Ralliuutisia, vol 2

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140
Ylen uutisissa Ogier oli erittäin tuohtunut, kun hän joutuu auraamaan -80% erikoiskokeista.
Kuulemma kesken rallin tilanne oli jo äitynyt huutokilpailuksi Paddonin kanssa.

Omalla tavallani ymmärrän kyllä häntä. Tilanne muuttuu epämielekkääksi, jos kolme ensimmäistä kuskia on parin pisteen sisällä kauden viimeisessä kisassa. Kaksi ekaa auraa ja kolmas vie potin.
Antaa Ogierin urputtaa. Nykyään taitaa muistaa antaa samat kommentit joka kisan jälkeen. Hyväksyisi säännöt.
Ite vastaavasti kylvää mutaa tielle kun ajetaan asfaltilla.

Ogierhan vois jättää pari kisaa ajamatta ihan vain lähtöpaikan takia. :D
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ylen uutisissa Ogier oli erittäin tuohtunut, kun hän joutuu auraamaan -80% erikoiskokeista.
Kuulemma kesken rallin tilanne oli jo äitynyt huutokilpailuksi Paddonin kanssa.

Omalla tavallani ymmärrän kyllä häntä. Tilanne muuttuu epämielekkääksi, jos kolme ensimmäistä kuskia on parin pisteen sisällä kauden viimeisessä kisassa. Kaksi ekaa auraa ja kolmas vie potin.
Vaikka Ogierin jatkuva marina ärsyttääkin, niin kyllähän hän ihan oikeassa on. Eihän tuo aura-autona ajaminen mitenkään tasapuolista kohtelua ole. Koko sääntöhän on tehty vain MM-sarjan mielenkiintoa ajatellen, koska yhden miehen dominointi ei ole hyväksi sarjalle ja tällä säännöllä yritetään keinotekoisesti luoda jonkinmoista kilpailua kuskien välille ja kaventaa tuota ärsyttävää ylivoimaa. Mutta kuvitelkaa jos Ogierin asemassa olisi joku suomalainen kärsimässä. Kyllähän siinä meidän kaikkien mielestä aikamoinen oikeusmurha tapahtuisi kun suomipoikaa kohdeltaisiin näin epäreilusti.
Mutta säännöt on sääntöjä, joten siinä mielessä tuo Ogierin kiukuttelu on turhaa. Riittäisihän se kun kerran tai kaksi sanoo suorat sanat ja sen jälkeen olis vaan hiljaa. Saisi ehkä vähän enemmän sympatiaa puolelleen.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2602
Autoglym-rallista liikkuu sellaista huhua, että neljä tehdastallia suunnittelee osallistumista kisaan. Kalustona saattaisi olla testirajoitusten vuoksi ensi vuoden mallit. Tässä juttu aiheesta:

http://shl.fi/2016/04/22/rallihuiput-saapuvat-mokkitielle/
Vaikuttaa jo vähän liiankin hyvältä. Eipä noita tehdastalleja edes ole enempää, eihän tällä hetkellä ole oikeastaan kuin kolme kilpailemassa (VW, Hyundai ja Skoda). Mutta olisi kyllä hienoa jos yksikin tehdastiimi tulisi mukaan.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Vaikuttaa jo vähän liiankin hyvältä. Eipä noita tehdastalleja edes ole enempää, eihän tällä hetkellä ole oikeastaan kuin kolme kilpailemassa (VW, Hyundai ja Skoda). Mutta olisi kyllä hienoa jos yksikin tehdastiimi tulisi mukaan.
Heitetään spekulaatioo ilmoille:

VW2017, Bosse tai J-M
Toyota2017, J.Hänninen
Hyundai Paddon tai Abbring
Skoda E-P
Citroen2017 Meeke

Siinä olis ihan mielenkiintoista lähtölistaa jos toteutuisi. Tosin Toyotahan on jo ilmoittanut aiemmin, ettei aio kilpailla autolla testimielessä tänä vuonna, mutta ehkä Lasse Lampi, Tommin vanhana tuttuna Mitsu-ajoilta on saanut hänet ylipuhuttua. Lampihan tätä kisaa on kovasti markkinoinut maailmalla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vaikuttaa jo vähän liiankin hyvältä. Eipä noita tehdastalleja edes ole enempää, eihän tällä hetkellä ole oikeastaan kuin kolme kilpailemassa (VW, Hyundai ja Skoda). Mutta olisi kyllä hienoa jos yksikin tehdastiimi tulisi mukaan.
Eiköhän noissa huhuissa Wilsonin M-Sport lukeudu tehdastalliksi. Tommi ei Toyotaa tuo yhteenkään julkiseen tapahtumaan ennen virallista debyyttiä. Testeistäkään ei ole lupa julkaista kuvamateriaalia.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tulevaisuuden lupaus ja nuorin BRC osakilpailuvoittaja Matthew Wilson suunnittelee paluuta BRC sarjaan. No niin kettuilu sikseen. Ilmeisesti ainakin yhden osakilpailun aikoo kurvailla.
No niin ja Wilson olikin toinen. Evans dominoi jälleen, mutta yhdellä eklla menetti niin paljon aikaa, että jäi kolmanneksi.
Vatanen oli kymmenes.
Näköjään BRC:ssä on vieläkin tuo typerä bogey time systeemi, eli joku tietty aika jota nopeampaa aikaa ei erikoiskokeelta saa, vaikka ajat kuinka kovaa. Esim ek6 13 kuskia saavutti tuon raja-ajan. Joskushan tuota kierrettiin laittamalla niin kova bogey time ettei sitä pystynyt käytännössä saavuttamaan.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Autoglym-rallista liikkuu sellaista huhua, että neljä tehdastallia suunnittelee osallistumista kisaan. Kalustona saattaisi olla testirajoitusten vuoksi ensi vuoden mallit. Tässä juttu aiheesta:

http://shl.fi/2016/04/22/rallihuiput-saapuvat-mokkitielle/
Tuossa jutussa muuten mainittiin, että Pajulan ja Västilän ajojärjestys on muutettu, että päästään yhdellä ambulanssilla. Mitähän tuo nyt oikeastaan tarkoittaa?
Ilmeisesti Västilä onkin EK3/7 ja Pajula EK4/8, eikä toisinpäin kuten alkuperäisessä reittikartassa. Mutta onko ajosuuntakin samalla muutettu? Kun karttaa katsoo, niin Västilän jälkeen tulisi aika mahdoton siirtymä Pajulan lähtöön, jos ajosuunnat pysyvät ennallaan.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mads Östberg ottaa osaa BRC-sarjan Manx ralliin. Tavoitteena hänellä on parantaa asfaltti osaamista.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sordo ilmeisesti neuvottelee Mäkisen kanssa ja Neuvillea huhuillaan Citikalle. Jos Lappi ei mene Toyotalle, niin Hyundai olisi myös hyvä vaihtoehto. Kävi miten kävi, niin kuskinvaihdoksia saattaa olla tavallista enemmän luvassa.

http://www.motorsport.com/wrc/news/sordo-in-talks-with-hyundai-and-another-team-for-2017-735248/
Jospa VW potkii Latvalan ulos liian ulosajoherkkänä kuljettajana ja nostaa EePeen sitten omaan II tiimiinsä Norskin ottaessa Latvalan paikan ykköstiimissä.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Jospa VW potkii Latvalan ulos liian ulosajoherkkänä kuljettajana ja nostaa EePeen sitten omaan II tiimiinsä Norskin ottaessa Latvalan paikan ykköstiimissä.

Ei välttämättä ollenkaan kaukaa haettua,onneksi Maisa lohduttaa.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Sordo ilmeisesti neuvottelee Mäkisen kanssa ja Neuvillea huhuillaan Citikalle. Jos Lappi ei mene Toyotalle, niin Hyundai olisi myös hyvä vaihtoehto. Kävi miten kävi, niin kuskinvaihdoksia saattaa olla tavallista enemmän luvassa.

http://www.motorsport.com/wrc/news/sordo-in-talks-with-hyundai-and-another-team-for-2017-735248/
Kyllä tässä jo kovasti odottaa kautta 2017. Autot vaikuttaa mielenkiintoisilta ja ainakin ulkoisesti niistä tulee jo hieman B-ryhmäläiset mieleen. Sitten tietysti Toyotan mukaantulo ja kuljettajarintamallakin näyttäisi tulevan muutoksia eri tiimeissä. Ogier saa varmasti enemmän haastetta ainakin Paddonin ja Meeken toimesta. Suomalaisväriäkin ehkä taas runsaammin mukana. Jos oikein hyvä tuuri käy, ensi kaudella voi olla jopa 4 suomalaista WRC-auton puikoissa ainakin osan kaudesta. (Latvala, Hänninen, Lappi ja Suninen) .Veikkaan että 3 ensin mainittua ajaa täyden kauden tai ainakin useita kisoja kaikki. Suninen ainakin 1 kisan. Ja vielä R5-luokastakin näyttää tulevan mielenkiintoisempi kuin koskaan.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Jos oikein kuulin wrc-radiossa, niin m-sportin ensikauden auton testit alkaa vasta heinäkuussa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jos oikein kuulin wrc-radiossa, niin m-sportin ensikauden auton testit alkaa vasta heinäkuussa.
Jos silloinkaan. Eihän Wilson ole varsinaisesti autonvalmistaja vaan riippuvainen siitä mitä Ford heille toimittaa ja saadaanko jostain joku pääsponsori, joka osallistuu kustannuksiin merkittävällä siivulla.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Capito on vihainen kun Ogier ei ole voittanut 3:een kisaan :rolleyes:

https://t.co/8M2N9KJgUr
En tajua miten Meeken voitto laskee muka WRC:n arvoa? Sama kuin sanoisi, että -85 oli paska vuosi kun Ragnotti voitti Korsikan, eikä startannut muihin kilpailuihin.

Sen sijaan olen yhtä mieltä siitä, että sarjan johtaja joutuu auraamaan liian pitkään. Kohtuullista olisi jos vaikkapa yhden legin jälkeen tuo lähtöjärjestys muuttuisi.
 
Ylös