No varmaan jos itse asetit ne odotukset koviksi.Kovat oli odotukset meikäläisellä kun Kovalainen pääs Rellua ja Mäcciä ajamaan..tuntu jotenki pettymykseltä tulokset niissä talleissa..
Olihan tuo Montezemolon luottohankinta, Santanderin rahoilla hankittuna. Auto pitkälti tehty hälle ja sillä ei tallipisteitä sitten saatu, kun tallikaveri joutui moisella puskevalla orhiilla ajamaan.Rellulla Briatoren alaisuudessa ehkä. Muuten kyllä voisi sanoa, että sen jälkeisellä uralla on mahdollisen ykköskuskin statuksen ansainnut vaan yksinkertaisesti olemalla ylivoimaisesti tallikavereitaan parempi.
No pitäähän odotusten olla kovat, kun oman maan poika pääsee ajamaan maailmanmestaruuden tuoreeltaan voittanutta autoa ja kun tulee samalla kaksi kertaa valituksi maailmanmestarin ja supertähden korvaajaksi.No varmaan jos itse asetit ne odotukset koviksi.
Hamilton on saanut samanlaista hivelyä koko uransa ajan. Oliko jo ensimmäisillä kausilla jo Verstappenmaista röyhkeää ajamista? Mainitkaa jokin esimerkki?No vielä ei ole tarvinnut Hamiltonin tallikaverin ajaa seinään tahallaan, jotta ykköskuski pärjäisi. Kyllä Alonso on saanut sellaista pallien hivelyä sulalla talliltaan, ettei kukaan muu.
Se Glockin kiilaus oli kyllä jo semmoinen, että olisin mieluusti nähnyt Hamiltonille tehtävän selväksi, ettei noin.Mutta mitä tekemistä röyhkeällä ajamisella on sen kanssa, hierotaanko palleja oman tallin sisällä? Hamilton oli erittäin aggressiivinen kuljettaja uransa alussa, mutta pysyi aina harmaalla alueella menemättä siitä pidemmälle. Minulle on jäänyt mieleen erityisesti Monza 2008, missä hän taisi kiilata Timo Glockia tarpeettomasti päästyään jo selkeästi hänen edelleen. Tuosta ohitusliikkeestä puhuttiin kisan jälkeen paljon mediassakin ja Hamilton joutui selittelemään ajotyyliään, mutta hän ei pyydellyt anteeksi vaan totesi ajavansa sijoituksista ja puolustavansa asemaansa sääntöjen sallimissa rajoissa.
Niinpä. Jos laittaa rookiena gp-voittoja napsinutta kokenutta tallikaveria pataan ja sen jälkeen ylennetään Mclarenille niin onnistunut kausihan se oli. Se mitä sen jälkeen tapahtui ei sitten enää ollut. Kovalainen jälkikäteen myöntänyt ajanneensa Mclarenilla sukkahousut jalassa.Itse debyyttikausi, vaikean alun jälkeen, oli Heikiltä ihan kelpo.
Ei BMW:kään kerännyt kuin kaksi podiumia. Väitän että Alonso olisi ajanut Renault'lla useita podiumeita ja kerännyt pisteitä ainakin saman verran kuin Bemareista parempi eli Nick Heidfeld. Ehkä sitten ei ole reilua verrata Kovalaista ja Hamiltonia päittäin, vaikka molemmat olivat junnuja kaudella 2007. Olihan Kubicakin tuolloin junnu ja jäi todella pahasti Heidfeldin jalkoihin. Kuitenkin jo seuraavalla kaudella Kubica otti sitten ison askelen eteenpäin.Ja aiemmin joku jutteli Renaultin 2007 olleen McLarenin 2006 tasoa, niin olipa kuitenkin 3 tallia (Ferrari, McLaren ja BMW Sauber) selvästi edellä, ja vaikea sillä oli useita podiumeita ottaa.
Ja BMW oli silti selvästi Renaultia parempi. Kubican olisi Alonso mielestäni voinut voittaa, Heidfeldin pisteisiin yltämistä en enää itse usko.Ei BMW:kään kerännyt kuin kaksi podiumia. Väitän että Alonso olisi ajanut Renault'lla useita podiumeita ja kerännyt pisteitä ainakin saman verran kuin Bemareista parempi eli Nick Heidfeld.
Vaikea nähdä, miten Kovalainen FE-seikkailut olisivat voineet imeä mukanaan muista sinivalkoisia sähkörimpuloiden puolelle. Tarkoitatko ettei FE-sarjalla suomalaisten silmissä mitään väliä, vai että tallipäälliköt olisivat kiinnostuneet muistakin suomalaisista, jos Kovis olisi sinne lähtenyt? Keitä suomalaisia tällä hetkellä enää edes on, jotka voisivat teoreettisesti loikata Formula E:n puolelle? Aaro Vainio ja Simo mikäolikaan taisivat jo pudota pois kyydistä?Sitten näin vakavissaan tosiasioiden mukaan, edelleen olen sitä mieltä että Heikin olisi pitänyt mennä Formula E:hen silloin kun ykkösura katkesi, siinä vaiheessa varmasti olisi päässyt ja olisi toiminut myös suomikuskeille tien avaajana, nythän näyttää lähes mahdottomalta että koskaan nähdään meikäläisiä FE:ssä.
Alonson palattua Renault'lle kaudella 2008 hän ajoi itse asiassa ne samat 61 pistettä, jotka Heidfeld oli kerännyt edellisellä kaudella. Podiumeita ei tullut "useita" mutta Singapore-gaten lisäksi hän kuitenkin voitti Japanissa ja sijoittui toiseksi Brasiliassa. Oliko kauden 2008 auto sitten merkittävästi parempi kuin vuotta aiemmin? En usko. Olivatko vastustajat heikompia? Eivät todellakaan.Ja BMW oli silti selvästi Renaultia parempi. Kubican olisi Alonso mielestäni voinut voittaa, Heidfeldin pisteisiin yltämistä en enää itse usko.
"Autonkehittäjät" marginaalitouhua. Alonso oli Rellulla ennen nousua ja jos kerran autonkehittäjällä olisi ollut merkitystä niin 2007 autokin olisi pitäny olla voittaja-auto.Hyvät pointit, saattaa se olla noinkin. Heikin ja Giancarlon kanssa autonkehityskään ei ehkä ihan parasta ollut.