korona
Well-known member
- Liittynyt
- 5.7.2011
- Viestit
- 643
Valencian katurata on ymmärtääkseni mennyttä kalua nykyään...No pitihän se kokeilla. Ja ilman Ricardo Tormoa tai Lausitzia. Tuli itse asiassa lopulta 41 rataa. Jenkeistä otin tuoreiden F1-ratojen lisäksi pari muuta uutta, kun en niiden perinteisten nykykunnosta ole niin kartalla. Aika Espanjapainotteinenhan tuo lista on, siellä kun harrastetaan F1-kelpoisten ratojen pykäämistä.
Abu Dhabi/Yas Marina
Albert Park
Alcaniz/Motorland Aragon
Algarve/Portimao
Austin/COTA
Bahrain
Barber Motorsports Park
Brno
Buddh International Circuit
Catalunya
Dubai
Fuji
Gilles Villeneuve
Hockenheim
Hungaroring
Imola
Indianapolis
Interlagos
Jerez
Losail
Magny Cours
Mexico City
Miller Motorsport Park
Monaco
Monteblanco
Monza
Moscow Raceway
Motegi
Mugello
Navarra
Nürburgring
Paul Ricard
Red Bull Ring
Sepang
Shanghai
Silverstone
Singapore/Marina Bay
Sochi
Spa-Francorchamps
Suzuka
Valencia Urban
Yeongam
-Edit- 42. Brno unohtui.
Japseilta löytyy sen sijaan myös esim. Autopolis ja Sugo, jotka nyt ainakin Formula Nippon-käytössä kestävät. Aussit repivät ratojaan kovalla tahdilla mutta eivät niin kovalla etteikö sieltä edelleen joku Adelaide, Eastern Creek tai Surfers Paradise löytyisi. Euroopasta en Zandvoortia (tai Assenia) unohtaisi etenkään nyt kun hollantilaisten F1-kiinnostus on kymmenkertaistunut, ja Donington on kai edelleen ihan hyvässä hapessa huolimatta siitä ettei päivitystä koskaan tullutkaan. Argoiltakin löytyisi vaihtoehtoina San Luis (turvaluokitus?), Buenos Aires (radan kunto?) ja Rio Hondo.
Jenkkien radoista mainitsemasi Miller ja Barber taas eivät hyvällä tahdollakaan taitaisi F1-kelpoisia olla...lähinnä Long Beachilla taitaisi olla jonkinlaisia edellytyksiä F1-autojen isännöimiseen kun Sonoma, Road Atlanta ja Laguna Secakin ovat kukin koon tai kaksi liian pieniä. Elkhart Lake ja Watkins Glen olisivat toki profiilinsa osalta ylivoimaisesti parhaat vaihtoehdot, mutta ensin mainittu taitaisi kaivata pikku remonttia ja jälkimmäinen vähän isompaakin.