Jep, ja varmasti haluaa myös voittaa mestaruuden kahdella eri autolla.Toisaalta Vettel oli jo voittanut kaiken Red Bullilla.
Ei luule. Tallilla ei ole mitään järkeä syrjiä toista kuskia kärkitalleissa, koska toista kuskia tarvitaan keräämään tallipisteitä ja viemään toisilta kuskeilta pisteitä.Luuleko joku oikeasti että Kimin tasoinen ammattimies ja maailmanmestari, alentuisi ja hyväksyisi sen että autoa tahallisesti kopeloidaan hitaammaksi.
Legendat ovat voittaneet mestaruuksia tai vähintään osakilpailuja eri tallien autoilla. Muun muassa Fangio, Brabham, Fittipaldi, Lauda, Prost ja Schumacher ovat voittaneet useamman tallin autolla.Jep, ja varmasti haluaa myös voittaa mestaruuden kahdella eri autolla.
Ja Hamilton.Legendat ovat voittaneet mestaruuksia tai vähintään osakilpailuja eri tallien autoilla. Muun muassa Fangio, Brabham, Fittipaldi, Lauda, Prost ja Schumacher ovat voittaneet useamman tallin autolla.
Tai tietovuodoilla Ainaki -07 Toki Räikkönen oli (ja on) silti "kabinettimestari", vaikka kilpaileva talli hyödynsi vuodettua dataa... Juniori-Hamilton kyllä möhli(2 kertaa) silloin ensimmäisen mestaruutensa. Ei siihen kabinetteja tarvittu.Noiden 2006-2008 kausien tasaisuus selittyy varmaan sillä, että säännöt olivat pysyneet pitkään samana.
Forumistien pyynnöstä kaikki kisatoikit jätetään auki, paitsi kisan liveseuranta, koska se ei ole Asiakeskustelua. Keskustelu tästä asiasta löytyy Ylläpidon puolelta.Toki tää joutais jo lukkoon. Jutut lähteny jo omille teilleen. Starttiki on vissii jo hyvin käsitelty.
"Tallilla ei ole mitään järkeä syrjiä toista kuskia..." ?????? Voi hyvä sylvi. Me ei sitten olla katsottu samaa ferraria enää vuosikausiin...millä planeetalla sinun ferrari ajaa??Ei luule. Tallilla ei ole mitään järkeä syrjiä toista kuskia kärkitalleissa, koska toista kuskia tarvitaan keräämään tallipisteitä ja viemään toisilta kuskeilta pisteitä.
Kun tämä keskustelu nyt meni tähän, niin voisitko vastata kysymykseeni ja kertoa miten Ferrari on Kimiä tällä kaudella sorsinut?"Tallilla ei ole mitään järkeä syrjiä toista kuskia..." ?????? Voi hyvä sylvi. Me ei sitten olla katsottu samaa ferraria enää vuosikausiin...millä planeetalla sinun ferrari ajaa??
No heikommilla kisataktiikoilla nyt ainakin. Mutta siihen minäkään en jaksa uskoa että yksikään talli olisi niin typerä että peukaloisi toisen kuljettajan autoa hitaammaksi.Kun tämä keskustelu nyt meni tähän, niin voisitko vastata kysymykseeni ja kertoa miten Ferrari on Kimiä tällä kaudella sorsinut?
Yritätkö pysytellä keskustelemassa asiasta, etkä keskustelijasta, kiitos."Tallilla ei ole mitään järkeä syrjiä toista kuskia..." ?????? Voi hyvä sylvi. Me ei sitten olla katsottu samaa ferraria enää vuosikausiin...millä planeetalla sinun ferrari ajaa??
No kyllä kauhean hämmästynyt olen, jos sinun mielestäsi Ferrari ei ole sorsinut kimiä:Kun tämä keskustelu nyt meni tähän, niin voisitko vastata kysymykseeni ja kertoa miten Ferrari on Kimiä tällä kaudella sorsinut?
Juu, ja samalle "kabineetimestarille" kuuluisi 1-2 MM:tta lisää, mutta auto oli törkeän epäluotettava!! Voit kysyä asiaa esim. Norbert Haugilta.Tai tietovuodoilla Ainaki -07 Toki Räikkönen oli (ja on) silti "kabinettimestari", vaikka kilpaileva talli hyödynsi vuodettua dataa... Juniori-Hamilton kyllä möhli(2 kertaa) silloin ensimmäisen mestaruutensa. Ei siihen kabinetteja tarvittu.
Edit: toki tää joutais jo lukkoon. Jutut lähteny jo omille teilleen. Starttiki on vissii jo hyvin käsitelty.
No kyllä kai tuossa viestissäni se ferrari-tallin toiminta oli keskiössä??? Ja tahallaan toimimisestakin olen eri mieltä: minä kun muistelen yhden tallin ajattaneen oman kuljettajansa jopa seinään!!! Ja se olennaisin: sitäkään emme olisi saaneet tietää, ellei kyseinen ajaja olisi päättänyt puhua, vaikka oli kielletty!!! ELI: miksi uskomme että yleisurheilussa, pyöräilyssä ym. käytetään dopingia mutta emme näe, että F1:ssä doping on mukana ihan samalla tavalla, se on vain piilossa.Yritätkö pysytellä keskustelemassa asiasta, etkä keskustelijasta, kiitos.
Otin kantaa autojen samankaltaisuuteen tehojen suhteen yms. Tottakai toinen kuski kärsii aina taktiikassa, ja useimmiten se on se, jolla on vähemmän tallipisteitä. Mutta ei ne ajata toista toisen tallin auton taakse tahallaan.
Miksi Kimi on "kabinettimestari"?Juu, ja samalle "kabineetimestarille" kuuluisi 1-2 MM:tta lisää, mutta auto oli törkeän epäluotettava!! Voit kysyä asiaa esim. Norbert Haugilta.
Ajotaitojen puolesta, kyllä.Selväksi ainakin on tullut että tällä foorumilla on Vettel/Hamilton fanittajia...
Dopingilla on yleensä tarkoitus parantaa omaa tai oman joukkueensa suoritusta, ei heikentää sitä.ELI: miksi uskomme että yleisurheilussa, pyöräilyssä ym. käytetään dopingia mutta emme näe, että F1:ssä doping on mukana ihan samalla tavalla, se on vain piilossa.
En kyllä keksi miten tämä liittyy Singaporen kisaan, mutta vastataan silti.ELI: miksi uskomme että yleisurheilussa, pyöräilyssä ym. käytetään dopingia mutta emme näe, että F1:ssä doping on mukana ihan samalla tavalla, se on vain piilossa.
Joo, siis tuolla F1-"dopingilla" tarkoitan juuri niitä salassa tehtyjä päätöksiä, toiselle annettuja etuuksia/vaikeutuksia, joilla pyritään järjestelemään ajajien sijoituksia. Sitähän emme näe kaikessa laajudessaan. Kumma miten nopeasti ohitettiin julkisuudessa Briatoren paljastunut seinäänajattaminen - tai toisaalta senhän ymmärtää, kun rahasta/imagosta on F1:ssä kysymys. On tainnut vain unohtua se, että emme voi olla varmoja siitä, etteikö muitakin "järjestettyjä" asioita ole tapahtunut....??? Tämän vuoksi olen tullut siihen tulokseen, että ainoa oikea tapa ratkaista ajajien keskinäinen paremmuus olisi päästää heidät kaikki ajamaan täsmälleen samalla ulkopuolisen tarjoamalla autolla! Niin, turhaa teoretisointia kylläkin, ei tule tapahtumaan. Mutta yllätyksiä ajajien oletetun ajotaidon/markkina-arvon suhteen varmaan tulisi.En kyllä keksi miten tämä liittyy Singaporen kisaan, mutta vastataan silti.
F1 on periaatteessa WADA:n alainen ja doping-testejä on myös tehty. Jenson Buttonin (viimevuotisen) lausunnon mukaan testaaminen on kuitenkin loppunut. Kisan jälkeisiä testejä ei enää ollut, eikä häntä oltu testattu 3-4 vuoteen. Sitä aiemmin kuskit olivat kuitenkin mm. valittaneet aikaisista herätyksistä, kun testiryhmä koputti ovelle.
Vilunkia F1:ssä toki on harrastettu aina. Siis jos teknisistä asioista puhutaan. Tietenkin kaikki yrittävät keksiä jotain, mitä kilpailijat eivät ole keksineet ja joskus ollaan sääntöjen harmaalla alueella. Kaikki mitä ei suoranaisesti ole kielletty on kuitenkin sallittua. Ja joskus suoranaisesti kiellettyäkin on yritetty piilotella. Mutta ei kaikki tallit koko ajan sääntöjä riko.
Mitä taas tallin sisäisiin pelaamisiin kuskien suhteen tulee, niin eipä siinä mitään sääntöjen vastaista ole. Toisella saa olla parempi taktiikka, kone tai säädöt ja se on ihan fine. Ja mitä Kimiin tulee, niin let's face it: Kimi on kakkoskuski.