Tämän tojckin avauspostaus:Arvio unohtui.
Tarkoituksena on arvostella lyhyesti tai pitkästi viimeksi näkemäsi leffa ja antamalla sille pisteitä 0-10 (0=huono 10=mestariteos). Pelkkä arvosanakin riittää. Leffa voi olla uusi tai wanha. Saa myös arvostella muiden jo arvostelemia pätkiä.
Ja toki aina kun katsoo seuraavan elokuvan, niin siitäkin arvostelua kehiin. Välttäkäämme spoilereita.
Scifiähän on muutakin kuin avaruusoopperaa eli ei ole välttämättä scifi-elokuvassa avaruusalusten välisiä taisteluita.Nykyisin eivät enää scifiä niin teekään. Kaippa ovat menettäneet uskon tulevaisuuteen.
Mulla menee nää leffat juuri toisin päin: Basterds on ihan hyvä leffa kun taas Django on ylipitkä paska. Ainakin IB:n aloituskohtaus on ihan ykköskamaa mitä Tarantino on tehnyt, kuten myös se baarikohtaus. Saa myös joissain kohdissa symppaamaan natseja, mikä on aina sotaleffalta ihan hyvä suoritus. Ettei kaikki oo ihan mustavalkoista.Ja sitten vielä pari Tarantinoa..
Kattelin kanssa muutama viikko sitten. Yllättävän hyvä, turhan harvoin näkee enää nykyään hyviä komedioita. Ja Aniston on kyllä edelleen käsittämättömän timmissä kunnossa.Tuli katsottua eilen Millerit (We’re the Millers).
Ainiin, piti vielä sanoa, että Aniston on muuten (etenkin ikäisekseen) aika saamarin hot. Siinä leffan puolenvälin paikkeilla on kohtaus, jonka nähneet tietänevät mitä tarkoitan :frank:
Makuasioita.Mulla menee nää leffat juuri toisin päin: Basterds on ihan hyvä leffa kun taas Django on ylipitkä paska. Ainakin IB:n aloituskohtaus on ihan ykköskamaa mitä Tarantino on tehnyt, kuten myös se baarikohtaus. Saa myös joissain kohdissa symppaamaan natseja, mikä on aina sotaleffalta ihan hyvä suoritus. Ettei kaikki oo ihan mustavalkoista.
Djangosta taas ei oikein saanut muuta irti kuin niggerin hokemisen ja Waltz esittämässä samaa hahmoa kuin IB:ssä. DiCaprio veti hyvän sivuroolin, mutta Foxxin suorituksesta en ihmeemmin pitänyt.
Hahmo on ehkä väärin sanottu, mutta siis saman roolisuorituksen.Makuasioita.
Mutta samaa mieltä IB:n aloituskohtauksesta, baarikohtausta en taasen pitänyt mitenkään erityisenä.
Sitä tosin en lainkaan ymärrä miten Dr. King Schultzia voi pitää samana hahmona kuin Hans Landaa.
On tullut muutama kerta katsottua cmore-kanavilta Room 237 -dokumentti ja sen perusteella alan olla sitä mieltä, että pitäisi varmaan toi Hohto katsella uudestaan jokunen kerta. Aikoinaan kun olen sen katsonut, niin tuli otettua raina lähinnä ihan vaan kauhuleffana enkä osannut mihinkään klaffi"virheisiin" ja muihin vastaaviin jutskiin kiinnittää mitään huomiota. Klaffivirheessä on lainausmerkit siksi kun Kubrick sen verran tarkkaan huolehti kaikesta mitä kuva-alalla näkyy ja kuvasi samoja kohtauksia uusiksi ties kuinka moneen kertaan, että oikeastaan mikään elokuvassa näkyvä ei ole siellä vahingossa. Esimerkkeinä väriä vaihtava kirjoituskone ja 180 astetta kääntyvä kokolattiamaton kuviointi. Puhumattakaan hotellin pihasta, jossa toisinaan on pensassokkelo ja toisinaan taas ei.Kun miettii Hohdon ja 2001 avaruusseikkailun tapaisia pökäleitä, niin eipä ollut odotukset kovin korkealla.
Itsekin tuon Hohdon aikoinaan katselin Stephen King -filmatisointina, enkä niinkään Kubrickin leffana. King-fanina leffa olikin hemmetinmoinen pettymys. Ei toki huonoin kuvattu Kingin tarina, mutta huonoimmasta päästä kuitenkin. Katselukerrastani on vierähtänytkin jo jonkin aikaa, ja kun ostin tuossa taannoin blu-raynä Kubrick-boksin, jossa on niin Hohto, kuin tuo myöskin parjaamani 2001 avaruusseikkailu, niin ajattelin kyllä Hohdolle antaa uuden mahdollisuuden. Avaruusseikkailu on vielä liian tuoreessa muistissa (oliskohan vasta n. 20 vuotta kulunut näkemisestä), jotta sen uudelleen katsoisin.On tullut muutama kerta katsottua cmore-kanavilta Room 237 -dokumentti ja sen perusteella alan olla sitä mieltä, että pitäisi varmaan toi Hohto katsella uudestaan jokunen kerta. Aikoinaan kun olen sen katsonut, niin tuli otettua raina lähinnä ihan vaan kauhuleffana enkä osannut mihinkään klaffi"virheisiin" ja muihin vastaaviin jutskiin kiinnittää mitään huomiota. Klaffivirheessä on lainausmerkit siksi kun Kubrick sen verran tarkkaan huolehti kaikesta mitä kuva-alalla näkyy ja kuvasi samoja kohtauksia uusiksi ties kuinka moneen kertaan, että oikeastaan mikään elokuvassa näkyvä ei ole siellä vahingossa. Esimerkkeinä väriä vaihtava kirjoituskone ja 180 astetta kääntyvä kokolattiamaton kuviointi. Puhumattakaan hotellin pihasta, jossa toisinaan on pensassokkelo ja toisinaan taas ei.
Sinänsähän tuollaiset seikat ei elokuvaa sen kummemmin paranna, mutta onpahan jännän bongattavaa jos jännää haluaa bongata. Ja osoittavat sen miten elokuvassa voi olla monennäköistä sisältöä, joka ei ensimmäisellä katselukerralla (tai välttämättä ikinä) tule havaituksi.