Olipa kovaa taistelua Watkins Glenillä sunnuntai-iltana, ja perinteiset kolarit ja punaiset liputkin nähtiin.
AJ Allmendinger vs. Marcos Ambrose huipennutti koko kisan loppukierroksien taistelulla, josta AJ selvisi voittajana ja lunasti lipun jahtiin hienosti, joka yhden auton tiimille on todella suuri asia; JTG-Daughertyn #47 autossa on potentiaalia hyviin sijoihin aika ajoin radasta riippuen mutta jahdissa ja paras yhden auton operaatio tänä vuonna on kyllä lottovoitto tälle tiimille. Iso juttu oli AJ:lle ottaa se uran ensimmäinen Cup-voitto ja mihin paikkaan muutenkin, eli juuri ennen jahdin alkua - varma lippu pudotuspelejen ensimmäiselle kierrokselle ja päihitti RPM:n Marcos Ambrosen, jolla oli yhtä kaikki tässä kisassa pelissä, kun kummallekkin tiimille tämä oli se kisa joka piti voittaa jotta pudotupeleihin päästään. Voitto tässä kisassa tarkoittaa Chaseen pääsyä, kun taas häviö tipahtamista pudotuspeleistä; MA oli juurikin käynyt testit läpi Watkins Glenillä tästä syystä kehittämässä vain tiimin moottoriratapakettia koska tämä on se mahdollisuus voittoon. Mutta ei riittänyt aivan hurjasta väännöstä ja mutkiin tultaessa nojaamisiin ja equaleihin suoravauhteihin kurveista raketin lailla tultaessa sekä vielä karusellikaarteessa Marcos Ambrosen mukaan "rattled his cage" (Dale Earnhardt Sr:n kuuluisa heitto aikanaan kun "siirsi" Terry Labonten pois edestä viimeisillä kierroksille Bristolissa ja ajoi voittoon) eli tönäisi sisäkurvin avoimmeksi, mutta AJ piti auton kaasulla ja lähditti autonsa aivan kylki kyljessä MA:n kanssa ulostulosta takasuoralle ja päihitti stadionin mutkaan tultaessa MA:n jolloin Kurt Busch pääsi MA:n kimppuun ja AJ karkasi voittoon ajaen viimeisen kierroksen tyylitellen ilman kenenkään ollessa imussa.
Hyvä päivä myös Kurt Buschin #41 tiimille ja tuo kolmas sija oli juuri oikeaa tuloksellisuutta SHR:lle muuten ikävän päivän ollessa käynnissä tuon Tony Stewartin tilanteen vuoksi.
AJ Allmendingerin #47 tiimi lunasti voitolla myös tiimin ensimmäisen voiton Cupissa ja ensimmäisen Chase for the Cupiin pääsyn tiimin historiassa. Monihan nimen omaan odotti juuri viime vuoden jälkeen, että #78 tiimi olisi tänä vuonna yhden auton tiimeistä se ykkönen, mutta aika laimeaksi jotenkin yllättävästi on tallin vauhti jäänyt tänä kautena miltei joka kisaviikonloppu muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, eli ei paras mahdollinen aloituskausi Martin Truex Jr:lle tiimissä. Kurt Busch tietysti tähtikuljettajana ajaessa siellä vielä viime kaudella tietysti voi pientä saavutuskrapulaa olla tallilla tällä kaudella, kun jahdissa tosiaan olivat viime kaudella, mutta Todd Berrierin ollessa tallipomona voi odottaa hyviäkin tuloksia Furniture Row'n autolta ja kun Martin Truex Jr. on ehdottomasti hyvä kuljettaja.
Kevin Harvick lähti kisaan sunnuntaina 4:ltä paikalta ja oli lopulta 7:s. KH:lla vain kävi ikävästi kisan alussa niin, että autoon oli jäänyt penkin tarkennuksen ja painauttamisen jäljiltä painopusseja auton penkin alle, jotka luiskahtivat sitten polkimien sekaan - ne piti heti varikkopysähdyksen aikana kisan alussa poistaa poljintilasta ja se muutti luonnollisesti kisan taktiikkaa. Kisa kuitenkin meni ihan mukavasti ilman enempiä ongelmia ja lopulta vähän uusintastarttejen kaaoksien takia kisan lopussa muutama pääsi ohitse, mutta KH kuitenkin ohjasi auton mallikkaasti top-10:ssä maaliin auton pidettyä hyvin vauhti pidemmillä vedoilla kisan edetessä.
Jeff Gordon dominoitti kisan alkua Marcos Ambrosen kanssa, mutta sähköongelma pilasi JG:n kisan vieden autosta voimantuoton kokonaan. JG lähti 1:s paikalta ja tuli lopulta maaliin sjalla 34, kun autoon saatiin voimantuotto takaisin ja sähköjärjestelmä jälleen pelasi.
Jos kisassa nähtiin tuttu voittokahina voitosta viimeisten kierrosten aikana joissa tätä kisaa ennen Brad Keselowski on kolmena edelliskautena ollut toisena osapuolena, kuten myös Kyle Busch on useimmiten ollut voittotaistelussa viimeisillä kierroksille edellisinä vuosina (nyt kummallakin sarja ongelmia kisan aikana ja tästä syystä jäivät kauaksi kärjestä, BK 35:s ja KyBu 40:s) niin oli myös tutut kolarit: Ensimmäisen mutkaan jarruvikaongelma ja rengaskasaan (Cole Whitt - oli kunnossa kuitenkin onneksi osuman jälkeen), läpi bussibysäkin nurmikon pyörähtäen (Casey Mears - tuli maaliin silti sijalla 15:sta), ensimmäisen kurvin pyörähdys uusintastartissa (Jimmie Johnson pyörähti johon TS:n tilalla ja hätäapuna kisassa ajanut Regan Smith törmäsi - JJ pystyi joten kuten jatkamaan, mutta jäi jälleen takaiskun takia kauaksi kärjestä ja RS joutui keskeyttämään) sekä nuo kahdet punaiset liput, joissa ensimmäisessä jälleen karusellin ulostulossa lähemmäksi puolta väliä takasuoraan kolaroitiin nyt oikein kaiteita rikkovalla tavalla Ryan Newmanin ja Michael McDowellin toimesta, mutta kummatkin olivat onneksi kunnossa. Tuo kohta tulee vain näyttämään hyvin erinäköiseltä ensi kaudella, kun mitä luultavammin takasuoralle tehdään myös turvaseinitys ja raidekaiteita siirrellään sivummalle. Toinen punainen tuli, kun Denny Hamlinin auto pyörähti pääsuoralle tultaessa ja osui hiekkasäiliöihin - nämä hiekkasäiliöt hajosivat - jotka peittävät tosiaan varikkosuoran alkavan pystyseinämän. Miltei heti tuon jälkeen ensimmäisessä kurvissa ennen punaisen tuloa Alex Kennedyn auto osui sisäseinään epäonnistuneen kostoyrityksen jälkeen.
Hyvää työtä ratahenkilökunta teki ja kaikki saatiin kuntoon; aitaa korjattiin se noin puolitoista tuntia ja hiekkasäiliöt saatiin vaihdettua noin kymmenessä minuutissa.
Tässä sarjataulukko kun neljä kisaa on ajamatta:
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
Neljä kisaa vielä ja teoreettisesti neljä voittajaa, mutta itse ainoastaan tämän vuoden esiintymisten perusteella (jos organisaatio pääsee vielä tekemään pienen harppauksen takaisin tasolleen) että 14:sta top-10:iä tällä kaudella ansainnut Matt Kenseth saavuittaisi edes yhden voiton ennen jahtia vaikka hän voi toki vain pistekisailla nämä neljä kisaa ennen suuren show'n alkua. Tämä kausi on noudattanut hänellä uralta tuttua kaavaa kyllä tasaisuudesta, että vaikka auto ei aivan viikosta viikkoon ole vielä tasollaan niin kyllä sillä suoritustaso aina maksimoidaan, kun taas viime kaudella MK teki voittoennätyksensä kauden aikana (7) ja oli mestarisuosikki ennen tuota toiseksi viimeisessä kisassa tullutta totaalista epäonnistumista Phoenixissä. Tony Stewartin tilanne on ymmärrettävästi aika auki vielä ja Ryan Newman vuorostaan tasaisuudestaan huolimatta on myös jäänyt pois kuumimman kärjen kahinoista RCR:n iskukyvyn ei ollessa aivan siellä jo vähän totutusti samalla lailla kuin MWR:nkin taistelukyky tällä hetkellä. Hendrickin Kasey Kahnen pitäisi myös pystyä voittamaan ja kyllä voi suoraan sanoa pari kautta sitten HMS:lle hankitusta tulevaisuuden tähdestä, että ei se ura ihan nappiin NASCARin suurorganisaatiossa ole mennyt, kun pian jo sata kisaa tallissa ja vain kuitenkin neljä voittoa tämän vuoden ollessa tähän mennessä voitoton.
Seuraavaksi sitten tämän sunnuntaina tehdään paluu toiseen kertaan Michiganiin kisalähetyksen alkaessa kello 19:00. Nähdään jälleen kovia vauhteja ja suuria strategioita koska enää tosiaan se neljä kisaa aikaa saada voitto ja Chase-paikka - ja totta kai - myös vaativa Michigan uudelleen päällystyksen jälkeen näytti jo kesäkuun kisassa uusintastarttien vaativuuden imusta erittäin sensitiivisellä radalla, jossa linjalla pysyminen (jota 2,5 linjaa on) vaatii tarkkuutta joka kierroksella ettei auto livahda pitoa ottavalta asvaltilta pois. Kaikki tuolloin jälleen telkkujen ja näyttöjen viereen!