Formula 1 - alennustila

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Montoya näköjään ihan asiaa ajamisesta lausunut(jommassa kummassa iltiksessä oli)


"Montoya tunnetaan kuumaverisenä kilpailijana. Kolumbialainen on tulisieluinen mies myös tähteydestä haaveilevien nuorten valmentajana.

- Olen kova lapsille, Sebastianille ja kaikille muillekin. Tämä ei ole helppo tie, joten heidän on oltava tosi vahvoja.

Montoya ohjaa junioreita ajamisen saloihin mutka kerrallaan ja hyppää tarvittaessa itse rattiin näyttämään mallisuorituksen.

F-ykkösissä romulta ei aina vältytty, kun Montoya intoutui taistelemaan. Siksi miehen neuvot nuorille kuulostavat kovin tutuilta.

- Toivon, että mieluummin kolaroisit ohitusta yrittäessä kuin olisit ohittamatta. Käytä jarruja ja ota sisälinja. Siten saat kunnioitusta, Montoya neuvoi 19-vuotiaalle Natalia Zornocille, kun tämä arasteli ohittamista kilpailussa.

- Jos kilpailija lähestyy sinua, pidä linjasi. Jos alat väistellä joka kerralla, he tietävät, että väistät jatkossakin."
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Mersulta voisi kieltää omat moottorikartat joita muut asiakastallit eivät saa käyttää...
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Ei toisen tallin tekemää ylivoimaa saa keinotekoisesti vähentää. Vaikka tämä tylsää onkin, niin ei se ole oikea ratkaisu ja täyttä huijausta.
Tämä on totta, mutta historia on täynnä esimerkkejä, kuinka sääntömuutoksilla tai kielloilla on tasoitettu kilpailua. Entisaikaan jokaisella tallilla oli mahdollisuuksiensa mukaan täysi vapaus kuroa kiinni
kärkitallia, nyt testirajoitukset ja moottorinkehittämisrajoitukset hidastavat kiinniottoa merkittävästi.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
- Toivon, että mieluummin kolaroisit ohitusta yrittäessä kuin olisit ohittamatta. Käytä jarruja ja ota sisälinja. Siten saat kunnioitusta, Montoya neuvoi 19-vuotiaalle Natalia Zornocille, kun tämä arasteli ohittamista kilpailussa.

- Jos kilpailija lähestyy sinua, pidä linjasi. Jos alat väistellä joka kerralla, he tietävät, että väistät jatkossakin."
Nonni, junioriluokat kaipasivatkin tämmösiä "asianpuhujia" kun ei nämä strollit sun muut oikein uskalla ohitella...
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Oho Kimi suosituin kuski ja Hamilton ei ole Top kolmen joukossa. Ehkä sillä ei ole niin paljon faneja kuin media väittää.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4295
Sijainti
Maalla
Oho Kimi suosituin kuski ja Hamilton ei ole Top kolmen joukossa. Ehkä sillä ei ole niin paljon faneja kuin media väittää.
Samaa myös hämmästelin.
Toiseks otti silmään että USA:sta oli 3:si eniten äänestäneitä. F1:n ei pitäny olla mitenkään tärkeä laji USA:sssa vaan muut paikalliset lajit. :)
Mutta noita parannus ja muutos kohteita joita on eniten äänestetty niin monikohan mahtaa toteutus Big Böönin aikana ?
Omana veikkauksena heittäisin että ei ainottakaan.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Oho Kimi suosituin kuski ja Hamilton ei ole Top kolmen joukossa. Ehkä sillä ei ole niin paljon faneja kuin media väittää.
Niin, no ylivoimaisesti suurin valta F1-mediassa tuntuu olevan briteillä, ja tyypit vetävät härskisti aina kotiinpäin. Suurin osa maikkarin ja iltalehtien uutisjutuista on käännettyjä versioita brittimedioiden höpötyksistä, joten näitä juttuja lukemalla syntyy vääristynyt kuva "suuren yleisön" mielipiteistä. Mielipiteet ovat näiden brittitoimittajien. Samoin jos luulee autosportin nettifoorumien brittitrollien "potkut Kimille"-mielipiteiden kuvaavan yleistä mielipidettä, metsään mennään niin että rytisee. Tämän gallupin tulokset kuvaavat aikalailla sitä, mikä ilmapiiri F1-kisoissa on oikeasti paikan päällä yleisön keskuudessa. Kimille hurrataan, Hamiltonille buuataan. Muut paikan päällä olleet voivat ehkä vahvistaa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Samaa myös hämmästelin.
Toiseks otti silmään että USA:sta oli 3:si eniten äänestäneitä. F1:n ei pitäny olla mitenkään tärkeä laji USA:sssa vaan muut paikalliset lajit. :)
En nyt muista oliko tuo kysely saatavissa muillakin kielillä, mutta kyllähän tässä varmaan melko suuri tekijä on kieli ja internetin saatavuus (vaikutus joihinkin E-Amerikan maihin ainakin).
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
En nyt muista oliko tuo kysely saatavissa muillakin kielillä, mutta kyllähän tässä varmaan melko suuri tekijä on kieli ja internetin saatavuus (vaikutus joihin E-Amerikan maihin ainakin).
Tuolla kyselytuloksissa sanottiin, että viidellätoista eri kielellä on täytetty kaavaketta. 194 maasta osallistuttu ja yhteensä yli 215000 vastaajaa. Ihan suht kattava gallup.

Go Kimi! Ei oo suosio ainakaan hiipunut.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Noita kyselyn vastauksia voi taas tulkita monella tapaa. Esim. ihmiset on painaneet paljon kyllä nappia välitankkauksen sallimiseksi. Painettiinko sitä siksi että halutaan 100 kg bensaraja ja/tai säästöliekillä ajaminen pois vai siksi että halutaan väkisin yksi välitankkaus.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Ja ainoasta turva-alue kysymyksestä ei edes sanota mitään.

:thumbdown:thumbdown
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Copse on radan yhdeksäs mutka. Kuljettajat voivat saada selvää hyötyä ajamalla mutkan leveäksi. Tämän vuoksi tuomaristo tarttui asiaan ja kuskeille tehtiin perjantai-iltana selväksi, että valkoisen viivan ylittäminen kaikilla renkailla ei ole sallittua.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/silverstonen-yksi-mutka-tiukkaan-syyniin/5212446

Tämä on kyllä ihan paskaa. Niin kauan, kun tallit eivät valmista shikaaneja ylittäviä monsteriautoja, pitäisi rataa saada käyttää hyväksi siten kuin siinä parhaiten onnistuu. Tämä olisi yksinkertaista, viihteellistä ja selkeää katsojille. Nyt linjasäännöt vaihtuu kisasta ja mutkasta toiseen, aikoja hylätään jälkikäteen ja vielä tiiraillaan kellosta, että saiko joku kuljettaja etua jollain sektorilla... ihan turhaan. Jos jostain ei haluta ajettavan, tulee rata tehdä sellaiseksi, että siitä ajaminen kostautuu. Nurmikkoa, hiekkaa, korkea kanttari, väliaikainen rengasvalli... ei ole vaikeaa.

Saa nähdä koska koko rata on maalattu valkoisella maalilla suuren lentokentän kokoiselle tasaiselle asfalttialueelle. Noh, ainakin tällöin olisi varmaan kamerat joka mutkassa :rolleyes:
 
Ylös