Kauden 2014 autot

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Jos Marussia maalattaisiin Red Bullin väreihin, niin olisi ne suhteellisen hankalaa erottaa toisistaan.









 
Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Jos nokalla ei ole niin väliä, kuten Allison vihjaa, niin miksi sinne pitää väkisin kaikenlaisia mokkuloita ja pätkittäin kaareutuvia pintoja kehittää? Haluavat näyttää mieluummin kekseliäältä kuin hyvältä?
Kyse on hämäysviestistä, jossa yritetään johdattella suuren yleisön huoimio muualle.

Tosta auton ulkonäöstä näkee 5 sekunnissa onko se onnistunut vai. Kuka haluaa lyödä vetoa minun kanssani siitä, että jos Force India käyttää samanlaista autoa, kun tässä keskustelussa ylempänä, Force India floppaa tällä kaudella?

Meinaan ihan hirveän näköinen auto muodoltaan.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyse on hämäysviestistä, jossa yritetään johdattella suuren yleisön huoimio muualle.

Tosta auton ulkonäöstä näkee 5 sekunnissa onko se onnistunut vai. Kuka haluaa lyödä vetoa minun kanssani siitä, että jos Force India käyttää samanlaista autoa, kun tässä keskustelussa ylempänä, Force India floppaa tällä kaudella?

Meinaan ihan hirveän näköinen auto muodoltaan.
Jep jep. Sun pitäis hakee töitä jostain tiimistä. Aivan turhia ne tuulitunnelit.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216


Näyttää joka suunnasta tylsältä, mutta samalla varman turvalliselta. Melbournesta ekat pisteet. :thumbup:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Caterham taitaa olla ainut Renault-tiimeistä joka on ottanut tarpeeksi jäähdytyksen huomioon ja on siksi tollainen pötkylä. Red Bullilla ainakin lämpöongelmia ja ilmeisesti myös Toro Rossolla. Lotus tietenkin vielä näkemättä, sillä oletuksella, että niillä yleensä on moottori.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko kaikissa samanmoottorisissa autoissa moottorin 'lisäosat' samalla tavalla sijoitettu? Eli onko Rellu-tiimien autoissa akut samalla tavalla vai miten noi paketit on autoon istutettu?

Ja onko tuo Rellujen luotettavuusongelma nyt vain siitä, ettei sitä saada tarpeeksi jäähdytettyä? Jos näin on, niin onpahan harvinaisen huonosti tehty kotiläksyt tehtaalla, jos pitää tulla Jereziin asti toteamaan, että pannu käy kuumana kuin Bar-Supertec.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Onko kaikissa samanmoottorisissa autoissa moottorin 'lisäosat' samalla tavalla sijoitettu? Eli onko Rellu-tiimien autoissa akut samalla tavalla vai miten noi paketit on autoon istutettu?
Juu ,on säännöissä määrätty. Siis myös Mersullla ja Ferrarilla samassa paikassa.

Ja onko tuo Rellujen luotettavuusongelma nyt vain siitä, ettei sitä saada tarpeeksi jäähdytettyä? Jos näin on, niin onpahan harvinaisen huonosti tehty kotiläksyt tehtaalla, jos pitää tulla Jereziin asti toteamaan, että pannu käy kuumana kuin Bar-Supertec.
Red Bull ainakin on tehnyt liian tiivistä sinne missä akut on ja siellä kuumenee. Se siis Red Bullin vika, ei Renaultin. Mutta on Renaultillakin jotain ongelmaa saada toimimaan errsit moottorin kanssa yhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Näyttää joka suunnasta tylsältä, mutta samalla varman turvalliselta. Melbournesta ekat pisteet. :thumbup:
Yhtä tylsältä näytti Brawn GP. Joko Australiasta voi lyödä vetoa? :alppu: Marussiahan näyttää ihan hillityn tyylikkäältä.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Marussia näyttää varsin solakalta viistokuvista. Positiivinen yllätys.
Ja tuo ihan ekana postattu kuva sivusta näytti todella virtaviivaiselta, joskin pitkältä autolta. Äkkiä selvisi syykin; tuo väritys hämäsi. Ja hämää monesta muustakin kulmasta, kun tuo etuviistosta otettu kuva näyttää ponttoonin kaartuvan sisään ja alas ihan ok, mutta yläkuvasta näyttää jotenkin ihan erilaiselta. Mutta hyvältä tuo näyttää joka tapauksessa :thumbup:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5646
Yhtä tylsältä näytti Brawn GP. Joko Australiasta voi lyödä vetoa? :alppu: Marussiahan näyttää ihan hillityn tyylikkäältä.
Mun mielestä Marussian autot ovat aina olleet vauhtiaan paremman näköisiä. Ei tuosta vielä voi mitään sanoa. Caterhamista voi kyllä povata, että heidän pisteensä riippuvat täysin siitä, tuleeko jokaisessa kisassa kymmenen muuta autoa maaliin.
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Turning vanet(s) ja drs systeemi puuttuu vielä marussiasta. Viisaammat (minua) spotannut tuon jälkimmäisen.
 

Helmetti

pikkunen poni
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
320
Aerodynamiikka on haettu nokkaan suoraan hauesta. Ehkä toi syö kaikki muut.
Yritin useamman tunnin aina välillä tehdä kuvaa Ferrarista jossa olisi ferrarironsu juomassa olusta ja Kimi kyydissä, jotenkin on elefantin kärsän näköinen heillä se nokka mutta taiteellista visiota oli enempi kuin osaamista.
Siitä vaan tekeen kuka osaa.
:p
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Williamskin näytti ottaneen monkey seatin mukaan testien edetessä..
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5646
Pelkkää lässytystä kaikki spekulaatiot suorituskykyeroista. Ilmeisesti siellä ei kukaan ottanut edes hetkellisesti kaikkea irti auton mistään osa-alueesta, joten suorituskyvystä on mahdotonta tehdä edes perusteltuja arvauksia. Lottoa vain. Katsotaan sitten Bahrainin testien jälkeen.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Pelkkää lässytystä kaikki spekulaatiot suorituskykyeroista. Ilmeisesti siellä ei kukaan ottanut edes hetkellisesti kaikkea irti auton mistään osa-alueesta, joten suorituskyvystä on mahdotonta tehdä edes perusteltuja arvauksia. Lottoa vain. Katsotaan sitten Bahrainin testien jälkeen.
Kyllä. Mutta eihän ens kaudella kisoissakaan voida ottaa kaikkea irti autosta, kun polttoinetta on säästettävä. Mahdotonta varmaan Bahraininkaan jälkeen sanoa kuka on onnisutnut parhaiten rakentamaan auton, joka säästää parhaiten ainetta.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Kuten ennenkin ja nyt erityisesti: suorituskyvystä on edes pieni käsitys vasta ensimmäisen kisan jälkeen. Silloinkin vielä on eroa siinä, että kuka on nopea ja kuka muilla osa-alueilla hyvä. Varmaan menee pari kolme kisaa, ennen kuin tiedetään missä mennään, ellei joku ole ihan ylivoimainen. Siihen vielä luetettavuus, joka voi muuttua kauden mittaan jne.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
http://www.f1technical.net/development/435

Siinä selitystä ja myös syy siihen, että muiden on erittäin vaikea kopioida...

The taem have therefore also been unable to combine the driveshaft with the lower wishbones like Red Bull and Ferrari have done. It is exactly this suspension geometry that would make it extremely hard for other teams to simply copy the design, as it would require redesigning the gearbox, the rear suspension mountings and the suspension wishbones, creating a combined impact on aerodynamics and mechanical behaviour that will take time to verify and optimise.
 
Ylös