Heikki Kovalaisen tulevaisuus 2013 jälkeen - Koittiko nyt loppu?

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2532
Nyt kun olemme päässeet yhteisymmärrykseen siitä, että muihin sarjoihin siirtyminen on itsestäänselvästi yksi vaihtoehto kuskeille F1-uran jälkeen, niin voimme ehkä hetken miettiä mitä se kertoo kuskin F1-uralleen omistautumisesta ja määrätietoisuudesta, jos alkaa jo F1-uransa aikana haikailla muihin sarjoihin? Tästä Heikin määrätietoisuudesta tai sen mahdollisesta puutteestahan on esitetty tässäkin ketjussa hiljattain erilaisia näkemyksiä. Minusta tuo halu katsoa F1-korttinsa vilkuilematta muihin sarjoihin viestii juurikin määrätietoisuudesta.

Myönnytyksiäkin Kovalainen oli kuitenkin valmis tekemään F1-korttinsa katsomiseksi loppuun asti: hyväksyi McLaren-pestin päätyttyä kuskipaikan Malesian hallituksen ja autotehdas Lotuksen tukemassa aloittelevassa tallissa, vaikka Toyotan tai Renaultin omistamaan vakiintuneeseen talliin pääseminen kiinnostikin luonnollisesti ensin enemmän kuin pikkutallina aloittanut tulokastalli. Myöhemmin, vuonna 2013, Heikki teki toisenkin myönnytyksen ryhtyessään Caterhamin testi- ja varakuskiksi, jotta pääsisi kilpailemaan samassa tallissa kisakuskin paikasta kaudelle 2014.

Toisaalta oli myös asioita, joissa Heikki ei ollut valmis tekemään myönnytyksiä edes F1-kuskina pysyäkseen. Sponsorirahan kerääminen tallille oli tällainen periaateasia, johon Kovalainen ei suostunut taipumaan, vaikka tämä taisikin lopulta olla se tärkein syy, miksi kisakuskipaikka Caterhamilla meni Heikiltä sivu suun 2013 ja 2014.

Minun mielestäni nämä kaikki asiat kertovat Kovalaisen johdonmukaisuudesta ja määrätietoisuudesta, vaikka ymmärrän kyllä senkin miten ne toisenlaisesta näkökulmasta katsoen saattavat näyttää viestivän määrätietoisuuden puutteesta ja epäjohdonmukaisuudesta. Tarkoitukseni ei ole yrittää jyrätä muita näkökulmia omalla mielipiteelläni, vaan ainoastaan osoittaa, että asioita voi tarkastella myös vastakkaiselta kantilta. JVR:lle tuntuu kuitenkin olevan mahdotonta katsoa asioita muista kuin omasta näkökulmastaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Nyt kun olemme päässeet yhteisymmärrykseen siitä, että muihin sarjoihin siirtyminen on itsestäänselvästi yksi vaihtoehto kuskeille F1-uran jälkeen, niin voimme ehkä hetken miettiä mitä se kertoo kuskin F1-uralleen omistautumisesta ja määrätietoisuudesta, jos alkaa jo F1-uransa aikana haikailla muihin sarjoihin? Tästä Heikin määrätietoisuudesta tai sen mahdollisesta puutteestahan on esitetty tässäkin ketjussa hiljattain erilaisia näkemyksiä. Minusta tuo halu katsoa F1-korttinsa vilkuilematta muihin sarjoihin viestii juurikin määrätietoisuudesta.

Myönnytyksiäkin Kovalainen oli kuitenkin valmis tekemään F1-korttinsa katsomiseksi loppuun asti: hyväksyi McLaren-pestin päätyttyä kuskipaikan Malesian hallituksen ja autotehdas Lotuksen tukemassa aloittelevassa tallissa, vaikka Toyotan tai Renaultin omistamaan vakiintuneeseen talliin pääseminen kiinnostikin luonnollisesti ensin enemmän kuin pikkutallina aloittanut tulokastalli. Myöhemmin, vuonna 2013, Heikki teki toisenkin myönnytyksen ryhtyessään Caterhamin testi- ja varakuskiksi, jotta pääsisi kilpailemaan samassa tallissa kisakuskin paikasta kaudelle 2014.

Toisaalta oli myös asioita, joissa Heikki ei ollut valmis tekemään myönnytyksiä edes F1-kuskina pysyäkseen. Sponsorirahan kerääminen tallille oli tällainen periaateasia, johon Kovalainen ei suostunut taipumaan, vaikka tämä taisikin lopulta olla se tärkein syy, miksi kisakuskipaikka Caterhamilla meni Heikiltä sivu suun 2013 ja 2014.

Minun mielestäni nämä kaikki asiat kertovat Kovalaisen johdonmukaisuudesta ja määrätietoisuudesta, vaikka ymmärrän kyllä senkin miten ne toisenlaisesta näkökulmasta katsoen saattavat näyttää viestivän määrätietoisuuden puutteesta ja epäjohdonmukaisuudesta. Tarkoitukseni ei ole yrittää jyrätä muita näkökulmia omalla mielipiteelläni, vaan ainoastaan osoittaa, että asioita voi tarkastella myös vastakkaiselta kantilta. JVR:lle tuntuu kuitenkin olevan mahdotonta katsoa asioita muista kuin omasta näkökulmastaan.


Mun näkökulmat saattaa tuntuu raaoilta verrattuna sun pumpuliin käärittyihin totuutta pehmeämpiin näkökulmiin, jos ne edes on näkökulmii, vaan sun omii keksimii "itsestään selviä" totuuksia vailla faktapohjaa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kuka forumisti tunnustaa? :D

http://www.suomif1.com/2015/04/avoin-kirje-heikki-kovalaiselle-maailman-nopeimman-heikin-tulee-olla-rakentamassa-sita/
Heikki Kovalainen, siirry Formula E:hen. Olen aivan varma, että ajatus on käynyt houkuttelevasti mielessäsi. Uskon myös, että lausun tässä erittäin monen suomalaisen toiveen. Sähköpaddock tarvitsee sinua.

Tällä ei ole mitenkään Japanin Super GT -autoja vähättelevä sävy; sarja on ammattimainen ja kuljettajien joukossa löytyy Euroopassakin tunnettuja nimiä. Mutta suomalaisena koen, että vasta 33-vuotiaana sinun luontainen lahjakkuutesi – josta ei ole koskaan ollut epäilyksiä – menee hukkaan kun katson Formula E:n jännittäviä kisoja ilman sinua ratin takana. Minä haluan nähdä vahvan suomalaiskuljettajan mukana, ja sinun tasoiselle kuljettajalle löytyy taatusti kysyntää.

Sarjan debyyttikisa viime syksynä oli heti dramaattinen, mutta yksi jos toinenkin – allekirjoittanut mukaan lukien – varmaankin odotti kiinnostuksen lässähtävän ensihuuman jälkeen nopeasti. Näin ei ole käynyt. Sähköformulat on onnistunut säilyttämään draaman ja actionin huippukorkealla tasolla kisasta toiseen kun kautta on ajettu jo kuusi viikonloppua – kuuden eri voittajan voimin. Kuljettajakaarti sarjassa on erittäin laadukas sekoitus kokeneita tähtiä sekä lupaavia nuoria ja kilpailu on kisasta toiseen superkovaa valoilta lipulle.

Toki kilpaluokassa on yhä hiomattomia kulmia: tapahtumapaikat näyttävät usein hieman jättimäisiltä minigolfkentiltä ja autojen vaihto kesken kisan on kohteliaasti sanottuna kiusaannuttava episodi. Mutta sijoituksia ratojen kehittämiseen ja teknologiaan tulee kyllä nyt kun laji on alkanut osoittaa erittäin ilmeistä elinvoimaisuutta. Potentiaali Formula E:llä on tähän mennessä nähdyn perusteella todella huikea. Maailman nopeimman Heikin tulee olla rakentamassa sitä.

Harkitsethan asiaa.

Olli Kuitunen
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Kyllähän tuonne Formula E-sarjaan mahtuisi maailman nopein Heikkikin, vaikka Trullille ajelemaan.
Kieltämättä jännä juttu Heikin osalta ettei ole päätynyt tuonne koska nyt kuskilistaa katsomalla huomaa sen täyttyvän enemmän ja vähemmän F1:ssä epäonnistuneista kuskeista.
Hyvä juttu sinänsä sarjan kannalta koska siellä kuskit saavat ns. uuden näytön paikan ja nimikin on riittävän houkutteleva kosiskelemaan katsojia.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7922
Sijainti
Very Good.
Kieltämättä jännä juttu Heikin osalta ettei ole päätynyt tuonne koska nyt kuskilistaa katsomalla huomaa sen täyttyvän enemmän ja vähemmän F1:ssä epäonnistuneista kuskeista.
Hyvä juttu sinänsä sarjan kannalta koska siellä kuskit saavat ns. uuden näytön paikan ja nimikin on riittävän houkutteleva kosiskelemaan katsojia.
Hyvä juttu sinänsä se ettei tuonne lähtenyt, sillä sitten vasta pilkattaisiinkin. Siitähän on ajamaan enää vain säälittävällä sähköautolla tms.

Hieman eri mieltä tuolla ylhäällä lainatussa kunnioitettavasti omalla nimellään kirjoittaneen henkilön kanssa. Mielestäin sähköformulat eivät millään muotoa ole lyöneet itseään läpi. Se on pioneerityötä vielä pitkään. Heikki on edelleen sellaisessa kisakuosissa jossa bensa virtaa suonissa.

Hatusta heitellen veikkaisin Super GT:n katsojalukujen pelkästään Japanissa olevan paljon enemmän kuin sähköformuloiden maailmanlaajuisesti.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Samaa mieltä ku Troy siinä että ei noi E:t ole todellakaan mitenkään "läpi lyöneet". Hehkutuksen piikkiin menee tuollainen. Kysykää joltain ei moottoriurheilua seuraavalta mikä on Formula E? Kukaan ei tiedä. Ihan marginaali-laji vielä, luonnollisesti.

Siltikin mielestäni erittäin verevä ja toimiva sarja tällä hetkellä mielenkiintoisella konseptilla ja kuskeilla.
Kisat on olleet viihdyttäviä, ja olisin suomalaiskuskin - vaikka sitten Heikin - nähnyt tuolla mielellän.

edit: Näkyyks noi Japanin Super GT:t muuten jollain kanavalla täällä härmässä? Tuskin?
Meinasko kukaan netistä niitä vilkuilla / mistä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Hatusta heitellen veikkaisin Super GT:n katsojalukujen pelkästään Japanissa olevan paljon enemmän kuin sähköformuloiden maailmanlaajuisesti.
Kyllä sähköformulat kiinnostaisivat, jos ne ovat nopeita ja niitä näkyisi TV:ssä. Eipä ole näkynyt, eikä nopeuskaan ole tiedossa. Johdinautoformuloihin saisi suorituskykyä helposti.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7922
Sijainti
Very Good.
Näkyyks noi Japanin Super GT:t muuten jollain kanavalla täällä härmässä? Tuskin?
Meinasko kukaan netistä niitä vilkuilla / mistä?
Ei taida näkyä, mutta Heikillä on hieno tilanne siinä mielessä miten uskollisia faneja voi saada Japanissa jos menestyy. Blondi eurooppalainen kaveri on eksoottista japanilaisten silmissä ja tuossa kulttuurissa hyvää käytöstä arvostetaan suuresti. Nämä kriteerithän Heikki täyttää heitellen. Jos menestystä radalla alkaa tulemaan, niin saanee luotua hienon fanipohjan ja paljon kantavaa omalle uudelle uralleen toisen puolen palloa. Meillehän tämä tulee näkymään melko vähän, mutta Heikin kohdalla saattaa olla todella hieno juttu luvassa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3837
Tosin joku V8 Supercars olisi näkyvyydessä ja arvostuksessa vielä täysin eri tasolla Super GT:hen verrattuna. Sääli ettei Suomessa ymmärretä
(Tosin Salo taitaa tuntea tilanteen) miten maailmanlaajuisesti arvostettu sarja on.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18071
edit: Näkyyks noi Japanin Super GT:t muuten jollain kanavalla täällä härmässä? Tuskin?
Meinasko kukaan netistä niitä vilkuilla / mistä?
On tullut youtubesta suorana vilkuiltua, kun sieltä RLM ja Sam Collins niitä selostavat aka NISMOTV.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3366
Siirtäkää tämä nyt jo pois täältä F1-puolelta, kun enää ei edes spekuloida ykköspaluulla vaan puhutaan ihan oikeista ajosuorituksista toisessa sarjassa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
718
KUUSINKERTAINEN maailmanmestari tehosti näkemystään kertomalla olleensa itse vastaavassa tilanteessa aikanaan McLarenilla. Puheenvuorossa saattaa piillä pientä piikkiä Hamiltonin entisen tallikaverin, Heikki Kovalaisen, suuntaan.
– Olin silloin se kuljettaja, joka oli aina keulassa, mutta ei saanut tukea tallikaveriltaan. Silloin ei tule riittävästi valmistajapisteitä, mutta ei myöskään ole mahdollista käyttää tiimitaktiikoita kilpailevia autoja vastaan. Muut tajuavat, että tuo kaveri on tavallaan omillaan, hän muisteli.
Mahtaakohan Hamilton tietää mistä puhuu, meinaan juuri Kovalainen rankattiin nopeimmaksi suomalaiseksi.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
486
Sijainti
EP
Mahtaakohan Hamilton tietää mistä puhuu, meinaan juuri Kovalainen rankattiin nopeimmaksi suomalaiseksi.
Juu tietää toki. Neiti prinsessa oli selvästi jo silloin kova vaatimaan tallilta asioita mm. tallikaverin täydellista alistamista hänen aisan kannattajakseen. Mihinkä tilanne olisi siitä muuttunut. Kyynel silloin, kyynel nyt.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
248
No vielä ei ole tarvinnut Hamiltonin tallikaverin ajaa seinään tahallaan, jotta ykköskuski pärjäisi. Kyllä Alonso on saanut sellaista pallien hivelyä sulalla talliltaan, ettei kukaan muu.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
398
Rellulla Briatoren alaisuudessa ehkä. Muuten kyllä voisi sanoa, että sen jälkeisellä uralla on mahdollisen ykköskuskin statuksen ansainnut vaan yksinkertaisesti olemalla ylivoimaisesti tallikavereitaan parempi.
 
Ylös