IsoAhven
Well-known member
- Liittynyt
- 16.3.2012
- Viestit
- 2700
eikä vissii sekään, että tälle on oma ketjunsa?Kiitän. Olen käynyt tuolla sivulla, mutta teksti alhaalla niin pientä, ettei osunut silmään.
eikä vissii sekään, että tälle on oma ketjunsa?Kiitän. Olen käynyt tuolla sivulla, mutta teksti alhaalla niin pientä, ettei osunut silmään.
Lauda: Vettel ei valittaisi äänistä Mercedeksellä
Mercedes-tallin osaomistaja Niki Lauda alkaa saada tarpeekseen uusien F1-autojen ääntä koskevasta keskustelusta.
Red Bullin Sebastian Vettel totesi torstaina Malesian GP:n lehdistöpäivässä, että nykyiset V6-turbomoottorit kuulostavat "paskalta" ja hänen mukaan baarissa on nykyisin kovempi meteli kuin varikolla.
Lauda antaa tylyn vastauksen saksalaiskuskille.
– Jos Sebastian olisi siirtynyt Mercedekselle ja voittanut Australiassa, hän ei varmastikaan sanoisi, että autot olisivat liian hiljaisia tai hitaita, Lauda sanoo Auto Motor und Sportille.
Myös Australian GP:n järjestäjät saavat Laudalta pyyhkeitä. Melbournen järjestäjät nimittivät vaimenneita ääniä jopa sopimusrikkomukseksi, jonka takia kaupallisia oikeuksia hallinnoivan Bernie Ecclestonen pitäisi laskea huimia hintojaan osakilpailujen järjestämisoikeudesta.
– Haluammeko ajaa kilpaa vai pitää meteliä? Promoottori valittaa vain siitä syystä, että hän haluaa painostaa Bernietä hinnoissa. Jos kisat ovat jännittäviä, keskustelu äänistä loppuu kolmen kisan jälkeen, Lauda lupaa.
Kyllä tuossa on totuuden siemen. Vettel on uudessa tilanteessa - ja se harmittaa.On tuo Niki Lauda kyllä aika säälittävä.
Yhtälaillahan tuo olisi voinut sen sanoa kaikista muista valittajista, mutta jostain syystä valitsi juuri Vettelin.Kyllä tuossa on totuuden siemen. Vettel on uudessa tilanteessa - ja se harmittaa.
Kyllähän Vettel ilmaisi mielipiteensä näistä moottoreista jo aikaa sitten kun vielä V8:lla ajeltiin.Kyllä tuossa on totuuden siemen. Vettel on uudessa tilanteessa - ja se harmittaa.
Voimme kuvitella tilanteen jossa suomalainen autotehdas ajaa kilpaa F1-huipulla ja Räikkönen ajaisi kilpailijan leivissä. Tottakai Lauda ottaa Vettelin toimet raskaasti.Yhtälaillahan tuo olisi voinut sen sanoa kaikista muista valittajista, mutta jostain syystä valitsi juuri Vettelin.
Moniko muuten kuskeista on valittanut näistä uusista moottoreista? Ainakin Bottas ynnä muita kehuneet että hauskempia ajaa kuin vanhat.Yhtälaillahan tuo olisi voinut sen sanoa kaikista muista valittajista, mutta jostain syystä valitsi juuri Vettelin.
Grosjean ainakin sanoi, että epämiellyttävämpää ajaa kuin viimekaudella.Moniko muuten kuskeista on valittanut näistä uusista moottoreista? Ainakin Bottas ynnä muita kehuneet että hauskempia ajaa kuin vanhat.
Niin juu, kun ei oikein osaa. Samaahan Massa sanoi, kun luistonesto poistettiin.Grosjean ainakin sanoi, että epämiellyttävämpää ajaa kuin viimekaudella.
Lotus-kuskeja kuuntelisin ehkä vähiten tässä asiassa.Grosjean ainakin sanoi, että epämiellyttävämpää ajaa kuin viimekaudella.
Adrian Sutil has called for Pirelli to revise its tyre compounds, after describing the current wet rubber as "the worst I have driven" in Formula 1.
(mtv/f1)"Mercedes-kuski Nico Rosberg on saanut Kansainväliseltä autoliitolta FIA:lta varoituksen Bahrainin F1-harjoituksissa tekemästään ajovirheestä.
Rosberg ajoi Bahrainin iltaharjoitusten alussa selvästi hitaammalla vauhdilla Force Indian Sergio Perezin edellä ja teki yllättävän ajolinjan muutoksen, kun tämä oli tulossa nopealla kierroksella ohi. Perez ehti väistää Rosbergia ja vältti peräänajon.
Formula ykkösissä kolme varoitusta kauden aikana tietävät automaattista kymmenen lähtöruudun rangaistusta, jos vähintään kaksi niistä on tullut ajorikkeestä."
Se on ihan sama jos lyhennetään, kun kausi pitää viedä läpi viidellä moottorilla. Tuplataan tai triplataan moottorien määrä, niin tallit ottavat enemmän suorituskykyä irti. Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/615085/Raikkonen+takaisin+talvitestien+tilanteessa
Saksalaisen Autobild Motorsport -lehden mukaan Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo olisi ehdottanut GP-kisapituuksien lyhentämiseksi, jotta kilpailut pystyttäisiin ajamaan täydellä vauhdilla ilman tarvetta bensiinisäästöön.
Jepjep.Bahrainin kisapituus vaan puoliksi.29 kiekkaa,kyllä ois hienoa.Toivon mukaan noita ei aleta lyhentämään.
Tätä joutuu komppaa, kiristetään sääntöjä 8v hyvin palvelleesta V8-moottorityypistä jolla silläkin moottorien määrä oli tiukilla kauden aikana. Yksi moottoririkko rakenteellisen vian takia ja ajoja harjoituksissa oli vähennettävä jottei tule penaltia. Nyt muuttujia on se sata lisää (turbo, ERS, välijäähy, akusto, tehoelektroniikka, moottori itsessään ym)Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
Just. Mersu voi varmaan kysyä, että "mikä ihmeen bensan säästö?". Montezemolo tekemessä omasta ongelmasta muiden ongelmaa, samalla tavalla Red Bull teki viime vuonna renkaiden kanssa. Kisapituuden muuttaminenhan ei tietenkään mene läpi. Sanoisin pelkäksi politiikaksi, että saisivat Red Bullin kanssa muutoksia bensarajoituksiin.http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/615085/Raikkonen+takaisin+talvitestien+tilanteessa
Saksalaisen Autobild Motorsport -lehden mukaan Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo olisi ehdottanut GP-kisapituuksien lyhentämiseksi, jotta kilpailut pystyttäisiin ajamaan täydellä vauhdilla ilman tarvetta bensiinisäästöön.
Jepjep.Bahrainin kisapituus vaan puoliksi.29 kiekkaa,kyllä ois hienoa.Toivon mukaan noita ei aleta lyhentämään.
TÄYSIN samaa mieltä. Liian paljon rajoituksia ja sääntömuutoksia tuotiin kerralla. Myös fanien kannalta huono juttu, kun kaikki vähemmän seuraavat ovat ihan pihalla säännöistä. Tuttavapiirissäni ketäkä seuraavat formuloita, ovat täysin ulkona miksi hidastellaan ja miksi jokin on noin ja näin.Se on ihan sama jos lyhennetään, kun kausi pitää viedä läpi viidellä moottorilla. Tuplataan tai triplataan moottorien määrä, niin tallit ottavat enemmän suorituskykyä irti. Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
Aika pitkälti samaa meiltä. Homologaatiosäännösten perusteellahan näiden moottoreiden pitäisi olla "valmiita" vasta vuonna 2020, joten olisi ollut ihan hyvä jos tämä kausi olisi aloitettu sillä kahdeksalla moottorilla ja sitten pudotettu aina yksi pois, kunnes oltaisiin päästy sinne neljään, mihin FIA selvästi haluaa.Se on ihan sama jos lyhennetään, kun kausi pitää viedä läpi viidellä moottorilla. Tuplataan tai triplataan moottorien määrä, niin tallit ottavat enemmän suorituskykyä irti. Muutenkin, että kun tulee uudet moottorit, niin on idioottimaista pistää ekalle kaudelle järjettömät rajoitukset.
Montezemolo ei edes ole huomannut, että moottorit ovat suurin syy säästelevään ajamiseen, koska yhden moottorin on kestettävä neljä kisaa ja siksi ei ole mitään järkeä ajaa täysillä koko kisaa.Just. Mersu voi varmaan kysyä, että "mikä ihmeen bensan säästö?". Montezemolo tekemessä omasta ongelmasta muiden ongelmaa, samalla tavalla Red Bull teki viime vuonna renkaiden kanssa. Kisapituuden muuttaminenhan ei tietenkään mene läpi. Sanoisin pelkäksi politiikaksi, että saisivat Red Bullin kanssa muutoksia bensarajoituksiin.