Tiedemies
Well-known member
- Liittynyt
- 22.11.2009
- Viestit
- 164
Tähän viime GP:n tulosluettelo.Minäkin olen kritisoinut tätä paljon että nyky-ykkösistä puuttuu kokonaan yllätyksellisyys.
Tähän viime GP:n tulosluettelo.Minäkin olen kritisoinut tätä paljon että nyky-ykkösistä puuttuu kokonaan yllätyksellisyys.
Tähän kaikkien sitä edeltäneiden ja tulevien kisojen tulokset.Tähän viime GP:n tulosluettelo.
Tähän kaikki tulokset kaikesta.Tähän kaikkien sitä edeltäneiden ja tulevien kisojen tulokset.
Yksi hyvä kuivan kelin kisa kahteen kauteen, jes!Tähän viime GP:n tulosluettelo.
No mutta yllätyksellisyyttähän tässä haikailtiin ja juuri viime kisassa sitä saatiin.Yksi hyvä kuivan kelin kisa kahteen kauteen, jes!
Luistonesto poistui jo kaudella 2008 sarjan siirryttyä käyttämään standardoitua ecua. Sen jälkeen siitä tuli Loch Nessin hirviön kaltainen myytti, joka ilmestyy radalle aina silloin tällöin, kuten esimerkiksi Vettelin autoon Singaporessa 2013.Otetaan sutimisenesto yms automatiikkaa pois niin johan alkaa tapahtumaan.
Käsittääkseni MotoGP on vaikeampi ja tasaisempi sarja.Autoja on kuulemma helppo ajaa, silti kuskit tekevät kyllä virheitä, olen nähnyt kilpailuissa. Jopa Hamilton on tehnyt ajovirheitä... herran jestas. Ja jokainen muistaa varmaan Monacon. Nico sai voiton, se oli Lewiksen ei-viisas päähänpisto ja Keken poika otti hienon voiton realismin kautta. Herran jestas.
Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.Käsittääkseni MotoGP on vaikeampi ja tasaisempi sarja.
Mites F1-puolella kahden viime kauden aikana? Mersu vienyt lähes kaiken, viime kaudella RB vei muutaman ja tällä kaudella Ferrari 2 kisaa.Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.HTML:
Tuloslistat ei kerro ihan kaikkea.Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.
Tarttee MotoGP:ssä huomioida se tällä hetkellä, että Hondan ja Yamahan tehdastiimit poislukien muiden budjetit ovat melko kohtuullisia. Noiden kahden tehdastallin budjetit verrattuna muihin ovat luokkaa Ferrarin budjetti verrattuna Manor Marussiaan. Tosin, säännöissä on kivasti tasoitusta pienemmän budjetin tiimeille moottoreiden kehityksen suhteen ja niin edelleen.Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.HTML:
Itsellä paljolti tottumuksesta johtuen autot kiinnostaa pyöriä enemmän. Ja alle tunnin MotoGP-kisa tuntuu lyhyeltä verrattuna 1.5-2 tunnin IndyCar/F1-kisoihin tai vielä pidempiin IndyCar/NASCAR-ovaalikisoihin, kestävyyskisoista puhumattakaan.Sääli vain että moottoripyörissä ei ole mitään kiinnostavaa.
On se joskus hauska katsella kisoja, joissa lähtökohtaisesti useampi kuin kaksi autoa samasta tiimistä taistelee voitosta.No fence, mutta pitää olla päässä vikaa että jaksaa katsoa jotain indyjä tai naskaareja.
ei kannata väitellä kaverin kanssa kenen nikki on ollut voimassa alle 9kk ja viestejä on jo 8578kpl. se tekee pyöreesti n.37 viestiä per päivä. olettaen että kaveri nukkuu edes 6h vuorokaudessa niin keskimäärin viestiä tulee puolentunnin välein. Ei siinä paljon kerkeä seuraamaan näskaareja tai indiautoja, kyllä siinä on on tekemistä että kerkeää edes fykkösiä seuraamaan.On se joskus hauska katsella kisoja, joissa lähtökohtaisesti useampi kuin kaksi autoa samasta tiimistä taistelee voitosta.
Mun mielestä taas niissä on paljonki kiinnostavaa.Sääli vain että moottoripyörissä ei ole mitään kiinnostavaa.
Siksi tuleekin moottoripyöriä tihrustettua. RR:ää ja rossia.On se joskus hauska katsella kisoja, joissa lähtökohtaisesti useampi kuin kaksi autoa samasta tiimistä taistelee voitosta.