F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6261
On tuo Niki Lauda kyllä aika säälittävä.

Lauda: Vettel ei valittaisi äänistä Mercedeksellä

Mercedes-tallin osaomistaja Niki Lauda alkaa saada tarpeekseen uusien F1-autojen ääntä koskevasta keskustelusta.

Red Bullin Sebastian Vettel totesi torstaina Malesian GP:n lehdistöpäivässä, että nykyiset V6-turbomoottorit kuulostavat "paskalta" ja hänen mukaan baarissa on nykyisin kovempi meteli kuin varikolla.

Lauda antaa tylyn vastauksen saksalaiskuskille.

– Jos Sebastian olisi siirtynyt Mercedekselle ja voittanut Australiassa, hän ei varmastikaan sanoisi, että autot olisivat liian hiljaisia tai hitaita, Lauda sanoo Auto Motor und Sportille.

Myös Australian GP:n järjestäjät saavat Laudalta pyyhkeitä. Melbournen järjestäjät nimittivät vaimenneita ääniä jopa sopimusrikkomukseksi, jonka takia kaupallisia oikeuksia hallinnoivan Bernie Ecclestonen pitäisi laskea huimia hintojaan osakilpailujen järjestämisoikeudesta.

– Haluammeko ajaa kilpaa vai pitää meteliä? Promoottori valittaa vain siitä syystä, että hän haluaa painostaa Bernietä hinnoissa. Jos kisat ovat jännittäviä, keskustelu äänistä loppuu kolmen kisan jälkeen, Lauda lupaa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6261
Kyllä tuossa on totuuden siemen. Vettel on uudessa tilanteessa - ja se harmittaa.
Yhtälaillahan tuo olisi voinut sen sanoa kaikista muista valittajista, mutta jostain syystä valitsi juuri Vettelin.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Yhtälaillahan tuo olisi voinut sen sanoa kaikista muista valittajista, mutta jostain syystä valitsi juuri Vettelin.
Voimme kuvitella tilanteen jossa suomalainen autotehdas ajaa kilpaa F1-huipulla ja Räikkönen ajaisi kilpailijan leivissä. Tottakai Lauda ottaa Vettelin toimet raskaasti.

Nico on todella taitava kuljettaja, mutta menee ainakin neljä vuotta että hän pääsisi Vettelin asemaan ja niin- pääsekö sittenkään...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Yhtälaillahan tuo olisi voinut sen sanoa kaikista muista valittajista, mutta jostain syystä valitsi juuri Vettelin.
Moniko muuten kuskeista on valittanut näistä uusista moottoreista? Ainakin Bottas ynnä muita kehuneet että hauskempia ajaa kuin vanhat.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Autosportista luettu:

Adrian Sutil has called for Pirelli to revise its tyre compounds, after describing the current wet rubber as "the worst I have driven" in Formula 1.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
"Mercedes-kuski Nico Rosberg on saanut Kansainväliseltä autoliitolta FIA:lta varoituksen Bahrainin F1-harjoituksissa tekemästään ajovirheestä.

Rosberg ajoi Bahrainin iltaharjoitusten alussa selvästi hitaammalla vauhdilla Force Indian Sergio Perezin edellä ja teki yllättävän ajolinjan muutoksen, kun tämä oli tulossa nopealla kierroksella ohi. Perez ehti väistää Rosbergia ja vältti peräänajon.

Formula ykkösissä kolme varoitusta kauden aikana tietävät automaattista kymmenen lähtöruudun rangaistusta, jos vähintään kaksi niistä on tullut ajorikkeestä."
(mtv/f1)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/615085/Raikkonen+takaisin+talvitestien+tilanteessa

Saksalaisen Autobild Motorsport -lehden mukaan Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo olisi ehdottanut GP-kisapituuksien lyhentämiseksi, jotta kilpailut pystyttäisiin ajamaan täydellä vauhdilla ilman tarvetta bensiinisäästöön.

Jepjep.Bahrainin kisapituus vaan puoliksi.29 kiekkaa,kyllä ois hienoa.Toivon mukaan noita ei aleta lyhentämään.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/615085/Raikkonen+takaisin+talvitestien+tilanteessa

Saksalaisen Autobild Motorsport -lehden mukaan Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo olisi ehdottanut GP-kisapituuksien lyhentämiseksi, jotta kilpailut pystyttäisiin ajamaan täydellä vauhdilla ilman tarvetta bensiinisäästöön.

Jepjep.Bahrainin kisapituus vaan puoliksi.29 kiekkaa,kyllä ois hienoa.Toivon mukaan noita ei aleta lyhentämään.
Se on ihan sama jos lyhennetään, kun kausi pitää viedä läpi viidellä moottorilla. Tuplataan tai triplataan moottorien määrä, niin tallit ottavat enemmän suorituskykyä irti. Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
Tätä joutuu komppaa, kiristetään sääntöjä 8v hyvin palvelleesta V8-moottorityypistä jolla silläkin moottorien määrä oli tiukilla kauden aikana. Yksi moottoririkko rakenteellisen vian takia ja ajoja harjoituksissa oli vähennettävä jottei tule penaltia. Nyt muuttujia on se sata lisää (turbo, ERS, välijäähy, akusto, tehoelektroniikka, moottori itsessään ym)
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/615085/Raikkonen+takaisin+talvitestien+tilanteessa

Saksalaisen Autobild Motorsport -lehden mukaan Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo olisi ehdottanut GP-kisapituuksien lyhentämiseksi, jotta kilpailut pystyttäisiin ajamaan täydellä vauhdilla ilman tarvetta bensiinisäästöön.

Jepjep.Bahrainin kisapituus vaan puoliksi.29 kiekkaa,kyllä ois hienoa.Toivon mukaan noita ei aleta lyhentämään.
Just. Mersu voi varmaan kysyä, että "mikä ihmeen bensan säästö?". Montezemolo tekemessä omasta ongelmasta muiden ongelmaa, samalla tavalla Red Bull teki viime vuonna renkaiden kanssa. Kisapituuden muuttaminenhan ei tietenkään mene läpi. Sanoisin pelkäksi politiikaksi, että saisivat Red Bullin kanssa muutoksia bensarajoituksiin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Se on ihan sama jos lyhennetään, kun kausi pitää viedä läpi viidellä moottorilla. Tuplataan tai triplataan moottorien määrä, niin tallit ottavat enemmän suorituskykyä irti. Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
TÄYSIN samaa mieltä. Liian paljon rajoituksia ja sääntömuutoksia tuotiin kerralla. Myös fanien kannalta huono juttu, kun kaikki vähemmän seuraavat ovat ihan pihalla säännöistä. Tuttavapiirissäni ketäkä seuraavat formuloita, ovat täysin ulkona miksi hidastellaan ja miksi jokin on noin ja näin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Se on ihan sama jos lyhennetään, kun kausi pitää viedä läpi viidellä moottorilla. Tuplataan tai triplataan moottorien määrä, niin tallit ottavat enemmän suorituskykyä irti. Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
Aika pitkälti samaa meiltä. Homologaatiosäännösten perusteellahan näiden moottoreiden pitäisi olla "valmiita" vasta vuonna 2020, joten olisi ollut ihan hyvä jos tämä kausi olisi aloitettu sillä kahdeksalla moottorilla ja sitten pudotettu aina yksi pois, kunnes oltaisiin päästy sinne neljään, mihin FIA selvästi haluaa.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Just. Mersu voi varmaan kysyä, että "mikä ihmeen bensan säästö?". Montezemolo tekemessä omasta ongelmasta muiden ongelmaa, samalla tavalla Red Bull teki viime vuonna renkaiden kanssa. Kisapituuden muuttaminenhan ei tietenkään mene läpi. Sanoisin pelkäksi politiikaksi, että saisivat Red Bullin kanssa muutoksia bensarajoituksiin.
Montezemolo ei edes ole huomannut, että moottorit ovat suurin syy säästelevään ajamiseen, koska yhden moottorin on kestettävä neljä kisaa ja siksi ei ole mitään järkeä ajaa täysillä koko kisaa.

Mersun moottoreilla ajavat tallit ainakin tulevat vastustamaan Montezemolon ehdotusta kisojen lyhentämiseksi, koska tällä hetkellä he hyötyvät pienemmästä bensan kulutuksesta ja siksi kisojen lyhentämisestä olisi heille haittaa.

Montezemolon kannattaisi siis valittamisen sijaan käydä kysymässä Mersulta vinkkejä siihen miten bensan kulutusta saadaan vähennettyä siten, että samalla moottorista saataisiin tehokkaampi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös