Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 11. kisa, VMKC

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346

1-ajanottosektori lähtöviivalta suoranpätkälle ennen 7-mutkaa, 2-sektori siitä lähtölinjalle.
Koodi:
Harkat          Aika     Sektorit         #   Ajoryhmä
 1. Quiq        38,673   17,076+21,597    8   1
 2. Pwrd b BMW  38,986   17,267+21,719   11   2
 3. Nasty Boy   38,995   17,331+21,664    4   2
 4. Haikki      39,013   17,310+21,703   10   1
 5. WoPe        39,277   17,244+22,033   17   1
 6. DW          39,291   17,444+21,847    2   2
 7. PeePee      39,391   17,641+21,750   11   1
 8. 4stroke     39,430   17,543+21,887    8   2
 9. Cmoney      39,543   17,552+21,991    7   1
10. Scyber      39,649   17,541+22,108    6   2
11. Slug        39,673   17,540+22,133   14   2
12. Nipsuhuuli  39,873   17,765+22,108   18   1
13. Sue_me      39,966   17,804+22,162   16   1
14. Andy        40,163      no info       7   2
15. Jacques     40,224   17,926+22,298    4   1
16. FW08        40,247   17,851+22,396   17   2
17. Williams-   40,260   17,941+22,319   18   2
18. Jonkki      40,491   17,876+22,615   10   2
19. abc         40,607   17,869+22,738   16   2
20. Totke       41,464   18,526+22,938   14   1
21. Joni        42,478   18,971+23,507    6   1
Koodi:
Aika-ajot       Aika     Sektorit         #   Ajoryhmä
 1. Quiq        38,532   17,008+21,524    8   1
 2. WoPe        38,662   17,096+21,566   16   1
 3. Haikki      38,663   17,192+21,471    2   1
 4. Nasty Boy   39,003   17,181+21,822    2   2
 5. PeePee      39,039   17,301+21,738   11   1
 6. Scyber      39,057   17,347+21,710    9   2
 7. DW          39,181   17,404+21,777    4   2
 8. Slug        39,330   17,302+22,028    8   2
 9. Cmoney      39,356   17,465+21,891    7   1
10. 4stroke     39,439   17,465+21,974    7   2
11. Jacques     39,440   17,742+21,698   11   2
12. Pwrd b BMW  39,461   17,589+21,872   16   2
13. Andy        39,535   17,591+21,944    9   1
14. Nipsuhuuli  39,741   17,570+22,171   10   1
15. Sue_me      40,401   17,841+22,560   14   1
16. abc         40,410   17,601+22,809    6   2
17. Totke       40,545   18,056+22,489    6   1
18. Williams-   40,712   18,180+22,532   14   2
19. Jonkki      40,763   18,176+22,587   18   2
20. FW08        40,906   18,392+22,514   18   1
21. Joni        41,921   18,360+23,561    4   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Haikki       15krs   [b]38,249[/b]  11  51
 2. WoPe         +2,170  38,492   9  42
 3. Nasty Boy    +9,835  38,987   2  36
 4. Quiq        +10,946  38,968   1  32
 5. 4stroke     +26,032  39,161   4  29
 6. Pwrd b BMW  +28,042  39,633   8  27
 7. Slug        +28,572  39,839  14  24
 8. Scyber      +31,727  39,494  16  22
 9. PeePee      +38,543  39,884   7  20
10. Cmoney      +41,201  39,823  18  18  Lisätty +15sek spinnautettuaan PeePeen
11. Jacques     +45,107  40,084   5  16
12. DW           -6krs   39,441  10  14
B:
    Pwrd b BMW   15krs   [b]39,245[/b]   9
    Jacques      +0,490  40,188   2
13. abc         +12,985  40,730  18  12
14. Williams-   +13,396  40,897   7  10
15. Jonkki      +13,634  40,319  16   9
16. Andy        +13,846  39,796   4   8
17. Nipsuhuuli  +14,108  40,454  14   7
18. Sue_me      +14,278  39,502  11   6
19. FW08        +17,100  40,739  10   5
20. Totke        -1krs   40,335   6   4
21. Joni         -2krs   42,075   8   3
Päivän nopein kaikilta:
38,24 Haikki
38,49 WoPe
38,53 Quiq
38,98 Nasty Boy & Powered by BMW
39,03 PeePee
39,05 Scyber
39,16 4stroke
39,18 DW
39,33 Slug
39,35 Cmoney
39,44 Jacques
39,50 Sue_me
39,53 Andy
39,74 Nipsuhuuli
40,24 FW08
40,26 Williams-
40,31 Jonkki
40,33 Totke
40,41 abc
41,92 Joni

Päättäjäisissä palkitut:

Kultaa: Haikki
Hopeaa: Nasty Boy
Pronssia: WoPe

Tiimimestari: Team Swizerland of Finland: Nasty Boy, Slug, Williams-, öö ruz

Tulokas: Jatenski

Tsemppari: abc
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olipahan rytinät. Taisi tulla sarjan historian isoin kolarisuma?

KKWCS -uran kovin tälli tuli tuplana. Onneksi oli kylkiliivit.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Eipä paljoa kerrottavaa. Edellisen kisan kylkikivut vieläkin ja muutamia juttuja oli jo tiedossa muutenkin jo kisapäivän aamuna. Hyvänä asiana se, että rata otti kuulemma rahat vain kuskimäärän mukaan, joten Racer saanee omansa takaisin. Muuten olisin tässä tapauksessa varmasti osallistunut kolehdin keruuseenkin tarvittaessa.

Koitahan jaksella. Eipä tuollaista kellekään toivo

Ja tätä myös tarkoitin.


Tapoihin nyt kuuluu onnitella podiumisteja, kiittää rataa, järkkäriä ja jälkihäppenkien isäntiä ja emäntiä. Toivotaan parempaa ensi vuotta vähän jokaiseen suuntaan.

KIITOS.....
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Kuikan tuuri Vol. 2

Ennakko:

Kotiradalla ajettavasta kilpailusta pystyi jo jonkin verran odottamaan kohtuullista tulosta. Harjoituksia oli käyty ajamassa viimeksi kaksi ja puoli viikkoa sitten, joten tuntuma rataan oli hyvä. Positiivisella mielellä tulosta tekemään, mutta eihän siitä taaskaan mitään tullut, kuten lopputulos näyttää.

Harjoitukset: #8

Muistin vasta autoon istahtaessani, että edellisellä harjoituskerralla auto kulki 38.1-vauhtia. Tämä lähtökohta toteutui myös konkreettisesti, sillä viikonloppuaamuksi auto kulki rataa ympäri varsin pirteää kyytiä. Eroa taakse syntyi sen verran, että tuli jo tunne, josko olisin vaikka oppinutkin ajamaan tämän kahdeksan vuoden sahaamisen aikana. Asiaa ei tarvinnut kauaa arvuutella.

Aika-ajo: #8

Samalla autolla myös aika-ajoon. Sanoin ennen ajoon lähtöä, että hitaampikin olisi kelvannut... Puhuin läpiä päähäni, sillä kärkikamppailu kiristyikin sopivasti, joten hitaammalla autolla ei olisikaan ollut mitään mahdollisuuksia kärkeen. Tuuri kävi taas ja paalu irtosi, mutta varaa juhlimiseen ei ollut. Hangon tuuriin peilaten alkoi näyttää pelottavan samanlaiselta.

A-Finaali: #1

Finaaliautosta en tiennyt mitään etukäteen. Toiveet olivat korkealla, mutta ne sai heittää pois hyvin nopeasti matkaanlähdön jälkeen. Auto pätki järkyttävän paljon, ja jarru tahtoi jäädä päälle suorilla. Jouduinkin useaan kertaan kierroksella kurottamaan jarrulle saadakseni siirrettyä sitä taaksepäin. Suorakulku oli kaiken kaikkiaan erittäin huono. Eipä tuolla rakkineella mitään tehnyt. WoPe ja Haikki tulivat hyvin nopeasti ohi, eikä Nastylläkään kestänyt kuin pari kierrosta päästä ohi. Loppukisa olikin ajelua turvallisen välimatkan päässä Nastystä.

Kuten sanoin jo Hangon kisaraportissa:

En toki olisikaan halunnut mitään tykkiautoa alle, koska silloin kilpailusta olisi tullut todella tylsä, mutta olisi ollut ihan kiva saada auto, jolla olisi pystynyt edes taistelemaan sijoituksista.
Ja loppusijoitus putosi taas mukavasti 1. -> 4. Ajoin finaalissa nopeimmillani juuri ja juuri alle 39 sekunnin kierrosajan, kun parisen viikkoa aiemmin aika oli 0,8 sekuntia parempi. Otin tämän toki vastaan, kuten miehen pitää, ja totesin välittömästi ajon jälkeen "vittu mitä paskaa".

Ihan hyvin meni.

Jälkipyykkien pesemiset:

Kisatapahtuma oli jälleen viihtyisä, eikä tunnelmasta ollut oikein valittamista. Radalla nähtiin monen moista suoritusta, ja mukavaa oli nähdä abc:n kohtuullinen kyyti B-Finaalissa. Sentään joitain pisteitä tiimille "kotiinpäin". :thumbup:

Turhat odotukset on tosiaan hyvä jättää jatkossa pois. Paikalle kannattaa saapua asenteella "ja tänään ei muuten tule kulkemaan mihinkään", jollei halua pettyä ruutulipulla. Olen jostain kumman syystä kehittänyt Vettel-syndrooman, eli aika-ajoissa paalulle, mutta kisassa sitten sattuu ja tapahtuu.

Itse asiassa olisi parempaa puhua tästä lähin Kuikan tuurista. Siihen voi aina vedota, jos aika-ajoissa osuu "radan nopein" auto ja finaaliin täysi amme.

Onnittelut Haikille voitosta ja mestaruudesta sekä WoPelle ja Nasty Boylle palkintosijoista! :thumbup:

Ja tietysti suurkiitokset radan henkilökunnalle ja kilpailun järjestäjille.

After-party:

Täytyy vielä omistaa erillinen osio WoPen järkkäämille "bileille". :D Mukavaa, että järkkäysintoa löytyi, ja puitteet kelpasivatkin, lievästä tilanahtaudesta huolimatta, mainiosti kauden viimeiseen suurempaan kokoontumiseen. Oli hienoa katsella porukalla pläjäreitä ja vieläpä ensi-illassa. Samalla vankkumattomalla pelisilmällä ja ammattitaidolla ne olivat tehty kuin aikaisemmatkin. :thumbup:

Mitenkäs sitten... Vähän lisää videoita (kiitokset Nastylle myös RBKF-videosta) ja jonkin verran syötävää ja juotavaa. Itse jätin juomiset sikseen, mutta muutaman sipsin kehtasin pistää poskeeni. Naureskeltiin toisillemme ja itsellemme ja kaikki lähtivät - ainakin toivottavasti - hyvillä mielin talvilomalle Forumin jäsentenvälisistä. :)

Lopulliset lässytykset:

Kiitos kaikille tästä KKWCS-kaudesta. Oli ilo seurata ja näin loppukaudesta olla myös kiinteästi mukana toiminnassa. Uudella tarmolla kohti seuraavaa kautta! :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pieni huomautus. En jäänyt kierroksella!

Vaikka oli tosi lähellä tulla safetycarin ohittamaksi voittajan jäähdyttelykierroksella ja minun viimeisellä kisakierroksella, niin kyllä saman määrän kierroksia ajoin kuin kärki. Ajoin vaan sen niin ..tanan hitaasti, koska yhdellä kädellä oli vähän tuota haasteellista toimintaa (etenkin eka mutka). :D
Ajanottovastaava ei vissiin hiffannut että mua ei ohitettu kierroksella ja varmaan siinä meni ~45 sekuntia, eli en Cmoneyn saaman aikasakon sisään, mutta kuitenkin täysmäärä kierroksia. Toivon että tämä suuri erhe korjataan tulosluetteloon. :)
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Eipä näköjään kamera nauhoittanut finaalia lain. Tulipahan ajeltua, vaikka kauden tavoite olla paras Sataseiska kariutuikin osumaan Cmoneyn kanssa. En kehdannut kenenkään eteen kääntää, niin tuli koko jono ohi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Pieni huomautus. En jäänyt kierroksella!

Vaikka oli tosi lähellä tulla safetycarin ohittamaksi voittajan jäähdyttelykierroksella ja minun viimeisellä kisakierroksella, niin kyllä saman määrän kierroksia ajoin kuin kärki. Ajoin vaan sen niin ..tanan hitaasti, koska yhdellä kädellä oli vähän tuota haasteellista toimintaa (etenkin eka mutka). :D
Ajanottovastaava ei vissiin hiffannut että mua ei ohitettu kierroksella ja varmaan siinä meni ~45 sekuntia, eli en Cmoneyn saaman aikasakon sisään, mutta kuitenkin täysmäärä kierroksia. Toivon että tämä suuri erhe korjataan tulosluetteloon. :)
Korjataan. Pudotin itseni vain PeePeen taakse, ja sillä putosin pisteissä 5nneksi, ja tiimi 3nneksi. Lähimpää tilanteen nähtyäni, myönnän olevani se ainoa syyllinen osapuoli kolariin.

Raporttia:

Harjoituksiin #7 jolla pysyin aika lähellä Haikkia koko erän. Silti puolen sekan ero eli ehkä hän himmaili välillä. sitten kuitenkin Quiq ajoi vielä selvästi kovempaa. Tuli mieleen ettei #7 ihan parhaita autoja ole.

Aika-ajoon mulle osui taas #7 ja vitutti. 9. sija.

B:ssä komea joukkokolari viimeiseen shikaaniin, ja sitä katsomosta katsoessa sattui henkisesti varmaan lähes saman verran, kuin siihen osallisia.

A:han #18 ja muistelin tämän osoittautuneen tykiksi verrattuna aika-ajoautooni. Kisa lähti hyvin käyntiin, ohi Slugista startissa, sitten DWstä (päästi), Scyberistä, ja edellä lähellä vielä PeePee mun aika-ajoautollani. Ei #18kaan miltään tykiltä kyllä tuntunut, mutta otin shikaanissa varmaan 2 metriä kiinni ja olin aivan imussa pääsuoran kun päätin niin läheltä tuikata jarrutukseen sisälinjalle. Puoli autonmittaa takana/rinnalla, ja PeePee käänsikin jo ekaan loivempaan apexiin sisälle jolloin siis osuma, ja hän pyörähti (näissä aina toivoo että molempien eteneminen jatkuu spinnittä vaikka kyljet koskeekin). Kuvittelin hänen vain ottavan ekan ulompaa, ja jälkimmäisen tiukemman apexin sitten sisempää. Mun kämmi, mahdoton ehtiä nähdä mua (ehdin olla takaviistossa rinnalla alle puoli sekkaa) ja vielä reagoida siihen.
Kisa sitten jatkui ja Slug otti kiinni hitaalla #14llään ja vain ihmettelin. Hänellä sitten vääntöä myös stroken kanssa, ja pääsin ajamaan rauhassa. 4stroke kuitenkin otti pian kunnolla kiinni, ja meni viimeisellä kierroksella hallin takaosan pitkässä vasurissa ulkokautta ohi.

Kisan jälkeen oudoksuin puoli sekkaa aika-ajostanikin hidastunutta kierrosaikaa, ja sitten totesin sekoittaneeni #18n ilmeisesti #16een joka oli selvästi parempi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Harkoissa oli autona #17 joka oli ilmeisesti muuten ihan hyvä peli, mutta kaasu ei palauttanut ylös asti. Kaikissa neulansilmissä joutui seisomaan jarrulla, että auto hidastui edes sen verran, että kääntyi mutkaan. Jätin homman kesken, sillä ongelma paheni session edetessä ja ei just tänään huvittanut tehdä Slugeja.

Aika-ajoon osui #18 joka oli sysipaska. Tosin niin on kuskikin, joten kai sitten kaksi paskaa ansaitsivat toisensa. Muut ilmeisesti tuosta jotain irti saivat, joten en vaan osaa. Mun ajamana se ei vaan mennyt kuin poikittain ja hiukan ylös-alas pomputtaen.

Kisa-autona #10 oli parempi kuin #18 mutta ilmeisesti kuitenkin hitaampi kuin kaasua hirttänyt #17. Kisassa ihan ok ajelua. Nipsun painoin kerra tosi härskisti hiekalle siinä oikean ja neulansilmän välissä radan takaosissa. En vaan tosiaankaan nähnyt Nipsua ennen kuin oli myöhäistä enkä tajunnut, että kaveri pysyi siinä niin hyvin rinnalla.

Hiukan vituttaa kun katsoo tuota harkka-aikaa ja sen sijoitusta päivän nopempien listalla ja 0,7 sek hitaampaan aika-ajoaikaan, mutta jos ei tän enempää osaa, niin ei kai siinä sitten.

Saunan jälkeen nappasin Turku Kartingin haalarit matkaan, delegoin tärkeän tehtävän eteenpäin (hoidettiinko?) ja suuntasin Poriin päin.

Kiitokset ja onnittelut menevät järkkäreille järjestelyistä, voittajille voitoista, veljeksille haalareista ja Andylle matkaseurasta.

Päivän positiivinen -palkinnon vie abc.

Kiitokset kaikille jälleen yhdestä hengissä selvitystä kaudesta ja palaillaa samoissa merkeissä ensi vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eipä näköjään kamera nauhoittanut finaalia lain. Tulipahan ajeltua, vaikka kauden tavoite olla paras Sataseiska kariutuikin osumaan Cmoneyn kanssa. En kehdannut kenenkään eteen kääntää, niin tuli koko jono ohi.
Ai saatana tää tittelihän meni pirulauta meikäläiselle! :)

Korjataan. Pudotin itseni vain PeePeen taakse, ja sillä putosin pisteissä 5nneksi, ja tiimi 3nneksi. Lähimpää tilanteen nähtyäni, myönnän olevani se ainoa syyllinen osapuoli kolariin.
Kiitos! En olisi sulle kyennyt laittamaan kampoihin, vaikka olisit höllännyt ja jättäytynyt peepeen taakse, joten toi on mielestäni oikeutettu sanktio (mikäli se siis oli sun vikasi). Niin naureskellen se PeePeekin mun rimpuilujen jälkeen sitten ohi meni. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ennakko
Hyvillä mielin lähdin aamulla fillaroimaan kohti rataa. Pyörä kulki ja olo oli hyvä. Kylki ei tuntunut kauhean kipeältä, joten fiilis oli optimistinen. Saavuin paikalle ajoissa salaharkan toivossa, mutta sitä mahdollisuutta ei ollut.

Harkat #4
Andyn oltua myöhässä sain mahdollisuuden ajaa ensimmäisessä harjoituksessa saaden siten pidemmän tauon ennen aika-ajoja. Jaksoin harkoissa ajaa ~5min ns. täydellä efortilla minkä jälkeen piti alkaa tekemään löysiä kierroksia vähän väliä kun kädet väsyivät. Yksinkertaisesti oikean puolen selkälihaksista on voimat kadonneet ja samoin revähtäneet (jo parantuneet) lihakset selvästi taas kipeytyivät.

Aika-ajo #11
Kävi hyvä tuuri, sillä sain saman auton jolla PeePee ajoi hyvin. Auto tuntuikin erittäin hyvältä ja ohjaus oli selvästi kevyempi kuin nelosessa. Tämä olikin mielestäni suurin tekijä siihen että sain nimenomaan tällä autolla ajettua peräti 8 kymmenyksen parannuksen. Todellinen ero tämän ja kakkosen tai nelosen kanssa oli luultavasti 3-4 kymmenystä, kuten Haikinkin ajat osoittavat.
Pystyin nyt ajamaan täysin normaalisti ilman mitään suurempia kipuja ja aikakin oli ihan hyvä. En saanut vaan hyvää beesiä kun DW ei suostunut minulle sitä apua antamaan (nimittelysanan sanoisin, mutta en bannia halua. vanhaan nimimerkkiinsä viittaavaa olisin heittänyt :)), joten siksi jäi nipistämättä suoraan a-finaaliin vaadittu 1 tuhannesosa. Ei varmaan oo kukaan enää jaksanut laskea monesko *mietaa* tämä mulle oli, mutta ehkä mulle jonain päivänä tästä partapatsas myönnetään. :D

B-finaali #2
B-finaaliin pääsin sitten siltä minulle pahimmalta paikalta eli paalulta. Vähän jännitin sitä miten selviäisin tönimishässäkästä ja DW:n haukkumasanat kakkosesta eivät nekään nostaneet odotuksia kovin korkealle. Takaani lähtevien BMW:n ja Andyn kanssa juttelin ja toivoin vähäistä kontaktia selkäni takia. Taisin myös mainita etten samasta syystä luultavasti pistä kovin pahasti hanttiin (mikä sitten osoittautui virheelliseksi olettamukseksi kilpailijaluonteeni huomioiden).

Startti onnistui hyvin ja pidin paikkani. Viime vuotisen kisan muistaen tiedostin, että kun pitää kapean ajolinjan niin takaata on vaikea ohittaa. Näin myös tein ja sain hyvin peiteltyä bemarin ohitusyritykset. Osumisia kyllä tuli, mutta onneksi ne eivät kyllä oikeasti tuntuneet yhtään missään. Huidoin käsimerkkejäni taktisesti vain siksi että takaatuleva menisi varovaisemmaksi (tämä itseasiassa myös toimi).

Ajolinjani peittävyyden takia selvästi nopeampi bemari pääsikin sitten kylkikosketuksella ohi. Vähän siinä ja siinä oliko tarvetta, mutta hän kuitenkin rehdisti päästi minut edelleen.
Tuumin jo silloin etten varmaan kauaa jaksa pitää muita takanani sillä tämän auton selvästi raskaampi ohjaus alkoi kyllä huomattavasti tuntua erityisesti oikealle kääntyvissä mutkissa. Vasurit olivat helppoja.

Tässä kävikin kuitenkin niin, että ilmeisesti bmw:n hölläyksen takia takana tuli jokin joukkokolari, koska taakse vilkaistuani en nähnytkään enää ketään. Pari kierrosta keltaisten lippujen alla ja sitten taas jatkamaan. Huomasin, että bmw ottaa tosi paljon kiinni, mutta ajoin kuitenkin juuri sen mitä pystyin, en kovin kovaa. Olin nyt päättänyt etten hirveästi pistäisi hanttiin, jos hän kiinni saisi. Tiesin toki, että kierrokset ovat vähissä, mutta kun hän sitten viimeisellä kierroksella viimeisessä mutkassa ohitti vähän helpon oloisesti niin tilanne ei paljoa harmittanut. Luulin ekaksi että vain yksi pääsee jatkoon ja ajattelin, että en nyt olisi jaksanutkaan ajaa enää A-finaalia, ja olisin jäänyt siinä hännille.

A-finaali #5
Hetken neuvottelun jälkeen sitten sain kuin sainkin osallistua A-finaaliin ja kai se sitten loppujen lopuksi oli myös minun ja bmw:n taistelun suhteen paras ratkaisu. Hän kun ei ollut ihan varma oliko tehnyt jotain jollekin. En siihen puuttunut muuten kuin että mun puolesta homma oli ok. Jos hänellä sitten oli ollut jonkun muun kanssa jotain, niin siihen en puuttunut.
Ilmeisesti hän vielä lämmittelykierroksella yritti tarjota omaa paikkaansa minulle (vai mitähän mahtoi sanoa siinä odotellessa), mutta viitoin, että mene vaan. Halusin lähteä viimeisenä, koska silloin olen tarkkailijan roolissa ja vähemmän painetta mennä pahimpaan sumaan.

Otinkin Fossiilikisoista (ja Hangon tunnin kisan kolarista) oppineena linjan ulkopuolelta. Sain hyvän startin ja kun huomasin, että muut pakkautuvat apexiin, niin pääsin sitten ulkokautta useamman ohi ja myöhemmällä jarrupaikalla. Ulkoa oli sitten vaikea pitää sijoitus ja auto tuntui todella raskaalta ekassa neulansilmässä, jolloin kaikki paitsi bmw pääsivät edelleni.
Häntäkään en kauheasti viitsinyt estellä. Sai paikan ja meni. Päätin, että on parempi ajaa hänen perässään, kun oli selvästi vauhtia ja siten kyttäillä edessä ajavien virheitä.

Suunnitelma toimikin hyvin ja edessä sattui useampia spinnauksia / kolareita. Olin laskelmieni mukaan parhaimmillaan sijalla 9, mutta sitä en pystynyt pitämään. Sekä Scyberiä että PeePeetä vastaan yritin kyllä tehdä kaikkeni pysyäkseni edellä, mutta loppujen lopuksi tein sillä rimpuilullani hallaa vain itselleni, sillä se väsytti oikeaa kättä ja selkälihaksia entisestään. Viimeiset kierrokset menivätkin todellakin yhdellä kädellä ajellen ja hampaita kiristäen.

Hauska tilanne tapahtui viimeisellä kierroksella kun Haikki ylitti maalilinjan selkäni takana. Yritin kääntää ekaan mutkaan mutta en meinannut saada autoa kääntymään sitten millään. Se sitten onnistui ihan viime hetkellä ja sain pidettyä safety carin takanani. Koska tiesin ettei ollut enää mitään hävittävää niin ajelin viimeisen kierroksen hyvin rauhallisesti maaliin. Ajanottaja ilmeisesti luuli että jäin kierroksella, kun ajoin niin hitaasti, mutta kyllä tosin maaliinkin ajoin. Maalin jälkeen meinasin ekaksi pysähtyä F1 kisoista tuttuun tapaan heti maaliviivan jälkeen, mutta totesin kuitenkin pystyväni ajamaan varikolle.

Varikolle päästyäni olin vaan yksinkertaisesti niin puhkipoikki väsynyt ja syke hakkasi tuhatta ja sataa etten heti jaksanut nousta autosta. Teemu ja Andy sitten tulivatkin jeesaamaan, kiitos siitä. Olisin toki itsekin selvinnyt, mutta parempi ottaa varman päälle.

Varikolla piti muutama minuutti puhallella. Näytti ehkä dramaattisemmalta mitä oikeasti olikaan, mutta kyse oli loppujen lopuksi vain väsymyksestä. Oikean käden käyttö tuotti kipua, mikä pakotti käyttämään mutkissa vasempaa puolta kropasta huomattavasti enemmän. A-finaali autossa oli vieläpä tosi jäykkä ohjaus, mikä vaikeutti ajamista entisestään. Sitten kun oikeasta kädestä loppui voima, alkoi vasenkin puoli väsymään ja ajaminen hankaloitui sen takia.

Noh palautuminen oli kuitenkin yllättävän nopeaa, ja positiivista on, että pystyin ajamaan jopa kaksi kisaa putkeen. Nyt talven suurimpana tavoitteena on kuntouttaa selkä kondikseen. Se on varmasti pitkä prosessi, mutta enköhän ole uuden kauden alkaessa kunnossa. Olen päättänyt panostaa ensi vuonna kartingiin enemmän, joten tavoitteet ovat korkealla.

Jälkilöylyt
Ensinnäkin kiitokset muille kilpailijoille siististä ajosta, mitä ennen starttia vähän toivoinkin. B-finaalissa tosiaan jotain pientä tönimistä, mutta se nyt vaan kuuluu asiaan. Taisin vetää melkein koko porukkaa, joten sellaisessa tilanteessa nyt sattuu ja tapahtuu. A-finaalissa itse vähän blokkasin Scyberiä, mutta se johtui omasta ajovirheestäni. Myöhemminhän hän sitten kuittasi tyylipuhtaasti ohitse.

Jouduin siis poistumaan paikalta muiden menojen takia, mutta näin myöhemmin mieltä lämmittää tietysti tämän tiimin sisäisen kilpailun voittaminen tällä kaudella. Kausi meni koko tiimiltä päin vittua ja erityisesti minulla ja PeePeellä oli poikkeuksellisen paljon huonoa tuuria autoarvonnoissa. Aika-ajoissa sain etenkin loppukaudesta muutaman kerran hyvän auton, mutta kilpailuissa se osui korkeintaan ns. jämäfinaaliin, mikä tietysti söi miestä jonkin verran.

Pisteissä voitin myös Racer X:n vaikka Turun jälkeen näyttikin huonolta. Toivotan Racerille pikaista toipumista ja odotan innolla ensi kauden vääntöjä myös hänen kanssaan. Toivottavasti hänen harmitustaan lieventää edes se, että vaikka nyt tulikin takkiin, niin helpolla en minäkään päässyt vaan jouduin ajamaan tänään ihan tosissaan viimeistä sisua käyttäen.
 
Viimeksi muokattu:

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Aika-ajoissa sain etenkin loppukaudesta muutaman kerran hyvän auton, mutta kilpailuissa se osui korkeintaan ns. jämäfinaaliin, mikä tietysti söi miestä jonkin verran.
Kuikan tuuria voi tietty laajentaa käsitteeksi, jota kaikki voivat käyttää:

Siihen voi aina vedota, jos aika-ajoissa osuu "radan nopein" auto ja finaaliin täysi amme.
:D
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Harkat #6
Pitkään ajolinjojen hakemista ja DW:n perässä sain hyviä vinkkejä ajolinjoista ja kohtuullisen ajan heti. Erittäin tyytyväisenä odottamaan aika-ajojen autoa

Aika-ajot #9
Heti varikolta lähtiessä huomasi että autossa oli ihan erilainen keveys ajettaessa. Jarrupoljinta taasen joutui painamaan ihan kunnolla lattiaan efektin saavuttamista varten. Nasty Boy:n seuraamista hyvällä suoranopeudella ja A-finaaliin 6. ruutu.

A-finaali #16
Lähtö vasemmalta onnistui hyvin ja otin heti linjan sisälle DW:n eteen. Edessä olevista ohituspaikkoja hakiessa takaosastosta pääsikin Cmoney kuittaamaan ja DW:kin ohi jossain rytäyksessä.

Sitten vika tuplavasurissa töytäisin DW:tä takapuskurin sivuun (en tiedä et olisko menny vähän sladii sil eka vai miks meil muodostu siihen eronopeutta) ja just inhottavasti auto meni poikittain siihen sivuun ja mun takana olijoiden takia joutu hetken odottaa et pääs jatkaa matkaansa. Alko harmittaa niin paljo et aattelin et odotan sen sieltä ohitse ja siinä samassa sit ne mun takana olijatki tuli ohitte.

Sit ajojahti päälle ja Jacquesin ja PP:n ohittaminen onnistui jonkunmoisen väännön jälkeen. Harmi ku finaali oli lyhyt, tuntu et olis alkanu just saavuttaa sitä edellä olevaa porukkaa.

Anteeksi DW että pilasin sun skabailut täs päätöskisassa. :wall:

A-finaalista kypärämatskua jakoon äijät :)

edit. Kiitoksia vielä Wopelle jatkoista ja onnea podiumeille!
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Toivottavasti ei jäänyt lihaskipuja sue melle? Hurjan näköistä ja näin jälkeenpäin ajatellen killeri paikka tuo aidoilla varustettu shikaani amtöörikisoihin. Shikaanissa ei juuri kahta linjaa ole ja tässä tulos. Olin osasyyllisenä kun ei tilaa kahdelle jäänyt. Tuomaristo voi tutkia tapahtumia ja onko aihetta penaltille.

Oma kisa muuten.

Harkoissa tuli kova aika ilman aiempia harjoitteluja

Aa
Vähän heikommalla autolla b-finaaliin.

B-finaali
Lähdössä Andy puoli metriä viivan yli ja jäinkin lähdössä ulkopuolelta kolamnneksi Andyn taakse. Auto oli hyvä ja pääain pian ohi. Jacquesista pyrin osumatta.ohi, mutta eipä onnistunut. Päästin takaisin ohi ja samassa sue taisi saada meidät kiinni, jonka jälkeeen olikin shikaani episodi. Tästä selvittyä hidastin paljon menoa ja mietin missä punaiset liput. Ei tullut, mutta oman hidasteluni takia Jacq oli karannut kauas. Aloin ajaa vaan omaa kisaa, kunnes huomasin saavuttavani jaquesin ja kiirehän siinä tuli ohittaa, kun tiesin kierrosten lopuvan kesken. Ohi shikaanissa viimeisellä kierroksella ja b-finaaalin voittoon.

A-finaali
Lähdössä tila loppui ja jäin pussiin lähtökiihdytyksessä. Sitten oli taas rampajacquesin ohitus ja tällä kertaa sain sivusta kierrrettyä ohi. Muutama spinnasi edeltä ja sijoiyus parani. Lopusssa yritin slugista ohi ja pääsinkin kun slugi jätti tilaa las palmas mutkan? =9 sisääntuloon.


Onnittelut podiumisteille ja järjestäjien panokselle ja kiitoksia Wopelle jatkojen järkkäämisestä!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Toivottavasti ei jäänyt lihaskipuja sue melle? Hurjan näköistä ja näin jälkeenpäin ajatellen killeri paikka tuo aidoilla varustettu shikaani amtöörikisoihin. Shikaanissa ei juuri kahta linjaa ole ja tässä tulos. Olin osasyyllisenä kun ei tilaa kahdelle jäänyt. Tuomaristo voi tutkia tapahtumia ja onko aihetta penaltille
Eipä tuosta mitään sen kummempaa kipeytymistä tainnut tulla.

Ilman kylkiliivejä tilanne olisi voinut olla toinen kun Andy(?) ja Totke spinnasivat päin poikittain pysähdyksissä ollutta autoani. Pahin paikka spinnata millään radalla, eipä siinä takanatulijat kerenneet varmaan kissaa sanoa kun alkoi rytinä. Taisipa ekaa kertaa sisärata-auto hajota kolarin seurauksena.

Eikä tosiaan mikään rankun paikka, tuohon paikkaan ei vaan näemmä kaksi autoa mahdu rinnan. Ohittaja (minä) otti riskin ja riski realisoitui.
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Huh huh. Ensimmäinen KKWCS-kausi takana. Viimeiseen kisaan osui sitten se onnistuminen, mitä tässä on odoteltukin koko kauden ajan.

Hieman flunssaisena saavuin kisapaikalle. Odotukset ei hirveän korkealla ollut. Harjoituksissa olin ihan kujalla. En oikein saanut minkäänlaista tuntumaa autoon enkä rataan. Välillä yritin päästää nopeampia ohi ja katsella linjoja, mutta en pysynyt perässä tarpeeksi hyvin, että siitäkään olisi ollut apua.

En tiedä mitä oikein tapahtui harjoitusten ja aika-ajojen välissä. Ilmeisesti aika-ajoissa ajamani autoi sopi käteeni paremmin tai sitten muuten vaan tatsi löytyi jostakin. Aika-ajoissa ajoin varmaan suhteellisesti parhaan sijoitukseni ikinä. Taakse jäi peräti viisi kuskia. Erityismainintana Totken päihittäminen samalla autolla. Sektoriaikojen perusteella pärjäsin ekalla sektorilla aivan mielettömän hyvin. Ehkä tossa on jotain kierroskohtaista heittelyä tai autoeroja mukana, mutta joka tapauksessa ihan kiva juttu. Toinen sektori olikin sitten minulle selkeästi vaikeampi.

Kisaan lähdin sillä ajatuksella, että nyt en päästä kovin montaa autoa ohi. Etukäteen joku haukkui saamani auton #18. Tämä ei tietenkään parantanut odotuksiani. Mietin, että jos saan pidettyä muut kuin Totken takana, niin oon ihan tyytyväinen.

Totkehan meni jo lähtökiihdytyksessä ohi. Nipusuhuulen puolestaan pääsin muistaakseni kuittamaan ensimmäisissä mutkissa. Koitin pysyä Totken perässä, mutta niin se vaan pääsi karkaamaan hyvinkin nopeasti. Muutaman kierroksen jälkeen shikaanissa oli tie tukossa. Reagoin tilanteeseen jotenkin tolkuttoman hitaasti. Näin kyllä keltaiset ajoissa, mutta tilanteen vakavuus selvisi niin myöhään, että meinasin itsekin ajaa samaan miinaan. Itse asiassa ajoinkin Totken yli kuten Jonkin incarista näkyy.

Tilanteen jälkeen oli hetken aikaa vähän hämärä tilanne, kun en oikein tiennyt että himmaillaanko tässä vai jatketaanko. Joka tapauksessa meno jatkui ja sijoitus oli peräti kolmas. En ehtinyt lueskelemaan tulostaulua, joten en tiennyt ketä takana tulee. Tiesin, että joka tapauksessa takana on minua paljon nopeampia kuskeja. Toivoin, että kierrokset loppuvat kesken ja saan pidettyä sijoitukseni. Näinhän sitten kävikin. En tiedä kuinka pitkään koko letka ajoi perässäni. Jotenkin minun oli tavallista vaikeampi seurata mitä takana tapahtuu. Jos olisin tiennyt, että siellä tulee 5 autoa sekunnin sisällä, niin todennäköisesti olisin hermoillut huomattavasti enemmän.

Joka tapauksessa kaikki meni osaltani ihan nappiin. Kuten päivän parhaista kierrosajoista näkee, niin olin koko joukon toiseksi hitain koko päivän parhaissa kierrosajoissa. Tällä kertaa onnistuin siinä tärkeimmäissä, eli sijoituksen pitämisestä kisassa. B-finaalin kolmossija nyt oli vähän parempi kuin mitä olisin ansainnut. Mutta vaikka shikaanikolaria ei olisi tapahtunut, niin tulos olisi ollut paras tähänastisista.

Kiitokset kaudesta koko porukalle ja erityisesti Cmoneylle sekä muille joiden työllä tämä homma pyörii!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Kiitos! En olisi sulle kyennyt laittamaan kampoihin, vaikka olisit höllännyt ja jättäytynyt peepeen taakse, joten toi on mielestäni oikeutettu sanktio (mikäli se siis oli sun vikasi). Niin naureskellen se PeePeekin mun rimpuilujen jälkeen sitten ohi meni. :)
Ja perinteinen penalttihan on pudottaa juuri rikkomansa taakse tuloksissa. Kyllä sitä kolaria kelasin koko loppukisan ajan samalla kun piti keskittyä myös kilvanajoon.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Minulla....ei vaatimuksia. Edelleenkään leikkiautokisoista ei makseta mitään...kunhan pidetään nyt hauskaa vaan...
 
Ylös