Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
En tiiä liittykö tää johonkin vai ihan erillinen triviakysymys. Yhden hyvän puolen löysin, ne on eristetty omalle saarelleen. Se on mainiota.Mikä englannissa on niin mainiota?
En tiiä liittykö tää johonkin vai ihan erillinen triviakysymys. Yhden hyvän puolen löysin, ne on eristetty omalle saarelleen. Se on mainiota.Mikä englannissa on niin mainiota?
Noin tais mainita, ja kuten itse aiemmin joskus mainitsin, niin John Barnard teki Ferrarilla ollessa hommia englannissa, kun heillä silloin oli siel se tehdas.Iso-Britanniassahan suurin osa noista talleista majailee, joten uusien työntekijöiden värvääminen muiden tallien riveistä lienisi helpointa sieltä käsin. Eikös se Neweykin todennut, ettei halua siirtyä Ferrarille koska se tarkoittaisi muuttoa Italiaan.
Se, että kaikkien tallien päämajat sijaitsevat järkevän ajomatkan päässä toisistaan. Työpaikan vaihto ei siis vaadi muuttamista, tuttavapiiri säilyy, harrastuksia voi jatkaa entiseen tapaan ja lapset voivat jatkaa samassa koulussa.Mikä englannissa on niin mainiota?
Nooh, katsellaan.
V10 aikakaudella oli parhaimmillaan n. 1000 hevosvoimaa ja autot paljon kevyemmät. Ei varmasti tule tapahtumaan kumpikaan.
Ajettiinko vuonna 2004 muuten ekan stintin bensat tankissa aika-ajo? Ainakin yhdestä videosta jäi sellanen käsitys. Ei pysty muistamaan enää...Nooh, katsellaan.
F1Fanaticin perusteella aika-ajon toisessa osiossa kyllä. Ensimmäinen vedettiin käsittääkseni kevyellä lastilla (mutta se siis ratkaisi vain toisen session ajojärjestyksen).Ajettiinko vuonna 2004 muuten ekan stintin bensat tankissa aika-ajo? Ainakin yhdestä videosta jäi sellanen käsitys. Ei pysty muistamaan enää...
No mikä yllätys se on että Turbo on peräisin turboahtimia valmistavalta pajalta, niinhän se on kaikilla? Tuollaista spesiaaliosaa nyt ei todellakaan kannata lähteä itse valmistamaan ellei tarkoituksena ole alkaa turboahtimien valmistajaksi samalla.Minulle ainakin tuli yllätyksenä tieto, ettei Ferrarin F1-moottori olekaan täysin tallin omaa suunnittelua. Nimittäin turbopuoli on hommattu Honeywelliltä ja nyt Ferrarilla mietitään toimittajan vaihtamista, sillä turboa pidetään yhtenä moottoriosaston heikoimmista lenkeistä. Tai ainakin se on sopiva syntipukki.
Täähän olikin mielenkiintoinen juttu.No mikä yllätys se on että Turbo on peräisin turboahtimia valmistavalta pajalta, niinhän se on kaikilla? Tuollaista spesiaaliosaa nyt ei todellakaan kannata lähteä itse valmistamaan ellei tarkoituksena ole alkaa turboahtimien valmistajaksi samalla.
Jos 80-luvun F1-turboja tarkoitat, niin niihin ainakin alkuvuosina turbot toimitti KKK. Mainitaan mm. Wikipediassa.Joskun kimin edellisellä kaudella tuli käytyä Maranellossa Ferrari muoseossa
ja mielestäni näin sillä vanhoja turbokoneita joiden turbon valussa olis lukenut Ferrari.
Tokihan esimerkiksi Volvon kuorma-autoissa käytettyjen Holsetin ahtimien pesien valuissa lukee Volvo sen tarkoittamatta kuitenkaan ahtimen valmistajaa.Täähän olikin mielenkiintoinen juttu.
Joskun kimin edellisellä kaudella tuli käytyä Maranellossa Ferrari muoseossa
ja mielestäni näin sillä vanhoja turbokoneita joiden turbon
valussa olis lukenut Ferrari.
Tais Hondan myllyssä olla IHI:n turbo?Jos 80-luvun F1-turboja tarkoitat, niin niihin ainakin alkuvuosina turbot toimitti KKK. Mainitaan mm. Wikipediassa.
SiisMinulle ainakin tuli yllätyksenä tieto, ettei Ferrarin F1-moottori olekaan täysin tallin omaa suunnittelua. Nimittäin turbopuoli on hommattu Honeywelliltä ja nyt Ferrarilla mietitään toimittajan vaihtamista, sillä turboa pidetään yhtenä moottoriosaston heikoimmista lenkeistä. Tai ainakin se on sopiva syntipukki.
Erinomainen kiteytys, en minäkään voi ymmärtää mistä syystä on valittu liian pieni turbo. Voisi olettaa että penkissä on käytetty x-määrä eri variaatioita ennen lopullista päätöstä. Ilmeisesti tämä pienuu selvisi vastikään (kun yrittivät ottaa koneesta lisää tehoa irti) ja turbo paljastui tämän yhteydessä ketjun heikoimmaksi lenkiksi. Toinen ihmettely aihe on Ferrarin pakosarja vs. Mercedes, inertia hukkaa tulee pituudessa sekä yksiseinämäisessä materiaarissa.Siis
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/06/1909704/lehti-ferrarin-voimanlahteessa-korjaamattomia-virheita
Ongelma ei näyttäisi olevan turbon valmistajassa ollenkaan vaan siinä että ahdin on mitoitettu liian pieneksi. Aivan uskomaton kämmi koska tasan tarkkaan on pystytty mallintamaan pakokaasuvirrat heti suunnittelutyön aluksi kiitos rajoitetun polttoaineensyötön ja ahtimen mitoittaminen liian pieneksi nyt sähköisen turbocompoundin kanssa on suurinpiirtein tyhmintä mitä voi tehdä koska ahtimen pienentämisen ainoa etu parempi herääminen voidaan hoitaa myös sähköllä. Olisi mielenkiintoista tietää kuka Ferrarilla on tehnyt näinkin omituiset päätökset ja millä moiset on saatu perusteltua.....
Paljon mahdollista, mutta tosiaan moottoripuolen pomon ei olisi ikinä pitänyt hyväksyä aerodynamiikkapuolen sanelemia rajoituksia vaan ehdottomasti olisi pitänyt tähdätä maksimitehoon. Olihan nyt aivan satavarmasti tiedossa että tämän kauden moottoreissa on tehosota ja yhtään hevosvoimaa ei uhrata aerodynamiikan eteen.Joten ehkä kyseessä on Turbon ulkoiset mitat eikä sellaista mokaa jossa
olis pakokaasuvirtaus laskettu väärin.
Impupuolen turbiini on Ferrarissa ja Renaultissa moottorin takaosassa, ei keskellä.Se miksi Ferrarin turbiini kammio olis yritetty tehdä mahdollisimman pieni
halkasijaltaan on ehkä sijainnissa. Ferkun Turbiini kammio kun on
tuon V6 koneen keskellä.