Näinhän se meni, kuten Heikki itse aikoinaan kertoi. Hiljattain (YLEn Urheiluruudussa tammikuun 2015 loppupuolella) Kovalainen kuitenkin paljasti, että Caterhamin kanssa sovittiin alustavasti kisakuskipestistä. Kausi oli tietysti jo tuolloin alkanut, ja Caterham oli valinnut kuljettajansa kaudelle 2013, joten Heikki odotteli luvattua kisakuskin paikkaa Caterhamin testi- ja varakuskina. Lupaus kisakuskin paikasta Caterhamilla ei siis ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että aloite keskusteluille tuli Kovalaiselta.
Voisit muuten korjata signatuurissasi fraasin "kriteerinä tehdastalli" osuvammalla fraasilla "kriteerinä päästä autotehtaan hommiin", ettei ihan räikeäksi vääristelyksi mene. Jos joku kyselee tuon fraasin alkuperää, niin voit tarjota
linkkiä Maikkarin haastatteluun, jonka tekstiversiossa Heikki kommentoi tulevaisuudensuunnitelmiaan näin:
Johonkin toiseen kilpa-autoilusarjaan siirtyminen oli tietysti yksi vaihtoehto McLaren-pestin päätyttyäkin. Nyttemmin tämä vaihtoehto on toteutumassa muutaman vuoden viiveen jälkeen. Kovalainen sai kuitenkin katsottua sen F1-korttinsa loppuun asti, ettei ainakaan tämä asia jäänyt vaivaamaan.
Löysin muuten
Turun Sanomien jutun Fernandesin F1-tallihankkeen alkuajoilta, ennen kuin talli oli pestannut Heikkiä. Huomiotani kiinnitti tuossa jutussa miten silloin nostettiin mediassa esiin Malesian hallituksen osallisuus Fernandesin tallihankkeessa. Olin jo unohtanut tämän piirteen, mutta onhan tuollainen valtiollinen taustatuki varmaankin vahvistanut uuden tallin uskottavuutta Kovalaisenkin silmissä.