Tallipäällikkö
Well-known member
- Liittynyt
- 5.10.2014
- Viestit
- 469
Noi kipinät oli kyllä hienot, pienelläkin muutoksella voi saada isoja asioita aikaan!
meh.Noi kipinät oli kyllä hienot, pienelläkin muutoksella voi saada isoja asioita aikaan!
Seuraavaksi siipien alle ja pohjalevyn reunoihin ledinauhat. Toki lisäksi, jo aiemmin testattu pakoputki-torvi-viritys pakollisiksi kaikille! http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--IxQr_pBF--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_320/yxmnxbbpjjfvqbzrdjgk.pngNoi kipinät oli kyllä hienot, pienelläkin muutoksella voi saada isoja asioita aikaan!
Ei jumalauta!Bernie tiputtamassa nyt Monzaa kisakalenterista. Azerbaizhania tilalle. http://www.suomif1.com/2015/04/monzaa-ollaan-korvaamassa-azerbaidzhanilla-ecclestone-ei-nae-asiassa-ongelmaa/
Ei taida vanhuksella olla enää suurempi kuva lajia haittaavista tekijöistä hallussa, kun juoksee lyhyellä tähtäimellä saavutettavien miljoonien perässä. Eiköhän olisi järkevämpää pitää kisat siellä, missä on yleisöä ja automerkeille markkina-arvoa sekä siellä, missä on perinteitä ja parhaat kisat. Kaukokisoja on hyvä olla muutamia ja niitä voidaan sitten vaihdella silloin tällöin, mutta tätä menoa kaikki kisat ajetaan pian Tilken rakentamilla radoilla öljyrahan maissa, joissa yleisönä on vain yrityslippuja saaneita voiteluvieraita.
Viimeinen F1-kisa Indianapolisissa ajettiin 2007.Miettikää moottoriurheilun Mekkaa
Tai sitten Ferrari vain kiltisti auttaa kisan järjestämiskuluissa.Ferrari voisi jyrähtää. Ferrari voisi sanoa, että jos Monzassa ei ajeta, niin mekään ei ajeta.
Paul Ricardin rata olisi mielenkiintoinen joskin kovin lyhyt mikäli pitkää rataa ei käytetä ja siellä ainakin on pelkän asvaltin lisäksi myös volframipäällystettä hidastamassa menoa ja kuluttamassa renkaita niin ei ole niin helppoa palata kisailemaan.Kyllä tämä perinteisten kisojen tiputtelu alkaa jo lähteä vähän käsistä. Saksa nyt sentään palaa ensi vuodeksi, mutta että Monzakin vielä?! Ihan älytöntä.
Onhan se kiva että kiinnostusta ykkösiin löytyy myös tuolta Lähi-Idän ja Aasian suunnalta, mutta kyllä edelleen se suurin yleisö on euroopasta, samoin kun on ylivoimaisesti suurin osa kuskeistakin. Ja kyllä Formuloihin vaan ne tietyt perinteetkin kuuluvat.
Minusta tuo tämän hetkinen kisakalenteri on aika hyvä. Ainoana poikkeuksena tiputtaisin Venäjän pois, ja nostaisin Imolan tilalle. Se voisi sitten olla vaikka Euroopan GP. Tiedän, Imolassa on vaikea ohittaa yms., mutta ratana se on erittäin haastava ja tarjoaisi kuskeille hyvän haasteen! :thumbup:
Ranskaan olisi myös ihan kiva saada kisa, mutta ei ehkä Magny-Coursille. Jos sieltä löydettäisiin joku mukava rata, voisi sitten vaikka Abu-Dhabin tiputtaa pois.
Ja Imolassa tai Magny-Coursin radalla Ranskassa ei ole ajettu vuosiin.
Paul Ricardin rata olisi mielenkiintoinen joskin kovin lyhyt mikäli pitkää rataa ei käytetä ja siellä ainakin on pelkän asvaltin lisäksi myös volframipäällystettä hidastamassa menoa ja kuluttamassa renkaita niin ei ole niin helppoa palata kisailemaan.
Siinähän menisi renkaat pilalle! Olisihan se nyt valitettavaa, jos öljysheikkit ja arabiprinssit sun muut amatöörit joutuisi kurvaamaan varikolle joka kierros. Helpompi leikkiä kilpa-ajajaa asvalttikentällä, jossa ei ole niin väliä mistä kaartaa.Oon ihmetelly, kun noilla abudabeilla ja bahraineilla on pohjaton kassa millä rakentaa F1 ratoja, niin miks eivät asfaltin sijaan käytä tuota volframia turva-alueilla?
Eipä tuo poikkeuksellista ole muun urheilun sarallakaan. Jalkapallon MM-kisojen (2022) myöntäminen Qatarille ei ole perusteltavissa minkäänlaisilla järkisyillä.Bernie tiputtamassa nyt Monzaa kisakalenterista. Azerbaizhania tilalle. http://www.suomif1.com/2015/04/monzaa-ollaan-korvaamassa-azerbaidzhanilla-ecclestone-ei-nae-asiassa-ongelmaa/
Ei taida vanhuksella olla enää suurempi kuva lajia haittaavista tekijöistä hallussa, kun juoksee lyhyellä tähtäimellä saavutettavien miljoonien perässä. Eiköhän olisi järkevämpää pitää kisat siellä, missä on yleisöä ja automerkeille markkina-arvoa sekä siellä, missä on perinteitä ja parhaat kisat. Kaukokisoja on hyvä olla muutamia ja niitä voidaan sitten vaihdella silloin tällöin, mutta tätä menoa kaikki kisat ajetaan pian Tilken rakentamilla radoilla öljyrahan maissa, joissa yleisönä on vain yrityslippuja saaneita voiteluvieraita.
Qatar nyt sentään lahjoi FIFA-pomot. Bernien kohdalla tällaisia syytöksiä ei vielä ole ollut ilmoilla.Eipä tuo poikkeuksellista ole muun urheilun sarallakaan. Jalkapallon MM-kisojen (2022) myöntäminen Qatarille ei ole perusteltavissa minkäänlaisilla järkisyillä.
Tähän voisi sarkastisesti todeta, että mitä kauemmas fanien silmien alta sirkus viedään, sitä enemmän TV -katsojaluvut nousee kun jengi ei pääse paikanpäälle.Jos Ferrarilla todella on niin paljon vaikutusvaltaa F1-sarjassa kuin väitetään kaatuu Bernien suunnitelma Monzan korvaamisesta Azerbaidzahilla Ferrarin jyrähtämiseen, koska en millään usko Ferrarin suostuvan siihen, että heidän kotimaassaan ei ajeta F1-kisaa.
Jos Bernie ei näe mitään ongelmaa siinä, että Euroopassa ajettavien kisojen määrä vähenee jatkuvalla syötöllä hän on pahasti väärässä, koska nimenomaan Eurooppa on edelleen merkittävin maanosa F1-kisojen katsojalukujen suhteen ja jos kisat viedään pois Euroopasta se näkyy väistämättä F1-sarjan katsojaluvuissa jotka ovat jo muutenkin laskemassa.
Ei toki, mutta lähestulkoon yhtä halpamaista, lyhytnäköistä ja vastenmielistä toimintaa tuo on lajin kannalta. Kyseessä on julkinen lahjonta. Jos ns. uusi tekijä tarjoaa enemmän kuin vanha ja hyväksi havaittu, niin on käytännössä varmaa että kisapaikka vaihtuu.Qatar nyt sentään lahjoi FIFA-pomot. Bernien kohdalla tällaisia syytöksiä ei vielä ole ollut ilmoilla.