Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 10. kisa, Turku

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Kyllä on tasaista ollut.
Oli mukava huomata, että vaikka nyt lähinnä ne ei-20vuotta-ajaneet olivat ekassa ryhmässä ja suoraan aika-ajoerään, kierrosajat silti ok. Eli ymmärrystä ajolinjoista uudella radalla kokeneempien ajoa ensin edes näkemättä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Oli mukava huomata, että vaikka nyt lähinnä ne ei-20vuotta-ajaneet olivat ekassa ryhmässä ja suoraan aika-ajoerään, kierrosajat silti ok. Eli ymmärrystä ajolinjoista uudella radalla kokeneempien ajoa ensin edes näkemättä.
Nyt niin kryptinen postaus että ei voi olla selvin päin kirjoitettu.

KKWCS sanoi:
AIKA-AJOT Aika # Ajoryhmä
1. DW 20,16 10 1
2. Cmoney 20,24 10 2
3. Haikki 20,25 4 2
4. Nasty Boy 20,25 2 2
5. WoPe 20,31 9 2
6. Slug 20,36 8 2
7. 4stroke 20,66 3 2
8. Dominic 20,70 2 1
9. Scyber 20,71 5 2
10. Totke 20,73 4 1
11. Jatenski 20,74 1 2
12. Sue_me 20,78 1 1
13. Williams- 20,92 8 1
14. abc 21,12 5 1
15. FW08 21,13 9 1
16. Racer X 21,21 3 1
Siis oliko tässä nyt se joku ranking että muka-kovemmat kuskit ovat toisessa ryhmässä?
 

Örfil

Guest
Pre-race:
09:30 Lahdesjärvi ohoi, vanhan tutun kisabussin kyytiin ja Sue:n kanssa kohti toista perättäistä murrerajat ylittävää kisapaikkakuntaa.

Kisapaikalla heitin arvion että tänään saattaa tulla pahimmassa tapauksessa kauden huonoin sijoitus. Mitäs ennustin :(

A-a #3:
Olin kahvion puolella muki kädessä vielä hieromassa haalarikauppoja, kun tuli komento että yksi kuski puuttuu, aika-ajo alkaa NYT. Siellä muut istuikin autoissa potat päässä ja minä henkisesti aivan muualla.

Rata tuntui helpolta oppia ja keräsin vauhtia pikku hiljaa. Auto tuntui puskevan ja sen perusteella ajelin vähän kaarevampaa linjaa mutkiin.

Puolen välin jälkeen hokasin että tulostaulun näkee pääsuoralla. Oma nimi erottui kolmanneksi viimeisenä => okei, kiristetään siis vauhtia => nimi siirtyy toiseksi viimeiseksi => aha, lisää puristusta => HYVÄ, OLENKIN NYT VIIMEISENÄ :eek:

Olen ajaa siltä kierrokselta suoraan seinään maalisuoralla. Mitä vi**ua - mitä tämä nyt on :confused: Olin aika lailla poissa tolaltani. Korvissa soi hiljaa sairaslomakuski jakkuesin pilkkanauru.

Scyber heitti hyvää vinkkiä heti setin jälkeen että mikä mätti (samaa vikaa olllut tuolla ajossa mulla aiemminkin) ja korjasin ne kisaan. Se auttoi. Kiitos vinkistä!

Seurasin kakkosryhmän ajoa ja 4stroken ajoa sillä autolla ja päättelin että auto on etana, kun ei sen kummempaa aikaa (suhteessa) sillä saanut, mutta nyt jälkikäteen katsottuna Sue veti sillä aivan hyvän ajan ja kokonaistuloksissa olin vaan auttamattoman hidas tuolla radalla.

Kisa #9:
Auto tuntui heti valmistautumiskierroksella paremmalta ja intoa piukeena viimeiseen lähtöruutuun.
Renkaista työntäen startti, hyvä lähtö, mutta ulkokautta ei pääse ohi ja se siitä yllätysiskusta.

Onpa tuo rata ahdas! Ihan turha oli koittaa työntää autoa mihinkään väliin "avauskierroksen ylläri-iskuun" joten muiden puskuriin vaan kiinni kyttäämään iskupaikkaa.

"Keskusyksikköni kisanauhoitus" ei niissä hektisissä tilanteissa oikein toimi, mutta abc:n ohitin muistin mukaan siinä alkuvaiheissa ja sitten FW:n perään.

Siinä vaiheissa tuntui että Williams olisi tulppana, Sue ei päässyt siitä ohi ja kun FW ei päässyt näistä kahdesta ohi, joten ohitin FW:n. Mutta sitten tilanne kääntyi mun ja FW:n väliseksi väännöksi, jossa sijat vaihtui ja ajettiin rinnan monet kerrat. Hyvää vääntöä, pusua tuli (mutta ei sentään oikeasti) puolin ja toisin mutta reilua skabaa.

Loppupuolella meidän kisa tasaantui mutta Wil/Sue kaksikko oli jo hieman karussa. Lämä pohjassa kuitenkin perään toiveena että jos jotain siinä edessä tapahtuisi. No tapahtuihan se. Yhtäkkiä Wil on maalisuoran jälkeisen oikean jälkeen rengasvallissa ja keltaiset valot. Oletin että kaksikko oli ottanut yhteen (ei pitänyt paikkaansa).

Keltaisilla sain ajettua takaosassa Sue:n kiinni ja kyttäämään ohitusta heti kun valot sammuu. Ohitus ei kuitenkaan onnistu normaalipaikoissa, mutta tokavikalla kiekalla Sue yhtäkkiä avaa loppupään jossain mutkassa oven, nostaapa jalankin kaasulta ja en jää huuli pyöreänä kyselemään tälläisen yllättävän herrasmiesliikkeen syytä vaan ajan hämmentyneen kiitollisena ohi :D

Pikku fibahan siinä oli Suella käynyt sen huomioinnissa että milloinkas se kisa oikeasti päättyykään ;)

Post-race:
Turku on mesta paikka. Ilmaiset kahvit, kaikki on siistiä ja puts & plank.
Harmi kun ei ole kotirata, mutta toivottavasti uutukaiset Turku Karting -haalarit tulee vikaan kisaan. Sellaisia tilattiin Ähväkasin kanssa sieltä kisan jälkeen.

Sisäradoilla on se piirre että (siisti) ohittaminen on pirun vaikeaa ja piirun verran pitää sitä ajotyyliäkin sovittaa verrattuna ulkoratoihin verrattuna. Sen omaksuminen on ainakin allekirjoittaneelle hankala paikka.

Lisäksi kun koko porukka ajoi tuolla sekunnin sisään, ei armoa tunneta eikä saa (paitsi jos ajaa Suen takana ;)) Tähän kun ynnää flegmaattisen ajosuorituksen niin sieltä perältä itsensä löytää takuuvarmasti :(

Kisan jälkeen Auraan syömään ABC:n menun uudet "Äijä" -pitsat ja pannut ja sitten kotiin saunaan.

Kiits kisapaikalle, järkkärille ja onnea voittajille. VMKC:ssa sitten seuraavat kahinat.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Keltaisilla sain ajettua takaosassa Sue:n kiinni ja kyttäämään ohitusta heti kun valot sammuu. Ohitus ei kuitenkaan onnistu normaalipaikoissa, mutta tokavikalla kiekalla Sue yhtäkkiä avaa loppupään jossain mutkassa oven, nostaapa jalankin kaasulta ja en jää huuli pyöreänä kyselemään tälläisen yllättävän herrasmiesliikkeen syytä vaan ajan hämmentyneen kiitollisena ohi :D

Pikku fibahan siinä oli Suella käynyt sen huomioinnissa että milloinkas se kisa oikeasti päättyykään ;)
PROTESTI! Keltaisten valojen aikana liian kovaa ajaminen! :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Raskas profiili tai ei, niin kyllä mä oikeasti ihmettelen tota väsähtämistä. KIC:llä on mennyt muutama kk sitten parikymmentä minuuttia ja reilu 40 kierrosta putkeen ilman ongelmaa, nyt alkoi probleemat siinä 18 kierroksen paikkeilla. Aika-ajoissa ajettiin myös n. 30 kierrosta ja jos en väärin katsonut niin nopein kierros tuli vikalla, ja ihan hyvin jaksoi.
Kokonaisuutena rata oli mukava ja kunto loppui totaalisesti. En olis enää minuuttiakaan enempää jaksanu kääntää rattia.
Te jotka valitatte jaksamisesta, niin ette valittaisi verrattuna 107:eiskaan Hangossa ennen kuin huomattiin leventää etupäätä.
Niin tai näin, näitä kommentteja lukiessani voin vain kiitellä päätöstäni jättää väliin. Olisin joutunut ajamaan yhdellä kädellä ja vaikka teräsmies olenkin niin en ihmemies.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Oli. Käsittäkseni ryhmät muodostettiin sarjapisteiden perusteella.
No kai siinä on nyt sitten jokin logiikka. Muuten olisin kritisoinut sitä että DW, Totke, ja Racer X ovat "nynnyryhmässä" mutta Jatenski ja Scyber on rankattu "koviin kuskeihin".
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
No kai siinä on nyt sitten jokin logiikka. Muuten olisin kritisoinut sitä että DW, Totke, ja Racer X ovat "nynnyryhmässä" mutta Jatenski ja Scyber on rankattu "koviin kuskeihin".
Keväällä jo tuo pistetilannejuttu mainittiin. Hyvin samantasoisena ratakierros pysyi nyt kaikille ajoerille, mekaanikko kävi noin kerran erässä korjaamassa pari apexia.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Eka ryhmä sai ilmaisia lämppäreitä - koska kylmät autot. Ainakaan aikojen perusteella en itte nähnyt radassa merkittävää paranemista. A-finaalissa oma kierrosaika oli lopulta aika-ajojen aikaa heikompi. (+DW veti ekassa ryhmässä paaluajan)

Rata oli tasavertainen kaikille ryhmille.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mitä tuohon voimien loppumiseen tulee, niin Turku kartingin autot ovat olleet aina huomattavasti esim. KIC:n autoja raskaampia ohjaukseltaan - pitoakin taitaa olla hitusen enemmän. Itsekin joutuu puuskuttamaan läpi kisan, kun ei ole hirveästi tullut viime aikoina ajeltua.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Raporttia

Pitkästä aikaa kisa tiedossa. Turussa on hienot puitteet ja tasaiset autot, joten hyvillä mielin aamulla matkaan.

Aika-Ajo #8
Yllätyin taas varikolta lähtiessä kuinka hyvin nämä sisäautot kiihtyy. Asiaa korosti vielä se, että kävin torstaina vetämässä klubilla 100kg painolla.
Hyvällä fiiliksellä lähdin vetämään, ja ajelinkin Haikin kiinni. Pari kertaa piti hidastaa että sain taas vapaata ajouraa. Haikki menkikin varikolle säätämään autoa ja pääsin vapaasti ajamaan tovin, kunnes taas ajoin edellä olevan kiinni (nyt en kyllä muista kuka siinä ajoi). Oli vähän pätkittäinen aika-ajo, mutta yllätyksekseni edessä oli vain ne kuljettajat jotka nopeutensa puolesta siellä pitikin olla. 6 sija, ihan jees.

A-Finaali #9
Lähtö meni sitten niin lapaan kun voi mennä. Ehkä aivastuksen myöhästyin + mitään ei tapahtunut kun polkasin kaasua. 4stroke ajoi ohi, ja pääsi jopa parin metrin päähän karkuun. Kiroilua ja manailua kypärän sisällä. Järjettömän huono startti.
Ajoin aika nopeasti 4stroken kiinni, mutta ohittaminen on lähes mahdotonta. Siinä perässä sitten köröttelin ja yritin etsiä ohituspaikkaa, kunnes sain kakkosmutkasta paremman ulostulon.
4stroke ajautui hieman ulos pitkässä oikeassa kolmosessa, ja otin linjan aivan rengasvallin viereen, mutta olin sekunnin etuajassa menossa sisälle koska kolautin hieman strokea takakulmaan. Menin kuitenkin ohi ja sain nopeasti hajuraon. Kärki oli kuitenkin karannut ja yksin ajelua loppukisa.
Pieni kolahdus ehkä avitti ohituksessa, joten mikäli 4stroke esittää proteesin niin hyväksyn asian täysin. Tahallisesta tönimisestä ei kuitenkaan ollut kyse.

Onnea voittajille ja kiitos järkkäreille.
Toivottavasti osallistuminen kauden päätöskisaan onnistuu, vaikka VM ei meikäläisen mestapaikka olekaan.
 

Örfil

Guest
Racerille korjausta sen verran, että Sue me oli tulppana mun edessä eikä päinvastoin.
Auts, sorry :eek: Ja niinhän se on ollut kun kisa-aikoja katsoo.
Harmi että täräytit valliin, olis ollut sulle se 12. sija tarjolla :)

Kuten sanottua, ei kisatilanteet tallennu muistiin ihan 100%...
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Keväällä jo tuo pistetilannejuttu mainittiin. Hyvin samantasoisena ratakierros pysyi nyt kaikille ajoerille, mekaanikko kävi noin kerran erässä korjaamassa pari apexia.
Eka ryhmä sai ilmaisia lämppäreitä - koska kylmät autot. Ainakaan aikojen perusteella en itte nähnyt radassa merkittävää paranemista. A-finaalissa oma kierrosaika oli lopulta aika-ajojen aikaa heikompi. (+DW veti ekassa ryhmässä paaluajan)

Rata oli tasavertainen kaikille ryhmille.
Joo en epäile etteikö olisi ollut tasavertainen kaikille, mutta kritisoin tuota jakoa mummo- ja ei-mummokuskeihin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Joo en epäile etteikö olisi ollut tasavertainen kaikille, mutta kritisoin tuota jakoa mummo- ja ei-mummokuskeihin.
Onneksi harva jaksaa loukkaantua, että jollain perusteella ryhmät pitää aina tehdä. Tällä kertaa oli tuollainen peruste, jo keväällä sanottuna.
Itsehän olen ekassa ryhmässä Vantaalla, kumpi noista (hallitus) sitten tekeekin muutoin ryhmät.
 
Ylös