K. August
Well-known member
- Liittynyt
- 25.11.2010
- Viestit
- 2406
Usein kuulee ehdotuksia, että enemmän tehoa ja vähemmän pitoa, näin tulee haastetta lisää. Kierrosajat pysyvät samoilla paikkeilla; mutkissa häviää, suorilla voittaa. Mutta pian joku sanoo, että mutkanopeuksien pitää pysyä korkeina, eli pitoa ei saa vähentää.
Mutta, entäpäs pidon pitäminen lähellä nykyista (mieluummin kuitenkin mekaanista pitoa kuin downforcea) ja tehojen lisääminen? Mutkanopeudet pysyisivät lähellä entistä, mutta tehokkaammat autot toisivat lisää haastetta.
Ja jos joku tuo turvallisuusaspektin tähän, niin suoranopeudet kasvaisivat, mutta kolarit yleensä sattuisivat mutkissa, joissa nopeudet olisivat entisellä tasolla. Toki, autot olisivat haastavampia ajaa, joten ulosajoja tod.näk. tulisi enemmän, mutta edelleenkin, ne törmäysnopeudet olisivat samalla tasolla kuin nykyään.
Mutta, entäpäs pidon pitäminen lähellä nykyista (mieluummin kuitenkin mekaanista pitoa kuin downforcea) ja tehojen lisääminen? Mutkanopeudet pysyisivät lähellä entistä, mutta tehokkaammat autot toisivat lisää haastetta.
Ja jos joku tuo turvallisuusaspektin tähän, niin suoranopeudet kasvaisivat, mutta kolarit yleensä sattuisivat mutkissa, joissa nopeudet olisivat entisellä tasolla. Toki, autot olisivat haastavampia ajaa, joten ulosajoja tod.näk. tulisi enemmän, mutta edelleenkin, ne törmäysnopeudet olisivat samalla tasolla kuin nykyään.