Laitetaanpas vaikka oma ketju ensivuoden talli spekulaatioille...
Ensivuonnahan tallieja on vanhat Sitikka, Ford ja VW sekä uutena Hyundai.
VW on ainoana vahvistanut kuskikaksikon jatkon eli siellä Seb2 ja JM jatkaa sekä käsittääkseni Mikkelsenin jatkokin kolmos-autossa on aika saletti.
Ford on aiemmin sanonut että Neuville jatko sekä Qatarin rahat on käsikädessä ja tallin jatko ilman ko. rahoitusta on enemmän kuin vaarassa. Tästä syystä ja myös Neuvillen hyvistä otteista Fordilla toivon että tuo yhteistyö jatkuu ensivuonnakin. Toiseen autoon on sitten enemmän vaihtoehtoja. Östberg ja Novikov ovat hieman alisuorittaneet mutta rahalla saavat varmaan auton ensivuodeksikin. Mikko lienee myös yksi vaihtoehto Neuvillen kaveriksi.
Sitikalla on hankala tilanne. Loeb ei missään nimessä tule takaisin. Mikon suoritus ei ole millään mittarilla ollut hyvä. Sordolla ehkä vielä huonompi kun kokonaisuutta katsoo. Mutta riittävän kokemuksen omaavia vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Meeke kokeili mutta oli ulkona enemmän kuin JM. Kubica on yksi mielenkiintoinen kortti mutta kokemusta hänelläkin vähän. Mikko on kuitenkin edelleen vaihtoehto ja juuri siksi kun parempaakaan ei välttämättä ole tarjolla.
Hyundai on sitten se "jännä nähdä miten käy"-kortti. Hänninen on ajanut paljon testiä ja toivottavasti se kantaa hedelmää. Mutta jos Mikko hyppää jostain syystä Hyundaille niin Juhon tilanne käy huonoksi koska tuskin ottavat kahta suomalaista.
Tähän loppuun oma ennustus kuinka tallipaikkojen suhteen käy:
VW: Ogier, Latvala, Mikkelsen
Ford: Neuville, Novikov (Evans, Pabbon ja Lappi)
Sitikka: Mikko, Kubica
Hyundai: Hänninen, Östberg, Bouffier
Ensivuonnahan tallieja on vanhat Sitikka, Ford ja VW sekä uutena Hyundai.
VW on ainoana vahvistanut kuskikaksikon jatkon eli siellä Seb2 ja JM jatkaa sekä käsittääkseni Mikkelsenin jatkokin kolmos-autossa on aika saletti.
Ford on aiemmin sanonut että Neuville jatko sekä Qatarin rahat on käsikädessä ja tallin jatko ilman ko. rahoitusta on enemmän kuin vaarassa. Tästä syystä ja myös Neuvillen hyvistä otteista Fordilla toivon että tuo yhteistyö jatkuu ensivuonnakin. Toiseen autoon on sitten enemmän vaihtoehtoja. Östberg ja Novikov ovat hieman alisuorittaneet mutta rahalla saavat varmaan auton ensivuodeksikin. Mikko lienee myös yksi vaihtoehto Neuvillen kaveriksi.
Sitikalla on hankala tilanne. Loeb ei missään nimessä tule takaisin. Mikon suoritus ei ole millään mittarilla ollut hyvä. Sordolla ehkä vielä huonompi kun kokonaisuutta katsoo. Mutta riittävän kokemuksen omaavia vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Meeke kokeili mutta oli ulkona enemmän kuin JM. Kubica on yksi mielenkiintoinen kortti mutta kokemusta hänelläkin vähän. Mikko on kuitenkin edelleen vaihtoehto ja juuri siksi kun parempaakaan ei välttämättä ole tarjolla.
Hyundai on sitten se "jännä nähdä miten käy"-kortti. Hänninen on ajanut paljon testiä ja toivottavasti se kantaa hedelmää. Mutta jos Mikko hyppää jostain syystä Hyundaille niin Juhon tilanne käy huonoksi koska tuskin ottavat kahta suomalaista.
Tähän loppuun oma ennustus kuinka tallipaikkojen suhteen käy:
VW: Ogier, Latvala, Mikkelsen
Ford: Neuville, Novikov (Evans, Pabbon ja Lappi)
Sitikka: Mikko, Kubica
Hyundai: Hänninen, Östberg, Bouffier