Oli toimintaa - radalla ja sen ulkopuolella - kuten Raikku jo kirjoittelikin. Aika normaali päivä lyhytradalla lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Oli myös nopein keltainen aikoihin, kun paalulta lähtenyt Kyle Larson pyörähti jo ensimmäisessä kurvissa kisan alettua osumasta Clint Bowyerin kanssa.
Joey Logano, voisiko sanoa, että hiipi voittoon vaikka auto oli erittäin vahva koko 400 mailisen aikana, mutta nuo lopun keltaiset ja hyvä uusintastartti lopussa petasivat #22 tiimille kauden toisen voiton ja täydellisen varman jahtipaikan. Varmana voittajana olisi voinut pitää ennen kisan loppurutistusta Jeff Gordonia, mutta ei vieläkään aivan rahkeet riittäneet voittoon - toiseen paikkaan kuitenkin, eli näillä otteilla ja tiimin vankasta autosta voisi sanoa sen voiton olevan aivan nurkan takana. Auto oli Richmondissa todella hyvä, kuten oli myös BK:lla ja vähän yllättäenkin Matt Kensethillä, kun ottaa huomioon nuo Joe Gibbsin pienoiset ongelmat alustojen kanssa; autot ovat sellaista top-10 kalustoa mutta suoranaisesti voittajaehdokkaina oikein mihinkään kisaan ei alkukaudesta voi vielä pitää. Aika-ajoissa ja lyhyemmillä stinteillä autot ovat osoittaneet ihan kohtuullisen hyvää vauhtia. Mutta kesällä viimeistään voi Joe Gibbsin autoja pitää voittajan ympyrään pyrkivien suosikkien joukossa, eli silloin myös Matt Kensethistä on lupa odottaa jälleen mestaruuskandidaattia.
Kevin Harvick aloitti kisan ihan hyvin ja johtikin kisan alkupuolella 23 kierrosta, mutta auto ei vain harmittavasti pysynyt enää loppuillasta hallinnallisella puolella täysin kiinni pidossa kurveissa ja näin ollen sijoitus vasta 11:sta.. Mutta hyvä kun maaliin ja kun melkein top-10:stä ei voi olla tyytyväinen, niin tietää riman olevan tulosten kanssa korkealla
Jimmie Johnsonin epävireinen alkukausi jatkui, ja vaikka kisan alussa myös hänellä kohtuullisesti kulkikin, niin auto oli hieman yllättäen Chad Knausin toimesta säädetty kamppeerikulmiltaan sen verran kovalla kallistukselle ettei renkaiden sisäpinta kestänyt sitä alkuukaan. JJ oli 32:s ja 4 kierrosta kärjestä. Eikä siis kulmien kanssa otettu riski tuonut sitä toivottua lisävauhtia käännöissä sisälle kurveihin ja kääntöä keskeltä hyvin ulostuloon, niin CK:n tekemä riskiveto ei kannattanut edes vauhdillista puolta puhumattakaan auton sietokyvystä.
Brad Keselowski ja Matt Kenseth ottivat yhteen kisan lopussa radalla ja kummatkin menettivät otteensa edes millään tavalla saada kiinni Joey Loganoa. Top-5 päivä ei tuonut minkäänlaista lohdutusta, kun BK jarrutestasi MK:n edessä kisan jälkeen varikkosuoralla ja aiheutti Jeff Gordonin ja Dale Earnhardt Jr:n osumisen yhteen. Tämä jälkeen autosta kivuttuaan Brad Keselowski heilutti sormea vielä Matt Kensethin suuntaan ennen kuin hyppäsi tallikaverinsa konepellille varikolla ja antoi suuret onnittelut.
Kun auto käyttäytyy ja päivä on menossa Germain Racingillä hyvin ja tulossa on mahdollisesti hyvä sijoitus pienelle yhden auton tiimille, niin eteenpäin pitää edetä minkä ehtii ennen ruutulippua. Toisessa päässä kehää on Richard Petty Motorsportin kuljettaja, jonka päivä on ollut mollivoittoinen ja viimeiseksi haluaa ottaa kontaktia kenenkään kanssa lopussa kisaa letkan puolivälissä. Näistä asetelmista se lähti nyrkin maistelu juhliin kisan päätyttyä varikolla Geicon #13:sta ja Stanleyn #9:n välille. Casey Mears on ajanut ihan hyvää alkukautta ja tallilla on hyvänä kisaviikonloppuna mahdollisuus top-10 suoritukseen, ja vuorostaan Marcos Ambrosilla jos tänä (tälläkin) kaudella tulee loistava top-5 kisa ja piristys ja lupaus mahdollisesti siitä, että RPM olisi pikkuhiljaa siirtymässä voittajaorganisaatioiden joukkoon niin seuraavana viikonloppuna ei top-15:sta joukkoon ole mitenkään ilman ongelmiakaan itsestään selvyys. Tämä on valitettavasti aina ollut tälle organisaatiolle akilleen kantapää.
Kahden autojen tiimeistä Earnhardt-Ganassi Racing on ollut hieman samassa tilanteessa RPM:n kanssa ennen tätä kautta, mutta taas Penske Racing on Nascarin eliittitiimejä ollut pieniä takaiskuja ja setbäkkejä huolimatta miltei vuoden ajasta riippumatta ja kaudesta riippumatta. Tämä kausi voi vielä olla Penske Racingille vielä kovin vähään aikaan kummankin kuskin toimesta, joten se on aika myrskyvaroitus kilpakumppaneille.
Tuo itse taistelu varikolla on NASCARin käsittelyssä ja kilpailutirehtööri Robin Pemberton tutkii tapausta, mutta mitään mahdollisia sanktioita ja tuomioita ei anneta ennen kuin tilanne on käyty kaikista perspektiiveistä läpi. Enkä uskokaan että mitään tulee. Ainoana aina tulee sponsorikysymys vastaan näissä asioissa, kun Stanley ja Geico saivat hieman negatiivista näkyvyyttä, mutta sekin on taas kuljettajan henkiökohtaisesta teosta kysymys eikä tarkoita koko tiimin politiikkaa, jota kyseinen sponsori tukee. Vähän eri asia oli viime kaudella juuri runkosarjan päättäneessä kisassa Richmondissa ennen jahdin alkua, kun viimeiset jahtipaikat olivat auki. Silloin MWR lähti Brian Vickersin ja Clint Bowyerin johdolla (joka oli varmasti jahdissa) petaamaan tallin kolmannelle kuskille, eli Martin Truex Jr:lle paikkaa Chasessä kun hän oli juuri täysissä mahdollisuuksia päästä sinne. Kisan lopputulosta manipuloitiin kahden tallin muun auton toimesta ja vaikka Martin Truex Jr. ei itse ollut toiminnassa mukana, niin kisa päättyi hänen hyväkseen ja hänelle pedattuna (tiesi tai ei tiesi tallin suunnitelmasta). Hän selvisi jahtiin, mutta myöhemmin hylättiin manipuloinnin kisan suhteen tultua esille, joten Ryan Newman sekä vielä lisänä jahtiin lisättiin kolmastoista kuski, jota tuo salaliitto selvästi haittasi kisan lopputuloksen kannalta ja jahtiin selviytymisen puolesta, eli Jeff Gordon.
Clint Bowyer sai silloin pitää jahtipaikkansa, mutta sai muuten kovia sanktioita ihan Chaseä ajatellen, Brian Vickers sai myös kovia tuomioita. Martin Truex Jr. sai kuitenkin kaikista kovimmat sanktiot, että ensin meni jahtipaikka ja lopulta NAPA ilmoitti sen lähtevän tallista kauden jälkeen, joten #56 tiimin toiminta jouduttiin lakkauttamaan. Syynä nimen omaan negatiivinen julkisuus NAPA:lle ja kun tekijänä on organisaatio, niin sponsorin vetäytyminen on kova teko mutta hyväksyttävä noissa olosuhteissa. Martin Truex Jr. sai kuitenkin odotetusti pian töitä laadukkaan Furniture Row:n #78 autosta Kurt Buschin siirryttyä Stewart-Haas Racingille ja #56 auton tilalle tälle kaudelle Michael Waltrip Racingille tuli #66 auto, jota kuskaa muutama eri kuljettaja vuorollaan ja muutaman kisan putkissa tänä vuonna.
Ensi viikonloppuna sunnuntaiehtoona jatketaan monen elokuvan ja tuhansien tarinoiden superspeedwayltä, eli Aaron's 499 Talladegasta. Paluu näin ollen superspeedwaylle Daytonan jälkeen. Lähetys alkaen klo 19:30, joten silloin kaikki Nascar-mieliset ruutujen äärelle!