Antsa Rieppo
Well-known member
Hamiltonhan osti Ferrarin, kun huomasi Albert Parkissa miten nopea se on.Budjettikatto ei toimi, koska sitä ei pystytä valvomaan.. Autojen vakiointi toimii paremmin, sekä autoja saisi myydä muille talleille.
Hamiltonhan osti Ferrarin, kun huomasi Albert Parkissa miten nopea se on.Budjettikatto ei toimi, koska sitä ei pystytä valvomaan.. Autojen vakiointi toimii paremmin, sekä autoja saisi myydä muille talleille.
Mietin kerran, että F1:lle ei muodostu fanikuntaa samalla tavalla kuin futikselle/lätkälle/jne. Osa noiden lajien suosiosta pohjautuu paikalliseen seuraan ja sen menestykseen. Se kiinnostaa, vaikkei niin olisi lajin fani. Ja F1:een verrattuna liput ovat siedettävän hintaisia, niin satunnaisfanikin saattaa tulla paikalle.Siitä kylläkin, että kisat siirtyvät mitäänsanomattomille autiomaaradoille vailla mitään lajiperinteitä.
Ensinnäkin saisi olla joka viikonloppu kisat. Vaikka sitten vähentää harjoituksia ja kilpailee joka sunnuntai kauden aikana.Mietin kerran, että F1:lle ei muodostu fanikuntaa samalla tavalla kuin futikselle/lätkälle/jne. Osa noiden lajien suosiosta pohjautuu paikalliseen seuraan ja sen menestykseen. Se kiinnostaa, vaikkei niin olisi lajin fani. Ja F1:een verrattuna liput ovat siedettävän hintaisia, niin satunnaisfanikin saattaa tulla paikalle.
Ja, kun GP-tapahtumilla houkutellaan uusia faneja, niin tarjoa heille sitten katsottavaa läpi vuoden kiinnostuksen ylläpitämiseksi. Aiemmin jo kuvailin NASCAR-mallin, joka olisi mun mielestä ideaali myös F1:lle.
Toisaalta, miksei kisat voisi olla perjantaisin?
Kello kuusi perjantaisin ei taida muita urheilulajeja olla kilpailemassa.
En mä keksi mitään hauskaa
No miksiköhän? Yleisön saaminen paikalle on jo nyt vaikeaa tietyissä paikoissa, niin sitten se vasta olisikin jos kisat alkaisi keskellä viikkoa ja kisa tulisi perjantaina.Toisaalta, miksei kisat voisi olla perjantaisin?
Kello kuusi perjantaisin ei taida muita urheilulajeja olla kilpailemassa.
Muslimimaissa viikkorytmi on sellainen, että paikallisten kannalta kisat kannattaisi pitää lauantaina.No miksiköhän? Yleisön saaminen paikalle on jo nyt vaikeaa tietyissä paikoissa, niin sitten se vasta olisikin jos kisat alkaisi keskellä viikkoa ja kisa tulisi perjantaina.
Niinkuin hirveästi paikallista väestöä, ainakaan taviksia, siellä kisoissa kävisi...Muslimimaissa viikkorytmi on sellainen, että paikallisten kannalta kisat kannattaisi pitää lauantaina.
Tv-lajihan formula on? Voisi ajaa vaikka ilman yleisöä ja kannattaisi, luulen. Kunhan katsojia riittäisi.No miksiköhän? Yleisön saaminen paikalle on jo nyt vaikeaa tietyissä paikoissa, niin sitten se vasta olisikin jos kisat alkaisi keskellä viikkoa ja kisa tulisi perjantaina.
Josko tämä hosting fee poistettaisiin ja radat saisi osan mainostuloista, ehkä liput voisi olla kympin paikkeilla? Katsojia lähettyviltäkin riittäisi.Race tracks do not get any revenue from television broadcasts or corporate hospitality and advertising banners there. Money from these goes to the sport’s rights-holder the F1 Group
The tracks’ sole source of income from F1 is usually ticket sales and this barely covers the annual race hosting fee which came to an average of $27 million in 2011
Hembery on nähtävästi ollut liian lähellä Bernietä, sillä kuningasideat tulevat käävästä pisaratartuntana.Hembery ehdottaa perjantain aika-ajojen paluuta ja lauantain "sprinttikisaa". Blancpain Sprint Seriesissä ajetaan lauantaisin aika-ajokisa. :dunno:
En olisi mitenkään varma tästä täydellisyydestä.Hembery on nähtävästi ollut liian lähellä Bernietä, sillä kuningasideat tulevat käävästä pisaratartuntana.
FIA on yrittänyt pilata lajia viimeiset 10 vuotta, mutta viimeinen niitti olisi sunnuntain kisan arvokkuuden ja perinteisyyden tuhoaminen ylimääräisillä kisoilla. Viikonlopun formaatti on tällä hetkellä täydellinen, ja kunhan säästelystä päästään eroon, samalla formaatilla voidaan minun puolestani jatkaa 2200-luvulle asti (no, ehkä lämmittelyajot saisivat tehdä paluun, jolloin parc-fermestä päästään eroon). Vähemmän tingelitangelia, enemmän paluuta to the basics.
Palloa potkivaa jengiä on logistisesti hivenen helpompaa kuljettaa viikottain kaupungista toiseen pelaamaan, kuin koko F1 cirkusta maailman ympäri.En olisi mitenkään varma tästä täydellisyydestä.
Monissa joukkuelajeissa katsojille on joka viikko tarjottavaa ja useimmiten samaan aikaan. Eli etukäteen voivat järkätä aikaa niille. Formuloissa vaihtelee milloin on ja milloin ei, kuin suurikin tapahtuma olisi. Onhan se, mutta voisi olla vielä suurempi kokonaiskatsojamäärältään jos olisi säännöllisesti kerran viikkoon.
No äääh. Eiköhän pe-su oo paljon enemmän tv-katsojia kun ke-pe. Ihmisillä kun saattaa viikonloppuisin olla vapaata – varsinkin sunnuntaisin.Tv-lajihan formula on? Voisi ajaa vaikka ilman yleisöä ja kannattaisi, luulen. Kunhan katsojia riittäisi.
Eihän sitä maailman ympäri tarvitse mennä. Seuraavaan lähellä olevaan aina menemällä on matka lyhyempi.Palloa potkivaa jengiä on logistisesti hivenen helpompaa kuljettaa viikottain kaupungista toiseen pelaamaan, kuin koko F1 cirkusta maailman ympäri.
Niin tosiaan, hitaasti raksuttaa, kello saattaa olla ties mitä muualla jos Euroopassa vaikka kuusi joten perjantai ei siellä muualla toimisi. Käytännössä lännessä, idässä kun kello enempi eikä vähempi.No äääh. Eiköhän pe-su oo paljon enemmän tv-katsojia kun ke-pe. Ihmisillä kun saattaa viikonloppuisin olla vapaata – varsinkin sunnuntaisin.
Ja radat tarvitsee rahaa lipputulojen perusteella. Ei pelkillä tv-tuloilla makseta kahdellekymmenelle järjestäjälle tarpeeksi rahaa. Lisäksi mä en ainakaan tykkää katsoa kisoja, jossa katsomot on tyhjillään. Se vaan antaa huonoa viestiä jo tällä hetkellä laman kourissa kärsivästä sarjasta.
"The global viewership has slipped steadily from 600 million viewers in 2008 to 425 million in 2014."
Ei ne vähän heikommat nyt niin huonossa kunnossa kai ole. Ongelma on joko turvallisuus, fasiliteetit tai yksinkertaisesti liika syheröisyys (usein yhdistettynä kapeuteen). F1-kisa Ricardo Tormolla tai Lausitzissa? Ensinmainitulla oli vielä muutama vuosi sitten jopa Grade 1-luokituskin, liekö vieläkin. Kyllä minä varmaan tuon allamainitun 40 radan listan pystyisin kehittämään. (Tosin NASCARin tai mainitun joukkueurheilun mukaisesti samallakin radallahan siis voisi ajaa useamman kerran kaudessa. Nehän pelaa samassa kaukalossa joka viikko!)Mites olisi ratavaatimuksia alaspäin, kaikista suurimmista pykälä alaspäin jotta voi ajaa vähän kehnommillakin radoilla. Löytyy paikkoja sitten paremmin. Autoja muuttaa vähäsen jotta soveltuvat kehnommille radoille.
Aiheuttaa välittömän inflaation. Varsinkin kun kilpailujen keskimääräinen taso heikkenee radikaalisti. Siis jos mennään muillekin radoille.40 kisaa.
No pitihän se kokeilla. Ja ilman Ricardo Tormoa tai Lausitzia. Tuli itse asiassa lopulta 41 rataa. Jenkeistä otin tuoreiden F1-ratojen lisäksi pari muuta uutta, kun en niiden perinteisten nykykunnosta ole niin kartalla. Aika Espanjapainotteinenhan tuo lista on, siellä kun harrastetaan F1-kelpoisten ratojen pykäämistä.Kyllä minä varmaan tuon allamainitun 40 radan listan pystyisin kehittämään.