Ralliuutisia, vol 2

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sen sijaan olen yhtä mieltä siitä, että sarjan johtaja joutuu auraamaan liian pitkään. Kohtuullista olisi jos vaikkapa yhden legin jälkeen tuo lähtöjärjestys muuttuisi.
JOs tuollaiseen lähdettäisiin, niin IMO sitten pitäisi lähtöjärjestys säätää s.e. joka legin jälkeen startattaisiin yk:n mukaisessa järjestyksessä, kisaa johtavan autokunnan johdolla.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Monet moottoriurheilupomot on hellyttävän pihalla fanien mielenliikkeistä. Yksikään moottoriurheilufani ei ajattele että onpa huonotasoinen sarja kun kaveri joka ei aja joka kisassa voi voittaa ne 7 kuskia jotka ajavat, vaan ne pitää tämmöisiä tilanteita nimenomaan jännittävänä. Sen sijaan Capitolle tiedoksi, että mikäli kuski voittaa 80% kisoista, rupeavat fanit (kenties logiikan vastaisesti) usein pitämään kuskin vastustajia huonotasoisina, ja se jos mikä "devalues a championship".

Toki FIA:n tuntien varmaan meneekin tää ehdotus läpi että Citikat ja muut hereetikot joutuvat auraamaan alusta loppuun koko loppusarjan, kun trendi on se että kaikissa FIA:n sarjoissa asetetaan enemmän ja enemmän rajoituksia, jotta tiimien on mahdollisimman vaikeaa ajattaa villikorttikuskeja vain osittaisia kausia tai yksittäisiä kilpailuja.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Monet moottoriurheilupomot on hellyttävän pihalla fanien mielenliikkeistä. Yksikään moottoriurheilufani ei ajattele että onpa huonotasoinen sarja kun kaveri joka ei aja joka kisassa voi voittaa ne 7 kuskia jotka ajavat, vaan ne pitää tämmöisiä tilanteita nimenomaan jännittävänä. Sen sijaan Capitolle tiedoksi, että mikäli kuski voittaa 80% kisoista, rupeavat fanit (kenties logiikan vastaisesti) usein pitämään kuskin vastustajia huonotasoisina, ja se jos mikä "devalues a championship".
No tämän samaisen Capiton mielestähän olisi ollut oikein kliffa idea, että ensin olisi yksi päivä rallateltu lämpimikseen ja sitten vedetty yksi pätkä täysillä ja sen yhden pätkän tulosten perusteella ratkaistu koko rallin loppujärjestys. Capiton (ja myös Loebin) mielestä vanhan aikainen ralliautoilu, jossa ajettiin pätkät yhteen kertaan ja päivät olivat aikaisesta aamusta myöhään iltaan (eikä vain virka-aikana niinkuin nyt) oli(si) äärimmäisen epämiellyttävää....:thumbfh:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Jos oikein kuulin wrc-radiossa, niin m-sportin ensikauden auton testit alkaa vasta heinäkuussa.
Jos silloinkaan. Eihän Wilson ole varsinaisesti autonvalmistaja vaan riippuvainen siitä mitä Ford heille toimittaa ja saadaanko jostain joku pääsponsori, joka osallistuu kustannuksiin merkittävällä siivulla.
M-Sportin uutuus perustuu malliin, jota ei ole vielä julkaistu henkilöautomarkkinoille. Heinäkuussa Ford julkaisee uutta mallistoa, että sitten aloittavat hommat. Olisikohan Focus?

M-Sport proprietor, Malcolm Wilson, confirmed in Portugal that the reason the new 2017 Ford World Rally Car project is running late (with testing not expected until July) is that the car will be based on a completely new model production car.

M-Sport will build a brand new World Rally Car for 2017, with a bodyshell not even available yet.

“We will be using a new car which isn’t even launched yet, and no examples are available for us,” Wilson explained.

“We don’t have any bodyshells or anything like that. What we will be running in July, therefore, is a mule car basically, something that is based on our current car built to the 2017 regulations.

“But of course it will not be the definitive car that we’ll be using in 2017.”

As for tight deadlines, Wilson added: ”Yes, but its something we’re used to. You know we’ve just built the RallyX car in six months from a clean sheet of paper, and the performance of that car is there for everybody to see.

“So we’ve got a lot of experience, a lot of people who have gone through this process in the last number of years.

“Obviously there are quite a lot of new components, new parts on the car, but we’re not unduly concerned. I think because it’s going to be a complete new era and I don’t think any (team) is showing their true colours at the moment.

“I’m certainly really excited. I think it’s fantastic. The cars are going to have a real wow factor and I just hope that it works and gets people interested and involved in WRC,” Wilson said.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Jospa VW potkii Latvalan ulos liian ulosajoherkkänä kuljettajana ja nostaa EePeen sitten omaan II tiimiinsä Norskin ottaessa Latvalan paikan ykköstiimissä.
Jossain huhuiltiin Mikkelseniä arveluttavan, että tiputtaako VW kolmannen auton pois rahahuolien vuoksi ja mies olisi tulevaisuuttaan varmistellen valmis tekemään sopimuksen Toyotalle.
Toki VW:n sopimusta on vielä pitkään jäljellä. Tiedä näistä.
 

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140
Sen sijaan olen yhtä mieltä siitä, että sarjan johtaja joutuu auraamaan liian pitkään. Kohtuullista olisi jos vaikkapa yhden legin jälkeen tuo lähtöjärjestys muuttuisi.
Ei sitä lähtöjärjestystä nyt kai kesken päivän voi mennä muuttaan. Jos tuossa nyt mitään muutetaan, niin toisena päivänä vois olla käännetty järjestys.

Toinen vaihtoehto voisi olla arvonta. Arvotaan lähtöpaikat kahdeksi ekaksi päiväksi ja viimeisenä päivänä käännetty lähtöjärjestys.

Kunhan "aika-ajoja" ei enää rallliin sotketa.

Totta kai Volkkarilla tästä lähtöjärjestyksestä itketään, kun eivät voita joka kisaa. Lajin kannalta vain hyvä, että muutakin voittavat.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ensin lähtöjärjestyshässäkka ja sitten vielä tämä, kierrätyssysteemi uudestaan käyttöön. Ei saa..na. Ei se oikein toiminut edelliselläkään kerralla miten se toimisi nyt. Mahonen puhuu systeemistä missä ralli olisi MM-kisa kolme vuotta ja sitten tauolla kolme vuotta.

Sivuilla 72 ja 73. Sivulla 77 järkipuhetta.
http://digital.motorsportmonday.com//launch.aspx?eid=9f2143d9-827a-4e1e-807a-d09fc535f4f1&pnum=78

Arvoisa FIA, järkeä käteen.
Neste Ralli, Monte Carlo, Ruotsi ja Wales pitää jättää tuollaisen kierrätyksen ulkopuolelle ja antaa niille pysyvä paikka merkittävyytensä takia.

Neste Rallille pysyvä paikka rallin MM-sarjassa olisi tärkeä jo siitä syystä, että ilman sitä Neste Rallin järjestäminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.

Ei voi kuin toivoa, että Mahonen tajuaa sen miten tärkeä Neste Rallille MM-sarjassa pysyminen on, tai hän jää historiaan miehenä joka onnistui tappamaan Neste Rallin.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ei sitä lähtöjärjestystä nyt kai kesken päivän voi mennä muuttaan. Jos tuossa nyt mitään muutetaan, niin toisena päivänä vois olla käännetty järjestys.

Toinen vaihtoehto voisi olla arvonta. Arvotaan lähtöpaikat kahdeksi ekaksi päiväksi ja viimeisenä päivänä käännetty lähtöjärjestys.
No justiinsa tarkoitin tota ekan päivän jälkeen. Legi taitaa olla huoltotaukojen väli?

Arvonta voisi olla myöskin hyvä.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Synkkää

Tollasella 3v. kierrätyksellä tapetaan kyllä jotkut järjestäjät sukupuuttoon. Ei siinä kolmen vuoden päästä enää löydy tekijöitä ja välttämättä sponsseja varsinkaan tälläisessä taloustilanteessa joka varmaa jatkuu vielä vuosia.

NesteRalli olisi varmaa liipasimella sellaisen jakson aikana. Monet muutkin perinteiset järjestejät varmaa kuolisi sinä aikana. :thumbdown FIA:sta ollaan totuttu mitä hullumpiin aivopieruihin, että tämä saattaa olla ihan mahdollista. Ne tais 2000-luvun puolella karkottaa muutaman tehdastiiminkin sarjasta ja ei oo näkyny takasin. Sitten sitä taas huomattaisiin muutaman vuoden päästä, että tämä ei toimi, mutta menetimme sarjan parhaita ralleja...

Niin ja jos vaikka valtio myy Nesteen, niin varmaa sekin sponssi lähtee lätkiin.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kyllä FIA tekee karhunpalveluksen lajille jos kierrätys tulee. :wall:
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Jaa Vihreät on rallisirkuksen johtoonkin päässyt...

Ja sitten ihmetellään miksi rallin suosio laskussa... :|
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Mahonen taitaa tehdä myyräntyötä rallille. Luulisi, että Mahonen pitäisi Suomen rallin puolia, mutta ei. :wall: Toisaalta Mahonen on sellaisessa asemassa että hänen on oltava tasaveroinen kaikkia kohtaan, mutta kuitenkin.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ensin lähtöjärjestyshässäkka ja sitten vielä tämä, kierrätyssysteemi uudestaan käyttöön. Ei saa..na. Ei se oikein toiminut edelliselläkään kerralla miten se toimisi nyt. Mahonen puhuu systeemistä missä ralli olisi MM-kisa kolme vuotta ja sitten tauolla kolme vuotta.

Sivuilla 72 ja 73. Sivulla 77 järkipuhetta.
http://digital.motorsportmonday.com//launch.aspx?eid=9f2143d9-827a-4e1e-807a-d09fc535f4f1&pnum=72

Arvoisa FIA, järkeä käteen.
Jos joku ei lukenut niin suosittelisin nyt ennen kuin kommentoi lisää ikään kuin tämä olisi jo päätetty asia.

Oisko kumminkin ideana suojata ne tietyt rallit niin kuin kun tätä viimeksi yritettiin saada. Esim. Suomelle ei ole mitään suoraa korvaajaa maantieteellisesti ja tilanne aika eri kuin tuossakin esimerkkinä käytetty Australia-Uusi Seelanti ja GB/Wales-Irlanti.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Heikki Kovalainen osallistuu All-Japan Ralli mestaruussarjan neljänteen osakilpailuun Fukushimassa kesäkuussa, ajokkina TMG GT86 CS-R3.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
http://www.autosport.com/news/report.php/id/124600/thirteen-new-rallies-chasing-calendar-slots

The World Rally Championship looks set for significant change with up to 13 new or returning events vying for calendar slots.

Abu Dhabi, Canada, Chile, Croatia, India, Japan, Jordan, Korea, Malaysia, New Zealand, Northern Ireland, Russia and Turkey are reported to be at various stages of readiness to run a candidate or even full WRC round.

<jatkuu>


Ei mitään puhetta rotaatiosysteemistä...
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Olikos asia niin että Lööbillä ja Citikalla oli sukset ristissä?
 
Ylös