Verizon IndyCar Series 2014

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Ruvettiin sitten kunnolla kolistelemaan... Pitääkö kohta ruveta povaamaan Buschin voittoa?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mitäs ne nyt odottelee?

edit: jaa nyt jatkuukin jo
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
No olipa jännä loppu. Tuumasin jo yhdessä vaiheessa että nyt kolisee, mutta ei sentään.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Sääli että Montoya sai tuon drive-throughn.

En usko että hänellä olisi ollut riittävän hyvä auto loppujen lopuksi, mutta ainakin paremmat chäänssit.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18506
Andretti Autosport kuski Ryan Hunter Reay voitti Indy500 kisan, toinen Helio Castroneves, kolmas Marco Andretti ja neljäs Carlos Munoz.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Andretti Autosport kuski Ryan Hunter Reay voitti Indy500 kisan, toinen Helio Castroneves, kolmas Marco Andretti ja neljäs Carlos Munoz.
Jep, jätkä josta en itse pidä voitti. Vähän sääli, mutta ainakin USA sai ekan USAlaisen voittajan sitten 2006 ja Sam Hornish Jr:in.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Kisa sai arvoisensa lopun. Hyvää ja siistiä taistelua loppuun asti. Erinomainen päätös kisan keskeyttäminen viimeisen mällin jälkeen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8805
Sijainti
Vantaa
Katselin puolivälistä eteenpäin kisaa. Koko systeemi varikolla on "epäammattimaisempaa" kuin F1, mutta jollakin tavalla viihdyttävämpää. Ainut puoli on nuo ovaalit, onko tuossa mitään katsottavaa kun miehet ajaa ympyrää? En missään nimessä aliarvioi homman vaativuutta, mutta tälläiselle uudelle seuraajalle ei ollut mikään viihdyttävä kokemus tuo ajosuoritus.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Katselin puolivälistä eteenpäin kisaa. Koko systeemi varikolla on "epäammattimaisempaa" kuin F1, mutta jollakin tavalla viihdyttävämpää. Ainut puoli on nuo ovaalit, onko tuossa mitään katsottavaa kun miehet ajaa ympyrää? En missään nimessä aliarvioi homman vaativuutta, mutta tälläiselle uudelle seuraajalle ei ollut mikään viihdyttävä kokemus tuo ajosuoritus.
Mun oma ensimmäinen Indy500 kisa katsottuna oli 2011 kisa nauhalta, ja heti jäin koukkuun. Siinä on aivan erilainen kiinnostuksen kohde kuin normaalilla radalla juu, ja itse tykkään kun vähän vaihtelua saa.
Noita ovaaleja on rankalla kädellä vähennetty viime vuosien aikana ja nykyään enää 1/3 kisoista vedetään ovaaleilla kun vielä 6 vuotta sitten 2/3 oli ovaaleilla. En sitten tiedä miksi näin on käynyt (ainakin Homesteadin ovaalilla oli jotain sopimusongelmia). Joku vähän enemmän tietävä voisi valaistaa. Amerikan sarjat yhistyivät 2008 ja siitä lähtien on ovaalit vähentyneet. 2010 jälkeen katosi kolme ovaalia (Homestead, Kansas ja Chicagoland). En itse löytänyt syitä näille.
 
Viimeksi muokattu:

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Mulla taas kesti monta ovaalikisaa ennen kuin rupesin ymmärtämään, miksi tuota ovaalipäristystä kannattaa katsoa ja mitkä jutut siinä on vaikeita. Joten ymmärrän f1-fani82:n näkökannan.

Tuo pointti noista varikkopysähdyksistä on kyllä hyvä. Justiinsa tuollainen "kotikutoisuus" - varikkosählingit, tiukka kilvanajo, vanhan liiton kilparadat, formuloille kaksi kokoa liian pienet katuradat, muuten pölhöt kisatapahtumat ja se, että pienilläkin tiimeillä on mahdollisuudet voittoihin ovat minusta tämän sarjan suola. Jos sellainen viihdyttää, kannattaa kyllä katsella joku sarjan mutkaratakisakin.
 

MrMasaTasa

Well-known member
Liittynyt
6.12.2010
Viestit
215
Mun oma ensimmäinen Indy500 kisa katsottuna oli 2011 kisa nauhalta, ja heti jäin koukkuun. Siinä on aivan erilainen kiinnostuksen kohde kuin normaalilla radalla juu, ja itse tykkään kun vähän vaihtelua saa.
Noita ovaaleja on rankalla kädellä vähennetty viime vuosien aikana ja nykyään enää 1/3 kisoista vedetään ovaaleilla kun vielä 6 vuotta sitten 2/3 oli ovaaleilla. En sitten tiedä miksi näin on käynyt (ainakin Homesteadin ovaalilla oli jotain sopimusongelmia). Joku vähän enemmän tietävä voisi valaistaa. Amerikan sarjat yhistyivät 2008 ja siitä lähtien on ovaalit vähentyneet. 2010 jälkeen katosi kolme ovaalia (Homestead, Kansas ja Chicagoland). En itse löytänyt syitä näille.
Homestead, Kansas, Chicagoland ja Watkins Glen ovat kaikki ISC:n omistamia ratoja, ja IndyCar ei saanut uusittua sopimusta heidän kanssaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ihan viihdyttävää kisailuahan tuo oli, vaikka keltaiset liput pilaavatkin kisan puhtautta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Tuota ovaaleilla ajon määrää on vähennetty Indycarin osalta jo kauemminkin. Kun IRL perustettiin 1994 yhtiönä ja kilpailusarjana vuoden 1996 aikana niin Tony Georgella oli silloin päähänpinttymänä varjella ovaalikisailua monen muunkin syyn ohella. Alkuvuosina IRL pyöri pelkästään ovaaleilla ajettavien ratojen turvin. Vasta 2005 ajettiin ensimmäinen IRL:n katuratakilpailu tai moottoriratakilpailu. Ja kaudella 2003 ensimmäistä kertaa muutenkin kun pelkästään Yhdysvalloissa Twin Ring Motegilla Japanissa.

Yksi merkittävistä Indycarin jakaantumisen seikoista CART-IRL-akselille oli juurikin tuo ovaalikysymys. Toki huomattavasti suurempia eron syitä kuin se kysymys olivat kiistat Indy 500:n omistavuudesta, sen merkityksestä sarjalle ja Tony Georgen suunnitteleman amerikkalaiskuljettajien kiintiön tuomisesta sittemmin syntyneen CART-sarjan huipputalleihin ja sen hylkäyksestä.

Samalla George muistaakseni käytännössä naurettiin ulos vuosien 1991-1994 aikana tapahtuneesta jostakin tärkeästä johtokunnan kokouksesta minkä vuoksi sitten sarjajako viimeistään toteutui tuolloin. Tosin eipä tuo ovaalien varjelun periaate ole enää nykyisessä Indycarissa paljon kantanut. Varsin vähän ovaalikilpailuja ajetaan tälläkin kaudella. Viikon kuluttua ajetaankin sitten tämän kauden ensimmäinen tuplakilpailu Detroitissa. Indycarin alkuvuosina 1979-1980 taidettiin ajaa edellisen kerran noita tuplakilpailuja ellei sitten Marlboro Challengen ajoja lasketa mukaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8805
Sijainti
Vantaa
Mulla taas kesti monta ovaalikisaa ennen kuin rupesin ymmärtämään, miksi tuota ovaalipäristystä kannattaa katsoa ja mitkä jutut siinä on vaikeita. Joten ymmärrän f1-fani82:n näkökannan.

Tuo pointti noista varikkopysähdyksistä on kyllä hyvä. Justiinsa tuollainen "kotikutoisuus" - varikkosählingit, tiukka kilvanajo, vanhan liiton kilparadat, formuloille kaksi kokoa liian pienet katuradat, muuten pölhöt kisatapahtumat ja se, että pienilläkin tiimeillä on mahdollisuudet voittoihin ovat minusta tämän sarjan suola. Jos sellainen viihdyttää, kannattaa kyllä katsella joku sarjan mutkaratakisakin.
Joo, pitää katsellakin useampikin kisa. Ei se nyt niin tylsää ollut etteikö jatkossakin tulisi katsottua :) Katsoin tällä kertaa MTV:ltä, kun näyttivät Indy 500:sen siellä. Mistä voi katsoa muita osakilpailuita? Jostain netistä ilmasiks?
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
C More Extreme näyttää muut osakilpailut. En ole varma tuleeko ko. kanava kaikkiin talouksiin maikkarin kanavapaketin mukana, mutta ainakin mulle tulee.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
C Morella näkyy ainakin sunnuntain kilpailu klo 22.40 alkaen ja lähetyksellä on kolmisen tuntia aikaa varattuna alustavasti. Tuossa varmaan startti on viimeistään klo 22.50. Tänään nähtävä ensimmäinen kilpailu (kilpailu Detroitista on kaksiosainen niin kilpailu alkaa suurin piirtein samoihin aikoihin joskin C Morella tuota ei taas ole merkittynä ohjelmistoon. Se ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun Indycaria alkaisi sillä kanavalla yllättäen pyöriä kaikesta huolimatta ruudusta.)
 
Ylös