Tainneet kyseiset automediat vähän syödä kädestä. :wink:Niin no en tiedä, näin muistelen nähneeni yhdessä amerikkalaisessa M5-arvostelussa ja lukeneeni toisesta Brittiläisestä. En ole autoalan tekijä joten luotan siihen tietoon mitä luen/näen/kuulen.
Voisi sanoa, että oli kannattava sijoitus.:thumbup:http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/salo-uutuuskirjassa-kunnia-raikkosen-loytamisesta-ei-kuulu-sauberille/4468796
Kuten arvata saattoi, Räikkönenkin oli alussa maksukuski.
Tottakai, sai mojovat rahat takaisin. Eli periaatteessa nyt tuli vahvistus, että jokainen suomalainen F1-kuljettaja on ollut maksukuski. Kovalaisen maksukuskius on häilyvämpi, koska kuului junioriohjelmaan, jollaiseen kuuluu nykyään lähes jokainen.Voisi sanoa, että oli kannattava sijoitus.:thumbup:
Räikkönenhän on pahin kaikista kun Shellin kaltainen riistokapitalistilafka maksaa ja ulostaa rahoineen Alonson kaltaisen huippukuskin pois Ferrarilta, vain jotta auto saadaan herran mieleiseksi ensi kaudelle.Tottakai, sai mojovat rahat takaisin. Eli periaatteessa nyt tuli vahvistus, että jokainen suomalainen F1-kuljettaja on ollut maksukuski. Kovalaisen maksukuskius on häilyvämpi, koska kuului junioriohjelmaan, jollaiseen kuuluu nykyään lähes jokainen.
4 miljoonaa euroa? Tuohon summaan on varmaan kuulunut aika paljon myös testaustakin osana tuota. Ei tuo ollut pieninkään summa, mutta ei missään tapauksessa iso puhumattakaan hirvittävästä summasta. Tosin ei olisi ensimmäinen kerta kun joku pysyväisempi tallin kuljettaja olisi tuohon mennyt ja Peter Sauber olisi saattanut ehkä heittää Kimin poiskin juurikin Heidfeldin ja Pedro Dinizin 10 miljoonan tähden, mutta sitten Pedrolle tuli yllätäen eläkkeelle jääminen mieleen. Paljon on kyllä luottoa löytynyt aikanaan ja hyvä niin. Pahinta siinä kaikessa oli kaiketi juuri Kimin vähäinen määrä juurikin noita isomman luokan autokilpailuja.Ihme kun Salo ei samalla kertonut neuvotelleensa Kimiä Ferrarille muutamaa vuotta myöhemmin.
4 Miljoonaa kuulostaa kyllä hirvittävältä summalta 2001 Sauberin kuskipaikasta. Jos pitää paikkansa, niin hatunnosto Robertsoneille kun luottoa löytyi. No hatunnosto itseasiassa oli totta taikka ei.
Et muista. Salo on sanonut jo ajat sitten, että lähtiessään Sauberilta hän heitti Sauberille, että tossa ois kova junnu, miksette koittas sitä. Eli tuo juttuhan ei edes ole uutinen, vaan oikeen perkeleen vanhanen.Miten muistelen Salon joskus sanoneen, ettei hänellä ollut tekemistä Kimin palkkaamisen kanssa. Ehkä muistan väärin.
Ellei se 4 milliä sitten ollut siitä neljästä vuodesta? McLarenhan osti sopparin ulos jo vuotta myöhemmin paljon suuremmalla summalla.4 Miljoonaa kuulostaa kyllä hirvittävältä summalta 2001 Sauberin kuskipaikasta. Jos pitää paikkansa, niin hatunnosto Robertsoneille kun luottoa löytyi. No hatunnosto itseasiassa oli totta taikka ei.
Voihan se olla sekin. Toki kuulostaisi vielä uhkarohkeammalta manageritoiminnalta maksaa kuskilleen neljän vuoden soppari ja pitää sormet ristissä että viidentenä velat muuttuvat saataviksi.Ellei se 4 milliä sitten ollut siitä neljästä vuodesta?
Kyllä.Oli miten oli, kova riski kaverista, jolla ei ollut näyttöjä Formula Renaultia ylempää. Ja ehkä vielä kovempi veto McLarenilta vuotta myöhemmin.
Niin no, eiköhän siinäkin tapauksessa jotain optioita olisi ollut sopimusjakson loppupuolella. Mutta Sauber nyt ei mikään järin rikas talli ole ollut (kuin ehkä BMW-aikoinaan), joten millekään suurille miljoonapalkoille Kimi tuskin olisi päässyt siinä tallissa kuitenkaan.Voihan se olla sekin. Toki kuulostaisi vielä uhkarohkeammalta manageritoiminnalta maksaa kuskilleen neljän vuoden soppari ja pitää sormet ristissä että viidentenä velat muuttuvat saataviksi.
Olikos siitä jotain faktaa, että mikä oli Häkkisen rooli Kimin McLaren-siirrossa?Et muista. Salo on sanonut jo ajat sitten, että lähtiessään Sauberilta hän heitti Sauberille, että tossa ois kova junnu, miksette koittas sitä. Eli tuo juttuhan ei edes ole uutinen, vaan oikeen perkeleen vanhanen.
Samahan se on kokeilla kaikki keinot, ennen kuin lyödään hanskat tiskiin. Myyvät osia vanhoista autoista, mutta eikös se olis se ja sama pistää vaikka tämän kauden autotkin osineen myyntiin, kun eihän niitä enää Abu Dhabin jälkeen tarvita.Caterham koittaa kerätä massia Abu Dhabin kisaa varten joukkorahoituksella. Kolmisen miljoonaa euroa pitäisi kerätä ja reilu satadonaa jo kasassa. Talli myy myös mainospaikkoja autoon, auton osia, kuten etu- ja takasiipiä, sekä käytössä olleita tiimikuteita. Linkkiä kiinnostuneille https://www.crowdcube.com/caterham/
Kyyniselle forumistille tulee ensimmäisenä mieleen kusetus. Kaikkien varaosien ja vaatekappaleiden tiedoissa lukee, että ne otetaan Abu Dhabin kisassa käytetyistä varusteista. Mikäli tavoitesummaa ei saada kerättyä kasaan, talli voi vain pitää rahat (rahoja ei ymmärtääkseni ole pakko palauttaa) ja kieltäytyä ajamasta eivätkä "sijoittajat" saa yhtään mitään. Tuo summa on niin huikea ettei onnistumista voi pitää todennäköisenä. Konkurssipesälle ilmaiset rahat.Caterham koittaa kerätä massia Abu Dhabin kisaa varten joukkorahoituksella. Kolmisen miljoonaa euroa pitäisi kerätä ja reilu satadonaa jo kasassa. Talli myy myös mainospaikkoja autoon, auton osia, kuten etu- ja takasiipiä, sekä käytössä olleita tiimikuteita. Linkkiä kiinnostuneille https://www.crowdcube.com/caterham/
Tuolta Crowdcuben FAQista kyllä löytyy tieto, että jos tavoitesumma ei täyty, sijoittajilta ei kerätä yhtään rahaa.Kyyniselle forumistille tulee ensimmäisenä mieleen kusetus. Kaikkien varaosien ja vaatekappaleiden tiedoissa lukee, että ne otetaan Abu Dhabin kisassa käytetyistä varusteista. Mikäli tavoitesummaa ei saada kerättyä kasaan, talli voi vain pitää rahat (rahoja ei ymmärtääkseni ole pakko palauttaa) ja kieltäytyä ajamasta eivätkä "sijoittajat" saa yhtään mitään. Tuo summa on niin huikea ettei onnistumista voi pitää todennäköisenä. Konkurssipesälle ilmaiset rahat.