minuutin settejä. Kovemmat jätkät sillä näköjään pystyi ajamaan ja vieläpä pirun nopeasti. Kehittelin itselleni tekosyyn, että muutama kymmentä ylimääräistä kiloa muihin kolmosen kuskeihin verrattuna aiheutti kohdallani vielä kovemman tärinän kuin muilla. Tuskinpa kuitenkaan.

Vara-autoksi sainkin sitten joukon hitaimman auton eli kympin. Sen sainkin niinkin hurjaan vauhtiin, että sain taisteltua itselleni 18. lähtöruudun kisaan..

C-finaaliin pääsin hyvän tuntoisella autolla numero #6. Ensimmäisten kierrosten aikana pääsin Follon ja Williamsin ohi. Siinä kohdin 107:skan miehet olivatkin jo niin kaukana, että ei tarvinnut paljon haaveilla paremmista sijoituksista. Williams sai loppua kohden autonsa hyvään iskuun ja saavutti uhkaavasti. Pikkupaniikissa ajelin viimeiset kierrokset toivoen "ruutulipun" heilahtavan. Onnekseni kierrokset loppuivat ennen kuin Williams ehti tosissaan päästä yrittämään ohitusta.

Kiitos jälleen kerran kaikille!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Joo Slug kuvaili A:n, ja näytti Haikille jotain himmailua että porukka saa kiinni kun autoja sai käynnistellä, ja sitten jotkut yllättyivät nopeasta hidastamisesta ja spinnaili
Juu tää oli ihan täysin mun moka ,siitä pahoittelut spinnanneille. Vaistomaisesti painoin samantien jarrua kun näin slugin heiluttelevan käsiä enkä ehtinyt varoittaa muita. Autoerot oli melkoisia mutta rata oli todella mahtava ajaa. Se nopea oikea shikaanin ja suoran jälkeen on pomppuineen ehkä koko kauden paras mutka. Isot kiitokset kaikille että saatiin hoidettua kisat läpi.

Podiumilta tässä kuva Eeron näkökulmasta:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nyt vasta huomasin tuon viestin noista indoor-kumeista, aikamoinen käpy jos tosiaan sekarengastuksella oletetaan että jätkät voi ajaa kisaa.... :thumbfh:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Se nopea oikea shikaanin ja suoran jälkeen on pomppuineen ehkä koko kauden paras mutka.
Hienointa radassa on oikeastaan koko osuus radan korkeimmalta kohdalta ennen varikkoa aina nopean tuplaoikean jälkeiseen tiukkaan neulansilmäoikeaan. Eli liki puoli kierrosta.

Varsinkin varikon kohdan "Eau Rouge" on mahtava mutka ajaa kun saa linjan kohdalleen.
 

Örfil

Guest
Ittelle se "takasuoran" kaks oikeaa oli huikea kokemus, kun sai päästellä #9:llä sen lämä pohjassa ja sitten tiukka jarru. Tuntui että lentää autosta ulos keskipakovoimien takia niiden mutkien puolivälissä.

Vihdissä on vähän samanlainen mutka ja se oli makee vetää firman autolla, jossa kulkuja oli +100 km/h.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos sitä jotain rapoa sitten..

Pre race
Andyn kanssa ajelua Helsingistä kohti kokemäkeä. Matkalla tuli nälkä ja ajattelimme pysähtyä Huittisten huoltoasema-ravintolaan syömään. Menimme sisään ja ihmettelin minkä hemmetin takia siellä oli melkein sadan ihmisen mittainen jono, joka kiemurteli koko paikan ympärillä. Tajusimme silloin pihalla olleen tyhjän bussin ja sen, että sieltä oli tullut ryhmä eläkeläisiä syömään. Emme jaksaneet jäädä odottelemaan ja Hesburgerin mätöt eivät maistuneet joten päätimme etsiä syötävää Huittisista.. Iso virhe! Ensinnäkin Huittisista löysimme vain tasan kaksi pizzeriaa ja toiseksi koko kylä vilisi juntteja tai muuten omituisia ihmisiä. Olihan siellä toki festaritkin.. Oikein teki mieli mennä sinne voi jumalauta!
Menimme sitten pizzerioista toiseen, jossa oli Italian lippu. Ajattelimme siis että Italia = hyvää ruokaa. Epäilimme onkohan noin, etenkin kun pihalla oli muoviset 80-luvun puutarhatuolit. Näimme pihalla kuitenkin italialaisen näköisen Gianluigin pesemässä pöytiä ja ajattelimme, että ehkä tämä on oikeasti italialialainen ravintola..
Ruokaa tilatessamme totuuspaljastui ja turkkilainen mehmettihän siellä tilauksia otti vastaan. Mitään en ymmärtänyt hänen puheestaan ja jäi vain arvoitukseksi mitä meille sitten ihan oikeasti oli tulossa. Se selvisi pian. Jostain autolla yliajetusta rusakosta räävittyä kebabbia tuli lautaselle. Tämä oli elämäni kamalinta kebabia ja pystyin syömään sitä vain sen verran, että pahin nälkä tyydyttyi. Andy veti koko satsin ja meille tuli molemmille tosi paha olo. Siirryin ajajan paikalle, koska selvisin lievemmillä oireilla. Kisastahan oli tulossa tosi lupaava!

Kisapaikalle päästyämme kävin saastuttamassa WC:n minkä jälkeen oloni helpotti. Toimin myös autoarpojen nostelijana ja arvoin itselleni auton numero #3, joka muuttui #1:ksi, koska abc ei ilmeisesti mahtuisi siihen. Myöhemmin #1 lähti pois rivistä ja mulle tulikin #2.

Kisapaikalla kauhistelimme kun siellä oli joku polttarimimmiporukka "ajamassa" noin 5km/h vauhtia rataa ympäri. Olisin valehtelematta juossut kovempaa! Vihdoin tuo autojen raiskaaminen loppui ja sieltä tuli sitten muutama sievempi tyttönen ja sitten muutama pullerompi tapaus..

Menimme varikkoalueelle ja katselin hetken missä henkilökunta.. Sitten havaitsin, että siellä oli joku pitkällä ryyppyputkella oleva vanha juoppo hääräämässä naama punaisena autojen kanssa.. Pyörittelin vain päätäni ja ajattelin "tästä tulee piiiiiiiitkä päivä". :D

Ekat harjoitukset alkoivat ja #9 osoittautui ylivoimaiseksi autoksi. Aloin tapani mukaan nipottamaan ja lässyttämään turhasta ja olin sitä mieltä, että #9 olisi pitänyt ottaa pois rivistä. Jälkeenpäin myönnän olleeni tässä pahasti väärässä. #9 olisi tullut kuitenkin takaisin, koska muuten autot olisivat loppuneet kesken.

Harjoitukset, eri autoja
Ensin #2:lla radalle. Käynnistymisessä oli vaikeuksia ja auto röpötti. Kun sitten otti kierroksia niin lähti kulkemaan, mutta täristi aivan julmettomasti eikä ajosta tullut oikein mitään. Kierroksen lopulla minut viitottiin takaisin varikolle, joten ilmeisesti siinä oli jotain vikaa.

Minut ohjattiin autoon numero #5, jolla ajoin varikolta puolikierrosta, kunnes yhtäkkiä siitä katosi veto. Auto pysähtyi pahaan paikkaan keskelle lähtösuoraa enkä uskaltanut tehdä mitään muuta kuin nostaa kädet pystyyn ettei kukaan aja päälle. Sopivan hetken koittaessa työnsin auton sivuun ja samalla Teemu tuli katsomaan ja totesi, että kaasuvaijeri oli poikki. Hän laittoi auton käyntiin ja ajoin käsikaasulla auton takaisin varikolle.

Harjoitussession lopuksi pääsin vielä ajamaan Follolta hyytyneen auton #8 varikolle. Siitä oli ilmeisesti vain tulppa irronnut tjsp.

Jos minulla olisi oma henkilöauto ja olisin tullut sillä paikalle, olisin tässä vaiheessa ajellut takaisin kotiin.

Väliaika, kahvia ja pullaa
Harjoitusten jälkeen tuli autojen huolto taukoa. Tuo rappiojuoppo tuli korjailemaan autoja ja toi mukanaan kahvion sedän, mistä lie olikaan hänet löytänyt.. Rupattelimme hänen kanssaan autoista ja sieltä tuli muutamia hienoja toteamia:
- "Juu kyl näist o kaik rungo mennee poik' josku. Hyvi ne o kyl hitsattu ei mittä ongelmi"
- Vastaus kysymykseen mitä tehdään vanhoille paskaksi menneille autoille: "Ei ne mikkä nii paskaks me, kyl ne kaik aina ajoon saadaan. ja sikku ne mene rikki ni si ne vaan mene jonneki."
- Kun heitin läppää nippuside-jeesusteippi korjailuista, toivon että kaverin nyökyttelevä ja mumisevan naureskeleva vastaus oli vastahuumoria.

Vihdoin lähti aika-ajot käyntiin ja ekan session lopussa Nasty Boyn ajama #2 hyytyi ja se työnnettiin session päätyttyä varikolle. Tämä "mekaanikko"kaksikko teki sille jotain ja pyysivät ajaamaan yhden installaatiokierroksen. Koska minä en ollut saannut kuin 3 sisäänajokierrosta, sain kunnian tehdä tämän kierroksen. Auto tuntui ihan ookoolta. Vertailukohtaahan mulla ei juuri ollut, koska jokainen ajamani auto oli hyytynyt ennen täyttä kierrosta. Tulin takaisin varikolle ja näytin peukkua, koska en havainnut autossa mitään vikaakaan.

#2 oli jäämässä toisesta aika-ajoryhmästä pois, mutta sanoin hitaaseen #8:aan menneelle Cmoneylle, että menisi ajamaan #2:lla jotta saadaan siihen kierroksia alle. Muistaakseni myös tämä päämekaanikkokin kehoitti samaa. Näin sitten tapahtui. Ilmeisesti auto oli muuten hyvä, mutta suorakulku heikompi.

Aika-ajot, #2
Oli aika epävarma fiilis, kun kakkonen ei vaikuttanut kovin luotettavalta ja ilmeisesti suoravauhtiakin puuttui. Mutkissa se kuitenkin toimi hyvin ja sillä oli hyvä ajaa. Muutaman tuntumakierroksen jälkeen sain mielestäni hyvän tatsin radasta ja onnistuinkin ajamaan muutaman ihan siedettävän kierroksen. Ainakin tiesin etten nyt ihan viimeiseen ruutuun ole jäämässä.

Jälkikäteen analysoituna suoritukseni oli itseasiassa hyvä, kun ottaa huomioon, etten saanut harjoituksissa alle ainuttakaan täyttä kierrosta enkä päässyt ajamaan harkoissa varikon kiertävää vekkiä kertaakaan. Vain pari kymmenystä hitaammin kuin Cmoney samalla autolla. Nastysta jäin paljon, mutta on tietty mahdollista, että autoista tuli hitaampi suorilla silloin kun sitä huollettiin Nastyn ajon jälkeen. Tai sitten ei..

B-finaali, #9
Vähän epäselvien autotilanteiden jälkeen minulle määräytyi alle auto #9, joka oli osoittautunut ylivoimaiseksi yhdessä kolmosen kanssa. Myös #6 oli osoittautunut hyväksi ja kun katselin, että näillä autoilla edessäni oli Cmoney ja 4stroke, totesin, että tiukka kisa on tulossa.

Näin kävikin. Lämmittelykierrokset ja startti sujuivat hyvin. Letka pysyi kasassa ja päästiin ajamaan kilpaa ekan jarrutuksen jälkeen. Näin, että Cmoney oli selvästi nopeampi kuin 4stroke ja tiesin, että pitää olla itsekin valppaana heidän kanssaan ettei Cmoney pääsisi karkuun ohitettuaan 4stroken.

Kun tuo ohitus tapahtui, pääsinkin aika pian itsekin ohi 4strokesta ja pysyin hyvin Cmoneyn vauhdissa. Olin suorilla nopeampi, mutta mutkissa hitaampi. Erityisesti varikon jälkeisen nopean oikean jälkeinen mutka yhdistelmä oli minulle vaikeampi. Jarrutin liian aikaisin ja Cmoney sai siinä sen verran eroa, että pääsuoralla pääsin vain perään. Muutama kierros meni, kun opin ajamaan ne mutkat paremmin ja silloin pääsin ihan perään pääsuoran alussa. Meni useampi kierros kun taistelimme rinta rinnan. Menin ohi, mutta Cmoney kuittasi. Lopullinen ratkaiseva ohitus taisi tulla kuitenkin ulkokautta. C otti linjan sisältä ja mä vedin ulkoa. Yritin jättää sisältä tilaa, jotta en blokkaisi. Näin ollen ajoimme rinnakkain aina siihen asti kunnes olin sisämutkan puolella ekassa vasurissa ennen ylämäkeä.

Tämän jälkeen sain jonkin verran kaulaa, mutta tein pieniä ajovirheitä, jolloin Cmoney pääsi tuntumaan. Muutama kierros meni rauhallisemmin, mutta pari kierrosta ennen maalia olin tehdä todella kardinaalimunauksen kun ajoin varikko-shikaanin pitkäksi ja menin sen korkean kanttareen päältä. Tämä kuolletti vauhdin, mutta ilmeisesti eroa oli sen verran ettei Cmoney päässyt kuittaamaan. Pääsi kuitenkin ihan perään ja kun tästä seurasi vielä pari pienempää virhettäni, taisi pikkukontaktiakin tulla. Hermot kuitenkin pitivät ja suoranopeuden ansiosta ei Cmoney päässyt parhaisiin ohituspaikkoihin ja pidin johtoasemani maaliin asti.

Kausi on alkanut koko tiimiltä erittäin mollivoittoisesti, joten nyt oli tosi piristävää saada kaksi ukkoa A-finaaliin. Molemmat vedettiin rusakko-kebabit ennen kisaa, joten ehkei se niin huono juttu sitten ollutkaan? ;)

... [jatkuu] :D
 
Ylös