CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15072
F1:n osalta ikävää ilmeisesti on myös, että Hockenheimin lisäksi myöskään Nürburgring ei aio pitää kilpailua ja sillä ratayhtiöllä vielä huonommin menevällä kuin Hockenheimilla ei ollut juuri mahdollisuuksia. Mihinkään Oscherslebeniin, Lausitzringin tai Norisringin radalle eivät taida mennä edes varakilpailunkaan statusta hakemaan ja mikäli ei muista paremmista varakilpailuehdokkaista löydy korvaajaa tai ei haluta korvaajaa niin kausi jää 19 kisan mittaiseksi. Ja kalenterissa onkin sitten pitkät tauot ehkäpä parhaaseen kesäkauteen. Saksan osalta se onkin ensimmäinen kerta sinällään ja varmasti sitten vuoden 1950 kun mitään Saksan kilpailua ei pystytä ajamaan sinällään.
Vuonna 2007 Saksan kilpailu kyllä peruttiin nimioikeuskiistasta johtuen, mutta Saksassa ajettiin Nürburgringin radalla Euroopan Grand Prix. Vuonna 1960 Saksan Grand Prix taas aivan viime hetkellä starttirahakiistan, turvallisuustilanteen ja muutaman muunkin syyn takia siirtyi AVUS:lta ensin Nürburgringin Nordschleifelle ja sieltä sitten Südschleifelle eli Kleine-Nürburgringin radalle.
Siellä ajettiin kyllä Saksan Grand Prix, mutta se ajettiin vain Formula 2-kisana. Vuonna 1955 taas Le Mansin onnettomuus peruutti muutoin järjestettävissä olevan kilpailun ja vuonna 1950 Saksan Grand Prix ajettiin testikilpailuna virallisen kilpailun aseman peruttua vielä tuolloin viime hetkellä lähinnä Toisen Maailmansodan jälkeisen ajan synkkyyden vuoksi.
Ellei vuoden 1960 Saksan Grand Prixin starttirahakiistaa lasketa/haluta laskea mukaan taloudelliseksi syyksi niin kyseessä on ensimmäisen kerran taloudellisista syistä johtuva kilpailun peruuntuminen Saksassa formuloiden osalta. Joitakin kertoja Saksan kilpailua toki 1970-luvun lopulla ja 1980-luvun alussa uhkasivat myös boikottiuhat vaihdellen syiltään aina vanhan kunnon Huskhe von Hahnsteinin ja Bernien yhteenotoista kisan työsulusta aina ympäristöaktivistien kahinoimiseen Hockenheimin vanhan radan metsän osalta. Tänä päivänä siellä sitä metsää sitten riittääkin.:frown:
Vuonna 2007 Saksan kilpailu kyllä peruttiin nimioikeuskiistasta johtuen, mutta Saksassa ajettiin Nürburgringin radalla Euroopan Grand Prix. Vuonna 1960 Saksan Grand Prix taas aivan viime hetkellä starttirahakiistan, turvallisuustilanteen ja muutaman muunkin syyn takia siirtyi AVUS:lta ensin Nürburgringin Nordschleifelle ja sieltä sitten Südschleifelle eli Kleine-Nürburgringin radalle.
Siellä ajettiin kyllä Saksan Grand Prix, mutta se ajettiin vain Formula 2-kisana. Vuonna 1955 taas Le Mansin onnettomuus peruutti muutoin järjestettävissä olevan kilpailun ja vuonna 1950 Saksan Grand Prix ajettiin testikilpailuna virallisen kilpailun aseman peruttua vielä tuolloin viime hetkellä lähinnä Toisen Maailmansodan jälkeisen ajan synkkyyden vuoksi.
Ellei vuoden 1960 Saksan Grand Prixin starttirahakiistaa lasketa/haluta laskea mukaan taloudelliseksi syyksi niin kyseessä on ensimmäisen kerran taloudellisista syistä johtuva kilpailun peruuntuminen Saksassa formuloiden osalta. Joitakin kertoja Saksan kilpailua toki 1970-luvun lopulla ja 1980-luvun alussa uhkasivat myös boikottiuhat vaihdellen syiltään aina vanhan kunnon Huskhe von Hahnsteinin ja Bernien yhteenotoista kisan työsulusta aina ympäristöaktivistien kahinoimiseen Hockenheimin vanhan radan metsän osalta. Tänä päivänä siellä sitä metsää sitten riittääkin.:frown:
Viimeksi muokattu: