ARCA / NASCAR 2014

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1876
Minkähän helvetin syyn vuoksi minun piti tonkia tuubista tuon yliajon näyttävä video? Nyt meni fiilikset ja yöunet. :( No, täytyy aluksi keskittyä Glenin kisaan ja toivoa Marcoksen voittoa.

(Ja Schanken radalla juoksentelu tapahtui 1992 Suonenjoella, ei Ahvenistolla. :eek:)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18381
Marc-Antoine Camirand starttaa paalulta kohta alkavaan Canadien Tire NASCAR sarjan - Trois-Rivieresin osakilpailuun, siihen ruudusta kolme starttaa puolestaan Andrew Ranger, ruutu seitsemän Jacques Villeneuve ja ruutu kymmenen Alex Tagliani. Live Stream: http://www.ustream.tv/channel/gp3r-2013
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26856
Vituttaa katsoa välillä kaksi puolen minuutin nivea tai pepsodent-mainosta putkeen.
Ja tietenkään ne ei mene päällekkäin tv-lähetyksen mainosten kanssa vaan tulevat joka kerta peräkkäin...
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26856
Ei olis taidettu millään formulalla saada teräskaidetta tuohon kuntoon. Raju osuma.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2211
Tietääkö kukaan pystyykö alueellisia mainoksia tuolla ustreamissa mitenkään estämään.
Vituttaa katsoa välillä kaksi puolen minuutin nivea tai pepsodent-mainosta putkeen.
Miten ne yleensä tietää että Suomesta katson.
Ja tietenkään ne ei mene päällekkäin tv-lähetyksen mainosten kanssa vaan tulevat joka kerta peräkkäin...
Onko adblock tuttu juttu? Kannattaa tutustua niin ei tule mainoksia. :thumbup:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ajaako se vielä sarjan kisoja? Niin ja missä sarjassa niistä monista SC-sarjoista?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7203
Youtubesta lukemieni kommenttien perusteella moni yhdysvaltalainen moottoriurheilufani tuntuu olevan sitä mieltä, että Tony Stewart ajoi tahallaan Wardin päälle, mutta enemmistö on kuitenkin sitä mieltä, että Ward on itse syyllinen kuolemaansa jäätyään kolarinsa jälkeen seisomaan keskelle rataa haastamaan riitaa.

Tony Stewartin olisi kyllä kannattanut jättää tämän illan kisa ajamatta jo siitä syystä, että hänen olisi kannattanut odottaa pölyn laskeutumista ennen ajamista ja nyt moni vielä pitää Stewartia täysin tunteettomana vain siksi, että hän tapahtuneen jälkeen päätti osallistua tämän illan kisaan.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2211
Tony Stewartin olisi kyllä kannattanut jättää tämän illan kisa ajamatta jo siitä syystä, että hänen olisi kannattanut odottaa pölyn laskeutumista ennen ajamista ja nyt moni vielä pitää Stewartia täysin tunteettomana vain siksi, että hän tapahtuneen jälkeen päätti osallistua tämän illan kisaan.
Sehän nimenomaan jätti osallistumatta. :confused: :doubtful: :alppu:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26856
Noni, loppuihan se viimein. Oikea mies voitti. Sen verran "sikaa" tuo toiseksi tullut välillä ajoi. Harmi ettei viimeiselle kierrokselle asti kestänyt kärkitaisto muuten hyvää kisailua. Sais olla enemmän tässä sarjassa näitä moottoriratakisoja. Esim. kaikki.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Joku Mid-Ohio helposti ehkä tulossa kun Nationwide siellä ajaa. Sitten olisi tietysti Laguna, Road Atlanta ja America, esimerkiksi.
Joku 1/3 voisi hyvin olla sarjasta moottoriratoja. iRacingin foorumilla muuten jenkki sanoi että Nascar ostanut Road Atlantan joten
ei olisi ihme jos sinne kisa jossain vaiheessa tulisi.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kaikki suruvalittelut ja osaanotot lauantai-iltana Sprint Car -kisassa menehtyneen Kevin Ward Jr:n perheelle ja omaisille. Kevin Ward Jr:n elämä päättyi valitettavasti nuorella iällä 20-vuotiaana ikävään onnettomuuteen ja juuri kun hän oli vasta nuori aikuinen kaikki vasta edessä elämässä ja tekemässä mistä todellakin piti, eli moottoriurheilusta sekä kilpailemisesta toisia vastaan. Nuori ja lupaavana pidetty Kevin Ward Jr. siirtyi tuonpuoleiseen, mutta hänet tullaan aina muistamaan.

Pian lauantaina Watkins Glenin aika-ajojen jälkeen Tony Stewart lähti noin tunnin ajomatkan päähän legendaariselta moottoriradalta aikomuksenaan osallistua paikalliseen Sprint Car -kisaan oman tiimin hiekkakiiturillaan - tätä tallia ja Eldora Speedwayta TS pyörittää vaikka mies on NASCAR-tähti, mutta hänellä riittää aikaa yksikseen ollessa kisaviikonloppujen välissä ja toisinaan jos on lähellä rataa NASCAR-kisaviikonloppuna, niin ajamaan myös paikallisissa hiekkakiiturikisoissa lähimailla tähtientryna paikallisten ihmisten katsellessa ja ottaen mahdollisimman paljon kuvia 3-kertaisesta Cup-mestarista joka vetää katsomot loppuunmyydyiksi joka kerta missä käy dirt trackilla ajamassa.

Paljon kuitenkin kritiikkiä saaneena erityisesti viime kauden loukkaantumisen jälkeen (TS loukkasi jalkansa SC:n kisassa viime vuoden kesällä ja hän jäi sairaslomalle jolloin häneltä jäi loppukausi ajamatta NASCARissa) niin ihmiset ovat alkaneet ihmetellä, että miksi TS käy ajelemassa paikallisilla hiekkaradoilla, kun mies on menestynyt NASCAR-kuski ja on yksi kaikkien aikojen kuljettajia mitkä ovat ajaneet NASCARin pääluokassa ja kuninkuus-sarjassa. Vähän yli vuosi sitten Nationwide-kuski (ja myös Cupissa urallaan kisoja ajanut) Jason Leffler menehtyi valitettavasti kiiturikisassa auton tekniikan hajottua ja auton osuttua kovalla vauhdilla seinään. Vähän yli kolme vuotta sitten myös Cup-tähti Kasey Kahne ajoi pahan kolarin hiekkakisassa, mutta selvisi onneksi ilman vammoja. Tony itse on puolustautunut sanomalla, että hän kunniottaa lähtökulmiaan uralleen jolloin hänen uransa lähti nosteeseen sarjatasoja ylöspäin ja lopulta IndyCarin mestaruuteen vuonna 1997 (ajaen samalla NASCARin toiseksi ylimpää sarjatasoa, silloista Busch Seriesia) ja siitä lopulta siirtyminen NASCARin kuninkuusluokkaan vuonna 1999.

Nyt lauantaina hän tosiaan oli jälleen ajamassa Sprint Car -kisassa ja kisan aikana tuo taistelu Kevin Ward Jr:n kanssa päättyi siihen, että KW Jr. ajautui rataseinämään heidän osuttua mutkaan ajattaessa yhteen ja keltainen heilahti - joka on välitön koko radan keltainen - eli vauhdit hidastetaan saman tein sen tullessa. Puolen mailin ovaalilla ja hiekkakiitureilla lyhyellä radalla tuo onnettomuspaikalle tuleminen tapahtuu kuitenkin nopeasti ja kun kiukustunut KW Jr. poistui autosta, niin hän tuli suoraan kallistusta alas vaikka hiekkaradoilla käytetään koko rataa ajolinjoina luistattamisen ja lähtökaartojen osalta mutkissa kääntäen sen hyväksi suoranopeudeksi. Tästä huolimatta ja siitä huolimatta, että kisa ajettiin illalla ja tosiaan hiekkaradalla, niin KW Jr. lähti keskelle kallistusta heti mutkan alettua - Tony Stewart tuli vuorostaan ylälinjaa (tarkoituksenaan voi olla myös tilanteen katsominen ja pahoitteleminen) muun keltaisen alla olleen liikenteen pysyessä juuri alalinjalla, jolloin KW Jr. on tullut liian lähelle toiselta puolelta TS:n autoa, jolloin enää ei väistöliikekkään auttanut ja tästä johtuen juuri TS heitätti autoa tuossa kohtaa, kun tilanne tuli niin nopeasti eteen kun vielä KW Jr. keveli autoa kohti TS:n ajettua hieman kaaretta ylös ja tällöin kolahti.

Tuossa onnettomuudessa tapahtui kamalin mitä voi tapahtua ja KW Jr. menehtyi sairaalaan vietäessä.

Itse tapauksen johdosta paikallinen sheriffinlaitos tutkii tapausta tavanomaisena kilpailutapahtumassa sattuneena onnettomuutena, mutta on kuitenkin ilmoittanut paikalliselle syyttäjänvirastolle tapahtuneesta että kun todisteet lyödään pöytään niin ne tarkistetaan yhteistuumin mitä jatkotoimenpiteitä tehdään. Tapauksessa ei sheriffin mukaan ole minkäänlaisia rikossyytteitä laitettu vireille, eikä tapahtunutta tutkita muutenkaan rikoksena. Myös Tony Stewart on ollut avulias ja kaikki mahdollinen tieto ollaan kirjattu ylös, joten tapahtunutta ollaan videokuvilla ja silminnäkijähavainnoilla saatu jo hyvin pitkälti tutkittua kunnolla.

Tuo kyllä oli täysin onnettomuus, että vaikka TS on toisinaan erittäin aggressiivinen ja temperamenttinen aina ollut kilpa-auton ratissa ja myös auton ulkopuolella, niin tuo ei kyllä missään nimessä kuuluisi TS:n tekosiin, eikä edes pelottelutarkoituksessa. Tuo oli Tonylle todella valtava järkytys, ja siitä tokeneminen vie oman aikansa, joka voi olla pitkä prosessi koska todellakin Stewart käy läpi tuota hetkeä päässään uudelleen ja uudelleen - voi olla, että TS on vähän aikaa poissa NASCAR-kentiltä tai joutuu jopa jättämään kauden kesken ja jäämään pois loppukaudeksi #14 autosta.

Watkins Glenin kisaan TS ei luonnollisesti tuossa tilanteessa osallistunut, että antoi aikaa suremiselle ja suruajalle.

Tässä kuitenkin tulokset sunnuntailta Watkins Gleniltä: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2014/cheezit-355-at-the-glen.raceResults.results.html

Kisaraportti tulee myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Olipa kovaa taistelua Watkins Glenillä sunnuntai-iltana, ja perinteiset kolarit ja punaiset liputkin nähtiin.

AJ Allmendinger vs. Marcos Ambrose huipennutti koko kisan loppukierroksien taistelulla, josta AJ selvisi voittajana ja lunasti lipun jahtiin hienosti, joka yhden auton tiimille on todella suuri asia; JTG-Daughertyn #47 autossa on potentiaalia hyviin sijoihin aika ajoin radasta riippuen mutta jahdissa ja paras yhden auton operaatio tänä vuonna on kyllä lottovoitto tälle tiimille. Iso juttu oli AJ:lle ottaa se uran ensimmäinen Cup-voitto ja mihin paikkaan muutenkin, eli juuri ennen jahdin alkua - varma lippu pudotuspelejen ensimmäiselle kierrokselle ja päihitti RPM:n Marcos Ambrosen, jolla oli yhtä kaikki tässä kisassa pelissä, kun kummallekkin tiimille tämä oli se kisa joka piti voittaa jotta pudotupeleihin päästään. Voitto tässä kisassa tarkoittaa Chaseen pääsyä, kun taas häviö tipahtamista pudotuspeleistä; MA oli juurikin käynyt testit läpi Watkins Glenillä tästä syystä kehittämässä vain tiimin moottoriratapakettia koska tämä on se mahdollisuus voittoon. Mutta ei riittänyt aivan hurjasta väännöstä ja mutkiin tultaessa nojaamisiin ja equaleihin suoravauhteihin kurveista raketin lailla tultaessa sekä vielä karusellikaarteessa Marcos Ambrosen mukaan "rattled his cage" (Dale Earnhardt Sr:n kuuluisa heitto aikanaan kun "siirsi" Terry Labonten pois edestä viimeisillä kierroksille Bristolissa ja ajoi voittoon) eli tönäisi sisäkurvin avoimmeksi, mutta AJ piti auton kaasulla ja lähditti autonsa aivan kylki kyljessä MA:n kanssa ulostulosta takasuoralle ja päihitti stadionin mutkaan tultaessa MA:n jolloin Kurt Busch pääsi MA:n kimppuun ja AJ karkasi voittoon ajaen viimeisen kierroksen tyylitellen ilman kenenkään ollessa imussa.

Hyvä päivä myös Kurt Buschin #41 tiimille ja tuo kolmas sija oli juuri oikeaa tuloksellisuutta SHR:lle muuten ikävän päivän ollessa käynnissä tuon Tony Stewartin tilanteen vuoksi.

AJ Allmendingerin #47 tiimi lunasti voitolla myös tiimin ensimmäisen voiton Cupissa ja ensimmäisen Chase for the Cupiin pääsyn tiimin historiassa. Monihan nimen omaan odotti juuri viime vuoden jälkeen, että #78 tiimi olisi tänä vuonna yhden auton tiimeistä se ykkönen, mutta aika laimeaksi jotenkin yllättävästi on tallin vauhti jäänyt tänä kautena miltei joka kisaviikonloppu muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, eli ei paras mahdollinen aloituskausi Martin Truex Jr:lle tiimissä. Kurt Busch tietysti tähtikuljettajana ajaessa siellä vielä viime kaudella tietysti voi pientä saavutuskrapulaa olla tallilla tällä kaudella, kun jahdissa tosiaan olivat viime kaudella, mutta Todd Berrierin ollessa tallipomona voi odottaa hyviäkin tuloksia Furniture Row'n autolta ja kun Martin Truex Jr. on ehdottomasti hyvä kuljettaja.

Kevin Harvick lähti kisaan sunnuntaina 4:ltä paikalta ja oli lopulta 7:s. KH:lla vain kävi ikävästi kisan alussa niin, että autoon oli jäänyt penkin tarkennuksen ja painauttamisen jäljiltä painopusseja auton penkin alle, jotka luiskahtivat sitten polkimien sekaan - ne piti heti varikkopysähdyksen aikana kisan alussa poistaa poljintilasta ja se muutti luonnollisesti kisan taktiikkaa. Kisa kuitenkin meni ihan mukavasti ilman enempiä ongelmia ja lopulta vähän uusintastarttejen kaaoksien takia kisan lopussa muutama pääsi ohitse, mutta KH kuitenkin ohjasi auton mallikkaasti top-10:ssä maaliin auton pidettyä hyvin vauhti pidemmillä vedoilla kisan edetessä.

Jeff Gordon dominoitti kisan alkua Marcos Ambrosen kanssa, mutta sähköongelma pilasi JG:n kisan vieden autosta voimantuoton kokonaan. JG lähti 1:s paikalta ja tuli lopulta maaliin sjalla 34, kun autoon saatiin voimantuotto takaisin ja sähköjärjestelmä jälleen pelasi.

Jos kisassa nähtiin tuttu voittokahina voitosta viimeisten kierrosten aikana joissa tätä kisaa ennen Brad Keselowski on kolmena edelliskautena ollut toisena osapuolena, kuten myös Kyle Busch on useimmiten ollut voittotaistelussa viimeisillä kierroksille edellisinä vuosina (nyt kummallakin sarja ongelmia kisan aikana ja tästä syystä jäivät kauaksi kärjestä, BK 35:s ja KyBu 40:s) niin oli myös tutut kolarit: Ensimmäisen mutkaan jarruvikaongelma ja rengaskasaan (Cole Whitt - oli kunnossa kuitenkin onneksi osuman jälkeen), läpi bussibysäkin nurmikon pyörähtäen (Casey Mears - tuli maaliin silti sijalla 15:sta), ensimmäisen kurvin pyörähdys uusintastartissa (Jimmie Johnson pyörähti johon TS:n tilalla ja hätäapuna kisassa ajanut Regan Smith törmäsi - JJ pystyi joten kuten jatkamaan, mutta jäi jälleen takaiskun takia kauaksi kärjestä ja RS joutui keskeyttämään) sekä nuo kahdet punaiset liput, joissa ensimmäisessä jälleen karusellin ulostulossa lähemmäksi puolta väliä takasuoraan kolaroitiin nyt oikein kaiteita rikkovalla tavalla Ryan Newmanin ja Michael McDowellin toimesta, mutta kummatkin olivat onneksi kunnossa. Tuo kohta tulee vain näyttämään hyvin erinäköiseltä ensi kaudella, kun mitä luultavammin takasuoralle tehdään myös turvaseinitys ja raidekaiteita siirrellään sivummalle. Toinen punainen tuli, kun Denny Hamlinin auto pyörähti pääsuoralle tultaessa ja osui hiekkasäiliöihin - nämä hiekkasäiliöt hajosivat - jotka peittävät tosiaan varikkosuoran alkavan pystyseinämän. Miltei heti tuon jälkeen ensimmäisessä kurvissa ennen punaisen tuloa Alex Kennedyn auto osui sisäseinään epäonnistuneen kostoyrityksen jälkeen.

Hyvää työtä ratahenkilökunta teki ja kaikki saatiin kuntoon; aitaa korjattiin se noin puolitoista tuntia ja hiekkasäiliöt saatiin vaihdettua noin kymmenessä minuutissa.

Tässä sarjataulukko kun neljä kisaa on ajamatta: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Neljä kisaa vielä ja teoreettisesti neljä voittajaa, mutta itse ainoastaan tämän vuoden esiintymisten perusteella (jos organisaatio pääsee vielä tekemään pienen harppauksen takaisin tasolleen) että 14:sta top-10:iä tällä kaudella ansainnut Matt Kenseth saavuittaisi edes yhden voiton ennen jahtia vaikka hän voi toki vain pistekisailla nämä neljä kisaa ennen suuren show'n alkua. Tämä kausi on noudattanut hänellä uralta tuttua kaavaa kyllä tasaisuudesta, että vaikka auto ei aivan viikosta viikkoon ole vielä tasollaan niin kyllä sillä suoritustaso aina maksimoidaan, kun taas viime kaudella MK teki voittoennätyksensä kauden aikana (7) ja oli mestarisuosikki ennen tuota toiseksi viimeisessä kisassa tullutta totaalista epäonnistumista Phoenixissä. Tony Stewartin tilanne on ymmärrettävästi aika auki vielä ja Ryan Newman vuorostaan tasaisuudestaan huolimatta on myös jäänyt pois kuumimman kärjen kahinoista RCR:n iskukyvyn ei ollessa aivan siellä jo vähän totutusti samalla lailla kuin MWR:nkin taistelukyky tällä hetkellä. Hendrickin Kasey Kahnen pitäisi myös pystyä voittamaan ja kyllä voi suoraan sanoa pari kautta sitten HMS:lle hankitusta tulevaisuuden tähdestä, että ei se ura ihan nappiin NASCARin suurorganisaatiossa ole mennyt, kun pian jo sata kisaa tallissa ja vain kuitenkin neljä voittoa tämän vuoden ollessa tähän mennessä voitoton.

Seuraavaksi sitten tämän sunnuntaina tehdään paluu toiseen kertaan Michiganiin kisalähetyksen alkaessa kello 19:00. Nähdään jälleen kovia vauhteja ja suuria strategioita koska enää tosiaan se neljä kisaa aikaa saada voitto ja Chase-paikka - ja totta kai - myös vaativa Michigan uudelleen päällystyksen jälkeen näytti jo kesäkuun kisassa uusintastarttien vaativuuden imusta erittäin sensitiivisellä radalla, jossa linjalla pysyminen (jota 2,5 linjaa on) vaatii tarkkuutta joka kierroksella ettei auto livahda pitoa ottavalta asvaltilta pois. Kaikki tuolloin jälleen telkkujen ja näyttöjen viereen!
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Tony Stewart on organisaation toimesta varmuuden vuoksi merkitty takaisin #14 autoon Michiganin kisaviikonlopulle, mutta tosiaankin varmuutta ei ole, että onko TS viikonlopun startatessa auton ratissa - kyseessä on kuitenkin vielä näin lyhyellä varoitusajalla tuosta tapahtumasta tehty järjestely, jos kuitenkin Tony Stewart muuttaa mielensä ja haluaakin olla ratissa takaisin tai päinvastoin. Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2014/8/11/tony-stewart-on-entry-list-for-michigan-race.html

Kevin Harvickin #4 tiimi sai rangaistuksen valitettavasti Watkins Glenin kisaviikonlopun jälkeen noista autoista olleista painosäkeistä, jotka ennen kisaa olivat autoon jääneet, ja jotka liukuivat polkimien alle kisan alussa ja joiden vuoksi KH joutui käymään varikolla jo pian ongelman ilmaantumisen jälkeen. Onneksi kyseessä on "vain" tason 3 rangaistus, mutta ikävä sakko Rodney Childersille siitä tuli 25 000 dollarin edestä. Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2014/8/13/nascar-sprint-cup-series-post-watkins-glen-penalty-kevin-harvick-team.html
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kuten jo pikkaisen ounasteltiinkin, niin Tony Stewart ei luonnollisesti aja vielä tänä viikonloppuna Michiganissa - hän on edelleen perheen ja hyvien ystävien kanssa käymässä läpi tunteiden myrskyä henkilökohtaisessa paikassa ja vain tosiaan hän itse tietää koska on valmis hyppäämään auton rattiin takaisin. Tänä viikonloppuna hänen tilalleen #14 autoon hyppää veteraanikuski Jeff Burton, joka ainakin tämän viikonlopun on #14 auton ratissa. JB on muutenkin ajamassa osa-aikaisena MWR:n #66 autossa tänä vuonna mitä todennäköisimmin viimeistä kautta NASCARissa kun ensi kaudesta lähtien tosiaan hyppäämässä NBC:n selostamoon, joten luultavasti otti sijaisvelvoitteet TS:n tilalla tänä viikonloppuna mieluusti näissä olosuhteissa vastaan mitä TS käy tällä hetkellä läpi.

Kevin Harvick saa näin ollen tänä viikonloppuna vanhan tallikaverin Richard Childress Racingin ajoilta takaisin tallikaveriksi Stewart-Haas Racingille ainakin tämän kisaviikonlopun ajaksi.

http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2014/8/15/jeff-burton-prepares-to-race-for-tony-stewart-at-michigan.html

Ryan Blaney ajaa ensi kaudella ainakin 12 kisaa legendaarisen Wood Brothersin #21 autossa, eli nuori lupaus sai Roush Fenway Racingille #6 autoon siirtyvän toisen lupaavan kuskin, Trevor Baynen, paikan tallin kuskina ensi kaudesta eteenpäin. Hän subbaa jo tänä viikonloppuna harjoitukset ja aika-ajot kyseisen auton ratissa, kun TB on Mid-Ohiossa Nationwide-sarjan mukana nuo päivät, että paitsi ennen kisaa hän tulee takaisin, mutta RB saa hyvää kokemusta jo autosta ja tiimistä.

http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2014/8/14/ryan-blaney-wood-brothers-announcement-sprint-cup-series.html

NASCAR teki mitä pitikin, eli aamulla tulleessa ilmoituksessa kilpailutirehtööri Robin Pemberton ilmoitti sääntömuutoksista koskien rataturvallisuutta ja autoista radalle poistumisiin. Tästä viikonlopusta lähtien kuljettaja saa vain luvalla poistua autosta paitsi hätätapauksia koskevia tilanteita joissa kuljettajan pitää ehdottoman nopeasti poistua autosta. Jatkossa jos kuljettaja menee radalle kanssakilpailijalle näyttämään turhautumista, niin seuraamuksena on rangaistus.

http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2014/8/15/robin-pemberton-nascar-incident-rule-change.html

Ensimmäiset Cupin harjoitukset alkavat klo 19:00 Michiganista, joten streamien äärelle kaikki!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös