Mie olen sitä mieltä, että mutkan ulostulossa saa "kiilata" mun puolesta. Se on vain siinä ja siinä monesti, että kiilataanko mutkan jälkeisellä suoralla vai mutkan ulostulossa. Liian pitkälle sitä ei pitäis viedä, vaa blokkailu pitäis tapahtua selkeästi mutka-alueella ja olla selkeästi edelläajavan suunniteltua ajolinjaa.
Miten tuolla pitäis suojella omaa sijoitusta? Monesti edelläajava ottaa sen linjan, joka menee helposti ulostulossa reunaan asti jyrkemmin kuin takanaolevalla. Edelläoleva saa ajaa omaa linjaansa. Takanaolevahan on onnistuessaan mutkassa monesti sisäpuolella ulostulossa. Hyvällä lähdöllä mutkasta, seuraavassa mutkassa voi olla jo ohikin tai sisäpuolella itse.
Edelläoleva ottaa yleensä hitaamman ajolinjan. Tai sit jos ei ota, nii se on ohittaja joka sit puolestaan kiilaa.
Se, että rata on sellainen, ettei se suosi ohittelua ei ole syy muuttaa sääntöjä.
Mut oisha se jännää ku takanaoleva pitäisi vain kiltisti päästää ohi.