Alfa Corsen WTCC kuljettaja 80-luvulta? Melkoisen nevö höörd kaveri, kun ei ole Wikipediassa sen paremmin suomen, ruotsin, englannin ,saksan kuin italiankaan kielisessä versiossa.Liittyy toki muihinkin sarjoihin mutta, Giorgio Pianta 1934-2014.
Ajoi moniakin ratasarjoja, esim Aurora F1 sarjaa http://www.driverdb.com/drivers/giorgio-pianta/career/ ja jotain rallejaAlfa Corsen WTCC kuljettaja 80-luvulta? Melkoisen nevö höörd kaveri, kun ei ole Wikipediassa sen paremmin suomen, ruotsin, englannin ,saksan kuin italiankaan kielisessä versiossa.
Pianta taisi olla juuri se kaveri, joka yhdessä Henri Toivosen kanssa loihti Lancia S4:stä melko nopean auton! Markun ja Piantan pitkää yhteistyötä unohtamatta!!Liittyy toki muihinkin sarjoihin mutta, Giorgio Pianta 1934-2014.
FIAT-puljun the virittäjä. Jos autojen virittäminen/testaaminen olisi jätetty vaikkapa Alénin vastuulle niin voisi olla muutama pohja-aika vähemmän tilastoissa.Alfa Corsen WTCC kuljettaja 80-luvulta? Melkoisen nevö höörd kaveri, kun ei ole Wikipediassa sen paremmin suomen, ruotsin, englannin ,saksan kuin italiankaan kielisessä versiossa.
Markku is a very, very good driver - but he is not a very good test driver. He drives with his head but he does not have the technical preparation for complete testing. - Giorgio Pianta (1986 Rallycourse)
Nyt tuolla sivulla olevien tulosten mukaan Novikov voitti, Märtin oli toinen eikä mukana ollut esim. suomalaisia??Markko Martin voitti Ford Focus WRC 03 autolla, venäjällä ajettavan Moskovan Masters Rallin showin, rallissa oli mukana myös mm Evgeny Novikov, Tosihiro Arai ja joitain suomalaiskuljettajiakin.
Ehkä voinutkin voittaa, kun toi näytös show oli kaksipäivänen, ehkä kummallekin päivälle oli omat rallit tai jotain sinne päin.Nyt tuolla sivulla olevien tulosten mukaan Novikov voitti, Märtin oli toinen eikä mukana ollut esim. suomalaisia??
The potential for a single-stage shoot-out to decide overall positions on World Rally Championship rounds is under discussion again, with a decision expected in September.
The plan to radically revise the format of WRC rounds, first talked about 12 months ago, was a centre point of the meeting between manufacturers and the WRC Promoter firm last week.
The need for change to the final day of rallies is one of the areas where the two parties are completely aligned.
"This is an open discussion at the moment," said WRC Promoter chief Oliver Ciesla, "but the intention is to increase the drama and increase the attractiveness of this decisive final moment of each rally - and to develop a media moment which leads us to a new level of audience.
"We are talking with all stakeholders in order to find out how that format will be developed to fulfill the needs of what the WRC is; the needs of the audience to create more drama and to make it fair in the eyes of the sporting participants."
NO CHANGES BEFORE 2015
Ciesla said change would not be coming before the start of next season.
"The intention is to change for next year," he said. "This is a creative process to find the solution. We are taking input from all sides and we then try to convert it and amalgamate it into the current format for implementation next year.
"We do not expect these changes to come before Monte Carlo 2015.
"All proposals have to be made for September's World Motor Sport Council meeting. After that meeting, we could be in a position to make some amendments public. And, for some of the rallies early in 2015, changes could come at too short notice, so there would be a transition period."
Volkswagen's Jost Capito was one of the original architects of the plan and remains committed to it.
"For the general public, we are still in favour of the proposal we put forward of two long days of the rally followed by a Sunday with a final shootout with the top 10 fighting out their positions on one stage - where they can win or lose only one position," he said.
"This could be put in a one-hour television programme, which everybody would understand and is exciting for everybody involved.
"It's also very important for the manufacturers that this kind of programme could be understood by those people who are not the hardcore rally fans - this would help to bring them into our sport."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113703
Jääköhän Bosse viimeiseksi rallin suomalaiseksi mestariksi, ennen kuin se muuttuu paripujotteluksi tai time-trial-ralli-xxx-crossiksi tms. josecapitojen äänestämänä.Rallin kaksinkertainen maailmanmestari Marcus Grönholm on yhä myös viimeisin suomalainen maailmanmestari rallissa. Miten Grönholm näkee lajin nykytilan ja mitä kaikkea hänelle muistuu mieleen menestyksekkään uransa varrelta? Urheilun taustapeilin toimittaa Miika Wuorela.
http://areena.yle.fi/radio/2250012
Kuulostaa hullulle, että... :nope: Järjestetäjät pääsee ainakin helpommalla, kun ajetaan tätä 3 pätkää per päivä 2:teen kertaan ja sitten ratkastajaan jotenkin viimesellä. Kyllä tulee ikävä 2000-luvun aikoja.Jääköhän Bosse viimeiseksi rallin suomalaiseksi mestariksi, ennen kuin se muuttuu paripujotteluksi tai time-trial-ralli-xxx-crossiksi tms. josecapitojen äänestämänä.
http://www.rallyerechim.com.br/inscritosVähän eksoottisempaa menoa suomalaisittain: http://www.ralli.net/kaikkiuutiset/ralli/11257-esa-ruotsalainen-avaa-kesaen-rallikautensa-brasiliassa
Jep, ei vaan mene omaan jakeluun..kai sitä on niin ralliin sitten kiintynyt. Rallicrossin suosiosta puhutaan sen näyttävyyden ja tehokkaiden autojen takia. Kiistattomia asioita, mutta silti puolet tehottomalla autolla normaalilla metsätiellä on kyllä eksponentiaalisesti munakkaampaa touhua, kun ajaa paskalatia jossain hiekkakentällä turva-alueet ympärillä. Ei vaan kostuta tuo rallicross sitten yhtään, en tiedä miksi...Miten voi olla, että sarja vain vajoaa koko ajan syvemmälle. MM-sarjassa voitaisiin siirtyä vaikka kaksivetoisiin autoihin, jos vain itse sarja alkaisi voida paremmin.
EDITEDIT: "Three people have been killed in a collision between a vehicle and spectators at the Jim Clark Rally in the Scottish Borders, police say.The Jim Clark Rally in the Scottish Borders has been cancelled with immediate effect, Police Scotland have said.
Unconfirmed reports indicate that a number of spectators have been seriously injured after being struck by a vehicle.
The emergency services are at the scene, at Little Swinton near Coldstream.
It is believed that an air ambulance has been sent to the crash.
One eyewitness wrote on Facebook: "Huge accident at rally. Not far from us. About 15 emergency vehicles here now and about 40 people stood working on the injured. Not good."
BBC