Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
Miksei mielummin "Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel" topicissa?Hei, sovitaanko, että jatkamme Vettel Räikkönen Ferrari sopimusuutista Tallipaikat 2015 topicissa?
Miksei mielummin "Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel" topicissa?Hei, sovitaanko, että jatkamme Vettel Räikkönen Ferrari sopimusuutista Tallipaikat 2015 topicissa?
- MTV SportRed Bull -talli esitteli perjantaina ehdotuksensa F1-moottorista, joka hänen mukaansa ratkaisisi monta kritiikkiä saanutta ongelmakohtaa.
– Mitä jos ottaisimme V6-moottorista pois kaikki hybridiromut, tekisimme siitä kaksoisturbon ja unohtaisimme rajoitukset polttoaineenvirtauksessa.
Saisimme metelin takaisin ja helposti yli 800 hevosvoimaa, Marko listaa.
Kaksoisturbossa moottorissa on kaksi peräkkäistä turboahdinta, joista toinen toimii matalilla ja toinen tulee mukaan suuremmilla kierrosluvuilla.
Teknologia säästää myös polttoainetta.
Markon mukaan muutos tekisi moottoreista huomattavasti nykyistä halvempia. Esimerkiksi asiakastalleille moottori maksaisi enää kahdeksan miljoonaa euroa,
mikä on kymmenen miljoonaa vähemmän kuin nykymoottorin kohdalla.
Miten hyötysuhde voisi parantua tuplaturbolla, kun "hybridiromut" otetaan pois? Ei paranisi nykyisestä. Tuplaturbon tarkoitus olisi eritoten lieventää turboviivettä kun hybridivehkeet poistettaisiin.Red Bull ehdottaa F1-moottoreihin kaksoisturboa
- MTV Sport
Käytännössä voimme vain nähdä tästä unta. Kaksoisturbolla varmaan moottorin hyötysuhde paranisi ja ehkä polttoainevirtaamaankaan ei tarvitsisi koskea,
kunhan luovutaan naurettavasta kokonaismäärän säätelystä.
Mikähän tuossakin on takana?Miten hyötysuhde voisi parantua tuplaturbolla, kun "hybridiromut" otetaan pois? Ei paranisi nykyisestä. Tuplaturbon tarkoitus olisi eritoten lieventää turboviivettä kun hybridivehkeet poistettaisiin.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288777804960.html Ja tulikohan herra häkkiselle mieleen, että Alonsosta halutaan eroon koska se on huono tiimipelaaja? Ja ennen kaikkea itse halusi lähteä. Win win tilanne.
Että näin taas tällä kertaa.Häkkinen kiisti IS:lle kohulausuntonsa: "En ole antanut haastattelua"
Mika Häkkinen vakuuttaa Ilta-Sanomille, ettei ole antanut Motosport-lehdelle Kimi Räikköstä kritisoivaa haastattelua.
Häkkinen luonnehti italialaislehdelle Räikkösen kautta katasrofiksi ja kyseenalaisti Ferrarin suomalaiskuskin motivaation.
- Olen erittäin pettynyt, että nimeäni on käytetty törkeällä tavalla väärin. En ole antanut kyseiselle italialaistoimittajalle minkäänlaista haastattelua, Häkkinen jyrähtää Ilta-Sanomille.
Iltapaska ja Aittoniemi, siinä jos jossain on luuserit löytäneet toisensa. Takuu varmaa paskaa.Hahha ja ihan hauskaa sinänsä, että iltapaskan toimittaja haukkuu F1 maailmanmesteita ja mestaritallia luusereiksi Hmmmmmmm iltapaskan toimituksesta on just hyvä huutaa tuommosta
Relluhan nimenomaan tekee siviiliautoihin pieniä tuplaturbomoottoreita, eiköhän Marko ihan niistä ole ideansa saanut ja siitä että ovat moottoripuolella ykkösissä niin pahasti Mersusta jäljessä että sääntömuutokset olisivat etu heille.Mikähän tuossakin on takana?
Käsittääkseni sitä voidaan pitää faktana (totuutena), etä Renault ja Mercedes lähtisivät Fykkösistä, jos palattaisiin kivikautiseen tekniikkaan.
Relluhan nimenomaan uhkasi lähteä, jos ykkösiin ei tule ympäristöysätvällisempää tekniikkaa. Nyt ajetaan yhtä lujaa kuin viime vuonna, mutta polttoainetta kuluu kolmasosa vähemmän. Veikkaan, että tuota rajaa kiristetään vielä lisää tulevaisuudessa. mitä pahaa tuossa on.Relluhan nimenomaan tekee siviiliautoihin pieniä tuplaturbomoottoreita, eiköhän Marko ihan niistä ole ideansa saanut ja siitä että ovat moottoripuolella ykkösissä niin pahasti Mersusta jäljessä että sääntömuutokset olisivat etu heille.
Nykyiseen 1,6l turbohybridiin kaksoisturbo? Mitään pois ottamatta. Olis ainakin vääntöä ja tehoa.Jos ei muuta.Miten hyötysuhde voisi parantua tuplaturbolla, kun "hybridiromut" otetaan pois? Ei paranisi nykyisestä. Tuplaturbon tarkoitus olisi eritoten lieventää turboviivettä kun hybridivehkeet poistettaisiin.
Sama olis jo nykyisellä paketilla, jos polttoainerajoitukset poitettaisiin. Saman vaatisi tuplaturboviritys, jos tehoja halutaan lisätä. Ei kait tuplaturbo nykyiseen järjestelmään lisäyksenä toisi mitään lisäarvoa?Nykyiseen 1,6l turbohybridiin kaksoisturbo? Mitään pois ottamatta. Olis ainakin vääntöä ja tehoa.Jos ei muuta.
Ei sitä ainakaan ihan heti voida kiristää, koska moottorit on suunniteltu tietylle bensamäärälle. Jos nykyisestä aikataulusta pidetään kaikista valituksista huolimatta kiinni, niin seuraava moottoriuudistus oli kai ajoitettu kauteen 2020. Hybriditeknologia on kuitenkin se, millä seuraavat vuodet jatketaan, koska sillä on useimpien moottorivalmistajien tuki. Horner voi itkeä mitä haluaa, mutta Renault'lla on muitakin intressejä kuin saada Red Bull takaisin kärkeen hinnalla millä hyvänsä.Relluhan nimenomaan uhkasi lähteä, jos ykkösiin ei tule ympäristöysätvällisempää tekniikkaa. Nyt ajetaan yhtä lujaa kuin viime vuonna, mutta polttoainetta kuluu kolmasosa vähemmän. Veikkaan, että tuota rajaa kiristetään vielä lisää tulevaisuudessa. mitä pahaa tuossa on.
Ja nyt Abu Dhabin varikolla huhutaan, että Ross Brawn palaisi Ferrarille.Bildi olisi sanonut ettei Mattucci enää jatkossa olisi päällikkö?
Brawn itse on kuulemma twiitannut, että huhussa ei ole mitään perää. Jos tästä sitten mitään päätellä voi. Formulathan on kuitenkin todellinen päinvastoinmaa.Ja nyt Abu Dhabin varikolla huhutaan, että Ross Brawn palaisi Ferrarille.
Mitä on linkissä?
Matti ja Teppo siellä ainakin mainittiin. Täyttä asiaa siis.Mitä on linkissä?