Formula 1 - alennustila

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Otetaan sutimisenesto yms automatiikkaa pois niin johan alkaa tapahtumaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5739
Otetaan sutimisenesto yms automatiikkaa pois niin johan alkaa tapahtumaan.
Luistonesto poistui jo kaudella 2008 sarjan siirryttyä käyttämään standardoitua ecua. Sen jälkeen siitä tuli Loch Nessin hirviön kaltainen myytti, joka ilmestyy radalle aina silloin tällöin, kuten esimerkiksi Vettelin autoon Singaporessa 2013.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Autoja on kuulemma helppo ajaa, silti kuskit tekevät kyllä virheitä, olen nähnyt kilpailuissa. Jopa Hamilton on tehnyt ajovirheitä... herran jestas. Ja jokainen muistaa varmaan Monacon. Nico sai voiton, se oli Lewiksen ei-viisas päähänpisto ja Keken poika otti hienon voiton realismin kautta. Herran jestas.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Autoja on kuulemma helppo ajaa, silti kuskit tekevät kyllä virheitä, olen nähnyt kilpailuissa. Jopa Hamilton on tehnyt ajovirheitä... herran jestas. Ja jokainen muistaa varmaan Monacon. Nico sai voiton, se oli Lewiksen ei-viisas päähänpisto ja Keken poika otti hienon voiton realismin kautta. Herran jestas.
Käsittääkseni MotoGP on vaikeampi ja tasaisempi sarja.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Sääli vain että moottoripyörissä ei ole mitään kiinnostavaa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5739
HTML:
Käsittääkseni MotoGP on vaikeampi ja tasaisempi sarja.
Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
HTML:
Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.
Mites F1-puolella kahden viime kauden aikana? Mersu vienyt lähes kaiken, viime kaudella RB vei muutaman ja tällä kaudella Ferrari 2 kisaa.:eek:
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.
Tuloslistat ei kerro ihan kaikkea.

Tällä kaudella on ollut useampi kisa mm. Moto3:ssa missä viimeiselle kierrokselle lähdettäessä kärki 8 on ajanut 1,5sec sisässä. Jotenkin ne parhaat sitten kairaa itsensä keulille.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
HTML:
Juu ei ole. Voittoihin pystyy enintään kahden tallin pyörät ilman yllättäviä keliolosuhteita. Näin on ollut lähes koko tämän vuosituhannen ajan, mitä nyt Ducati pystyi muutamana vuonna sotkemaan pakkaa tuossa 5-10 vuotta sitten. Vaikeammaksi sarjaa voinee kyllä sanoa sillä perustein, että parhaat kuskit ajavat parhaita pyöriä, mikä on F1-sarjassa harvinaisempaa.
Tarttee MotoGP:ssä huomioida se tällä hetkellä, että Hondan ja Yamahan tehdastiimit poislukien muiden budjetit ovat melko kohtuullisia. Noiden kahden tehdastallin budjetit verrattuna muihin ovat luokkaa Ferrarin budjetti verrattuna Manor Marussiaan. Tosin, säännöissä on kivasti tasoitusta pienemmän budjetin tiimeille moottoreiden kehityksen suhteen ja niin edelleen.

Mutta silti juuri tietyt protopyörät voittavat aina. :)
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
Sääli vain että moottoripyörissä ei ole mitään kiinnostavaa.
Itsellä paljolti tottumuksesta johtuen autot kiinnostaa pyöriä enemmän. Ja alle tunnin MotoGP-kisa tuntuu lyhyeltä verrattuna 1.5-2 tunnin IndyCar/F1-kisoihin tai vielä pidempiin IndyCar/NASCAR-ovaalikisoihin, kestävyyskisoista puhumattakaan.

Toki pyörät tarjoavat pienemmän kokonsa ansiosta enemmän rinnakkain kisailua. Ja ehkä kisatapahtumana valitsisin MotoGP:n F1:n sijaan; enemmän katsojia ja siten parempi tunnelma, vieläpä lippujen ollessa halvemmat.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
On se joskus hauska katsella kisoja, joissa lähtökohtaisesti useampi kuin kaksi autoa samasta tiimistä taistelee voitosta. :)
ei kannata väitellä kaverin kanssa kenen nikki on ollut voimassa alle 9kk ja viestejä on jo 8578kpl. se tekee pyöreesti n.37 viestiä per päivä. olettaen että kaveri nukkuu edes 6h vuorokaudessa niin keskimäärin viestiä tulee puolentunnin välein. Ei siinä paljon kerkeä seuraamaan näskaareja tai indiautoja, kyllä siinä on on tekemistä että kerkeää edes fykkösiä seuraamaan.
 
Ylös