Hyvä päätös, koska nyt saadaan nähdä hieman enemmän kunnon kisailua kisan loppuun.Punainen lippu
Jep, jätkä josta en itse pidä voitti. Vähän sääli, mutta ainakin USA sai ekan USAlaisen voittajan sitten 2006 ja Sam Hornish Jr:in.Andretti Autosport kuski Ryan Hunter Reay voitti Indy500 kisan, toinen Helio Castroneves, kolmas Marco Andretti ja neljäs Carlos Munoz.
Mun oma ensimmäinen Indy500 kisa katsottuna oli 2011 kisa nauhalta, ja heti jäin koukkuun. Siinä on aivan erilainen kiinnostuksen kohde kuin normaalilla radalla juu, ja itse tykkään kun vähän vaihtelua saa.Katselin puolivälistä eteenpäin kisaa. Koko systeemi varikolla on "epäammattimaisempaa" kuin F1, mutta jollakin tavalla viihdyttävämpää. Ainut puoli on nuo ovaalit, onko tuossa mitään katsottavaa kun miehet ajaa ympyrää? En missään nimessä aliarvioi homman vaativuutta, mutta tälläiselle uudelle seuraajalle ei ollut mikään viihdyttävä kokemus tuo ajosuoritus.
Homestead, Kansas, Chicagoland ja Watkins Glen ovat kaikki ISC:n omistamia ratoja, ja IndyCar ei saanut uusittua sopimusta heidän kanssaan.Mun oma ensimmäinen Indy500 kisa katsottuna oli 2011 kisa nauhalta, ja heti jäin koukkuun. Siinä on aivan erilainen kiinnostuksen kohde kuin normaalilla radalla juu, ja itse tykkään kun vähän vaihtelua saa.
Noita ovaaleja on rankalla kädellä vähennetty viime vuosien aikana ja nykyään enää 1/3 kisoista vedetään ovaaleilla kun vielä 6 vuotta sitten 2/3 oli ovaaleilla. En sitten tiedä miksi näin on käynyt (ainakin Homesteadin ovaalilla oli jotain sopimusongelmia). Joku vähän enemmän tietävä voisi valaistaa. Amerikan sarjat yhistyivät 2008 ja siitä lähtien on ovaalit vähentyneet. 2010 jälkeen katosi kolme ovaalia (Homestead, Kansas ja Chicagoland). En itse löytänyt syitä näille.
Joo, pitää katsellakin useampikin kisa. Ei se nyt niin tylsää ollut etteikö jatkossakin tulisi katsottuaMulla taas kesti monta ovaalikisaa ennen kuin rupesin ymmärtämään, miksi tuota ovaalipäristystä kannattaa katsoa ja mitkä jutut siinä on vaikeita. Joten ymmärrän f1-fani82:n näkökannan.
Tuo pointti noista varikkopysähdyksistä on kyllä hyvä. Justiinsa tuollainen "kotikutoisuus" - varikkosählingit, tiukka kilvanajo, vanhan liiton kilparadat, formuloille kaksi kokoa liian pienet katuradat, muuten pölhöt kisatapahtumat ja se, että pienilläkin tiimeillä on mahdollisuudet voittoihin ovat minusta tämän sarjan suola. Jos sellainen viihdyttää, kannattaa kyllä katsella joku sarjan mutkaratakisakin.
Kiitos infosta.Homestead, Kansas, Chicagoland ja Watkins Glen ovat kaikki ISC:n omistamia ratoja, ja IndyCar ei saanut uusittua sopimusta heidän kanssaan.